Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Policejní image budou za dva miliony vylepšovat rádia

  11:31aktualizováno  15:28
Policie je váš partner! To je heslo, které budou po 20. srpnu chrlit reklamní spoty na rozhlasové posluchače. Policejní prezidium připravilo kampaň, která má zlepšit image strážců zákona.
Policie chce především zlepšit komunikaci s veřejností. Ilustrační foto

Policie chce především zlepšit komunikaci s veřejností. Ilustrační foto | foto: Radek MičaMF DNES

Na důvěru občanů v policii se zaměřují nejrůznější průzkumy. Ten poslední si policie objednala sama a s jeho výsledky může být spokojena. Agentura Ipsos Tambor ho uskutečnila v únoru až květnu a práci policie v něm kladně hodnotí 72 procent dotázaných. - více zde

Výsledky se ale značně liší od květnového šetření agentury STEM, která uvádí, že v květnu důvěřovala policii jen necelá polovina respondentů, 43 procent. Podobně je na tom i CVVM. - více zde

Ipsos Tambor rozpor vysvětluje jinou metodologií a jiným typem dotazů.

Na lepší image půjdou dva miliony
Rozhlasová kampaň, o které jako první informoval server Aktuálně.cz, tedy přichází v době, kdy má policie v ruce dobrá čísla. Přesto do ní investuje dva miliony korun.

"Je náhoda, že výsledky přišly v době, kdy jsme rozhodli o kampani na zlepšení image. Její výsledky potvrdily, že s námi potřebuje veřejnost komunikovat a že je potřeba jí některé informace sdělit," vysvětlil iDNES.cz Jaromír Matoušek, který má na policejním prezidiu kampaň na starosti.

"Kampaň hovoří o policii jako o organizaci, která má vůli a zájem být tady pro svého klienta, tedy pro veřejnost," nastínil Matoušek obsah spotů.

"Dva miliony jsou malá zakázka. Nad tuto hranici nás nepustí zákon. Už máme vybraného dodavatele a rozpočet byl striktně dodržen," tvrdí Matoušek.

Reklamu pro policii připravuje společnost Cube Production. "Ministerstvu vnitra jsme představili několik spotů. Líbily se jim, vybrali si, ale ještě nemáme oficiální potvrzení," řekl iDNES.cz ředitel společnosti Lubor Kos.

Podle něj se ještě obě strany v tomto týdnu setkají a domluví poslední detaily. "Jako celek máme souhlas, ale musíme dohodnout, zda police konkrétní spot bere beze změny, nebo je v něm třeba změnit nějaké slůvko."

Rádia by měla pomoci náboru
Policie chce kampaň spustit 20. srpna. Rozhlas si vybrala z finančních důvodů. Může oslovit velký okruh posluchačů a spoty mohou lidé slyšet opakovaně.

"Ve výčtu jsou čtyři desítky rádií, regionálních i celostátních. Vybírali jsme podle sledovanosti a je jedno, zda šlo o soukromé rádio nebo o Český rozhlas," uvedl zástupce policejního prezidia Matoušek.

"Pro nás by to byla reklama jako každá jiná. Více zatím není možné říci. Nám a ani společnosti, která se stará o naši reklamu, zatím žádné spoty nedorazily," řekl iDNES.cz René Zavoral z Českého rozhlasu.

Od počátku září by měla ještě odstartovat náborová kampaň. Zaměřena bude především na mladé od 18 do 29 let.

Čtenář iDNES.cz píše ministru Langerovi

Článek iDNES.cz o reklamní kampani policie nezůstal dlouhou bez odezvy. Jaroslava Lainze z Hradce Králové přiměl k otevřenému mailu ministrovi vnitra.

"Jakým způsobem tato kampaň přispěje ke zlepšení bezpečnostní situace, situace v oblasti kriminality, objasněnosti trestných činů a k řešení dalších důležitých problémů, se kterými se Policie ČR v současné době potýká?" ptá se Ivana Langera v jedné ze tří otázek.

Namítá, že jde o mrhání penězi daňových poplatníků. Zlepšení image by podle něho více prospěla změna každodenní práce policistů a jejich přístup k občanům.

Na závěr nabízí ministrovi námět, kde by bylo možné zlepšit kvalitu policie. Míní, že přínosem by bylo zlepšení gramotnosti policistů.

Pomůže rozhlasová kampaň vylepšit image policie?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 10. srpna 2007. Anketa je uzavřena.

NE 6951

ANO 391



Hlavní zprávy

Nejčtenější

Právníci přechytračili soud. Vyhýbali se mu až do promlčení činu

Obžalovaní Karel Hnilica a Lenka Hnilicová na snímku z prosince 2012

Manželský pár advokátů Hnilicových názorně demonstroval, jak je v Česku možné se vyhnout trestu od soudu. Byť jde o...

Ve věku 39 let zemřel veterán Mevald vyznamenaný za službu v Afghánistánu

Prezident Miloš Zeman a český voják Jaroslav Mevald při slavnostním udílení...

Ve věku 39 let zemřel v pátek náhle český veterán Jaroslav Mevald zraněný v roce 2014 v Afghánistánu. Za hrdinství,...



Babiš: Jsem zklamaný hlavně z Pirátů, předčasné volby jsou nesmysl

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš během rozhovoru pro MF DNES. (8. listopadu 2017)

Až sestavíme vládu, půjdeme jednat s každým a začneme u ODS, říká šéf ANO Andrej Babiš. Osloví všechny strany, přestože...

Postoj Pirátů ke kandidátovi ANO se mění. Kvůli SPD a komunistům

Vedení Pirátů komentuje povolební vyjednávání. (31. 10. 2017)

Piráti budou o víkendu znovu hlasovat o tom, zda mají na šéfa Sněmovny podpořit kandidáta ANO Radka Vondráčka, a to...

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Další z rubriky

Komunističtí poslanci chodili jako tělo bez duše, vzpomíná Kudláček

Libor Kudláček (v popředí druhý zleva) se svými politickými kolegy z Občanské...

Jak málo v listopadových dnech roku 1989 stačilo, aby události změnily člověku život? Libora Kudláčka, spoluzakladatele...

Čuba zůstává senátorem, i když není k sehnání a na jednání nejezdí

Noví senátoři zvolení ve Zlínském kraji - František Čuba (vlevo) a Ivo Valenta.

Senátor František Čuba už déle než rok nedojíždí na jednání horní komory parlamentu a nebývá k zastižení ani ve své...

Latentní rasismus v nás je, řekl Topolánek v debatě kandidátů na Hrad

Michal Horáček, Jiří Hynek, Vratislav Kulhánek a Mirek Topolánek při debatě...

Kandidáti na Hrad se neshodují, zda je česká společnost rasistická, či nikoli. „Latentní rasismus v nás prostě je,“...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.