Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Praha bude lákat turisty kampaní za 80 milionů a starším klipem s Kuchařovou

  16:41aktualizováno  16:41
Praha se kvůli globální krizi potýká s úbytkem turistů. Přilákat je chce velkou reklamní akcí. "Takhle masivní kampaň ještě neměla," řekl iDNES.cz radní Milan Richter. Metropoli bude ve světě propagovat kromě webu i starší spot s modelkami Němcovou a Kuchařovou, který odborníci příliš nepochválili.

Záběr z reklamního klipu. Dopravní letadlo prolétá nebezpečně nízko nad Stavovským divadlem. | foto: iDNES.cz

Padesát milionů půjde na televizní a internetovou propagaci, dalších třicet podpoří prezentaci Prahy třeba na světových veletrzích.

Ve světových zpravodajských kanálech se objeví rok starý spot s modelkami Petrou Němcovou a Taťánou Kuchařovou. Praha se tu představuje jako luxusní město.

Praha použije loňský klip i kvůli načasování kampaně. "Z časového hlediska nejsme schopni připravit nový," vysvětlil Richter. Spot považuje za úspěšný, což dokládá cenou poroty, již získal na Tour Region Film.

V této české soutěži turistických reklamních spotů zápolilo dílko nazvané "An Unforgetable Experience" (Nezapomenutelný zážitek) například se snímky Krásná - Dědina pod Lysou horou či Vítejte na Holešově. 

Odborníci, které loni oslovila MF DNES, vytýkali klipu určenému pro stanici Fashion TV, že Prahu ukazuje v nudných kompozicích, že jí chybí život, ruch a atmosféra.

"Do Prahy by to možná mohlo přilákat jen lidi se smyslem pro humor, kteří by klip pochopili jako parodii," podotkl tehdy autor reklamních šotů a hudebních videoklipů Jakub Kohák. Letos už je shovívavější a říká, že klip může turisty do Prahy nalákat. "V televizi se pouštějí horší věci," poznamenal.

Naopak analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek neshledal žádné výrazné rozdíly mezi naším a zahraničními klipy. - čtěte Reklama metropole je mizerná, tvrdí režiséři

Praha se představuje jako město luxusu

Praha bude lákat Evropany i Číňany

Internetová verze kampaně bude mít novou tvář, na starosti ji bude mít agentura M. I. P. Group. "Bude zaměřená na lidi ve věku nad třicet let, lépe postavené, kteří si samostatně vydělávají," řekla iDNES.cz marketingová ředitelka Helena Vonková. Cílovou skupinou budou evropští turisté, ale i Korejci a Číňané.

Agentura se bude snažit získat prostor v televizích, jako je CNN, National Geographic, BBC nebo EuroNews. Bannery se objeví třeba na Facebooku, tištěná reklama v časopisech leteckých společností, které dostávají pasažéři během letu.

Taťána Kuchařová a Milan Richter Kampaň poběží od října do prosince, tedy v době, kdy do metropole přijíždí nejméně turistů. "Termín zvolili odborníci v rámci poradního sboru magistrátu," uvedl radní pro kulturu a cestovní ruch Richter s tím, že nejde o zacílení na silné turistické období, ale o imageovou kampaň. "Chceme, aby už nebyla braná jako město piva, ale že nabízí něco víc," uvedl Richter.

Osmdesát milionů chce magistrát uhradit z peněz vybraných z lázeňských a rekreačních poplatků a také z poplatků za ubytování.

Podle Richtera si zatím Praha co do počtu turistů stojí oproti Berlínu nebo Vídni velmi dobře. "Vídeň má rozpočet na propagaci přibližně stejný, kolem čtyřiceti milionů. Ale eur. Úspěch Prahy je nevídaný," domnívá se radní.

Autoři: ,


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Dvanáctiletý chlapec se nebál říct pravdu. Zachránil tím kamarádovi život

Dvanáctiletý Jaroslav Šísl (vpravo) zachránil život o rok mladšího kamaráda...

Dvanáctiletý Jaroslav Šísl pomohl zachránit život svého o rok mladšího kamaráda Jiřího Kadlece, který si při pádu těžce...

Po měsíci v KLDR byla jako Severokorejci. Myslela jen na jídlo a vodu

Koreanistku Ninu Špitálníkovou jsme oblékli do šatů Karen Millen, šperky ALO...

Stačily jen čtyři týdny v KLDR a studentka koreanistiky Nina Špitálníková se začala chovat jako všichni Severokorejci....



Na Manhattanu explodovala trubková nálož, útočil Bangladéšan

Newyorská policie zasahuje na Manhattanu, kde je hlášena exploze (11. prosince...

Newyorská policie zasahuje na Manhattanu, kde vybuchla nálož. Lékaři ošetřili čtyři zraněné. Výbuch zranil i muže,...

Severokorejské lodě duchů připlouvají k Japonsku, jsou symbolem bídy KLDR

Jeden ze člunů, které v uplynulých týdnech připluly k pobřeží Japonska.

Kritický nedostatek potravin a zahraniční měny přispívá k tomu, že je na pobřeží Japonska vyplavováno stále více silně...

VIDEO: Skladníci obklíčili ujíždějící zloděje vysokozdvižnými vozíky

Skladníci v akci. Zloděje obklíčili vozíky

Zaměstnanci ostravské prodejny stavebnin společnými silami zadrželi trojici zlodějů, která se pokusila vykrást...



Další z rubriky

Jediným kandidátem na šéfa komise pro GIBS je komunista Ondráček

Poslanec a lídr KSČM v Královéhradeckém kraji Zdeněk Ondráček.

Poslanec KSČM Zdeněk Ondráček bude jediným kandidátem v tajné volbě předsedy sněmovní komise pro kontrolu činnosti...

Za jízdu načerno se může zažalovat i nezletilý, potvrdil Ústavní soud

Revizor (ilustrační foto)

Kvůli dluhům z černých jízd městskou hromadnou dopravou lze žalovat i nezletilého, nikoliv jen zákonného zástupce,...

Znalec: Projevy Adama B. Bartoše mi připomínají třicátá léta v Německu

Adam Bartoš a jeho Národní demokracie se soudí se státem kvůli zprávám o...

Projevy předsedy krajně pravicové Národní demokracie Adama B. Bartoše mi připomínají třicátá léta v Německu, uvedl u...



Najdete na iDNES.cz