iDNES.cz

Pedofil: Ve škole boj nesvádím. Jsem učitel a učím.

Ilustrační snímek
velikost textu:
vydáno 14.11.2007 13:00
Učitel Petr se přiznal MF DNES, že je pedofil. Se svou deviací se ale snaží bojovat a neubližovat dětem. O tom, jak se mu žije v každodenní realitě na základní škole, diskutoval se čtenáři iDNES.cz.
OTÁZKA: Pane, za svou patrně vrozenou úchylku nemůžete. Kde ale berete tu naprosto nezodpovědnou drzost působit právě ve školství ?! Vždyť je ve Vašem vlastním zájmu nepůsobit v oboru, kde jste v denodenním kontaktu s objekty, které navozují Vaše vzrušení… VY JSTE NEVĚDĚL O SVÉ ÚCHYLCE V DOBĚ, KDY JSTE SE HLÁSIL NA PEDAGOGICKOU FAKULTU ?! Šokovaný občan
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: V době, kdy jsem se hlásil na pedagogickou fakultu, jsem o tom, že na mě děti eroticky působí, věděl. Mnoho lidí se pohybuje v prostředí, kde jsou v denodenním kontaktu s jinými lidmi, kteří je můžou vzrušit. Být učitelem není moje drzost, ale chci být dětem nějak užitečný. Právě to mi dělá největší radost a právě proto jsem se na pedagogickou fakultu hlásil. 14.11.2007 13:06
OTÁZKA: Můžete prozradit, jak řešíte okamžiky, když to na vás uprostřed hodiny "přijde"? Hezký den. Petr
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Co na mě přijde? Pokud myslíte to, že se zadívám a na chvilku zasním nad krásou nějaké dívky... záleží, v jaké je to chvíli. Pokud myslíte vzrušení... to považuji za průvodní jev, který mě nijak nevyvádí z míry. Pokud myslíte "chuť" dotýkat se, tak to Vás můžu ubezpečit, že se téměř nedotýkám z jednoho prostého důvodu, protože se bojím, aby jí třeba i nějaké chycení za rameno nebo poplácání po zádech nebylo nepříjemné. Jiné okamžiky uprostřed hodiny, kdy "to na mě přijde", nemám. 14.11.2007 13:12
OTÁZKA: Líbí se vám spíše dívky, nebo chlapci? Díky. Karel
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Líbí se mi dívky. 14.11.2007 13:13
OTÁZKA: Nezastáváte snad názor, že by pedofilové měli být ve své orientaci zrovnoprávněni s majoritou, tak jako se tomu stalo (diskutabilně…) u homosexuálů ? Občan
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Nevím, v čem by pedofilové měli být zrovnoprávněni. Vztahy s dětmi možné jsou, zákon je nezakazuje, stejně tak nezakazuje, kdo se komu může líbit nebo nelíbit, kdo koho může vzrušit, kdo s kým může kamarádit, smát se, hrát si. Proto myslím, že pojem "zrovnoprávnění s majoritou" je v případě pedofilie zavádějící. 14.11.2007 13:17
OTÁZKA: Dobrý den, proč jste si vybral povolání učitele, když musíte každý den svádět velký boj? Děkuji. majka
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Vybral jsem si povolání učitele, protože jsem chtěl být dětem přínosný. Nevím, jak si představujete jakýsi můj boj, žádný boj ve škole nevedu. Dívky se mi líbí, to ano, některé velmi, ale že bych s tímto nějak bojoval, to si neuvědomuju. Zřejmě si představujete, že pro mě kontakt s dětmi musí být pokušení a že tomu pokušení musím neustále odolávat. Takto to ale není. Přirovnal bych to ke gynekologovi, když vyšetřuje pacientky. Taky nesvádí boj, prostě vyšetřuje. Nesvádím ve škole boj, jsem učitel a učím. 14.11.2007 13:23
OTÁZKA: Ví ředitelka školy o Vaší orientaci ? Rodič
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Neví. 14.11.2007 13:23
OTÁZKA: Váš názor na pana Kulínského ? Hm
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Nemohu napsat názor na pana Kulínského, jelikož ho neznám. Z médií si můžu domyslet, že pravděpodobně se v některých okamžicích korektně nechoval. Stejně tak si to myslím o panu Čunkovi, který nedokázal vysvětlit zdroje svých financí. 14.11.2007 13:27
OTÁZKA: Vás nevzrušuje pohled na ňadra dospělé ženy ? wow
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Vzrušuje, ale samozřejmě záleží na konkrétní ženě. Teď by se třeba někdo mohl podivit, jaktože pedofila vzruší ňadra dospělé ženy. Není to tak, že by pedofila musely nutně vzrušovat pouze děti. Jde o převahu toho, co se mi líbí a co mě vzruší. 14.11.2007 13:30
OTÁZKA: Uvažoval jste o kastraci? Kastrace
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Ne. 14.11.2007 13:31
OTÁZKA: Je některá biblická postava pedofil ? Jan
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Bible v sobě nese jiné poselství, než abychom museli spekulovat, zda nějaká postava v ní měla pedofilní orientaci. 14.11.2007 13:33
OTÁZKA: K jaké se hlásíte církvi ? Tom
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: K římskokatolické. 14.11.2007 13:34
OTÁZKA: Co vas na detech vzrusuje? Ja to nechapu... Veronique
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Že to jsou děti. Prostě se mi strašně líbí. Sám taky nevím, proč to tak je. Kamarádka mi řekla, když jsem se jí svěřoval: "Prostě mozek to tak vyhodnocuje." 14.11.2007 13:38
OTÁZKA: Musi byt tezke nemit cely zivot pohlavni styk. Jak to prozivate ? A druha otazka, proc ne zamestnani, kde nejste ve styku s detmi ? Nedokazete se sve lasky vzdat ? RM
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Nemít pohlavní styk celý život může být pro různé lidi různě těžké. Mě to nějak nedrásá, pro svobodného křesťana je to ctnost a měla by být samozřejmostí. Zatím pevně doufám, že jednou budu mít manželku a s ní budu mimojiné i pohlavně žít, hodně se na to těším. :-) Současné moje zaměstnání se mi jeví jako nejlepší varianta, kdy se můžu dětem věnovat a naplňovat tak mou touhu být pro děti přínosem a mít je rád. Zatím nemám důvod, proč bych se měl práce s dětmi vzdávat, a doufám, že to tak i zůstane. 14.11.2007 13:45
