iDNES.cz

Plukovník Petr Mikulenka on-line

pilot Petr Mikulenka
velikost textu:
vydáno 27.11.2007 14:00
Plukovník Petr Mikulenka slouží na vojenské letecké základně v Čáslavi. Pilotuje nejmodernější stroje, které má české letectvo k dispozici - stíhačky gripen. Zároveň je také leteckým instruktorem.
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, kterému jinému stíhacímu letounu je podle vás gripen nejblíže, kterému se nejvíce podobá (z hlediska technických parametrů a výkonu). Určitě jste se setkal na různých leteckých dnech nebo cvičeních s ostatními typy stíhacích letounů a měl jste je možnost porovnat s gripeny. Děkuji a přeji mnoho bezproblémových nalétaných hodin. Dan S.
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Dobry den jen velice obecne ja bych se priklonil k F-16. Samozrejme v dnesni dobe a technickemu pokroku ktery existuje v letectvi technicke parametry a vlastnosti letounu jsou velmi podobne. 27.11.2007 14:06
OTÁZKA: Má poklona, chtěl bych se optat, kolik nalétá v průměru pilot české armády na grippenu a jestli jako velitel máte možnost nalétat více. A porovnání s piloty v USA nebo obecně v NATO. Zdraví pilot, plachtař, vrtulníkář :-) Viktor
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: V dnesni dobe se nalet pohybuje hodne pres 100 hodin ale dnes piloti u me zakladny problemy s letovymi hodinami nemaji.Ja letam take podobny nalet ale vzhledem k mym povinnostem uz na letani nemam tolik casu a v porovnani s ostatnimi staty NATO mame opravdu srovnatelny nalet. 27.11.2007 14:09
OTÁZKA: Dobry den! Rad bych se zeptal na letove vlastnosti Gripenu s porovnanim s Vami drive pilovovanymi letadly. Taky by me zajimaly pozadavky na mechaniky -jestli se k nim muze dostat i Bckar "nevojak". diky sramo
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Vlastnosti Gripenu jsou vynikajici a nedaji se opravdu srovnat s tim co jsem letal v minulosti.Opravdu je to letoun jine generace jak z hlediska technickych a letovych parametru tak z hlediska samotneho vyuziti systemu na letounu. 27.11.2007 14:12
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak byl vyřešen problém katapultáže u Gripenu a zda ještě existuje omezení pro lety na tomto typu. Letu zdar! Petr
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Bezpecnost pilotu je vzdy na prvnim miste a po nestastne udalosti ve Svedsku jsme meli kratce omezeni aby se opravdu zjistilo co se stalo a co se tyka soucasnosti my zadne omezeni nemame. 27.11.2007 14:14
OTÁZKA: Dobrý den, stále se hovoří o špatné situaci českého armádního letectva. Je to opravdu tak špatné? Jak vnímáte třeba nákup českých Albatrosů, které se ukázaly jako nepříliš kvalitní. Jirka
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Tento fenomen spatne situace u letectva ktery v minulosti opravdu byl se bohuzel tahne v podvedomi verejnosti i dnes.Rad bych ale rekl at se podivame v soucasnosti co letectvo a pokud odpovidam ted ja tak bych podotknul ze co dokazali piloti, technici a vubec vsichni kteri se podileji na beznem zivote zakladny u nas v Caslavi?Vzdyt jsme unikatne v rekordnim case dovedli zavest JAS-39 do vyzbroje a tyto letouny chrani a pomahaji na nasem nebi.To v minulosti nikdo nedokazal a troufam si rict ze nedokaze.A nesmim zapomenout a L-159 (myslel jste asi tyto letouny)tyto letony jsou taktez velice uzitecne coz dokazuji nase uspechy doma i v zahranici a take v soucasnosti veliky zajem o ne. 27.11.2007 14:21
OTÁZKA: Doletí Grippen do Íránu ? chorosh
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Musel bych si to zmerit ale myslim ze neni duvod to delat. 27.11.2007 14:21
OTÁZKA: Můžete přiblížit podmínky, které musí splňovat armádní pilot? Aleš
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Fyzicky a psychicky velice zdatny, byt flexibilni, ovladat matematiku,fyziku a samozrejme spoustu dalsich predmetu a hlavne byt pripraven na to ze byt pilotem je sice hezke ale musite byt pripraven ucit se pomalu cely zivot a delat sve remeslo naplno jinak jdete od valu(obrazne receno). 27.11.2007 14:25
