Následky čtvrtečního požáru ve skříni napájecího zařízení u Roztok u Prahy stále přetrvávají (původní článek čtete zde).
"Ranní rychlík do Prahy tam měl asi deset minut zpoždění. Některé osobní vlaky v té trase jsou stále ještě odříkány, nejel třeba vlak v 7:41, v 8:11 pak ano. Odřeknutí se týká některých osobních vlaků ve špičce," popsal iDNES.cz mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Na čištění částí zabezpečovacího zařízení pracovali technici Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) bez přestávky přes víkend.
INFORMACE O VÝPADKUKteré vlaky na zasažené trati nejezdí? Jak velká zpoždění mají ostatní? Podívejte se na web ČD Cestujícím je k dispozici informační linka +420 840 112 113. Zpoždění vlaků můžete též přehledně sledovat zde. |
"V pátek večer se podařilo zprovoznit přivolávací návěsti, což byla jedna z hlavních podmínek, aby se ulevilo dopravě. Vlaky by teď měly jezdit téměř všechny, zatím s omezením rychlosti," řekl iDNES.cz Tomáš Drvota ze SŽDC.
Během čištění a oprav ale vyšlo najevo, že zabezpečovací zařízení (to se stará například o správný chod semaforů) je poškozené hůř, než technici SŽDC původně čekali.
"V neděli odpoledne bylo definitivně rozhodnuto, že současné zařízení je tak poškozeno, že není možné ho repasovat. Teď bude nasazeno zařízení provizorního typu. Toto provizorní řešení by mohlo pomoci plně zprovoznit trať nejdříve za týden, tedy v pondělí," řekl Drvota. Na nádraží v Roztokách ale bude více práce.
Dodavatel: Do pondělka? To bude těžké
Podle mluvčího dodavatelské firmy AŽD Praha Jiřího Dlabaji je pondělí spíš přání než realistický odhad. "Zařízení poškodily zplodiny smíchané s kyselinou z baterií, hořelo tam 40 minut. Náhradní zabezpečovací zařízení se musí nastavit, aby odpovídalo stanici Roztoky, musí se udělat nové kabely... Budeme se snažit, aby se primárně podařilo zprovoznit hlavní koleje 1 a 2 a kolej 3 pro příměstskou linku," řekl iDNES.cz Dlabaja.
Nádraží v Roztokách se zatím podařilo přizpůsobit tak, aby tam vlaky mohly projíždět čtyřicetikilometrovou rychlostí - o víkendu to bylo deset kilometrů za hodinu. Mimo provoz zatím zůstávají výstrahy na čtyřech přejezdech. Vlaky je projíždějí pomaleji, je před nimi dopravní značka Stůj - dej přednost v jízdě.
Součástí nového zabezpečovacího zařízení bude i autoblok, tedy nástroj na zastavení vlaku na dálku, pokud by vjel do špatného úseku. Dosud zde autoblok fungoval odděleně.