OTÁZKA: Promiňte intimní dotaz, ale když už jste do toho šel : jste panic ? Pokud ne, kolik jí bylo ? Jana
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: :-) Jsem panic. 14.11.2007 13:46
OTÁZKA: Dobrý den, přemýšlel jste někdy o změně práce? Karel
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Ano, v průběhu studií na VŠ jsem přemýšlel, jestli si nemám zvolit učitelství pro 1. stupeň. Tam je to dětství o mnoho idyličtější, než na 2. stupni. Nebo také dokázal bych se vidět jako učitel v MŠ. Ale chápu význam Vaší otázky: Tedy: Ne, neuvažoval. 14.11.2007 13:49
OTÁZKA: Dobrý den, jak vypadá Váš osobní život? Ví někdo z Vašich kolegů o Vašem zaměření? Přeji mnoho síly. SvaM
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Můj osobní život - jak to charakterizovat? Kdyžtak se doptejte v diskuzi pod článkem. Mám rodiče, sourozence, kamarády mladší, starší, bližší i vzdálenější. Kamarádím s několika dětmi a jejich rodiči, takže se vidíme často v kostele. Občas za někým ze společenství zajdu za návštěvu, pokecáme. Nejvíc mě v současné době trápí Klárka, která je v těžké pubertě a má před volbou střední školy. Alžbětka, tu to teprve čeká, zatím je bezstarostná. Doufám, že obě dvě budou šťastné, až budou dospělé, to si přeju nejvíc. Nikdo z mých kolegů o mém zaměření zatím neví, známe se také zatím jen krátce. Není vyloučeno, že pokud se s některým víc sblížím a budeme hodně dobří kamarádi, tak se mu svěřím. Většinou mě dožene ke svěření intenzita kamarádství - protože se trápím tím, když on mi třeba říká některé svoje intimní problémy a já nemůžu. 14.11.2007 13:59
OTÁZKA: Kámo naprosto tě chápu taková vychlazená dvanáctka, to je požitek :) Teda, desítkou taky nepohrdnu Pedofil alkoholik
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Alkohol nepiju, ale věřím, že někomu pivo opravdu chutná. :-) 14.11.2007 13:59
OTÁZKA: Dobry den Petre, nemyslite si, ze tim, ze pracujete prave jako ucitel a jste tak v kazdodennim styku s detmi se znacne zvysuje riziko, ze vas chtic jednoho dne nebudete schopen udrzet na uzde? Berete nejake leky na potlaceni sexuality?? diky za odpoved Karolina
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Nemyslím si, že se zvyšuje riziko, když jsem v každodenním kontaktu s dětmi. Mám pocit, že u mně by bylo riziko větší, kdybych se s žádnými dětmi neznal. Mám touhu s dítětem prožívat vztah - kamarádství. Kdybych tuto touhu neměl možnost naplnit, mohlo by to spíš vést k nějaké sobecké pitomosti, kterou pak člověk udělá - prostě si "urve" nějaké to dítě pro naplnění touhy násilím. I citu se pedofil musí učit. Bez opravdových vztahů to moc nejde. Léky neberu. Léky a léčba jsou pro toho, kdo situaci nezvládá nebo kdo cítí, že mu sebeovládání dělá větší problém, než by chtěl. 14.11.2007 14:09
OTÁZKA: Zdravím, nebojíte se toho, že jednoho dne vám vaše úchylka přeroste přes hlavu a vy jí přestanete zvládat a nějakému dítěti ublížíte? sovička
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Nebojím se toho. Jinak bych do školství nešel. 14.11.2007 14:10
OTÁZKA: To snad ani nemůžete myslet vážně, že jste šel na PF s vědomím, že jste pedofil ?! achjo
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Myslím to smrtelně vážně, je to pravda. Pedagogická fakulta mě v některých ohledech dost zklamala. Měla by být víc o dětech a o tom, jak je dobře učit, jak jim dobře předat hodnoty, které jim chceme předat. Ale to nás vůbec nenaučili. Když jsem se v 5. ročníku ptal kolegů ve škole, jestli chtějí jít učit... zhruba 80% jich do šklství nechtělo jít ani omylem. K čemu ty pedagogické fakulty máme? 14.11.2007 14:14
OTÁZKA: Petre, obdivujem vas za vas postoj bojovat so svojimi sklonmi a za vasu dusevnu silu. Napriek tomu si myslim, ze by ste nemal ucit. Sam sa vystavujete kazdodennemu pokuseniu. A to sa nemusi skoncit dobre. Svoje dieta by som k vam (bez toho, ze by sme sa dobre osobne poznali) neposlal. Takze ked sa to prevali, budete aj tak odpisany. Aj keby ste nic zle nespravil. Moje dieta je pre mna dolezitejsie ako prezumpcia neviny. Ak citite vyucovanie ako svoje poslanie, chodte ucit na gymnazium alebo na vysoku skolu, na univerzitu tretieho veku atd. Drzim Vam palce. Bajaja
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Děkuji za Vaše uznání. Zároveň i za naději, že kdybychom se dobře osobně znali, přítomnost Vašich dětí se mnou by Vám možná nedělala problém. Takových lidí kdyby bylo více. Rovnice, proč neučím na gymnáziu nebo někde na VŠ, je prostá - protože tam nejsou děti. Právě proto jsem šel učit na ZŠ. Za svoje poslání považuju být přínosný dětem, nikoliv učitelství jako takové. 14.11.2007 14:19
OTÁZKA: Opravdu nemám ráda větu typu: jsem pedofil, ale zároveň věřící křesťan. Možná, že jste ji nepoužil a že se toho chopila media, aby celý váš příběh byl ještě šťavnatější. Proč se do toho plete vaše víra? Proč si nevezmete na pomoc svoji víru, zaprvé odejdete ze školství v rámci eliminace možných problémů,a za druhé za lékařem se nechat sterilizovat? Riziko, že nějakou holčičku znásilní a pro život nenávratně poškodí věřící křesťan bude o dost menší. Jak k tomu přijde ta holčička, že jste ale ten věřící křesťan? Verča
