- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
z čumění na televizi a hraní počítačových her
No právě. Proč vůbec na takovou jakousi polo-maturitu plýtvat státními penězi?
dopracovali k modelu který tady fungoval už dlouhá léta. Ale těch peněz co to stálo než přišli k rozumu
a pokud mají být maturity opravdu státní a tudíž srovnávací, jinak to být nemůže.
-
Na druhou stranu mám dost neblahé tušení, že jejich úroveň bude muset být taková, že by ji zvládlo i děcko z 9. třídy základní školy.
Ať teda stát maturity zcela zruší. Aspoň to bude levnější řešení než zavádění nějakých polo-maturit, které v reálu budou k ničemu, když je dokáže složit každý negramot a tedy maturity nebudou dokazovat naprosto žádnou úroveň vědomostí a studijních schopností.
akademika Zdeňka Nejedlého. Proti dnešním vzdělavatelům to byl gigant. A jaký to byl velký blb
Maturita není povinná. Je nutná ke studiu na VŠ. I bez ní má student středoškolské vzdělání. Měla by být z češtiny, matematiky a angličtiny. Pro všechny středoškoláky bez rozdílu. Jenom ten, kdo dokáže nastudovat matematiku k maturitě se může považovat za vzdělatelného člověka. Letošní maturity dopadly velmi objektivně. 20% studentů projevilo jistý stupeň drzosti, že se odvážili přihlásit ke studiu na střední škole. Po právu maturitu neudělali.
Nová maturita nemá bejt žádné ulehčení práci maturantům. Že si loni stěžovali studenti, že byla těžká? A co? Měli se víc učit. K čemu ta maturita tedy je, když je neudělala pětina maturantů, tak jen skrz to je moc těžká? Tak asi na to ti lidé neměli a nebo to odflákli tak co chtěli? Jsme lonský maturant a u nás neudělali maturitu přesně ti neschopní lidé, které by ta maturita měla oddělit od zbytku. Ti kteří nechápali základy matematiky, ti kteří ve škole neudělali nic navíc, ti kteří mají být někde u koštěte a né brát práci lidem, kteří na ni mají.
maturitní vysvědčení a ti, co by měli průměr lepší než 3,5 se stanou automaticky lékaři (samozřejmě 1.7. po ukončení deváté třídy se postaví na operačním sále jako operatéři), ti co mají průměr lepší než 3, ti budou atomovými fyziky a ti co mají průměr 1 budou manažery, IT specialisty a politiky. No a chleba budeme dovážet.
Oprava: vysvědčení by se mohlA rozdávat.
je, že se neberou jako problém z teorie her a hodnotí se jen z hlediska (předpokládaného) okamžitého efektu, nikoli rovnovážného stavu, ke kterému povedou. Známým příkladem z ekonomie je fakt, že zvýšení daňové kvóty může (přes přiškrcení ekonomické aktivity) vést ke sníženému výběru daní. Příkladem přímo ze školství je nízkoúrovňové testování znalostí z matematiky např. u přijímaček na střední školy, které testují mechanické řešení typových úloh, nikoli porozumění. Výsledkem je, že učitelé, kteří nemají vlastní kritéria kvality výuky a nastavují je podle systému (což jsou z hlediska systému učitelé ideální) dělají (i pod tlakem rodičů) z žáků cvičené opice, které skvěle řeší nacvičené příklady, ale ničemu nerozumějí.