OTÁZKA: Dobrý den, jste s Gripeny spokojen, myslíte si že je to dobrý stroj, který poslouží svému účelu a nebo je na světě lepší stroj pro naší zem? Tedy pokud můžete odpověď :-)) Děkuji Honza
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Ja jsem s Gripenem spokojen a jsem velice rad ze na nem muzu letat.Pokud se tyce co je pro nas nejlepsi?Ja jsem myslim odbornik ve svem oboru a rozumim sve praci tak si troufam rict ze Gripen byla dobra volba. 27.11.2007 14:27
OTÁZKA: Dobrý den, pane Mikulenko. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos na jaře čas a vyrazil do přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy? Xavon
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Ano mam vse rad a obzvlast jaro kdy uz konci zima a co se tyka nehy tu potrebuji porad. 27.11.2007 14:29
OTÁZKA: Jsou stroje SU (Suchoj) lepší než Gripeny, popř. Americké stíhačky? Proč případně neřešila armáda dodávku SU oproti ruskému dluhu? Marek
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Otazka co je lepsi a co ne neni velice jednoducha.Ja jsem uzivatel a muzu se vyjadrit jen po odborne strance a co se tyka dluhu ve vlade nesedim tudiz se nemohu vyjadrit. 27.11.2007 14:32
OTÁZKA: Dobrý den, měl jste možnost - pokud ne prakticky, tedy alespoň toreticky - porovnat výkonnost vašeho Grippena s např. F-22 Raptor či na druhé straně Ruským Su-27? Jak si stojí při předpokladu vzdušného souboje bez možnosti použití raket? Díky moc;o) Mirek Matyáš
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Obecne vzato vsechny tyto letouny jsou tak drahe a pilot samozrejme to nejdrazsi ze soudoba taktika skoro vylucuje tzv.dog fight nebo-li manevrovy vzdusny boj zblizka a jen velmi teoreticky muzu rict ze soudobe letouny se vzajemne velice podobaji. 27.11.2007 14:37
OTÁZKA: Myslíte si, že současný počet stroju je dostatečný pro náš stát? migrific
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Pocet letounu se odviji od ukolu ktery plnime.Dnes neni doby studene valky ale mame jine hrozby kterym musime celit a byt na ne pripraveni a to samozrejme souvisi i se silami kterymi nase armada disponuje.Take mame silne spojence a zijeme ve sjednocene Evrope coz znamena velmi mnoho. 27.11.2007 14:40
OTÁZKA: Zajímalo by mě pokud jste létal Mig 29 jaký je rozdíl v manévrovacích schopnostech letounu v porovnání s Gripenem? Samozřejmě pomíjím vybavení. jarin
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: My se porad zabyvame manevry tak jen velice kratce. MiG-29 jsem neletal byl jsem v minulosti u stihaciho letectva ktere tyto letouny nemelo (byly u PVOS)a MiG-29 je velice obratny ale na druhou stranu mel radu nevyhod at uz to byl dolet,odrazova plocha, udrzba , ekonomika provozu a tak podobne. 27.11.2007 14:44
OTÁZKA: Dobrý den, pokud byste vy osobně rozhodoval, měl byste neomezené prostředky a byl byste vládce vlastního státu, volil byste do své letky letouny Gripen Jas-39, nebo byste sáhl po jiném, současném konkurenčním letadlu? davidh
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Kdybych mel neomezene prostredky v prvni rade bych se postaral o vlastni lid aby mel skvele sluzby,zkraslene zazemi vcetne dopravy a cest a dal dohromady prirodu kterou mame stale jednu z nejkrasnejsich v Evrope a koupil bych bch ruzne letouny aby si piloti mohli skvele zacvicit a zaletat i s nekym jinym. 27.11.2007 14:50
OTÁZKA: Dobrý den, jak dlouhou odletovou dráhu potřebuje Gripen, než se vznese? Jaká je maximální rychlost, ne udávaná výrobcem, ale z Vaší zkušenosti a jaká je maximální výška, ve které se dá s Gripenem letět? Už dlouho Vás nebylo slyšel nad Žďárem. Vašek