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Paní redaktorka to tak napsala, jsou to základní fakta, která hodně vypovídají. Jsem křesťan. Jsem pedofil. Rozhodně nepoužila žádná fiktivní fakta, aby příběh byl šťavnatější. Víra je pro mě osobně hodně důležitá. Neplánuji znásilnit holčičku ani jinak nenávratně poškodit dítě, to by byla moje smrt. Tudíž o kastraci neuvažuji (sterilizace je trochu jiný zákrok, který s tlumením sexuálního pudu nesouvisí). Chci dětem dětství zpříjemňovat, ne jim ho ničit. Proto neodejdu ze školství, protože zde mám k tomu zpříjemňování nejlepší podmínky. 14.11.2007 14:25
OTÁZKA: ..nemáte taky pocit, že všichni úchylové a lidé se slabou vůlí se stahují do církevních řad mezi věřící? Ebo
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Nemám, to je jen další z předsudků, které si lidé vytvářejí na základě zpráv z médií. Pocity mít můžeme, ale realita jim ne vždy odpovídá. 14.11.2007 14:27
OTÁZKA: Chcete svojí popularizací otevřít prostor názoru že být pedofilem je normální, tak jako se to před časem povedlo homosexuálům ? Občan
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Lidé, jejichž sexualita je zaměřená na děti, zde v dávných i nedávných historických dobách byli (např. Lewis Carroll, autor Alenky v říši divů, doporučuji o něm k přečtení anglický text na Wikipedii), jsou a budou. Vždy to bude nějaké procento populace. Pro odpověď na otázku, zda je normální být pedofilem, je nejdříve nutné, abychom definovali normalitu (můžete tak učinit v diskuzi pod čánkem). Pak můžeme polemizovat. Pro mě osobně je to zcela normální fakt a zcela normálně se s tím snažím žít. 14.11.2007 14:35
OTÁZKA: Máte odvahu k porušení tabu. Jste tak odvážný i bez inkognita? Ví to vaše rodina nebo přátelé? Jinak přeji sílu k běžnému životu. Markéta
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Řeknu Vám, setkání s paní redaktorkou vyžadovalo porušení všech mých tvrdých bezpečnostních zásad a pravidel. Mnohem lépe se svěřuji lidem, kteří mě znají. O mé orientaci ví moje maminka, dvě starší kamarádky, mající několik dětí, bývalí kolegové z VŠ, kamarádka ze SŠ, dva kněží, a spousta dalších lidí, o kterých ani já třeba nevím, že vědí. Většinou se snaží pochopit, některé věci třeba nikdy nepochopí, ale co je asi nejdůležitější - neodsoudili mě. Znají mě a vědí, že jsem dobrý člověk. 14.11.2007 14:41
OTÁZKA: Je těžké takto žít? aa
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Souhrnně: Není. Ale v některých chvílích to není zrovna nejlehčí. Jedete autobusem do práce a říkáte si... hmmm, co by asi tak tihle lidé udělali, kdyby věděli, že jsem "na děti"? Vědomí, že by mnozí odsoudili, není zrovna nejpříjemnější. 14.11.2007 14:44
OTÁZKA: Kniha "Zil jsem jako pedofil" od autora Alexa Janek doporucuji nezainteresovanym lidem aby si ji precetli. Ta vysvetluje jakym zpusobem tito lide uvazuji, jak se nemoc vyviji, jaky to ma dopad na deti a jejich dalsi zivot a pod. Jan
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Akorát je velká škoda, že autor oné knihy opravdu dětem ublížil. Jednou bych chtěl napsat podobnou knihu, prostřednictvím které bych rád sdělil, podobně jako v MF Dnes, že existují i takoví, kteří mají věc pod kontrolou. O takových se totiž nikdy nedozvíte z policejních zpráv nebo černé kroniky. A že byl pedofil i strejda, co vám s ním bylo vždycky jenom dobře, nebo váš oblíbený učitel... tyto souvislosti si lidé dohromady nedávají, a proto pak všeobecné povědomí lidí dává mezi pedofilii a sexuálním zneužíváním dětí rovnítko. Vždycky říkám, že pedofilie je jako nůž. Záleží pak na způsobu použití. Nožem se také dá ukrojit chleba, ale i vraždit. 14.11.2007 14:50
OTÁZKA: dobrý den, zajímalo by mě jsetli chodíte někam na terapii nebo k psychiatrovi? Pokud ne nemyslíte si že by to bylo dobré, alespoň v zájmu těch dětí kontrolovat svůj sexuální pud pod odborným dohledem? hanka
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Dobrý den, vzhledem k tomu, že mi opravdu ovládání sexuálního pudu problém nedělá, na žádnou terapii nechodím. A chodit k odborníkovi "pro jistotu"? Ne ke všemu jsou třeba odborníci. I prostý laik dokáže poskytnout jakýsi "dohled", za což vděčím všem těm, kterým jsem se svěřil. Pro mě osobně je to hodně důležité - když totiž nemáte komu říct, co prožíváte, co cítíte, nikdo vám na to nemůže říct svůj názor. Je pro mě proto velmi cenné, když jim můžu povědět, do koho jsem se zamiloval, co jsme dělali a co plánuju do budoucna. A tak třeba s nimi řeším i takové věci, jestli dát dáreček k Vánocům nebo ne. A na to opravdu nepotřebuju psychiatra. Každý by měl především naučit se a být schopen kontrolovat sám sebe. Až ten, komu se to nedaří, by měl vyhledat odbornou pomoc. 14.11.2007 14:57
OTÁZKA: Dobrý den, přeji Vám hodně sil a odvahy, abyste všechno zvládnul a nenechal se "vyprovokovat" Eva
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Díky! 14.11.2007 14:58
OTÁZKA: Jak staré děti Vás vzrušují? kaka
