Společnost Dreck chtěla kontroverzní reklamou nalákat návštěvníky na páteční večírek v jednom z telaviských gay klubů, píše britský web Independent.co.uk. Na propagačním snímku, který firma zveřejnila na svém facebookovém profilu, klečí mladík zahalený v oranžovém rouchu, za ním stojí další muž v černé tunice.
„V době, kdy Islámský stát dobývá další kusy Blízkého východu, jsme se rozhodli sklonit hlavu a podvolit se právu šaría,“ hlásí nápis pod snímkem. Pozornost, kterou firma svojí reklamou vyvolala, však překonala veškeré její očekávání.
„Je to nechutné. Zesměšňujete nevinné oběti jejich vražd,“ komentoval snímek jeden z mnoha rozhořčených Izraelců. Podle dalších uživatelů internetu je to projev špatného vkusu či ubohý pokus o satiru.
Vždy jsme reagovali na aktuální dění, brání se firma
Firma pod palbou kritiky už fotografii s pouštní scénou ze svého facebooku smazala. Ponechala na něm jen podobný snímek, na kterém spoře oděný muž mává černým praporem připomínajícím vlajku radikálních islamistů.
Amir Kalman, jeden ze zakladatelů firmy Dreck, kontroverzní kampaň hájí. Společnost se podle jeho slov vždy snažila reagovat na aktuální dění. „Činíme tak už několik let, násilí však odmítáme v jakékoli formě,“ řekl serveru Ynetnews.com.
V narážce na brutální vraždy vykonané Islámským státem uvedl, že se odmítá stát součástí hysterie a strachu, které videa vyvolávají. „Je to satira a náš způsob, jak ukázat naše opovržení jejich videi,“ doplňuje promotér.
Islamisté od 20. srpna popravili celkem tři novináře či humanitární pracovníky ze Západu. Na prvním videu zveřejněném Islámským státem zemřel americký novinář James Foley (více zde), na dalším pak jeho kolega Steven Sotloff (více zde). Zatím poslední obětí islamistů byl David Haines.