Na důvěru občanů v policii se zaměřují nejrůznější průzkumy. Ten poslední si policie objednala sama a s jeho výsledky může být spokojena. Agentura Ipsos Tambor ho uskutečnila v únoru až květnu a práci policie v něm kladně hodnotí 72 procent dotázaných. - více zde
Výsledky se ale značně liší od květnového šetření agentury STEM, která uvádí, že v květnu důvěřovala policii jen necelá polovina respondentů, 43 procent. Podobně je na tom i CVVM. - více zde
Ipsos Tambor rozpor vysvětluje jinou metodologií a jiným typem dotazů.
Na lepší image půjdou dva miliony
Rozhlasová kampaň, o které jako první informoval server Aktuálně.cz, tedy přichází v době, kdy má policie v ruce dobrá čísla. Přesto do ní investuje dva miliony korun.
"Je náhoda, že výsledky přišly v době, kdy jsme rozhodli o kampani na zlepšení image. Její výsledky potvrdily, že s námi potřebuje veřejnost komunikovat a že je potřeba jí některé informace sdělit," vysvětlil iDNES.cz Jaromír Matoušek, který má na policejním prezidiu kampaň na starosti.
"Kampaň hovoří o policii jako o organizaci, která má vůli a zájem být tady pro svého klienta, tedy pro veřejnost," nastínil Matoušek obsah spotů.
"Dva miliony jsou malá zakázka. Nad tuto hranici nás nepustí zákon. Už máme vybraného dodavatele a rozpočet byl striktně dodržen," tvrdí Matoušek.
Reklamu pro policii připravuje společnost Cube Production. "Ministerstvu vnitra jsme představili několik spotů. Líbily se jim, vybrali si, ale ještě nemáme oficiální potvrzení," řekl iDNES.cz ředitel společnosti Lubor Kos.
Podle něj se ještě obě strany v tomto týdnu setkají a domluví poslední detaily. "Jako celek máme souhlas, ale musíme dohodnout, zda police konkrétní spot bere beze změny, nebo je v něm třeba změnit nějaké slůvko."
Rádia by měla pomoci náboru
Policie chce kampaň spustit 20. srpna. Rozhlas si vybrala z finančních důvodů. Může oslovit velký okruh posluchačů a spoty mohou lidé slyšet opakovaně.
"Ve výčtu jsou čtyři desítky rádií, regionálních i celostátních. Vybírali jsme podle sledovanosti a je jedno, zda šlo o soukromé rádio nebo o Český rozhlas," uvedl zástupce policejního prezidia Matoušek.
"Pro nás by to byla reklama jako každá jiná. Více zatím není možné říci. Nám a ani společnosti, která se stará o naši reklamu, zatím žádné spoty nedorazily," řekl iDNES.cz René Zavoral z Českého rozhlasu.
Od počátku září by měla ještě odstartovat náborová kampaň. Zaměřena bude především na mladé od 18 do 29 let.
Čtenář iDNES.cz píše ministru Langerovi
Článek iDNES.cz o reklamní kampani policie nezůstal dlouhou bez odezvy. Jaroslava Lainze z Hradce Králové přiměl k otevřenému mailu ministrovi vnitra."Jakým způsobem tato kampaň přispěje ke zlepšení bezpečnostní situace, situace v oblasti kriminality, objasněnosti trestných činů a k řešení dalších důležitých problémů, se kterými se Policie ČR v současné době potýká?" ptá se Ivana Langera v jedné ze tří otázek.
Namítá, že jde o mrhání penězi daňových poplatníků. Zlepšení image by podle něho více prospěla změna každodenní práce policistů a jejich přístup k občanům.
Na závěr nabízí ministrovi námět, kde by bylo možné zlepšit kvalitu policie. Míní, že přínosem by bylo zlepšení gramotnosti policistů.