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Mohl bych stručně napsat, že se mi líbí děti od 4 do 12ti let. Vrchol je někde kolem věku 10-12, tedy zaokrouhluji jej na 11 let. Vzrušení je průvodním jevem. Vím, že cítím vzrušení, když držím např. jednoroční batole - holčičku. Zároveň vím, že i dívky starší mě přitahují, i když už ne tak výrazně. Snad jsem odpověděl nějak srozumitelně. Je to komplikované. :-) 14.11.2007 15:04
OTÁZKA: Ja tohle nemuzu pochopit a ani snad nikdy nepochopim, co na tech detech proboha vidite! Ja osobne bych vas nekam zavrel a nechal vas tam! Takovy lidi jako vy a jeste pracuje jako ucitel, to aby se vsichni bali o sve deti! Uchylaku! lolka
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Série článků a i tento online rozhovor má za cíl ukázat, že obavy z člověka, který sám přijde s tím, že se mu líbí děti, jsou zbytečné. Chápu, že projekce vlastního já Vám neumožňuje pochopit, že netoužím dětem ubližovat, tedy mít s nimi "sex". Věřím, že pravdivé poznání skutečnosti pomůže zbourat předsudky a zbytečné obavy, které mnohé pedofilní spoluobčany denně zraňují. 14.11.2007 15:10
OTÁZKA: Jakou nejmladší dívku nebo chlapce jste "měl"? pepe
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Ve dvaadvaceti jsem se zamiloval do desetileté Klárky, o pět let později do jedenáctileté Alžbětky. 14.11.2007 15:14
OTÁZKA: Zeptám se tedy znovu : VÍ ŘEDITELKA ŠKOLY O VAŠÍ ORIENTACI ? Rodič
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Neví. 14.11.2007 15:14
OTÁZKA: Dobrý den. Nechápu smysl Vaší mediální prezentace. Mohl byste mi vysvětlit, co Vás k tomu vede (mimo peněžní odměny za příběh a prémie za on-line :)). Mně osobně to příjde tragikomicky hloupý až exhibicionistický. Je mi Vás upřímně líto. Jan Kotík
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Smysl má několikerý. 1) V ČR žije mnoho pedofilních spoluobčanů, o kterých nevíme. Materiálů, ze kterých by se dočetli něco relevantního o pedofilii, na internetu i mimo něj příliš mnoho není. Je to pro ně jakási podpora, že si také přečtou o někom, kdo je pedofil a dítě sexuálně nezneužil. Chci jim ukázat, že mají naději žít spokojený život. Z policejních zpráv by mohli nabýt dojmu, že stejně se zneužití dítěte nevyhnou. Což pochopitelně není pravda. 2) Pokus posunout s všeobecným povědomím lidí, že pedofilie = sexuální zneužívání dětí. Tato rovnice, která nikdy neplatila, zakotvena hluboko ve všeobecném povědomí lidí a vyřčena, pedofilně cítícím lidem hodně ubližuje. Třeba za pár desetiletí se pedofilové nebudou muset bát svěřit se rodičům, kamarádům... kteří snáze jejich odlišnost pochopí, když budou alespoň tušit, že pedofilie neznamená, že dotyčný bude ubližovat dětem. 3) Z rozhovoru s paní redaktorkou ani z odpovídání při tomto online rozhovoru mi MF Dnes neposkytuje žádný finanční prospěch. Dělám vše zcela dobrovolně a zdarma. 14.11.2007 15:28
OTÁZKA: co se vám na malých holčičkách líbí?? že vás vzrušují? třeba, když vám seděla klára na klíně tak jste nechtěl něco začít a podlehnout svým pudům? :D
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Líbí se mi na holčičkách z chování především dětskost, spontánnost, z fyzického vzezření pak mě osobně nejvíc vlasy, obličej, že nejsou namalované a nijak jinak uměle upravné, prostě přirozená krása. Jinak samozřejmě se mi líbí holčička celá taková, jak je. Že mě vzrušují, k tomu jsem již psal - mozek to tak vyhodnocuje, že se zkrátka dostavuje vzrušení. Jen jednou jsem zažil pokušení Š - byl večer, Klárka už spala, a vyvstala ve mně myšlenka, co kdybych si šáhnul? Nikdo tu není, nikdo se to nedozví... Myšlenku jsem musel samozřejmě zavrhnout. Nedokázal bych ublížit. 14.11.2007 15:36
OTÁZKA: dobrý den, chtěla jsem se jen zeptat, jestli si myslíte, že někdo z vašeho okolí tuší vaši orientaci... Pavla
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Myslím si, že tuší. 14.11.2007 15:37
OTÁZKA: Slyšel jste někdy přísloví "Příležitost dělá zloděje?" Nebyl byste dětem více užitečný, kdyby jste si našel nějaké zaměstnání, kde nebudete vystaven tomuto pokušení a je větší naděje, že neublížíte? Vašek
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Přísloví samozřejmě znám. Cítím, že dětem jsem přínosný právě tam, kde jsem. Kdybych to cítil jinak, zařídil bych se podle toho. Žádné neodolatelné pokušení ve škole nemám. Kdyby mi způsobovalo problémy, určitě bych ve školství nebyl. 14.11.2007 15:46
OTÁZKA: Přitahují Vás pouze děti nebo něco citíte i k dospělé ženě? anonym
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Přitahují mě některé ženy, mladší, i starší, než jsem já sám. Ale jsou to ojedinělé výjimky. 14.11.2007 15:47
OTÁZKA: Pokud máte sílu se vyrovnat sám se svým nitrem, nemám vůbec žádný problém s tím, že působíte právě ve školství. Jsem muž a přitahují mě normální ženy(tj.nikoliv dívky), denně s nimi pracuji a také to nikoho nepohoršuje. Jenom by mě zajímalo, proč jste se rozhodl se tímto způsobem exponovat na tomto serveru? Myslím, že tím zbytečně ze sebe děláte atrakci, budete jen muset čelit spoustě insultací... Paflik
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: První podnět nepřišel ode mně, nýbrž od paní redaktorky, která se se mnou chtěla setkat a napsat o mně zpověď, a posléze se ptala, zda bych se zúčastnil i online rozhovoru se čtenáři. Co se týče inzultací, věřím, že zůstanou jen slovní internetové. Myslím, že toto je dobrá příležitost, kdy se lidé mohou bez okolků zeptat na cokoliv, co je napadne, přímo pedofila, se kterým by se normálně setkat nemohli. 14.11.2007 15:52
