Praha je zaplavena reklamami postavenými načerno

Praha - Městská pokladna přichází o desítky milionů korun, protože zástupci Prahy si nedokážou poradit s načerno postavenými reklamami. I když už několikrát slíbili, že tato zařízení budou likvidovat, situace se stále nemění. Na liknavost úředníků a radních si stěžují i zástupci billboardových společností, kteří se stále více cítí oklamáni. Od města si totiž pronajali legálně tři tisíce míst na reklamu za slib, že z těchto míst nepovolené reklamy zmizí.

"Narážíme na obrovské problémy, od města jsme se zatím žádné podpory nedočkali," říká Evžen Marek, ředitel společnosti Europlakat, jedné ze čtyř firem, které s městem smlouvu podepsaly.

Z vyjádření Marka vyplývá, že zástupci města neplní to, co ve smlouvě slíbili. "Doplácíme na svůj korektní postup. Zatímco my nemůžeme a ani si nedovolíme stavět reklamy načerno, jiné firmy to dělají a městu neodvádějí ani korunu. My žádáme přesně podle zákona o povolení postavit nosiče a často toto povolení ani nedostaneme. Při likvidaci reklamy načerno postupují zástupci města velmi pomalu, a mám pocit, že za poslední měsíce se tento stav nijak nezlepšil," stěžuje si šéf Europlakatu.

Odpovědný radní Miloš Máša přitom už před několika týdny slíbil, že přitvrdí. "Stanovili jsme postup, podle kterého budou nepovolená reklamní zařízení odstraňována. A to prostřednictvím firem, které zajišťují správu městských pozemků," uvedl Máša.

Likvidace ´černých´nosičů se ovšem dodnes nekoná. "Zatím jsme vyhlásili výběrové řízení na firmu, která bude tuto likvidaci provádět. Uvidíme, kdo se přihlásí, ale z vlastní zkušenosti víme, že je to velmi složitá a obtížná činnost," tvrdí Jan Sedláček, zástupce ředitele Technické správy komunikací, která spravuje část městského majetku.

Tajemník magistrátu Zdeněk Zajíček připustil, že město jen obtížně zvládá tyto problémy. "I když vybereme firmu na likvidaci reklam načerno, budeme ve složité situaci. Tato činnost nás bude stát mnoho peněz," uvedl Zajíček. Přesto slíbil, že přístup města se zlepší. "Nezbývá nám nic jiného než tuto reklamu vymýtit. Bude to drahé, ale nejdůležitější ze všeho je, abychom nastolili konečně pořádek," říká tajemník, který si nemyslí, že by se zástupci města dopustili chyb.

Ředitel bilboardové společnosti EuroAWK Jaroslav Hanika upozorňuje, že městu se tento tvrdý postup vyplatí. "Nečeká je lehká práce, ale určitě na ní neprodělají. Město se dočká velkých příjmů z legálně umístěné reklamy," konstatuje.

 

Billboard postavený načerno na Smíchově v Praze 5 (3. srpna 2000)

Billboard postavený načerno u hotelu Hilton v Praze 8 (3. srpna 2000)

Billboard postavený načerno v Praze 7 na Štvanici (3. srpna 2000)

Billboard postavený načerno v Praze 7 na Štvanici (3. srpna 2000)


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video