Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Prahu zaplavily plakáty vychvalující Opencard

  14:01aktualizováno  14:01
Billboardy a poutače s reklamou na Opencard zaplavily střed Prahy a příjezdové trasy do města. Kampaň vychvalující kontroverzní projekt platí firma Haguess, dodavatel Opencard. Magistrát tvrdí, že se na reklamní akci nijak nepodílí. Kolik stála, nechce firma Haguess prozradit.

Opencard chválí nová reklamní kampaň, platí ji firma Haguess | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Plakáty upozorňují například na to, že Opencard je nejlevnější kartou v zemi, že umožní pohodlné parkování v Praze nebo vstup do knihovny.

Cílem kampaně je podle mluvčího Opencard Martina Opatrného zlepšit image karty, oživit značku a přesvědčit uživatele o účelnosti karty.

Magistrát s firmou Haguess o reklamě mluvil, dohodly se ale pouze na její formě. "Jsme rádi, že nám společnost Haguess v tomto vyhověla a že tuto myšlenku na oživení karty sdílíme," uvedl Opatrný. Praha však podle něj kampaň neplatí ani do ní nezasahuje, nezná tedy cenu ani rozsah.

"Je to zcela v gesci Haguess," dodal Opatrný.

"Cenu z hlavy nevím"

Ani ředitel společnosti Haguess Petr Stránský rozsah kampaně neupřesnil. "Bohužel jsem opět v zahraničí a z hlavy tyto informace neznám," uvedl s tím, že ani neví, kdo z firmy by je novinářům mohl říct.

Stejně tajemná je i částka, kterou Haguess za reklamu na Opencard zaplatí. "Opravdu to vyčíslení neznám. Projekt je ale stále v běhu, možná tedy budeme množství reklamy navyšovat," dodal Stránský. Cena půjde pravděpodobně do milionů.

"Není to ani tak kampaň, jako spíše zoufalý krok, jak na Opencard upozornit a informovat, že karta funguje a že její služby mohou Pražané stále využívat," doplnil Stránský.

Tajná smlouva? Hloupost

Stránský popřel spekulace některých médií, že magistrát s Haguess uzavřel tajnou smlouvu o kampani, která firmu zavazovala k zaplacení pozitivní kampaně, z níž přitom nic nemá. Jinak by jí prý hrozilo vyšachování z projektu.

"Jsme firma, která je za projektem celou dobu a pro kterou je podstatný další rozvoj tohoto produktu. V projektu dále působíme a působit budeme, jsme technickými řešiteli a toto je reklama na naši práci," vzkázal Stránský s tím, že i firma potřebuje zlepšit pověst.

Podle Stránského žádná tajná smlouva neexistuje. "Vše již bylo zveřejněno v rámci auditů a médií," uzavřel.

Kampaň si společnost dobře načasovala. Na pražskou radu totiž v úterý zamíří návrh s možnostmi, jak dále Opencard rozvíjet. Podle projektu by s kartou měli Pražané už v dubnu získat slevy do zoo, v květnu bude možné o kartu zažádat přes internet. (viz předchozí článek o budoucnosti Opencard)



Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Silný vítr způsobil výpadky elektřiny, hasiči likvidují popadané stromy

Spadlý strom zastavil 18. ledna odpoledne nakrátko dopravu mezi Hazlovem a Aší...

Silný vítr, který odpoledne začal foukat v Čechách, způsobil na mnoha místech pády stromů i výpadky dodávek elektřiny....

Vnitro podalo stížnost na soud kvůli strhávání tibetských vlajek

Opoziční zastupitelé a další účastníci happeningu v Hradci Králové zamávali...

Ministerstvo vnitra podalo ve středu večer kasační stížnost Nejvyššímu správnímu soudu proti verdiktu Městského soudu....

Babiš čelil otázce, jak zabrání, aby Mynář a Nejedlý na Hradě dělali byznys

Premiér Andrej Babiš během středečního jednání Poslanecké sněmovny. (17. ledna...

Andrej Babiš zažil poprvé jako premiér interpelace. Jedna z prvních mířila na jeho doporučení prezidentovi Miloši...

Najdete na iDNES.cz