OTÁZKA: VYSTOUPÍTE Z ANONYMITY ? Asi je to těžké. Pak jste ale neměl s touto výpovědí vůbec přijít, protože teď podezření může padnout na kteréhokoliv učitele v Česku ... Občan
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Zatím to plánuji ve svých 60ti letech. :-) Co se týče podezření na jiného učitele - ta myšlenka mě samozřejmě napadla. S tím se nedá nic dělat. Předpokládám, že lidé jsou souzeni podle svých skutečných činů a ne podle špatně pochopeného článku v MF Dnes. 14.11.2007 15:57
OTÁZKA: Dobrý den, za svou deviaci nemůžete. Přesto souhlasím s většinou, že skutečnost, že vědomě vyhledáváte společnost dětí nemluví o Vaší dostatečné zodpovědnosti. Následky byť jen jinak míněného doteku na dětské psychice si nedovedete představit. Zneužití důvěry poznamená člověka zásadním způsobem na celý život. Jsem přesvědčena, že Váš problém jde vyřešit výběrem mladě vypadající partnerky. Oběť pedofila
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Následky byť jen jinak míněného doteku... je to spekulativní. Ne vždy nutně musí takový dotek způsobit škodu. Některé vnímavější dítě může takový dotek hluboce zasáhnout, jiné třeba vůbec. Což však neznamená, že "jinak míněné doteky" mohou být za určitých okolností v pořádku. To rozhodně ne. Ještě si dovolím specifikovat více, co to je z mého pohledu "jinak míněný dotek": Sobecký dotek, který má za jediný svůj cíl vzrušení toho, kdo se dotýká, a který nebere ohledy na dobro dítěte. 14.11.2007 16:04
OTÁZKA: Uvádíte, že jste hluboce věřící. Jak tedy uvolňujete sexuální napětí, když je pro vás sexuální objekt (dítě) nedostupný? Pokud vím, onanie je pro věřící tabu. Dimitar Toškov
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Onanie není pro věřící tabu. Co se týče hříšnosti - ano, je to hřích. Co se týče uvolňování napětí - jedná se o menší zlo. Ale zlo vždycky zůstane zlem. Když se ukájím nad obrázkem dítěte, v podstatě to dítě zneužívám, byť v myšlenkách. Ale nesmím se tím trápit, protože jsou v životě horší věci s vážnějšími následky. 14.11.2007 16:08
OTÁZKA: Co byste vzkázal rodičům, kteří mají strach, že se jejich děti stanou obětí pedofila. Patrik
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: 1) Poučte dítě, jak jen to bude možné, tedy co nejdřív, že nikdo nemá právo se ho dotýkat, když je mu to nepříjemné. Dítě by mělo umět dospělému říct "NE", "Nech mě." apod. Právě pedofila, který by se třeba nechal unést situací, jasné NE od ublížení ochrání, protože tak jasně pozná, že to tomu dítěti není příjemné. A on nechce, aby s ním dítěti bylo nepříjemně. 2) Rodiče musí svým dětem věřit! Když přijde dítě a řekne, že "strejda, tatínek... atd." mi šahal mezi nohy, nevymýšlí si! Ač se nám to může zdát divné, toto je velmi časté, že rodič dítěti nevěří. Vždyť jak by tatíněk mohl... Když si pak strejda, tatínek... atd. sáhne znovu, myslíte, že se půjde svěřit? 3) Sledovat projevy dítěte. Když někdo dítě zneužívá, má to určité své specifické projevy. Většinou to dítě nechce s dotyčným zůstat o samotě, chce jít za každou cenu s Vámi kamkoliv... Vypadá to, jako kdyby "zlobilo", že nechce zůstat u sousedů/známých, než se vrátíte z večerní zábavy. Těch projevů je samozřejmě víc. 4) Mít s dítětem dobrý vztah, udělat si na něho čas, věnovat se mu, povídat si s ním, mluvit s ním o tom, co ho zajímá, co ho napadá, hrát si s ním. Nejrizikovější jsou rodiny, kde se dětem rodiče příliš nevěnují, kde jim nedávají dostatek lásky, citu i fyzického kontaktu. Takové dítě se velmi snadno upne na cizího člověka, který mu bude věnovat pozornost, kterou doma nemá. Takový člověk si posléze s dítětem může dělat téměř cokoliv, co bude chtít. Zažil jsem toho s Klárkou, ta má štěstí, že nenarazila na někoho, kdo by jí třeba na mém místě ublížil. 14.11.2007 16:24
OTÁZKA: VÍ VEDENÍ ŠKOLY O VAŠÍ ÚCHYLCE ? Kdo o ní vůbec ví kromě Vás ? R
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Podobný dotaz jsem již zodpověděl. 14.11.2007 16:25
OTÁZKA: Dobrý den!Máte přítelkyni? Pokud ano co na to říká? Strakáč
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Partnerku zatím nemám. 14.11.2007 16:27
OTÁZKA: Jaké máte pocity, když si v diskusích k článkům čtete desítky nenávistných a podezíravých výkřiků a reakcí? Myslíte si, že takovéhle články a rozhovory mohou něčí názor nějak změnit? Jindra
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: I když nejsou příjemné, na nenávistné výlevy na různých diskuzních fórech jsem si už zvykl. Chápu, že není jednoduché tak složoitou věc, jako je pedofilie, pochopit. Zvlášť když se jedná o celospolečenské tabu, zvlášť, když ve všeobecném povědomí je chápána jako riziko pro děti. Myslím si, že změnit názor člověka můžou, přece bych tady teď už 2,5 hodiny neseděl a neodpovídal zbůhdarma, kdybych věřil opaku. 14.11.2007 16:31
OTÁZKA: Dobrý den, já sám pedofil nejsem, ale plně chápu, že ne všichni pedofilové jsou zvrhlí úchylové. To, že chcete být dětem užitečný je přeci hezká věc. Stejně na tom byli i spisovatelé Foglar a tuším, že i Andersen. Nejde Vám to zakázat, ale přeji Vám a hlavně v to doufám, abyste nikdy žádnému dítěti nic neudělal. Můj názor je asi zkreslený od ostatní společnosti tím, že sám děti nemám. Arnošt
