Diskuze

Maturity budou mít jen jednu úroveň a dva povinné předměty

Poslanci změnili pravidla pro státní maturity. Zjednoduší se a už příští rok mají mít pouze jednu úroveň obtížnosti. Povinné předměty zůstanou místo plánovaných tří jen dva, maturovat se bude z češtiny a cizího jazyka či matematiky. Nepovinné předměty budou také jen dva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

Igen

26. 9. 2012 19:11
Maturitu by měli dělat

z čumění na televizi a hraní počítačových her;-D

1 0
možnosti
L3

libyn 3

26. 9. 2012 18:44
maturita bez

češtiny a matiky, není maturita!

0 0
možnosti
D

DDPLC

26. 9. 2012 19:19
Re: maturita bez

No právě. Proč vůbec na takovou jakousi polo-maturitu plýtvat státními penězi?

0 0
možnosti
LH

nespavec

26. 9. 2012 18:40
Konečně se po 20 ti letech

dopracovali k modelu který tady fungoval už dlouhá léta. Ale těch peněz co to stálo než přišli k rozumu!!!!!!

1 0
možnosti
MV

MFD to hraje s náma

26. 9. 2012 18:36
Jedna úroveň je určitě plus,

a pokud mají být maturity opravdu státní a tudíž srovnávací, jinak to být nemůže.

-

Na druhou stranu mám dost neblahé tušení, že jejich úroveň bude muset být taková, že by ji zvládlo i děcko z 9. třídy základní školy.

0 0
možnosti
D

DDPLC

26. 9. 2012 18:07
Nechápu nač plýtvat veřejnými penězi na jakési polomaturity.

Ať teda stát maturity zcela zruší. Aspoň to bude levnější řešení než zavádění nějakých polo-maturit, které v reálu budou k ničemu, když je dokáže složit každý negramot a tedy maturity nebudou dokazovat naprosto žádnou úroveň vědomostí a studijních schopností.

0 0
možnosti

Pravá Míra

26. 9. 2012 16:54
Ať žije, přátelé odkaz našeho velikého vzdělavatele soudruha

akademika Zdeňka Nejedlého. Proti dnešním vzdělavatelům to byl gigant. A jaký to byl velký blb;-D!!

1 0
možnosti
FE

felia

26. 9. 2012 16:42
Je to špatné

Maturita není povinná. Je nutná ke studiu na VŠ. I bez ní má student středoškolské vzdělání. Měla by být z češtiny, matematiky a angličtiny. Pro všechny středoškoláky bez rozdílu. Jenom ten, kdo dokáže nastudovat matematiku k maturitě se může považovat za vzdělatelného člověka. Letošní maturity dopadly velmi objektivně. 20% studentů projevilo jistý stupeň drzosti, že se odvážili přihlásit ke studiu na střední škole. Po právu maturitu neudělali.

3 0
možnosti
MV

MFD to hraje s náma

26. 9. 2012 18:36
Re: Je to špatné

Povinnou matematiku taky!

0 0
možnosti
JK

jakubside

26. 9. 2012 16:40
Nová maturita?

Nová maturita nemá bejt žádné ulehčení práci maturantům. Že si loni stěžovali studenti, že byla těžká? A co? Měli se víc učit. K čemu ta maturita tedy je, když je neudělala pětina maturantů, tak jen skrz to je moc těžká? Tak asi na to ti lidé neměli a nebo to odflákli tak co chtěli? Jsme lonský maturant a u nás neudělali maturitu přesně ti neschopní lidé, které by ta maturita měla oddělit od zbytku. Ti kteří nechápali základy matematiky, ti kteří ve škole neudělali nic navíc, ti kteří mají být někde u koštěte a né brát práci lidem, kteří na ni mají.

1 0
možnosti
IK

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

26. 9. 2012 16:22
Já myslím, že rovnou na konci devítky by se mohly rozdávat

maturitní vysvědčení a ti, co by měli průměr lepší než 3,5 se stanou automaticky lékaři (samozřejmě 1.7. po ukončení deváté třídy se postaví na operačním sále jako operatéři), ti co mají průměr lepší než 3, ti budou atomovými fyziky a ti co mají průměr 1 budou manažery, IT specialisty a politiky. :-) No a chleba budeme dovážet.

0 0
možnosti
IK

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

26. 9. 2012 16:22
Re: Já myslím, že rovnou na konci devítky by se mohly rozdávat

Oprava: vysvědčení by se mohlA rozdávat. :-)

0 0
možnosti
C

Cynyc_

26. 9. 2012 16:17
Problém změn (nejen) ve školství

je, že se neberou jako problém z teorie her a hodnotí se jen z hlediska (předpokládaného) okamžitého efektu, nikoli rovnovážného stavu, ke kterému povedou. Známým příkladem z ekonomie je fakt, že zvýšení daňové kvóty může (přes přiškrcení ekonomické aktivity) vést ke sníženému výběru daní. Příkladem přímo ze školství je nízkoúrovňové testování znalostí z matematiky např. u přijímaček na střední školy, které testují mechanické řešení typových úloh, nikoli porozumění. Výsledkem je, že učitelé, kteří nemají vlastní kritéria kvality výuky a nastavují je podle systému (což jsou z hlediska systému učitelé ideální) dělají (i pod tlakem rodičů) z žáků cvičené opice, které skvěle řeší nacvičené příklady, ale ničemu nerozumějí.

1 0
možnosti