- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Muj tip jsou ledove krystaly. Podobne jako ten Airbus uprostred Atlantiku.
Zamrzlo mu to pitotky (Pokud je ve vzduchu led ve vyssi koncentraci, zapnute vyhrivani proti namraze situaci akorat zhorsi.), spatne vyhodnotil situaci a udelal podobnou chybu a ani o tom nevedel. Navic mu to mohlo shodit i motory.
P.S. vyhrivani proti namraze zabranuje namrzani kapalne vody na studenem povrchu. Drobne ledove krystalky ovsem na teplem povrchu natavaji a pokud je jich hodne, tak ho ochlazuji a maji tendenci se na nej lepit a vytvaret jev vypadajici jako namraza a majici temer stejny efekt. Ledove krystalky vytvareji vysoke hlavne tropicke boure, takze se vyskytuji jen v jejich bezprostrednim okoli.
nevim proc nam 2x sdeluji ze krom manzelky suka tri dalsi.
jelikoz pristani na mori je ta nejnepravdepodobnejsi moznost, tak to asi bude ten strmy pad.
Prosím, prosím... můžete mi někdo nějak logicky vysvětlit, proč v ČT páni redaktoři vyslovují Air Asia jako "érejŽa" ... ... mi to připadá strašné... (tedy ... skoro stejně strašné, jako když Pražáci slovo koncert vyslovují jako konZert )
USA nebo Banderovci... to je snad jasný ne?
Nedávno jsem užasle sledoval pořad o leteckých katastrofách. Příčinou byla namontovaná klimatizace na hlavní palivovou nádrž. Letoun stál několik hodin před odletem na ploše poloprázdnými nádržemi, na slunci. Benzín se v nádržích začal odpařovat a krátce po letu, když přeskočila jiskra, došlo k výbuchu letadla za letu.
Elektrinstalace 150 voltů tažena rovněz pod dnem hlavní palivové nádrže. Pak se člověk nemá bát létat letadlem. Jinak podobné pořady nevyhledávám, ale někdy mi to nedá.
Ono tam, co jsem stihl zaslechnout, nevedlo snad přímo těch 150V. Takovou zhovadilost by snad nikdo do projektu nedal, ale problém byl, že kabely o nízkém napětí, kde nehrozí přeskok jiskry, ležely ve stejném koridoru jako ty o vyšším a to napětí se tam buďto naindukovalo nebo prošlo přes poškozenou izolaci. To už teď přesně nevím. Ale jinak máte pravdu, že v těch pořadech jsou někdy takové věci, že se coby člověk s technickým vzděláním pomalu začínám bát sedat do letadla.
Chápu, že rodina a přátelé pilota o něm budou mluvit jen dobře. Jestli byl ovšem tak skvělý a zodpovědný, to ještě ukáže vyšetřování. Žádat přesměrování až když už mám bouři těsně před čumákem, to mi moc zodpovědné nepřijde.
nezlehčujme to, v dané obasti se počasí mění každým okamžikem, navíc kdoví jak dobře fungovali přístroje a měl šanci přesnou lohu a sílu bouřky zjistit...
neozval sa ten Holanďan ktorý mal letieť v stratenom lietadle MA ako aj v tom zostrelenom rusákmi že mal lístok aj sem ?
Tak letel velmi pomalu a nebo prudce vystoupal do vysky? Jak se muzou ti letecti odbornici tak odchylovat od nazoru?
To se navzájem nevylučuje, naopak - pokud letadlo prudce stoupá, rychle tím ztratí rychlost.
Já jsem z článku pochopil, že se letadlo je nepotopitelné...potopilo se jen z důvodu špatného počasí
Pane Švec,
Letadlo je nepotopitelné, pokud je celé, což ale je s letounem nad 100 míst zázrak který zatím dokázali jen piloti při přistání na Houston... poprvé a naposledy. A i oni nakonec doplatili na to, že nedotáhli věc do konce (nedivím se, v tom stresu) a nestihli hermetizovat ventilaci, takže ve finále se to také částečně potopilo.