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Díky za Váš příspěvek. Při té příležitosti mě napadá, že občas vyvstane od někoho myšlenka, že pedofil by neměl pracovat s dětmi a MÍSTO toho by se měl věnovat třeba psaní knížek. Kdyby Carroll, Foglar a další nebyli v blízkém kontaktu s dětmi, nepochybně by nenapsali ani odvar z toho, co ve skutečnosti napsali - nejspíš by skončili jako neúspěšné bezvýznamné depresivní trosky a Carroll by zřejmě nenapsal nejen Alici, ale ani svá matematická díla. Jejich dílo není náhražkou za reálné vztahy, ale jejich plod. 14.11.2007 16:37
OTÁZKA: dobry den, chtel bych se vas zeptat, zda se vam nekdy stava, ze se pri hodine pohledem na nektere dite vzrusite a potom se u vas projevi erekce. predem dekuji za odpoved a jsem s pozdravem Pavol Demo pavol demo
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Vzrušení si uvědomuji právě díky erekci, kterou cítím. Ano, stává se mi to. 14.11.2007 16:38
OTÁZKA: Dobrý den, Myslíte si, že se dokážete neustále kontrolovat? Nevybočil jste někdy z této sebekontroly? hany
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Jsem o sobě přesvědčen, že se kontrolovat dokážu. Samozřejmě se stane, že člověk z této sebekontroly vybočí, ale nikdy ne tak, že bych se sám včas neumravnil. Mám na mysli myšlenky a skryté vnitřní motivy některého mého jednání. 14.11.2007 16:57
OTÁZKA: Myslim, ze mysleni kazdeho je jeho intimni vec. Pokud se nedopousti trestne cinu muze si myslet co chce. Treba i to, co pan Petr. Jirka
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Souhlasím. I když možná záměrné pohrávání si s myšlenkou a plánování trestného činu... to už není tak nevinné. Za pokus o vraždu je souzen i člověk, který ji jen naplánoval, ale okolnosti mu zhatili realizaci, dokonce mu hrozí stejná trestní sazba, jako kdyby ji dokonal. Tím nechci říct, že by se mělo trestat už jen za myšlenku, to samozřejmě ne. Ale chci tím říct, že i myšlenku, ve které dobrovolně setrvávám, považuji za čin člověka s patřičnou odpovědností. 14.11.2007 17:12
OTÁZKA: Nechápu jak si můžete dovolit učit děti. To není žádné hrdinství ani cvičení v jakémsi přemáhání se. To je vyslovený hazard. Sám nemůžete vědět, jestli svojí úchylku "ukočírujete" nebo ne. Děsí mě představa, že člověk jako vy může učit mé dítě. Roman
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Kdybyste to nevěděl, byl byste klidnější? Chápu Vás. Avšak snažím se nejen Vám zde vysvětlit, že pedofilie neznamená ubližování dětem. Kdybyste mě osobně znal, třeba byste mluvil jinak. Třeba mě osobně znáte a ani o tom nevíte. 14.11.2007 17:16
OTÁZKA: Chci Vás jen pozdravit a poděkovat za odvahu a otevřenost. Možná tím dodáte sílu i jiným, kteří podobně jako Vy musí bojovat s nějkým zaměřením. V naší společnosti je těžké "být jiný". Přeji Vám mnoho úspěchu v práci i osobním životě! Petr
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Díky! Přesně to je jeden ze záměrů a důvod, proč jsem do toho šel. 14.11.2007 17:17
OTÁZKA: Dobrý den, máte nějakou stálou partnerku?
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Partnerku nemám ani stálou ani nestálou. 14.11.2007 17:18
OTÁZKA: Ví o Vaší orientaci Vás zaměstnavatel? Vedelín
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Neví. 14.11.2007 17:18
OTÁZKA: Myslíte si, že jsou pedofilové nějak diskriminovaní? Kým, v čem a jak? A je to dobře, nebo špatně? Jindra
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Myslím si, že diskriminováni nejsme. Máme stejná práva a povinnosti jako všichni ostatní spoluobčané. Ale jsme ohrožení diskriminací, kdybychom svou orientaci prozradili. Věřím, že kdybych vedení školy řekl, že jsem pedofil, tak bude na mě vyvíjet tlak, bez ohledu na dosavadní zkušenosti se mnou, abych z jejich školy odešel. Třeba by to tak nebylo, ale zkoušet to nehodlám. Víc mě trápí předsudky, které lidé vůči pedofilně zaměřeným lidem mají a na základě kterých pak můžeme být diskriminováni. Slova A. Einsteina tak platí stále: "Je to smutná epocha, kdy je snadnější rozbít atom, než předsudky." 14.11.2007 17:25
OTÁZKA: Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli pocházíte z úplné rodiny(otec, matka), zda se nerozvedli a měli se navzájem v úctě. Chodil jste někdy s děvčetem ve Vašem věku? Díky ram
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Jsem z úplné rodiny, za což jsem hodně rád. Myslím, že taťka s mamkou se k sobě snaží chovat s úctou, a proto jim manželství vydrželo. Nikdy jsem s děvčetem v mém věku nechodil. 14.11.2007 17:27
OTÁZKA: Ahoj Petre, ledni hokej nebo krasobrusleni? Objektivni judista Sparty
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Lední hokej. :-) 14.11.2007 17:28
OTÁZKA: Opravdu nechápu jak můžete vykonávat učitelské povolání. Měl byste se léčit a rozhodně ne vykonávat povolání kde jsou děti. Vlaďka
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Práce s dětmi mě ohromně baví, proto jsem si ji zvolil. Budu rád, když mi v diskuzi pod článkem poradíte konkrétně, co bych měl dělat a z čeho se léčit. Prof. PhDr. Petr Weiss napsal na 10. straně úvodu své knihy Sexuální deviace, že egosyntonní (tj. ten, který svou odlišnost přijal, integroval do své osobnosti a naučil se s ní žít) nekriminální pedofil není nemocný. 14.11.2007 17:33
