Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, které pražské ulice budou v létě uzavřené

  14:33aktualizováno  14:33
Redakce MF DNES připravila pro čtenáře mapu největších letních uzavírek. Silničáři chtějí využít nižší počet aut o prázdninách a budou pracovat po celém městě. Podívejte se, kde čekat kolony a jak využít nového informačního systému.
Během prázdnin se budou v Praze kopat sítě, stavět silnice i tunely. Ilustrační foto

Během prázdnin se budou v Praze kopat sítě, stavět silnice i tunely. Ilustrační foto | foto: Iveta Lhotská, MF DNES

Nervozitu a stres chtějí z ulic města alespoň částečně vymýtit pražští silničáři. Cestování po metropoli je totiž natolik nevyzpytatelné, že jeden den můžete projet napříč městem bez záseku a druhý den trčíte celou dobu v koloně a posunujete se hlemýždí rychlostí.

Aby dokázali řidiči na kolony pružněji reagovat a případně se jim i vyhnout, potřebovali by nejrychlejší a nejpřesnější informace o tom, kde kolony jsou a jak jsou dlouhé.

Tyto informace však nemůže podat ani sebelepší rozhlasové dopravní zpravodajství. Silničáři proto v ulicích nainstalovali několik tabulí s displejem, na nichž se zobrazuje přesná doba, za kterou se řidič dostane z jednoho místa na druhé.

LEGENDU OTEVŘETE KLIKNUTÍM NA MAPKU

Praha: Dopravní uzavírky v létě (kliknutím zobrazíte přílohu v plné velikosti s popisky)

Před několika dny začal plnohodnotně fungovat takzvaný "systém měření dojezdových dob" na ulici Evropská v Liboci. Tedy na jedné z hlavních příjezdových tepen do centra města, na níž se navíc projevují dopravní uzavírky v okolí Letné.

Systém monitoruje dopravní situaci mezi Divokou Šárkou a Vítězným náměstím na 5,3 kilometru dlouhém úseku.

Kamery si přečtou registrační značku projíždějících aut u Divoké Šárky, sesterské kamery na Vítězném náměstí si ohlídají, až bude auto u nich, a spočítají, jak dlouho cesta mezi oběma kamerami trvala. Údaj se hned zobrazí na digitální tabuli u Divoké Šárky.

Z Liboce do Dejvic zpoždění i 45 minut

"Zkušenosti z Evropské ulice byly získávány při pilotním provozu už od začátku roku 2009. Zařízení poskytovalo různé statistické výstupy. Například statistika z květnového pondělí ukázala, že nejhustší dopravní provoz na Evropské do centra je v 8.40 ráno, kdy zpoždění je obvykle 8 minut. Zařízení okamžitě registruje i velmi vážné dopravní stavy, jako třeba 30. dubna, kdy zpoždění bylo 45 minut a doprava se úplně zastavovala," popsal mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.

Digitální tabule ukazující čas strávený v koloněMotoristé informační tabuli v Dejvicích vítají. "Díky ní vidím vlastně několik kilometrů před sebe. Když mi hlásí velké zpoždění, sjedu z Evropské a pokusím se to objet přes Vypich nebo Košíře," říká taxikář Vladimír Kocián.

Stejná tabule se objevila také na Jižní spojce u lanového mostu ve Strašnicích a řidiči hned vidí, kolik ztratí času při cestě na Barrandov, který je čtrnáct kilometrů odsud.

Technická správa umístěním těchto tabulí svoji snahu informovat řidiče o provozu v metropoli nekončí. Nyní se jí podařilo získat 493 milionů korun z Evropské unie na rozvoj těchto technologií.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Obětí vládní čistky má být protidrogový zmocněnec, který kritizoval Babiše

Národní protidrogový koordinátor Jindřich Vobořil (19. 6. 2015)

Práci národního protidrogového koordinátora Jindřicha Vobořila chválí odborníci i Evropská unie, přesto bude muset...

Čtyři oběti požáru hotelu v Praze a eutanazie jako Paroubkův lék pro ČSSD

Hlášení o požáru v hotelu Eurostar David v pražské Náplavní ulici dostali...

Podívejte se na Zprávy iDNES.tv, mimo jiné se dozvíte, že počet obětí sobotního požáru hotelu v centru Prahy vzrostl na...

Duely na vlně emocí. Jak budou vypadat diskuse Zemana s Drahošem?

Ve druhém kole prezidentských voleb se utkají Miloš Zeman a Jiří Drahoš.

Finalisté druhého kola prezidentské volby – Miloš Zeman a Jiří Drahoš – se chystají na televizní duely. Současná hlava...

Najdete na iDNES.cz