Strategický kontrakt však zatím definitivně nekončí. "V tomto roce budeme pro Švédy ještě vyrábět náhradní díly a dělat na technice údržbu," uvedl Miroslav Mařák.
Modernizace 350 bojových vozidel pěchoty vytížila kapacitu podniku ze tří čtvrtin. "Do března odešlo asi sto lidí, především automechanici, elektromechanici a pracovníci dalších profesí, které již nebudeme potřebovat. Další propouštění však nepředpokládám," řekl Mařák.
O kontrakt za třicet milionů dolarů se v roce 1997 ucházelo patnáct evropských firem. "Zakázka je o to cennější, že se týká jen práce, vozidla nám Švédové dodají," uvedl tenkrát ředitel podniku Petr Zajíc.
Jednalo se o vozidla vyrobená českými zbrojaři v sedmdesátých a osmdesátých letech, která Švédové koupili od bývalé armády NDR. Po úpravě jsou vozidla pohodlnější. Mimo jiné se do nich instalovalo topení, aby jejich posádka v zimě neprochladla.
Z rukou ředitele Vojenského opravárenského podniku Šternberk Petra Zajíce (vlevo) převzal zástupce Švédského úřadu pro materiální zabezpečení armády Per Petersson symbolický klíč od posledního ze 350 modernizovaných bojových vozidel pěchoty pro švédskou armádu. (8. února 2001) |
Modernizace posledního ze 350 bojových vozidel pěchoty pro švédskou armádu začala. (8. února 2001) |
Pracovníci Vojenského opravárenského podniku Šternberk nakládají část z 350 bojových vozidel pěchoty modernizovaných pro švédskou armádu. (8. února 2001) |