OTÁZKA: Dobrý den. Předpokládám, že Vaši pedofilní preferenci řešíte s Vaším sexuologem. Jaký je jeho názor? Jak se dívá na Vaši práci ve školství? Děkuji a přeji hezký den. Martin
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Sexuologa jsem doposud nenavštívil, nebyl k tomu důvod. 14.11.2007 17:33
OTÁZKA: Jakožto hluboce věřící katolík se chci zeptat, zda se Vaše orientace nějak projevuje ve víře. gazza08
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Pedofilie mě vede všeobecně k větší citlivosti vůči dětem. Takže se za ně třeba více modlím. 14.11.2007 17:36
OTÁZKA: Mělo by zde platit, že člověk takovéto úchylky, by měl okamžitě skončit s tou prací. Toto není žádné sranda a už vůbec ne téma na takovouto diskuzi. Pokud se prozradí kdo jste, bude po vás okamžitě požadován odchod. Učiníte tak ihned? A jaké zaměstnání byste pak chtěl dělat. S dětmi pracovat nemůžete to je jasné. občan1
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Já pevně doufám, že s prací neskončím, sotva jsem s ní začal. Škoda, že Vám nemohu říct, kde učím, abyste se přišel/přišla zeptat rodičů a dětí, jaký na mě mají názor. Třeba byste svůj názor pak poopravila. Vždycky je to tím, že mě neznáte. Myslím si, že všichni lidé, kterým jsem se kdy svěřil, měli předtím na osoby s pedofilní orientací stejný názor, jako Vy. 14.11.2007 17:40
OTÁZKA: Dobrý den. Chápu Vaši odvahu předstoupit (byť anonymně, pochopitelně) s Vaší zpovědí, ale jako matka desetileté dcery jsem velmi pobouřena. Co vlastně očekáváte od této diskuse? Pochvalu nebo souhlas rodičů? Jezdíte s dětmi na školy v přírodě a další kurzy? Nezlobte se, ale myslím, že je právo rodičů vědět, zda člen školního sboru má podobnou úchylku. Matka
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Promiňte, ale nemáte právo znát sexuální orientaci členů pedagogického sboru, to teda rozhodně ne. To je příliš osobní záležitost, na kterou nikdo nemá právo. Od této diskuze očekávám jistý posun v náhledu na pedofilii jako sexuální deviaci - vizte předchozí odpovědi. S dětmi samozřejmě na výlety, kurzy a školy v přírodě jezdím. Bývají to mé nejhezčí dny v roce, protože se s nimi člověk setká i trochu méně formálně mimo školu. 14.11.2007 17:44
OTÁZKA: Vědí děti, rodiče dětí a zaměstnanci školy, kde působíte, o vaší orientaci? Jak na to reagují? Petr2
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Děti nevědí, zaměstnanci školy nevědí, rodiče nevědí, až na tu jednu z maminek, kterým jsem se svěřil. Ta ví, osobně mě zná a nedělá jí problém mi svěřit svoje dítě, tedy ani jí nedělá problém posílat je do školy. 14.11.2007 17:47
OTÁZKA: Chci Vám popřát hodně síly do tak náročného celoživotního boje. Myslím, že lidé jako Vy musí prožívat skutečné peklo a lidí, jako jste právě Vy, kteří se snaží bojovat sami se sebou a nepodléhat, si vážím. Chtěla bych Vás poprosit, jaké filmy natočené na základě této problematiky Vás zaujaly, které byste mi doporučil, abych Vaši nelehkou situaci více pochopila. Předem velice děkuji za odpověď. Milena
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Děkuji za vyjádření podpory, peklo je to jenom někdy. Člověk by jí chtěl třeba vyznat lásku a nemůže. Může to ale dávat najevo nepřímo - zájmem, pozorností, i dárečky. To samozřejmě platí o vztazích mimo školu, ve škole se musím chovat ke všem stejně. Nemůžu si uvědomit žádný film, který by byl natočen na základě této problematiky. Zfilmovaná Lolita není to pravé ořechové, neboť tam je vykreslen sexuální vztah s dospívající dívkou. O pedofilii jako takové asi nebyl natočen film, který by Vám situaci nastínil lépe. Je to škoda. Třeba s tím někdy nějaký režisér přijde. Často se objevuje ve filmech motiv zneužití dítěte, ale o čisté pedofilii jako prosté lásce k dětem, to asi ještě nikdo nezfilmoval, nebo o tom jednoduše nevím. Zajímavý by v tomto ohledu mohl být životopis Lewise Carrolla, doporučuji anglickou verzi na Wikipedii. 14.11.2007 17:57
OTÁZKA: Já si myslím, že byste učit neměl. Jak k tomu přijdou ti rodiče? A teprv ty děti! I když to budou jen hladové pohledy a zůstane u fantazie, tak ty dívky to vnímat budou. Pokud to léčit nejde, navíc chcete učit, nejlepší by bylo podstoupit kastraci. Protože legálně Vaše sklony uspokojeny nebudou a proč se celý život trápit? A mít manželku a při tom myslet na holčičky? Jak by ona k tomu přišla. Vždy Origenés, velký křesťanský myslitel, to taky takhle řešil. Radši pokušení předešel a sám se vykastroval. Lepší než být odsouzený, opovrhovaný společností a stejně by to tak skončilo. Vrozenou poruchu Vám samozřejmě nikdo nevyčítá, ale je třeba s tím něco udělat. Opočenský taky myslel, jak to zvládne a jak se mýlil! Dnešní technologie i umožnují, abyste měl děti, stačí jít do příslušného ústavu před zákrokem. TAkže byste se klidně mohl oženit, vychovávat vlastní děti. Jistě najdete nějakou romantickou ženu, která bude chtít spíš rodinu, děti, hezký vztah. Je přece dost žen, které chtějí sex jen pro početí dítěte a jinak ne. Franta