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Mene nez 1000m,my uz nemame zapotrebi letat tak rychle radeji volime takticky boj ale nadzvukem stale letame a co se tyka vysky nad 15km je bezna vyska ale zase neni potreba tak vysoko letat.Letadlo umi letat rychle a vysoko ale dulezite je ucel jednotlivych misi a tato doby skoncila s MiGy kdy to bylo ucelne nastoupat rychle se priblizit odpalit raketu a letet domu protoze uz nemam palivo.Dnes je doby jina a zbranove systemy a parametry letadel nekde jinde 27.11.2007 14:55
OTÁZKA: dobrý den, může při určitém přetížení člověk neudržet exkrementy? Stupidní otázka, nic méně mě to zajímá. Ztrácí pilot při určitých obratech pod maximálním přetížením vědomí...? letec
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Zadna otazka neni stupidni nicmene jelikoz jsem absolvent VVLS v Kosicivh malo co me prekvapi a Vy jste me neprekvapil jedno vim urcite jiste ze pri 9 g to neni nicmene je to otazka pro vedatory a lekare ale tech se moc neptejte jeste se toho nekdo chyti a bude to zkouset. 27.11.2007 14:58
OTÁZKA: Dobrý den pane plukovníku, využívám této příležitosti,abych Vám položil několik otázek. 1)Jak bylo upraveno katapultovací zařízení Gripenů,aby opět nedošlo k samovystřelení pilota? 2)Cvičí již čeští piloti tankování za letu?Ještě jsem neviděl žádnou fotku z tohoto manévru. 3)Bude v roce 2008 opět na čáslavské základně "OPEN DAY"?Příp.kdy? 4)Co je v kokpitu českých Gripenů tak tajného,že nejsou uvolňovány téměř žádné fotografie na veřejnost?Abyste rozumněl,nejsem ruský ani čínský špión,ale let.modelář a foto kokpitů jsou pro mne velmi důležitá. Předem Vám děkuji za odpovědi a přeji kolik startů,tolik přistání. Libor
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: 1.Upraveno bylo 2.Necvici nicmene je to otazka blizke budoucnosti a fotky jsou na internetu 3.Open Day bude v roce 2009 (kazde 2 roky) 27.11.2007 15:01
OTÁZKA: Dobrý den. Je celková doba letu omezena vzhledem k možnosti či předpisů omezujících dobu letu pilota . IP
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Ano pilot dle soudobych predpisu ma omezenou dobu naletu myslim tim za letovou smenu ci letovy den.Proto v navyznosti na tankovani za letu neni to jen o tom jak s kym a kde ale take musime udelat radu legislativnich uprav predpisem pocinaje a tak podobne. 27.11.2007 15:04
OTÁZKA: nazdar pilote, Zajímá mne jaký mají tyhle letadla svoje extémě dobré a naopak extrémě špatné stránky. Něco co se člověk normálně nedozví pokud na tom nenalítá pár hodin. Díky bush
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Jsou veci ktere se nerikaji a vse mam sve plusy i minusy je jen otazka umeni jak toho vyuzit aby to ve finale byl vzdy plus. 27.11.2007 15:06
OTÁZKA: Jaký to je pocit? Chápu že je to hloupá otázka, ale jaké to je mít to v ruce? Nepřipadáte si na chvíli jako pánbůh :-) ? Kdysi jsem létal na Blaníkách a chci si časem dodělat motoráky, ale to je akorát k smíchu v porovnání s vámi. Poklona až na zem!!! Ondra
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Dekuji za poklonu ja se zase klonim Vam nemit motor za zadkem no nevim nevim.Samozrejme pocit je to uzasny a zna ho snad kazdy letec at je to letoun ci cokoliv co se udrzi ve vzduchu.Jedno je ale pravda ja v tom prostoru citim opravdu volnost a az pychu(obrazne)s hrdosti ze patrim k mala lidem kteri ovladaji letoun a maji obrovskou zodpovednost ve vlastnich rukou a to je to fascinujici. 27.11.2007 15:12
OTÁZKA: Dobrý den. Co si myslíte o tzv. Tygřích letkách v NATO? A je možné, že se k vrtulníkům z Přerova připojí i Čáslav? Lubomír
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Tygri letky jsou dobra myslenka a jen z casovych duvodu a take z duvodu zabezpeceni ochrany vzdusneho prostoru se nase 211.letka do teto aktivity zatim nezapojuje.Jak jiste vite tato letka v minulosti patrila k tygri letce s letouny MiG nicmene musi splnovat ruzne aktivity a podobne coz v soucasnosti nejde.Tim chci rict ze prijde doba kdy to bude zase mozne. 27.11.2007 15:16
