Počet obětí nehody indického vlaku stoupá

Dillí, Indie - Počet obětí páteční nehody vlaku, který v jihoindickém státě Kérala vykolejil a jeho tři vagony se zřítily do řeky, roste: nalezeno bylo už 57 mrtvých těl, zraněno bylo 250 lidí.
Tři vozy spadly do rozvodněné řeky, další tři sice sjely z kolejí, ale zůstaly na mostě. Z potopených vozů se zatím podařilo vyprostit 104 lidí. Odhaduje se, že v době neštěstí v nich cestovalo kolem tří set lidí.

"Je těžké říct, o kolik ještě stoupne počet obětí," prohlásil oficiální činitel, který si nepřál být jmenován. "Stále ještě pátráme po těch, kdo mohli přežít," dodal. Záchranné operace ale maří prudký déšť, který pravděpodobně přispěl i k vykolejení soupravy.

Oficiální činitelé indické železnice uvedli, že podle předběžného vyšetřování pravděpodobně způsobil neštěstí chybějící nosník mostu.

V roce 1988 zahynulo v indickém státě Kérala nejméně 105 lidí, když se čtyři vagony expresního vlaku zřítily do jezera Kóllam. Jedno ze svých nejhorších vlakových neštěstí ale zažila Indie před dvěma lety, kdy při čelní srážce dvou vlaků ve státě Západní Bengálsko zahynulo nejméně 285 lidí a 300 dalších bylo zraněno.

Indické železnice drží nelichotivý rekord průměrně tří set nehod ročně, z nichž přibližně dvě třetiny jsou připisovány na vrub nedbalosti zaměstnanců. Na častém selhání se podílí také rostoucí hustota železniční dopravy a pomalá modernizace tratí.

Velké vlakové neštěstí ve 20. století
22. května 1915 u skotského města Gretna zahynulo 227 lidí
12. prosince 1917 neštěstí ve francouzském Modane si vyžádalo 543 životů
2. března 1944 v jihoitalském Salermu zahynulo 521 osob
22. října 1949 přes 200 lidí zemřelo u polského města Dwór
3. dubna 1955 v mexické Guadalajáře zahynulo 300 osob
29. září 1957 250 osob zemřelo v Montgomery v Pákistánu
1. února 1970 srážka dvou osobních vlaků mezi argentinskými městy Benavides a General Pacheco si vyžádala 236 obětí
6. října 1972 u mexického města Saltilly vykolejil rychlík: 208 mrtvých, 1100 zraněných
15. listopadu 1974 při čelní srážce dvou osobních vlaků blízko města Cotonou (Benin) zahynulo na 200 osob
29. listopadu 1976 na trati Mombasa-Nairobi v Keni vykolejila část rychlíkové soupravy a zřítila se z náspu do řeky - většina cestujících se utopila: 900 mrtvých.
6. června 1977 rychlík se zřítil do řeky Jamuny v bangladéšském Manikgandžu - zahynulo 200 lidí.
5. června 1981 sedm vagonů osobního vlaku se zřítilo do řeky Bagmati v Indii: 800 mrtvých
14. ledna 1985 na trati Dire Dawa-Awaš v Etiopii vykolejil rychlík a zřítil se do propasti, kde nalezlo smrt 500 lidí
3. června 1989 na železničním úseku Transsibiřské magistrály mezi Samarou a Ufou v bývalém SSSR vybuchl zkapalněný plyn z poškozeného dálkového potrubí a zasáhl dva projíždějící osobní vlaky, v nichž nalezlo smrt 575 osob, včetně 181 dětí
4. ledna 1990 v jihopákistánské vesnici narazil expres do stojícího nákladního vlaku - nehoda si vyžádala 285 obětí
20. srpna 1995 nesprávně nastavené návěští bylo příčinou srážky dvou rychlíků u města Fírúzabádu v indickém státě Uttarpradéš: 350 obětí na životech
28. listopadu 1998 na severu Indie na trase z Dillí do města Džammú narazil rychlík do vykolejených vagonů osobního vlaku - neštěstí si vyžádalo 209 obětí

Tři vagony osobního vlaku se zřítily z mostu do rozvodněné řeky v jihoindickém státě Kérala. (22. června 2001)

,

Video