Diskuze
Zmizelý airbus letěl moc pomalu, na moři se našly jen skvrny od oleje
Děkujeme za pochopení.
M98i95c64h90a14l 55M37i66l65l12e64r
Flighhtradar24 pretiskl, ze AirNav Indonesia prohlasili, ze ztratili radarovy kontakt s QZ8501 v 23:18 UTC (6 minut po tom, co let zmizel ze zaznamu na Flightradar24 ).
Flightradar24 ukazal tuto situaci na svych zaznamech, s trasou proteckovanou o dalsich 6 minut.
V te dobe se nejblize QZ8501 (AWQ8501) nachazel let Emirates, B777 spojeni EK409 (UAE 409) na trase z Melbourne do Kuala Lumpuru, ktery byl "bei vocko" 3 minuty napred, ale protoze se jedna o foto, jeho FL v tomto bode neni mozne zjistit.
Priblizne 3 minuty za letem 8501 bylo dalsi letadlo nalezici Indonesia Air Asia, let QZ502 z Denpasaru do Singapore (AWQ 502). Take zde FL neni znama. Letadlo Emirates a druhe letadlo Ind AA ale letely na kurzu trochu vic zapadne od QZ8501
M96i40c93h65a51l 14M62i25l14l17e48r
Oprava - casove odestupy.
Prave jsem si uvedomil, ze foto z Flightradaru neukazuje situaci v dobe kdy letadlo zmizelo z indonezskeho radaru, ale v dobe kdy zmizelo z Flightradaru o 6 minut drive. Tudiz UAE 409 ve skutecnosti letelo pribl. 9 minut napred a AWQ 502 pribl. o 3 minuty napred. Samozrejme se jedna jen o priblizne casove odhady.
D33a69v89i17d 37V13a92c19e74k
No, pane Tůmo, mám pár výhrad:
s tou zamrzlou rychlostí to není úplně pravda, ještě je tam statika...? Podle situace je možné obojí, ale jakmile se údaje pilotů rozchází, protože každá strana je napojená na jiné pitotky, měl by nastat poplach a hlášení nestandardní situace.
Pozemní radar také může vidět jen (laicky) rychlost proti zemi. Rychlost v blízkosti bouřky nelze zjistit jinak než z dat odpovídače, který naopak koduje IAS (laicky) rychlost ve vzduchu indikovanou rychloměrem, to je ta důležitá. Novináři podle mě vaří z vody a chybně interpretují informace, které v podstatě nejsou zatím k mání.
L28u54k32a46s 77C60o16d79r
Z toho, co jsme meli moznost videt, novinari informace zatim neinterpretuji, spis jenom upozornuji na nestandardni udaje. Pokud predpokladame, ze jsou posledni udaje od ATC pravdive (podle screenshotu obrazovky GS 353kts, FL363, letadlo stoupa), tak tam nehraje hned nekolik veci:
1) Nizka ground speed (s prihlednutim k letove hladine a pribliznym udajum o vetru - a nebavime se o rozdilu nejakych 10-20kts, ale spis v intencich 100kts oproti beznym rychlostem v dane oblasti a letove hladine, proto prilis nesouhlasim s poznamkou pana Tumy o umyslnem zpomaleni)
2) Podle vsech dostupnych udaju letadlo v danem okamziku jeste nemelo povoleni ke stoupani do hladiny 380, takze melo byt na hladine 340. Presto je na radaru hladina 363 a stoupani. Udaj samozrejme muze i nemusi byt spolehlivy.
Dane udaje samozrejme nabizeji mnoho moznosti, jak je interpretovat, a bez znalosti udaju z FDR a skutecne detailnich znalosti fungovani systemu v A320 clovek opravdu brusli na tenkem lede (jak by rekli nasi slovensti pratele, systemy v Airbusech maji "ista kulturna specifika" a chovani letadla se zasadne lisi podle toho, v jakem rezimu se nachazi). Ostatne staci se podivat na nedavny incident Lufthansy nad Spanelskem s nefunkcnimi AoA senzory, kdy musely holky v kokpitu "rucne" prejit do alternate law, aby dostaly letadlo zpet pod kontrolu. Proto mi prijde korektni, ze novinari na podezrele udaje upozorni, ale interpretaci nechaji na vysetrovatelich.
