Ve dnech od 28. března do 4. dubna se ve francouzské metropoli konaly čtyři konkurenční salóny soudobé evropské kresby - Drawing now, Chic Dessin, Slick a Mezinárodní veletrh kresby (FID). Každý z nich se vyznačuje něčím osobitým. Týden kresby se stal také jedinečnou příležitostí nahlédnout do grafických sbírek pařížských muzeí.
Komerční ráz veletrhu Drawing Now Paris svrdilo jeho umístění v Carousselu Louvru (tedy v místě, kde se koná každoroční prestižní veletrh fotografie Paris Photo), a také vysoký divácký zájem. Ambice přítomných galerií byly letos obrovské: Nad dekorativností supermarketového kýče jednoznačně vítězila kvalita plnohodnotných uměleckých děl.
Současná kresba si v Paříži už dávno vydobyla své postavení, a k tomu, aby si žila vlastním životem jakožto umělecké dílo, nepotřebuje ani malbu ani sochu. Dvou i třídimenzionální kresby, fresky, koláže, komiksy, průmyslové kresby převedené do 3D pomocí počítačových programů... z těch i dalších technik, z nesčetných motivů, formátů všech velikostí, i pestrostí barev přecházel zrak.
I když není to charakteristika úplně přesná. Přesycenost vjemy, která se na uměleckých veletrzích dostavuje po prvních pěti deseti minutách, si na pařížském Drawing Now letos dávala na čas. Tady kresba - jakožto velice niterné médium - oslovovala jemně a nenápadně. To je možná také důvod, proč se čím dál více sběratelů o kresbu zajímá.
Na Mezinárodním veletrhu kresby (FID), který představil zejména práce studentů uměleckých škol, byla představena tvorba loňské laureátky ceny FID Kristiny Hečkové. Na komorním salonu Chic Dessin mohli diváci obdivovat kresby a objekty ve Francii již třináct let žijící a pracující Filomeny Borecké. Její tvorbu zde představujeme malou průřezovou fotogalerií.