Tolik osob je třeba proto, že se na trase C zkrátí intervaly na 115 sekund. Kratší už být nemohou. "Zkoušeli jsme 105 sekund, ale spoje se zpožďovaly. Lidé nestíhali nastupovat," řekl Ladislav Urbánek z dopravního podniku
Trasa metra C nyní končí v Ládví, po otevření tří nových stanic se cestující svezou až do Letňan. Novými zastávkami budou Střížkov, Prosek a Letňany. Změna se dotkne zhruba 50 tisíc obyvatel.
Na poslední zastávce, v Letňanech, bude otevřeno nové parkoviště, které bude sloužit zejména mimopražským řidičům. Ti by zde mohli zaparkovat své auto a odtud pokračovat metrem. To by mělo významně zlepšit špatnou dopravní situaci, která v Praze ve špičkách panuje.
Náklady na zprovoznění nové části metra dosáhnou asi 15 miliard korun, z nichž velká část je třeba na samotné stavební práce.
Nové zastávky budou vybaveny klasicky. Jedinou novinkou budou svítící hrany nástupiště, které budou při příjezdu vlaku blikat. Tento systém se zatím využívá pouze na zastávkách nové tramvajové trati na Barrandov.
. Infografika: Nové stanice metra |