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Že bych neměl učit, to si myslí asi většina lidí, co si přečtou o pedofilním učiteli. Chápu Vás. Na druhou stranu mám kolem sebe hrstku lidí, přátel a známých, kteří mi, ač vědí o mé orientaci, řeknou opak. "Myslím si, že je dobře, že jsi učitel." Ale koneckonců i někteří zdejší neznámí dotazovatelé z internetu mi zde vyjádřili podporu. Komu věřit? Vám, který jste pro mne cizí, nebo těm, které znám a kteří znají mě? Pedofilie nejsou sklony po sexu s dětmi. Zapomeňte na to! Mám touhu s nimi kamarádit a dávat jim najevo, že je mám rád, a to rozhodně můžu naplnit bezezbytku. Tudíž život pro mě není trápením. Jen někdy, kdy bych rád vyznal lásku na plnou hubu. Třeba mám chuť mamince Alžbětky říct, že jsem se zamiloval do její dcery, ale prostě to nejde, aspoň zatím ne. Byl bych moc moc rád, kdyby moje manželka chtěla sex i pro jiné účely, než jen pro početí dítěte. :-) 14.11.2007 18:10
OTÁZKA: Jak se díváte na problém ilegalizace držení dětského porna, které se chystá schválit parlament? ppp
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Pro upřesnění: Parlament již novelu TZ, ve které zavádí trestný čin držení dětské pornografie, schválil, již ji též podepsal i prezident. Od kdy přesně začne platit, o to jsem se nezajímal. A teď k Vašemu dotazu: Vyrobím fotku, třebas hezké květinky, kterou pro účely vyfocení utrhnu a po vyfocení zahodím do koše. Fotku dám na internet. Stáhne si ji 10 lidí, kteří mi za ni nezaplatí ani korunu. Podpoří tím nějak moje další focení hezkých kytiček, jejich trhání a zahazování do koše? Já myslím, že ne. Když si tu samou fotku stáhne milion lidí, a nezaplatí za ni - podpoří mě v tom, abych vyfotil další kytičku, utrhl a zahodil do koše a zveřejnil? Stejné je to s již existující dětskou pornografií. Za určitých podmínek by její uchovávání nemělo být trestné. Jaká je společenská nebezpečnost člověka, který si takovou pornografii stáhne z volně dostupného zdroje na internetu, nezaplatí za ni, nebude ji dál šířit a uchová ji na místě, které bude nepřístupné dalším osobám? Podporuje tímto jednáním výrobu - tj. zneužití nějakého dalšího dítěte? Já si myslím, že ne. A myslí si to i mnozí sexuologové. Proto považuji zákaz držení dětské pornografie za unáhlený. Raději, když se pedofil u počítače vybije nad obrázkem dítěte, které někdo už dávno zneužil, než aby sám zneužil reálné dítě. Držení dětské pornografie považuji za mnohem menší zlo, které by se trestat nemělo. Alibisticky se vážný problém výroby a šíření dětské pornografie otočí proti lidem, kteří se snaží bojovat a vyhrávat nad svou deviací. Skutečná příčina problému je u těch, kdo opravdu dětem ubližují a ještě si to ubližování natáčejí na video. 14.11.2007 18:37
OTÁZKA: Dobrý den. Docela obdivuji Váš přístup, je dobře že se snažíte maximálně ovládat a v tomhle vám fandím. Ale to, že záměrně pracujete s malými dětmi se mi už moc nelíbí. Ve čtvrté třídě jsem měla učitele který se k nám prostě choval jinak. Už tehdy jsem cítila že něco není v pořádku. Nikomu nic neudělal, choval se slušně, nepokoušel se nás dotýkat .. ale když na to vzpomínám tak se z toho nějak dobře necítím. Moje máma, která na té samé škole učila, mi později potvrdila že byl pedofil. Vím že je to k Vám docela tvrdé, ale opravdu nemůžete/nechcete vykonávat jiné povolání? Vaši žáci si později uvědomí pravou povahu vašeho jednání a nebudou na Vás vzpomínat příliš dobře, jako já na svého učitele. Budu Vám držet palce, aby jste ze své těžké cesty "nesešel", ať přestanete učit nebo ne. Míša
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: To je nějaké divné - choval se slušně, nikomu nic neudělal, nepokoušel se nás dotýkat... a přesto se necítíte při vzpomínkách na onoho učitele dobře. Co tedy vlastně udělal? Měly z něho stejný pocit i ostatní děti? To se už asi těžko zjistí. Taky jste mohla mít třeba na 2. stupni učitele, který rovněž byl pedofil a nic nepříjemného se Vám nevybavuje. Je to prostě smutné, že se lidem vybavují vzpomínky spjaté s pojmem pedofil jen negativní. Protože... a to už jsem psal, že hodný strýček, jiný pan učitel, dědeček... prostě kdokoliv, na koho z dětství vzpomínáte ráda, mohl být pedofil, jen jste se to o něm třeba nedozvěděla. Díky za držení palců a že jste se podělila o zážitek z dětství. Budu mít o čem zase uvažovat. 14.11.2007 18:40
OTÁZKA: Kdybyste z jakéhokoliv důvodu přestal dělat učitele na ZŠ, jaký máte náhradní plán? Čím byste se chtěl živit, v čem hledat životní naplnění? Nebojíte se toho, že byste si jednoho dne ve slabé chvilce musel říct "sice nejsem moc dobrý učitel, ale nic jiného neumím"? Jindra
Ilustrační snímek ODPOVĚĎ: Náhradní plán nemám, učitelů je málo, platy nízké, a učitelů mužů je ještě míň. A to ani nemluvím o aprobacích, které mám. Opravdu teď nevím, v čem jiném bych hledal životní naplnění. To bych totiž už asi nedělal práci, která mě hodně baví. Ale něco by se určitě našlo, třeba nějaký bankovní úředník... nevím. Moc rád bych se dětem věnoval celý život. Jak to nakonec bude, uvidíme. --------------------------------- Čtenářům děkuji za otázky, kdyby se chtěl ještě někdo na něco dodatečně zeptat, může v diskuzi pod článkem nebo na můj email. Děkuji rovněž MF Dnes a iDnes.cz za serióznost, s jakou k tématu přistoupili. Zvláštní dík patří paní redaktorce Lence Nejezchlebové, se kterou jsem se osobně setkal a na jejíž popud se toto citlivé téma v MF Dnes objevilo. Věřím, že to mnohým pomůže. 14.11.2007 18:43
zpět na osobnost