OTÁZKA: V jakých sférách se přibližně pohybuje plat pilota Vašeho postavení v AČR? Díky Petr
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Tato sfera neni tak vysoka jak dokaze Gripen letat nicmene o mem platu a platu pilotu rozhoduje nekdo jiny.Jen na bych chtel podotknout ze vyse platu je o moc mensi nez vyse platu u komercnich pilotu.Nadruhe strane me me povolani bavi a je to muj konicek. 27.11.2007 15:20
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych ze zeptat jak a pokud vůbec létáte vyzbrojeni.. Honza
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Samozrejme ze nase hotovostni letouny letaji vyzbrojene: infra rakety typu vzduch - vzduch a palubni kanon raze 27mm. Take tuto vyzbroj pouzivame pri ostrych strelbach pri cvicenich na cvicne cile. 27.11.2007 15:22
OTÁZKA: Je gripen i vaše nejoblíbenější letadlo, nebo raději pilotujete nějaké jiné? Jinak hodně štěstí v letadle i mimo něj. Bimbo
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: V minulosti to byl MiG-21 ale vse prebil Gripen to je bezesporu. 27.11.2007 15:23
OTÁZKA: Je podle vašeho názoru Gripen správná volba pro letectvo a je jejich počet dostatečný? Miky
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Myslim si ze v danem case a dobe to byla spravna volba ketrou nakonec potvrdila odborna komise pri vyberu a pro me jako pilota zadny pocet neni dostatecny.Vse se odviji od ukolu a ten my plnime. 27.11.2007 15:25
OTÁZKA: Dobry den chtel sem se zeptet, proc pri tam malem pruletu CR nekoupili anglicke letouny se startem zezeme jako vrtulnik? v cem sme Gripeny lepsi? dekuji petr opela
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Vrtulnik nedozene letoun ktery je v nouzi ci potrebuje pomoct a leti rychlosti M 0.8 ve vysce 12 km 27.11.2007 15:27
OTÁZKA: Příjemný den. Létal jste také na podzvukovém Albatrosu? Jak hodnotíte rozdíl létání podzvukvé a nadzvukové? Létal jste také v Náměšti nad Oslavou? Děkuji za odpověďi. Petr
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: I v Namesti jsem letal pri vyluce materskeho letiste.Navic mam na L-39 kolem 500 letovych hodin je to vznikajici cvicny letoun ktery si zaslouzi uznani. 27.11.2007 15:28
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat kolik si vydělá armádní pilot v AČR? Pokud je to víc než v soukromém sektoru (nepochybuju, že je), neláká Vás odejít z armády?? čtenář
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Myslim ze co se tyka platu uz jsem odpovidal a z armady zatim odejit nechci porad mam komu predavat sve zkusenosti.Az pocitim ze mi ujizdi vlak odejdu. 27.11.2007 15:30
OTÁZKA: Zdravím. Mnoho bylo napsáno o tom, že ČR letectvo nepotřebuje. Jaký názor na to máte jako piloti-profíci? Čím byste ony velké investice odůvodnil vy osobně? Děkuji, přeji jasné nebe nad hlavou :-) JamesCloud
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Myslim si ze letectvo potrebujeme ale je to jen muj nazor.Co se tyka investic myslim si ze byly daleko drazsi investice ktere skoncily v cerne dire a nikoho to netrapi.My plnime ukoly jsme slyset a videt a pripraveni pomahat v nestandartnich situacich. 27.11.2007 15:33
OTÁZKA: Hezký den preju! Mně zajímá,jaký je přibližní poměr letových hodin cvičních a hodin operativního nasazení? A trochu z jiného soudku: jaký je Váš názor na obrannou politiku Slovenska, která volila raději upgrade stávajících letounů mig 29? Létali se tento stroj? Děkuju! Peter
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: To se musite zeptat pilotu na Slovensku ja nemuzu komentovat neco o cem moc nevim. 27.11.2007 15:34
OTÁZKA: Dobry den, jakozto cloveka ktery se velmi zajima o 2.svetovou valku by mne zajimalo jaky je Vas osobni pohled na odkaz nasich valecnych pilotu. Vnimaji soucasni piloti tento odkaz? Jste jejich nasledovnici... Dekuji a preji hodne uspechu! Martin S.
