K incidentu došlo při letu z Birminghamu do Belfastu již 12. února tohoto roku, bezpečnostní zpráva však byla zveřejněna až nyní, píše The Independent.
I přes tvrdé přistání, které se bezrukému osmačtyřicetiletému pilotovi podařilo, nikdo z 47 cestujících na palubě neutrpěl zranění a ani letadlo typu Dash-8 se nepoškodilo.
Kapitán Ian Baston, ředitel letového provozu a bezpečnosti aerolinií Flybe, poznamenal, že společnost svým zaměstnancům nabízí rovné příležitosti. „Stejně jako většina dalších aerolinií, zaměstnáváme i pracovníky s tělesnými omezeními,“ řekl Baston. „Bezpečnost našich pasažérů a posádky je však naší prioritou číslo jedna,“ dodal.
Pilot podle závěrů bezpečnostní zprávy patří k těm nejzkušenějším a před zahájením sestupu se ujistil, že je jeho umělá končetina řádně připevněna k tělu. Poté vypnul autopilota a letadlo při přistávání řídil manuálně. Vzápětí se však jeho paže uvolnila z kloubu a znemožnila mu ovládat letadlo.
Po šťastném přistání druhý pilot stroj zpomalil a odroloval s ním na bezpečné místo na letištní ploše. Hendikepovaný pilot se prý zavázal, že bude při kontrole své umělé končetiny napříště obezřetnější a druhému pilotovi dá instrukce, jak se v podobném případě zachovat.