"Rodiny, kterých se tragédie dotkla, se cítí zneuctěny" říká Bill Doyle z New Yorku, zástupce pozůstalých, který při teroristickém útoku ztratil 25letého syna.
"Nejstrašnější na tom je, že se prezident snaží využít tragédii z 11. září jako odrazový můstek pro své znovuzvolení."
Jeden reklamní klip ukazuje riuny po budovách Dvojčat v popředí s americkou vlajkou, na jiném jsou vidět záchranáři, jak odhalují trosky těla oběti přikryté praporem.
Bushův poradce Karen Hughes považuje čtyři reklamní spoty, které se vysílají od čtvrtka v šestnácti státech USA, za "vkusné". "Události z 11. září nepatří do dávné minulosti. Je stále důležité mít na paměti dopad, jaký měly na naše veřejné politické mínění", sdělil Hughes televizi ABC.
Mluvčí Bushovy volební kampaně prohlašuje, že reklamní spoty stahovat nebude. "Není teď důležitější téma pro tuto zemi než to, kdo je lépe připraven na to se vypořádat s následky událostí, které 11. září odstartovalo," dodává.
Bush se touto kampaní snaží zviditelnit vedle svého protikandidáta Kerryho. Soudí, že Kerry zatím nenavrhl nic zajímavého ohledně strategie k dosažení vítězství nad terorismem.
"Muž, který usedne v Bílém domě, rozhodne o válečné strategii proti terorismu a orientaci naší ekonomiky," tvrdí a na adresu Kerryho dodává: "Dosud z jeho strany jen slyšíme hodně trpkosti a stranické zloby. Hněv však není na programu budoucí Ameriky."
Ron Willett z Missouri, další z pozůstalých, který ztratil 11. září syna, neskrývá své podráždění Bushovou kampaní: "Raději bych dal hlas Saddámovi Husajnovi než abych volil Bushe."