"Ačkoliv hlášení v 7:09 vypadalo tragicky, muž měl nakonec jen lehká zranění. S pohmožděným hrudníkem jsme ho převezli na ortopedii do nemocnice na Bulovce," řekla mluvčí pražské záchranky Jiřina Ernestová.
Při vyšetření v nemocnici ale lékaři jeho zranění kvalifikovali jako středně těžká. "Pacient je proto hospitalizován na naší chirurgické klinice," uvedl mluvčí nemocnice Petr Mach.
"Obvykle trvá hodinu, než je obnoven provoz, takže někdy po osmé zřejmě začne metro v tomto úseku opět jezdit," řekl po sedmé ráno iDNES.cz mluvčí pražského Dopravního podniku Ondřej Veselý. Nakonec se vlaky rozjely v 8:17.
Mezitím cestující zaplnili především tramvaje. "Na Českomoravské metro zastavilo. Část lidí čeká, že bude provoz brzy obnoven, ale většina se vydala na tramvaj, která je beznadějně přeplněná," hlásil jeden z cestujících.
Policie případ vyšetřuje. "Snažíme se najít a vyslechnout svědky. Více by měl prozradit i záznam z kamery," řekla mluvčí pražské policie Iva Knolová.
"Pádů je relativně dost, ale slepý člověk je výjimečný. Většinou tam někdo skočí. Někdy se sice může stát, že tam někdo spadne při tlačenici omylem, ale v devadesáti procentech jde o skokany," řekl iDNES.cz šéf pražského metra Josef Němeček.
Pád do kolejiště většinou nekončí tragicky
Podle něj se stává často, že se člověku v kolejišti nic nestane. "Mezi kolejemi je drážka, a tak lidé v dost velkém procentu podobné pády přežijí. Vlak nad ně najede, ale tam dole místo je," vysvětlil Němeček.
Poté následuje vyprošťování, při kterém je často nutné rozpojit soupravu, pokud je člověk pod ní. Nějaký čas zabere i vyšetřování policie a práce záchranářů. Uvolnění trati tak podle Němečka trvá obvykle kolem padesáti minut.
Pokud cestující podobný pád vidí, měl by podle Dopravního podniku rychle informovat obsluhu, která může upozornit strojvůdce nebo tlačítkem vypnout přívod proudu k trati.
"Pokud je člověk v kolejišti ještě před příjezdem metra, pak to strojvůdce vidí. Do stanice vjíždí šedesátkou a je schopen zastavit. Nikde se do stanice nevjíždí ze zatáčky. Většina skokanů ale skáče těsně před soupravu, a tam už není šance něco dělat," řekl Němeček.