Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha už nepočítá s Masarykovým nádražím, chce tam byty

  19:11aktualizováno  19:11
Praha už nepočítá s Masarykovým nádražím, místo něj by tam ráda viděla nové městské centrum. Radní dnes schválili změny územního plánu, které umožní na místě dnešních kolejí stavět. Konečné rozhodnutí budou mít pražští zastupitelé, kteří se budou otázkou zabývat v polovině září.

Praha chce zrušit Masarykovo nádraží, mělo by z něj být nové centrum. | foto: Profimedia.cz

Změny čekají zřejmě také Nákladové nádraží Žižkov a Smíchovské nádraží. Novinářům to dnes řekl radní Martin Langmajer (ODS).

Na místě bývalých nádraží by Langmajer preferoval byty před mrtvými zónami s administrativními budovami. Na Masarykově nádraží zůstanou podle Langmajera historické železniční budovy, které jsou památkově chráněné.

Rozhodně tam nebude železniční muzeum, které tam plánovalo Národní technické muzeum.

S Masarykovým nádražím už město pro vlaky nepočítá. Všechny vlaky budou podle Langmajera místo něj jezdit na Hlavní nádraží. Hlavním důvodem je podle něj to, že nádraží je slepé a že lokomotivy se proto musejí přepřahat.

Podle některých odborníků je to ale nereálné. O Masarykově nádraží se navíc uvažovalo jako o konečné železnice z Kladna, která by měla vést v trase Buštěhradské dráhy.

"Dovedeme si představit, že v dlouhodobém horizontu z těch dvou nádraží blízko sebe bude jeden velký terminál," řekla dnes Anna Kodysová ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Zatím na to podle ní nejsou peníze, s propojením se podle ní nepočítá ani v nejbližších pěti až deseti letech. SŽDC ale není účastníkem územního řízení, do procesu se zapojí až ve stavebním řízení, kdy se musí prokázat, že řešení je smysluplné a že na to stát vyčlení peníze.

Revitalizace nádraží se ujme ING Real Estate Development, samotná realizace bude podle Langmajera trvat roky. Na "Masaryčce" vznikne lukrativní parcela, kterou hodlají dráhy s ING získat zrušením zpustlého kolejiště podél ulice Na Florenci. Stavět se podle radního bude na zhruba 20 hektarech, investice budou podle něj velké.

Masarykovo nádraží by se prostřednictvím Opletalovy ulice mělo spojit s Karlínem, vyrůst by tam měly nové budovy.

Naopak přestavba Smíchova osobní dopravu neohrozí. Stavět se bude na zhruba 25 hektarech v prostoru nákladového nádraží. Stejná plocha by měla být zastavěna také na Žižkově.

Revitalizaci Smíchovského nádraží bude financovat Sekyra Group v rámci společného podniku Smíchov Station Development. Do výstavby se Sekyra chystá investovat až 600 milionů eur (cca 15 miliard korun). Na Smíchově by měla v podstatě vzniknout nová městská čtvrť s obchodní či kancelářskou plochou 400 tisíc metrů čtverečních.

Součástí projektu jsou i byty. Novou čtvrť bude stavět Sekyra také v areálu žižkovského nákladového nádraží, kde hodlá investovat 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč).

Radní dnes schválili i další změny územního plánu, týkají se například umístění stanice plánované trasy metra D u krčské nemocnice, přemístění tramvajové smyčky ke stanici metra a zastávce městské železnice v Hostivaři nebo výstavby na takzvaných brownfields v Modřanech a Sedleci.

Zastupitelstvo do vytvoření nového územního plánu, jehož koncept bude hotový začátkem října, posuzuje změny, které mají celoměstský význam.

Většina z nich by se měla začít realizovat už v příštím roce.

Autor:



Hlavní zprávy

Nejčtenější

V italském Janově se zřítil dálniční most, zemřelo 35 lidí

Na frekventované dálnici v Janově na severu Itálie se zřítilo několik desítek...

Na frekventované dálnici v Janově na severu Itálie se v poledne zřítil asi 80metrový úsek mostu. Podle poslední bilance...

Konflikt na koupališti v Dubí se odehrál jinak, tvrdí noví svědkové

Koupaliště v Dubí na Teplicku v den incidentu. NEPOUZIVAT

Zcela jiným způsobem popisují incident na koupališti v Dubí svědci, které oslovil server Romea.cz. Podle nejen romských...



Najednou zmizela cesta. A byl jen pád, líčí český řidič tragédii v Janově

Vrak kamionu české přepravní společnosti Sped - it, který se v italském Janově...

„Najednou zničehonic zmizela cesta. A nebylo nic, jen pád. Myslel jsem, že zemřu. Jsem strašně šťastnej, že jsem to...

Za zabití tyrana milost nedostal. Chce raději trest smrti než vězení

Antonín Pospíšil z Bedihoště na Prostějovsku u Vrchního soudu v Olomouci, který...

Před dvěma lety Antonín Pospíšil zabil svého tchána, který rodinu roky terorizoval. Ačkoliv se za něj přimluvila celá...

Na janovském mostě byla trhlina už před pádem, ukázalo video

Na janovském mostě byla trhlina už před pádem, ukázalo video

Italský deník Genova Quotidiano zveřejnil video, které natočil jeden z řidičů jen dva dny před tragickým pádem...



Další z rubriky

VIDEA TÝDNE: Pád mostu v Janově, požár na Ještědu a pařížské pisoáry

Trosky zříceného mostu v italském Janově. Řidiči zeleného kamionu supermarketu...

Celý svět v úterý šokovala zpráva o zřícení části dálničního mostu v italském Janově. Bilance tragédie je 43 mrtvých....

Centrální nákup státu selhal a nepřináší úspory, zjistil kontrolní úřad

Serverovna společnosti MAFRA.

Centrální nákup státu po čtyřech letech od spuštění nefunguje a očekávané úspory nepřináší. Vyplývá to ze zprávy...

Trendy Česko. Za půl roku přijelo pět milionů turistů, skokanem je Plzeň

Turisté na Karlově mostě v Praze

Počet turistů letos nejspíše opět trumfne loňský rekord. Jen za první polovinu roku přijelo do Česka téměř pět milionů...



Najdete na iDNES.cz