P26a24v11e26l 53M68a96r89t92i95n15e87k
100 uzlu je 160 kilometru/h? Oni zmenili prevod jednotek? Nekdo si splet pozemni mili s namorni.
J48i70n30d25ř60i71c94h 11T96ů28m33a
Pánové diskutující, údaj o nízké rychlosti je sice zajímavý, ale může! mít poměrně jednoduché vysvětlení. Jednoduše piloti "brzdili". Měli před sebou pásmo bouřek a možná se k němu chtěli přiblížit co nejpozději. Také jsme tuto techniku používali, když byla třeba nad cílovým letištěm bouřka. Je lepší včas zpomalit ma "minimálku", než pak na místě holdovat. Také to šetří palivo.
P72e55t37r 45T51y18č57k87a
Kapku to asi přepískli.
P89r97o81k98o89p 16K32r79a10s92n26y
Putin tam zas měl zelený mužíčky.
R82o96b89e37r69t 26P32u54č81í45k
Amíci si na blízké základně zase hráli s laserovým dělem. Onehdá se tady chlubili jak perfektně funguje.
J18i24ř89í 66D71v40o19ř37á91k
Už si konečně najdi na klávesnici , jak se píše přehláskované u .Ať se můžeš podepisovat správně.
K93o17s79t83a26s 84C33h11a88r27a11l70a80m34b91i97d11i98s
..no a to ještě pátrači z Novy vypátrali,že se jednalo o boeing, http://tn.nova.cz/clanek/zpravy/zahranici/konec-zahady-nasli-jsme-ztraceny-boeing-airasia-tvrdi-patraci.html
M77i61c63h76a48l 43F97i97n71s41t67e83r91l96e
Proč mne to nepřekvapuje...
J57o23s71e97f 12V23a73l52a
situace je hodne podobna AF 447 z r. 2009, tenkrat to byla A 330-203 a pricinou byla nedostatecna rychlost letadla v bource na zaklade matoucich nespravnych palubnich udaju
M45a24r43t36i79n 73N36e89r96m67u70t
to jsem nikdy nepochopil, jak může někdo takhle slepě věřit údajům rychloměru - místo aby nechali motory pracovat jako normálně, stáhli je a naopak brzdili. Kromě toho ověřování výšky a rychlosti voláním na letiště, kde jim nahlásí údaje z palubního rychloměru, je taky dobrý folklor
T41o40m75á38š 26B68e46n84e27š
Výškové větry o rychlosti 200 km/h v jedenácti kilometrechvýšky nejsou nic výjimečného. Usuzovat na rychlost podle pozemního radaru tedy není relevantní.
L14u35k14a23s 67C62o93d95r
Je to velmi relevantni, a to z nasledujicich duvodu:
1) U rovniku se zadny 200km/h jet stream nevyskytuje a z principu veci ani vyskytovat nemuze
2) Vitr v prislusnych hladinach byl v dobe incidentu 270/20, respektive 270/30
Co to v praxi znamena, si predpokladam spocitas sam
L86u35k35a26s 48C43o21d63r
Tohle video je dobre pro predstavu, jak vypada rekonstrukce letecke nehody podle FDR a CVR, pri ktere dojde ke ztrate kontroly nad letadlem v bource. Predem upozornuji, ze jde o jiny typ letadla, a udalosti pri vcerejsim letu mely s nejvetsi pravdepodobnosti naprosto odlisny prubeh, Ale troufam si rict, ze laikum vnese trochu svetla do toho, co jsou nebo nejsou piloti v krizove situaci schopni delat...
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně
O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...
V Česku stále chybí vakcíny proti černému kašli. Válek mluví o aktuální situaci
Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...
Vědce konec Langšádlové mrzí. Obávají se omezení rozpočtu na výzkum
Demise ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) vědce i vysoké školy...
Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let
Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.