„České poště byla pravomocně udělena pokuta ve výši 250 tisíc korun, neboť nezajistila bezpečné zpracování osobních údajů v rámci služby Hybridní pošta, když došlo na obálkovací lince k nesprávné kompletaci zásilek,“ sdělil pro MF DNES mluvčí Úřadu pro ochranu osobních údajů Tomáš Paták.
Pošta vinu uznala. „Neodvolávali jsme se a sankci jsme již zaplatili,“ řekl mluvčí pošty Matyáš Vitík. Již dříve uvedl, že bylo zpracováno 2 500 zásilek, a také popsal, jak k záměně pokut došlo.
Pošta na základě smlouvy dostává od magistrátu výzvy na zaplacení pokut, které vkládá do obálek a tiskne na ně adresy. Právě při tisku došlo k omylu.
„Příčinou byla technická chyba obalovací linky, která zabalenou obálku potiskla ne aktuální adresou, ale tou následující adresou v řadě,“ vysvětlil Vitík.
A tak se stalo, že hříšník dostal výzvu k zaplacení pokuty za přestupek, který udělal řidič v pořadí za ním. „Tento případ byl první po sedmi letech používání linky,“ dodal Vitík. Chyba už se prý nemůže opakovat – nyní linka načte čárový kód zásilky a spáruje ho s kódem adresy, což by mělo předejít záměně.
Úředníci pražského magistrátu po omylu tehdy nabádali řidiče, aby popletené výzvy roztrhali a sankce neplatili. To ale neznamená, že se pokutám vyhnuli. Za čas totiž dostávali obálky s modrým pruhem znovu a tentokrát už správné.