Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Platíme si Hurvínky

  16:08aktualizováno  16:08
Zní to jako legrace, ale když mi známý, člen vedení Olomouckého depa kolejových vozidel, vyprávěl o záměrech a plánech tohoto vedení, nevěděl jsem co si o tom mám myslet. Na chvíli jsem zapochyboval o svých zeměpisných znalostech. Jedná se o to, že existují dvě depa - opravny, hned vedle sebe. Přerovské a Olomoucké.

 

Obě nejsou zdaleka vytíženy a prokázat smysl existence olomouckého logickou nelze. Odliv najehlených cestujících je logický a neodvratitelný. Tísnivou finanční situaci vymysleli olomoučtí Hurvínci řešit zrušením depa v Krnově. Co s motorovými vozy, které se tam opravují? Budou jezdit z Opavy na opravy a prohlídky do Olomouce? Nebo snad přes Polsko do Šumperka? Za přejezd Polskem se platí nejen vysoké poplatky, ale Poláci uvažují o zrušení této tratě. V Olomouci samotném pak neexistuje točna, zařízení umožňující vjezd do opravny, na které by se motorové vozy řady 843 vešly. Od zrušení Krnovského depa si slibují posílení své nesmyslné existence. Již dnes jezdí na krnovské nádraží posunovat vagóny lokomotiva i se strojvedoucím z Olomouce, i když stroje i lidé jsou k dispozici cca 50 m vedle. Smál jsem se té logice do doby, než mi došlo, že tento diletantismus si provozují i z mé kapsy. Proč máme platit za nesmysly vymýšlenými lidmi, kteří chtějí vydělat a přitom nemohou nabídnout nic, co by nás zajímalo? Do kdy se bude tolerovat, že si někdo nechá vozit 100 km práci pod nos, kterou ukradl těm, kteří jsou v místě potřeby a navíc na to mají prostředky? Nepřipomíná to pohádku o hloupém Honzovi, kterému přivlekli draka k peci? Jsem přesvědčen, že Hurvínci z olomouckého depa, vycházející z nově postavené, administrativní budovy za 15 000 000, sedajíc do svých dobře udržovaných aut, jedouc za svými kamarády zkontrolovat pokračování na zajímavých zakázkách pro ČD, by jistě neradi odešli ze svých teplých židliček. Jsem si ale jist i tím, že kdyby lidé věděli, že platí a budou ještě více platit za nesmyslné přejezdy těžké techniky, jen aby nemuseli Hurvínci shánět skutečné uplatnění, nejen že by se asi neudrželi používat jen slušná slova, ale bojkotovali by jízdy vlakem ještě více.
  Chápu, že železniční doprava nebude už asi nikdy výdělečná, ale mít tu moc, nedal bych žádnou dotaci dráze do té doby, dokud budou praktikovat to své, do očí bijící vyžírkovství. Jestli si na to někdo umí vydělat, ať si své peníze rozhazuje, ale proč bychom hromadně měli dotovat něčí hloupost? Jak jinak lze nazvat zmatečný, stále se měnící systém slev? Jak jinak lze nazvat stále se měnící jízdní řád? Proč se totéž neděje v autobusové dopravě? Proč má řidič autobusu jednu vyhlášku, podle které jezdí a strojvedoucí stále chodí s velkou, plnou taškou přes rameno, plnou stále se měnících předpisů na cokoliv? Odpověď je stále tatáž. Modré armádě velí Hurvínci a za ně prosím, pošleme je do výslužby a nahraďme je konečně normálními lidmi. Mám je rád, ale ať si jdou už odpočinout.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Právníci přechytračili soud. Vyhýbali se mu až do promlčení činu

Obžalovaní Karel Hnilica a Lenka Hnilicová na snímku z prosince 2012

Manželský pár advokátů Hnilicových názorně demonstroval, jak je v Česku možné se vyhnout trestu od soudu. Byť jde o...

Ve věku 39 let zemřel veterán Mevald vyznamenaný za službu v Afghánistánu

Prezident Miloš Zeman a český voják Jaroslav Mevald při slavnostním udílení...

Ve věku 39 let zemřel v pátek náhle český veterán Jaroslav Mevald zraněný v roce 2014 v Afghánistánu. Za hrdinství,...



Babiš: Jsem zklamaný hlavně z Pirátů, předčasné volby jsou nesmysl

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš během rozhovoru pro MF DNES. (8. listopadu 2017)

Až sestavíme vládu, půjdeme jednat s každým a začneme u ODS, říká šéf ANO Andrej Babiš. Osloví všechny strany, přestože...

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

Tvůrce Kanceláře Blaník opouští Seznam. Důvodem jsou neshody s vedením firmy

Z natáčení filmu Prezident Blaník

Lobbista Tonda Blaník bouchl do stolu. Tvůrce, který oceňovaný seriál vytváří, opouští internetovou televizi Stream...

Další z rubriky

Armádní speciál s týmem lékařů zachránil tříměsíční dívenku ze Slovenska

Novorozeně cestuje letounem CASA ve speciálním inkubátoru do Prahy

Unikátní záchranný let má za sebou armádní letoun CASA. Se speciálním týmem lékařů a zdravotnickým vybavením na palubě...

Muž, který naváděl dceru, aby pálkou zbila Romy a muslimy, dostal podmínku

Výřez z videa kolujícího na sociálních sítích.

Případ videa, na kterém nezletilá dívka buší baseballovou pálkou do polštáře a podle otce si má představovat, že se...

VIDEO: Jak se „estébáci“ domlouvali během demonstrací 17. listopadu 1989

Kordon VB zablokoval dav na Národní třídě, z druhé strany na něj tlačily...

Během událostí 17. listopadu 1989 sehráli významnou roli příslušníci Státní bezpečnosti (StB). Na archivních záběrech...

Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?
Utýrala holčičku v pěstounské péči. Musíme teď zpřísnit zákony?

Tragický případ z minulého týdne nejspíš pohne českými zákony o pěstounské péči.



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.