Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: MF DNES

Praha chtěla přilákat turisty, místo toho zaměstnala protikorupční policii

  • 23
Kampaň, která měla oživit cestovní ruch v Praze, skončila u protikorupční policie. Ministerstvo financí má podezření, že u zakázky za téměř padesát milionů korun "zmizela" třetina peněz, uvedlo Aktuálně.cz. Podobně resort upozornil protikorupční policii i na případ ProMoPro.

"Trestní oznámení nám bylo postoupeno v lednu letošního roku, od té doby probíhá šetření v této věci," řekla serveru Aktuálně.cz mluvčí policejního prezidia Pavla Kopecká.

Zakázku na "Imageovou reklamní kampaň hlavního města Prahy v zahraničí 2010" získala reklamní společnosti Onyx Advertising loni v květnu. Nikdo jiný se tehdy do výběrového řízení nepřihlásil.

Zakázka byla uzavřena v době, kdy stál v čele magistrátu Pavel Bém. "Svým kolegům v Radě můžete pouze a jenom věřit, že udělají to nejlepší, co umí. Taktéž svým podřízeným. Vlastní hodnocení imageové kampaně jsem neviděl, čili těžko ji mohu seriozně hodnotit a soudit," napsal Aktuálně.cz bývalý primátor.

Zakázku tehdy kritizovala opozice i experti na cestovní ruch, podle nichž ani předchozí pokusy nalákat do Prahy davy turistů pomocí reklamy nezabraly.

Opozičním zastupitelům vadil samotný průběh soutěže. "Výběrové řízení vyvolávalo dojem, že jde o zakázku šitou dopředu na míru jedné reklamní agentuře," konstatoval tehdejší zastupitel a dnešní poslanec ČSSD Petr Hulinský.

Ministerstvo financí letos podalo už jedno podobné trestní oznámení kvůli zacházení s veřejnými penězi. V lednu předalo policii případ ProMoPro. Z audiovizuální zakázky za půl miliardy v době českého předsednictví EU se údajně "ztratilo" 150 milionů. V kauze figuruje současný ministr obrany Alexandr Vondra, někdejší vicepremiér pro EU.

Onyx se brání

Reklamní společnost Onyx později uvedla, že pochybnosti uvedené na Aktuálně.cz se zakládají na nepřesně uvedených údajích. Firma údajně obdržela o magistrátu 41,5 milionu bez DPH, z čehož subdodavatelům zaplatila 31,5 milionu. "Tato částka byla vynaložena na zajištění reklamního prostoru v médiích v jednotlivých zemích," tvrdí Onyx.

Zbylých deset milionů firma použila ma výrobu televizních spotů, zajištění autorských práv apod. "Je tedy zřejmé, že prostředky byly řádně a účelně použity v souladu s uzavřenou smlouvou," stohjí v dopise iDNES.cz podepsaném právním zástupcem společnosti Jindřichem Vítkem.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video