Trať v úseku mezi Veleslavínem a Letenskou plání povede pod zemí. Tam, kde dnes vedou koleje bude zeleň. Dejvické nádraží zanikne a místo něj vznikne podzemní nádraží propojené se stanicí metra Hradčanská.
"Je to pro nás velký den. Denně z Kladna do Prahy dojíždí tisíce lidí za prací. Železnice navíc bude obtěžovat Pražany méně než autobusy," pochvaluje si hejtman Středočeského kraje Petr Bendl.
Starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa ocenil, že dráha povede v rámci území jeho městské části pod povrchem. "Je to pro nás vítaný kompromis," nechal se slyšet Chalupa, který výstavbu rychlodráhy dlouho blokoval.
Do projektu se finančně zapojí Správa železniční dopravní cesty, letiště Ruzyně i pražský magistrát. "Rádi bychom ale, aby se na projektu podílel také soukromý partner," uvedl ministr dopravy Aleš Řebíček.