Některé mobilní telefony totiž čas nastavují automaticky podle času poskytnutého mobilní sítí, v noci se tak tisícům zákazníků automaticky čas na telefonech upravil. Mnozí tak chybu neodhalili, dokud neopustili své domovy.
„Už když jsem vstával, tak se mi zdálo, že je trochu větší tma. Říkal jsem si ale, že asi v noci pršelo nebo tak něco... a tak jsem vyrazil normálně do práce. V autobusu jsem dostal SMS od manželky, která mi psala, že je teprve 6:20. Nemohl jsem tomu uvěřit, protože na telefonu jsem měl 7:20,“ uvedl australské televizi ABC jeden z postižených zákazníků.
To, že je opravdu o hodinu méně, mu potvrdil spolucestující, který se jednoduše podíval na hodinky.
Firma Optus nabídla klientům, které předčasně vyburcovala, zdarma kávu v kavárně při prokázání se telefonem se špatným časovým údajem. „Probudili jsme vás? Omlouváme se,“ stálo ve vzkazu firmy na jejich FB stránkách.
Podle mluvčí společnosti Optus Claire Wongové zmatek zapříčinila technická chyba, která se týkala především zákazníků z Brisbane. „Podařilo se nám to vyřešit, takže nyní už by měli být všichni zpátky na běžném queenslandském čase,“ řekla Wongová ve středu.
Queensland je jedním z australských států, které sezonní posun času neuplatňují. Stát zkušebně časový posun zavedl na tři roky počínaje obdobím 1989/90, v referendu v roce 1992 však toto opatření neprošlo, když ho odmítlo 54,5 procenta dotázaných.