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Vnimame!A uz jen odkaz nasich valecnych letcu kteri bojovali ve valkach nam dava odpoved proc mame mit letectvo.Jsem hrdy ze mame a meli jsme tak skvele piloty kteri prokazali svou statecnost a kvality obzvlast za 2.svet.valky 27.11.2007 15:36
OTÁZKA: Dobrý den Měl bych dotaz,zda plánované vyslání Grpenů do Pobaltí neomezí výcvik pilotů u nás,přece jen bude znát,když 3-4 letouny na tři měsíce odletí pryč.Ještě by mě zajímalo,jaká je poruchovost Gripenu a kolik zhruba letadel je přistavováno na létání.Děkuji za odpověd. Martin
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: V te dobe vycvik bude temer ukoncen samozrejme ze letat se bude prevazne v hotovosti coz delame i dnes a na letani pristavujeme 3 az 5 letounu podle poctu pilotu. 27.11.2007 15:38
OTÁZKA: Dobrý den, jaký máte názor na finanční zabezpečení vojáků v AČR a jak se koukáte na neustálé ořezávání procent HDP , které mají jít do rezortu armády?Děkuji Kokos
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: To se musite zeptat nasich politiku jake umysly maji s armadou a my samozrejme poslouchame a delame to co se od nas zada. 27.11.2007 15:39
OTÁZKA: Dobrý den, vážím si vašeho nasazení, chtěl bych se zeptat,zda může normální netrénovaný člověk vydržet let v Gripenu a zda je možné se na tento letoun někde podívat zblízka. Děkuji a přeji letu zdar. Zdeněk F.
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Netrenovany clovek by mel asi problemy a velke nebot pro nas je to rutina a ikdyz jsme velice odolni taky i pro nas je to nekdy trochu nepohodlne ale my jsme na to zvykli a je to nase prace. 27.11.2007 15:41
OTÁZKA: Dobry den, byl uz jste v ostre bojove akci ? Jinak musim rict, ze jako bojovi piloti, mate muj obdiv.Dekuji za odpoved. Miroslav Adámek
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Ve valce nastesti ne a doufam ze i nebudu a pokud sy tyka treba zakroku v hotovosti tak ano 3 x s gripenem ale to vite vse si uz pamatovat nemuzu slouzim jako hotovostni pilot 17 let 27.11.2007 15:43
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych se zeptat zda mohou byt ceske Gripeny nasazeny v nejake ostre bojove misi (jako jsou napr. vysadkari v Afghanistanu apod.)? Pepa
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Nevim o tomto ukolu pravdepodobne ne. 27.11.2007 15:44
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal na nějaké to vybavení gripenů (zbrane, PC atd ...) jakou rychlosti jsou schopny letat, jak daleko ............. a zdali mate nejaky zajimavy zazitek z letani. Dekuji kuba
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: WWW.gripen.com a podobne stranky na internetu 27.11.2007 15:44
OTÁZKA: Dobrý den. Otázka na skutečný nálet tu již padla, proto bych se rád zeptal, kolik hodin ročně stráví pilot na simulátoru a jestli jste se někdy setkal se situací, kdy simulátor ne zcela přesně kopíroval chování letadla. Toomas
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Simulator je autenticky a zhruba 30 az 50 hodin 27.11.2007 15:45
OTÁZKA: Dobry den! Rad bych se Vas zeptal, zda je ochrana jaderne elekrarny v Dukovanech zajistovana prave Gripeny? Diky. Jirka
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Ano take 27.11.2007 15:45
OTÁZKA: Dobrý den,chtěla bych se zeptat jaká je nejvyšší rychlost letounu,v jaké výšce létáte a jak jste letěl nejrychleji vy.děkuji Veronika
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Ja M = 2.15(pres 2100km/hod) a byl jsem ve vysce nad 18km a letame od 100m az nad 15km pri ruznych rychlostech viz TTD Gripen www.gripen.com a podobne 27.11.2007 15:48
OTÁZKA: Jaké to je když nemáte klasický knipl ale joystick. Je nějaký rozdíl a jak cítíte letadlo? mlaco
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Rozdil je velky necitite zadnou silu opravdu zadnou oproti knyplu je to dano rozdilnym ovladanim letounu 27.11.2007 15:50
