Policejní komisař, který nehodu vyšetřuje, řekl, že důležitou informací bude rychlost, jakou Labudův Volkswagen Passat jel. Podle slov řidiče to bylo nejvýše 115 kilometrů v hodině. Směrodatný údaj však sdělí až znalec z oboru dopravy, který bude nabourané vozidlo zkoumat 5. prosince.
"Ten musí také vyloučit technickou závadu na vozidle. Při zběžné prohlídce, kterou jsme udělali ihned po nehodě, jsme nic závadného na autě neshledali," uvedl policejní komisař žďárského policejního oddělení Ladislav Kubík.
Rodina obětí prý Mariána Labudu podle jeho slov dosud nekontaktovala. "Nikdo se mi neozval. Z lidského hlediska mám snahu pozůstalým nějak pomoci a nebráním se finančnímu vyrovnání. Raději bych ale počkal na závěry vyšetřování, jinak by se mohlo zdát, že nemám čisté svědomí," řekl MF DNES Marián Labuda. Podle vlastních slov je z nehody stále otřesený a drží ho jenom vědomí, že jí nemohl zabránit.
Sobotní havárie na dálnici D1 u Velké Bíteše není první Labudovou nehodou v Česku. V roce 2000 boural ve voze tehdejšího slovenského ministra kultury Milana Kňažka u Chýnova na Táborsku.
Profesionální řidič uhýbal nákladnímu autu a vjel s osádkou do svahu. Labuda, který seděl vedle řidiče, utrpěl vážné zranění kloubu na noze a čtyři měsíce byl v neschopnosti. Poté se soudil o několikamilionové odškodné.
"Tenkrát to dokonce vypadalo, že skončím na vozíku, takže jsem se začal se slovenskou zdravotní pojišťovnou soudit o náhradu. Uvízlo to ale na mrtvém bodě a můj stav se zlepšil, tak jsem to nechal být," popsal herec.