Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Parkoviště na okraji města nestačí

  18:56aktualizováno  18:56
Radotín - Střed města dusí tisíce automobilů, které v přeplněných ulicích marně hledají místo k zaparkování. Přitom na okraji se nachází jedenáct záchytných parkovišť. Jsou využívána dostatečně, anebo o nich mnozí řidiči vůbec nevědí? V současné době má hlavní město celkem jedenáct záchytných parkovišť s 1289 místy. Vzhledem k množství přijíždějících aut je však toto množství naprosto nedostatečné.
Parkování v systému P+R je velmi výhodné. Za den se zde platí pouhých deset korun. K tomu si může řidič zakoupit zlevněnou zpáteční jízdenku na městskou dopravu za dvacet korun.

Na většině míst mají ve všední dny plno. Na Radlické, kde může zaparkovat pouhých třicet sedm automobilů, nebývá  v devět hodin ráno volné ani místečko.
Podobně je tomu i na obou parkovištích na Zličíně, v Nových Butovicích a na Černém Mostě.

"Asi tři čtvrtiny našich zákazníků jsou mimopražští," tvrdí majitel firmy BEVI, která provozuje parkoviště Černý Most, Jaroslav Bergman. Naprosto nevyužité je však záchytné parkoviště v Radotíně. Plochu s kapacitou dvaašedesát aut využívá denně čtyři až pět vozidel. Jaké je něco takového možné?

Nesmyslnou výstavbu záchytného parkoviště za osm a půl milionů korun odsouhlasili pražští zastupitelé na návrh radních. Za dopravu nese na magistrátu zodpovědnost náměstek primátora Martin Hejl (ODS). Ten se však nemohl k problému vyjádřit, neboť je na dovolené.  

Radotínské parkoviště je jediné, které není v dosahu metra. Má sice návaznost na vlakové spoje na Smíchov a hlavní nádraží, ale ty jezdí mimo špičku v hodinových intervalech. A to zřejmě mnohé řidiče odradí.

Nikdo z kompetentních osob nedokázal odpovědět ani na otázku, proč cesta k parkovišti není značena ukazately směru od velmi frekventované strakonické silnice, po které denně míří do centra tisíce aut.

Michael Pecha z odboru dopravy magistrátu slibuje, že se tato nepochopitelná situace do konce roku změní. Parkoviště s příjezdovými cestami, včetně cesty od strakonické silnice, má být vybaveno novým informačním systémem. "Lidé by se již na příjezdových cestách měli dovědět, kolik je volných míst a kdy jim odjíždí nejbližší vlak do Prahy," tvrdí Pech.

Na podzim by mělo být otevřeno další parkoviště v Běchovicích pro sto aut. Rychlejší výstavbě brání podle Jana Machaly z Technické správy komunikací především nedostatek vhodných volných ploch. "Soukromníci chtějí za své pozemky přemrštěné sumy a někdy narážíme na odpor městských částí," řekl Machala.
Autoři:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Máme obavu z afrického moru prasat z Maďarska, říká šéf veterinářů

Ústřední ředitel Státní veterinární správy Zbyněk Semerád k africkému moru...

Když se před koncem loňského roku objevila první nakažená prasata mimo ohrazenou zónu na Zlínsku, znamenalo to, že se...

Není to o strachu, ale respektu, říká Brabec o možnosti být premiérem

Ministr životního prostředí Richard Brabec.

Ministr životního prostředí a místopředseda ANO Richard Brabec řekl iDNES.cz, že cítí „obrovský respekt a obrovskou...

Léky přes čáru. Pojišťovny budou vracet víc peněz za léčiva na předpis

Léky a peníze

Lidé nad pětašedesát let a děti mohou od ledna za léky na recept ušetřit. Snižuje se totiž ochranný limit, tedy částka,...

Najdete na iDNES.cz