Největší banka v Česku však vysvětluje, že je dlouhodobě apolitická a nepodporuje žádnou stranu či hnutí. „Věříme, že piráti jsou si naprosto vědomi toho, že naše kampaň nemá nic společného s názvem jejich politické strany,“ uvedl mluvčí banky Lukáš Kropík.
„Zákeřní piráti vás chtějí obrat o peníze přes Facebook,“ upozorňují nejen bankomaty. Přečtou si ho i uživatelé internetového bankovnictví.
To však nemá podle České spořitelny s Pirátskou stranou vůbec nic společného. Kampaň totiž běží dlouho, a to od roku 2015.
„Bohužel došlo k nedorozumění, výraz pirát byl použit jako synonymum slov podvodník nebo zloděj, který se snaží z lidí vylákat citlivé údaje nebo přístupy do bankovnictví s cílem připravit klienty o peníze a mohou se přitom o to pokoušet ze zahraničí, třeba z Karibiku,“ vysvětlil mluvčí České spořitelny Lukáš Kropík.
Uvedl, že spořitelna je dlouhodobě apolitická a nepropaguje žádné politické hnutí. „Pokud se tato kampaň dostala i k členům politické strany Piráti, věříme, že jsou si naprosto vědomi toho, že naše kampaň nemá nic společného s názvem jejich politické strany,“ dodal Kropík.
V bezpečnostní kampani Česká spořitelna upozorňuje své zákazníky, aby nesdělovali své osobní bezpečnostní prvky jiným lidem nebo aby se připojovali jen ze svého počítače či mobilního telefonu. Obezřetní mají být lidé taky při nákupech na internetu.
Česká spořitelna svou kampaní nezpůsobila rozpaky poprvé. V létě letošního roku svým sloganem reklamní kampaně naštvala obyvatele Pardubic, označila je za Pardubičáky. Problém je, že takové oslovení místní považují za hanlivé, protože sami si říkají Pardubáci. Spořitelna proto bannery rychle vyměnila.
„Pardubičáci, jste silnější, než si myslíte,“ stálo původně na reklamních plochách v rámci kampaně, která obdobný slogan používá napříč jednotlivými městy. „Chybu s nesprávným oslovením jsme si uvědomili. Od 15. června jsme upravili veškeré online reklamy, od 18. června pak vyměnili i plakáty rozmístěné v Pardubicích,“ zareagoval mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.