Náklonnost Čechů k on-line platformám pro video motivuje zejména množství dostupného obsahu (67 procent), možnost přístupu k videím z počítače (45 procent) a uživatelské rozhraní (37 procent).
Podle nedávné studie společnosti Statista by český trh s digitálními médii měl v letošním roce dosáhnout objemu až 201 milionu dolarů (asi 4,62 miliardy korun).
Jen streamování videa nyní tvoří více než polovinu globálního internetového provozu.
Nejpopulárnějším žánrem video obsahu jsou v Česku komedie, které v posledních třech měsících vidělo 78 procent diváků, následují akční filmy (58 procent) a dramata (47 procent).
„Jedním z klíčových faktorů, které vedou k rostoucí oblibě digitální zábavy, je pohodlí - 57 procent českých zákazníků kupuje filmy nebo televizní seriály v digitální podobě proto, že při tom nemusejí opustit domov, 55 procent oceňuje, že je mohou sledovat ihned, bez čekání,“ popsal generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu Marcin Glogowski.
Průzkum se letos uskutečnil na 25 trzích mezi zhruba 25 tisíci spotřebiteli ve spolupráci společností SuperData Research a PayPal a zahrnoval globální dotazování v terénu a kvantitativní on-line dotazník. Průzkum se například konal v Argentině, Austrálii, Brazílii, České republice, Číně, Francii, Izraeli, Japonsku, Jihoafrické republice či Kanadě.