OTÁZKA: Dobrý den Petře, jsem velký fanoušek české armády a rád bych se zeptal na jedno věc. Myslíte si, že je naše armáda, s celovojskového pohledu, bojeschopná? David
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Je bojeschopna a mame jednotky ktere jsou velice kvalitni a uznavane i ve svete.Na druhe strane myslite si ze kdyby jsme nemeli dobre vojaky tak by jsme pusobili ruzne po svete? 27.11.2007 15:51
OTÁZKA: Dobrý den, 1) Jak to vypadá se střelami AIM 120C AMRAAM ? Nezdá se Vám osobně jejich současná "absence" resp. "nepříslušentví" u stroje JAS - 39 jako DEGRADACE tohoto typu letounu - myšleno z pozice jeho bojových schopností ? 2) Tankova jste Vy osobně někdy během výcviku za letu ? Jak to fyzicky probíhá ? Je to úplná "samobsluha" nebo to vyžaduje komunikace s tankujícím letounem co se týče zapnutí/vypnutí tankování a množství načerpaného paliva ? Proč se jeho objem neudává v litrech nebo podobných metrických jednotkách ale v kilogramech ? Přeji hodně úspěchů. Dušan
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Se strelami to vypada dobre system u Gripena umoznuje vycvik uz i dnes.Ja jsem netankoval ani nikdo z nasich pilotu ale bude to blizka budoucnost a jednotky muzou byt ruzne nejenom kilogramy muzete si vybrat. 27.11.2007 15:54
OTÁZKA: pekny den , chtel bych se zeptat na jednu vec , nedavno jsem cetl , ze dalsi zlepsovani letovych schopnosti u modernich stihacek jiz neni nutne , nebot letadlo samotne je schopne vzdrzet vice nez pilot , myslite si , ze i v tomto letadle je omezujicim faktorem pilot respektive jeho odolnost napr. vuci pretizeni ? dekuji za odpoved a preji kolik zvletu tolik pristani . zdenek
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Samozrejme ze lidska schranka ma omezeni co se tyka pretizeni ale stroj je jenom stroj a lidsky mozek je zatim nenahraditelny 27.11.2007 15:55
OTÁZKA: Ahoj Petře, posílám pozdrav z Valašska. Přeji Ti spoustu úspěšných letů s Gripenem a pokud Ti to čas dovolí, tak se za námi někdy zastav. Zdenek. Zdenek
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: Dekuji a pozdrav vsechny na Svem pracovisti a o Vanocich se urcite uvidime.A pozdravuj doma. 27.11.2007 15:56
OTÁZKA: 1) Dobrý den, Chtěl bych vědět váš názor na "sílu" našeho stíhacího letectva, zda 12+2 Gripenů (v pronájmu) považujete za dostatečný pro ochranu našeho území. Vím že odpovíte že jsme v NATO a že nám spojenci přispěchají na pomoc, ale při porovnání s podobně velkými státy je tam rozdíl v počtech (Řecko, Norsko atp.) 2) Pokud mají Gripeny sloužit pouze pro ochranu v vzdušného prostoru ČR, nebylo zbytečné utrácet peníze za drahé víceúčelové stroje? Mají v názvu přeci JAS! 3) V čem vidíte hlavní rozdíl Gripenu proti předešlé generaci stíhačů. Zatim jsem na to nepřišel. Konstrukcí nebo TTD nepřekonávají Gripeny předešlou generaci nebo ano? Poláci nakoupili F-16ky v nových verzích a nikdo neřekne že by byli horší než Gripeny. Předem děkuji za odpovědi na poněkud otravné otázky. Dalibor
pilot Petr Mikulenka ODPOVĚĎ: 1.My zijeme trochu co se tyka polohy v Evrope jinde nez uvadite sve srovnani treba s Reckem a doporucuji treba stranky ktere se zabybaji nevyresenymi spory ruznych statu a tak podobne a je treba zabyvat se treba i nerostnym bohatstvim a historii ale to se probira myslim na zakladni ci stredni skoly a zavery si musi najit kazdy sam 2.Gripen ma vyhodu ze je viceucelovy nikoliv ze by byl 3x levnejsi kdyby nebyl 3.Zkusta badat dal doporucuji hodne cist na internetu kde jsou nekdy opravdu dobre nazory na letadla.Jen napovim zamerte se na technologie a radary a vyzbroj soudobych letounu ve srovnani s predeslou generaci a hlavne se opravdu podivejte na TTD soudobych letadel.Polske F-16 nekomentuji ale pokud jsou tak dobre mrzi me ze se o tom nepise.Kdyz jsem priletel s Gripenem s mymi kolegy byli jsme na prvnich strankach a dlouho se o nas mluvilo.Ty informace mi proste chybi tak zkuste neco zjistit a dejte to do fora.A na zaver nebyly to otravne otazky.Preji hezky den 27.11.2007 16:09
zpět na osobnost