"Trasa obchvatu je sice zanesena v územním plánu, jenže některá občanská sdružení přišla s návrhem trasy, která by vedla severněji. Pokud by měla tato varianta projít, tak by se stavba okruhu zdržela minimálně o tři roky. Občané, nejenom z Barrandova, ale nechtějí žádné průtahy a plně podporují původní variantu," řekl starosta Prahy 5 Miroslav Škaloud.
Také radnice hlavního města trvá na tom, aby se okruh stavěl, s výjimkou drobné úpravy křižovatky u Radotína, podle územního plánu. Mimo jiné i proto, že severnější varianta počítá s tříkilometrovým tunelem, zatímco jižní varianta má tunel o kilometr kratší.
"My jsme se ovšem ke stavbě okruhu vyjadřovali jenom jako představitelé samosprávy, ale investorem této stavby je Ředitelství silnic a dálnic - tedy stát," uvedl náměstek primátora pro dopravu Martin Hejl a dodal, že se v poslední době stanoviska města a jednotlivých ministerstev ke stavbě okruhu velmi sblížila. Dušan Horsák z Ředitelství silnic a dálnic konstatoval, že financování této dopravní stavby je vyřešeno a vše stojí jen na stavebních přípravách.
"Posudek obou variant podle zákona o vlivu stavby na životní prostředí by měl být hotový do konce ledna a poté bude následovat veřejné projednávání stavby, z něhož vyplyne stanovisko ministerstva životního prostředí. Teprve poté se bude pracovat na dokumentaci, potřebné pro územní rozhodnutí," řekl Horsák s tím, že ředitelství silnic by chtělo stavbu zahájit v roce 2002.
"Na levém břehu Vltavy bude dvoukilometrový, případně tříkilometrový tunel. Na něj naváže estakáda pro přemostění Berounky a Vltavy a na druhém břehu další dvoukilometrový tunel. To jsou všechno ohromná inženýrská díla, a proto bude výstavba trvat tři až čtyři roky," řekl Horsák. Představitelé města i smíchovské radnice se shodují v tom, že pokud se zahájení stavby této části obchvatu odsune, doplatí na to zejména lidé z barrandovského sídliště. "Stále by se zhoršovala především dopravní situace hlavně na ulici K Barrandovu, která okruh v současnosti nahrazuje," řekl starosta Prahy 5 Škaloud.
Neděle 19. listopadu v metropoli
|
Praha 3: * Koněvova: v úseku U Kněžské louky - |
Na Vrcholu je do konce listopadu uzavřen jízdní pás, v úseku Strážní - Na Vrcholu je jízdní pás uzavřen do 6. listopadu, v úseku Jana Želivského - Rečkova je uzavřen jízdní pás do 31. 3. 2001.
Praha 4:
* Jižní spojka: v úseku Chodovská - Sliačská bude do 21. listopadu uzavřena levá polovina nájezdové rampy D z ulice Modřanské . Do 5. února 2001 je do jednoho jízdního pruhu omezen provoz na rampě A - sjezd do ulice Modřanské
* Klánova: ulice je do 30. listopadu uzavřena pro veškerý provoz v úseku Havlovického - Vavřenova.
* Táborská: v úseku Petra Rezka - Lounských jsou uzavřeny a zúženy jízdní pruhy do 31. prosince 2000.
Praha 5:
* Kartouzská: v úseku Drtinova - Plzeňská je až do 15. prosince úplná uzavírka vozovky , v úseku Štefánikova - Drtinova je vozovka částečně uzavřena do 17. prosince 2000
* Zderazská: v úseku Otínská - hranice Prahy je komunikace částečně uzavřena do 30. června 2001
* Na Zlíchově: v úseku Nádražní - Křížová je ulice zcela uzavřena až do 31. prosince 2001
* Silniční okruh - Novořeporyjská: v úseku Ořešská - K Řeporyjím je až do 30. listopadu uzavřen jeden jízdní pás
* Plzeňská: v úseku Mozartova - Stroupežnického je vozovka plně uzavřena do 20. listopadu
* Radlická: v úseku Plzeňská - Klicperova bude do konce listopadu vozovka uzavřena
* Strahovský tunel: 24. 11. - 30. 11. 2000, uzávěra tunelu, napojování zařízení na řídící systém související s připojením rampy D ze strany Smíchova.
Praha 6:
* Kamýcká: v úseku Roztocká - Sídlištní jsou až do konce roku 2000 částečně uzavřeny jízdní pruhy . Doprava je vedena nouzově nebo po nově vybudovaných komunikacích
* Evropská: omezen provoz v blízkosti křižovatky ulic Evropská a K Letišti. Uzavřena bude část pravého jízdního pruhu ve směru z centra města. Od 13. listopadu budou uzavřeny levé jízdní pruhy za křižovatkou.
* Na Petřinách: uzavírka jízdního pruhu přiléhajícího k chodníku. Ulice U Šesté baterie je jednosměrná směrem k ÚVN.
Praha 7:
* Čechův most. Do července 2001 prochází celkovou rekonstrukcí, doprava je zcela vyloučena, provoz na nábřežích je již obnoven.