Problémem však je, že každé druhé auto je přetížené a ničí naše silnice, které nestačíme opravovat. Je tedy nutné než zavedeme elektronické mýtné přikročit k provizornímu opatření vybírání poplatků.
Jak navrhl ministr Bureš, dopravci pravděpodobně v červnu by již měli platit poplatky formou tzv. výkonové známky, jejichž hodnota by odpovídala ročnímu počtu ujetých kilometrů. Za každý ujetý kilometr by zaplatili 4 Kč. Kontrolou daňových dokladů až osm let zpátky by se zjistilo, zda naší dopravci provádějí řádné platby. Nevýhodou takového řešení by byla složitá kontrola a to nejen u našich dopravců, ale hlavně u dopravců zahraničních, kteří by samozřejmě nakupovali menší hodnoty výkonových známek. A o jejich poplatky jde především.
Řešení je však daleko jednodušší, než pracně vymýšlí vláda. V době mobilů není přece problém zaplatit poplatek za dálnici pomocí SMS, která odečte příslušný kredit jako poplatek za užití dálnice, podobně jako tomu bylo u charitativních příspěvků na Srí lanku a další země.SMS s označením užité silnice a čísla auta by pak putovala do centrálního počítače, kde by se mohla napojit policie při kontrole na dálnici a to jak dotazovou SMS z mobilu tak přes svůj počítač.
Jednoduše by se zadalo číslo kamionu a hned by policie věděla, zda řidič za jízdu nezaplatil, nebo zaplatil. Pokuty by mohla rozdávat hned na místě na uvedených dálnicích. Kontrole by rozhodně nikdo neunikl, ani zahraniční dopravci, byla by rychlá a efektivní. Stát by mohl vybírat poplatky téměř ihned a každý poplatník by dle výpisu ze svého účtu z mobilu mohl dokladovat FÚ zaplacený poplatek. Možná by uvedený způsob mohl nahradit i daleko dražší elektronické mýtné. Uvedené řešení by bylo levné, efektivní a zavedení do praxe téměř okamžité.