Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Opravy na Jižní spojce končí, z lanového mostu mizí bariéry

  9:58aktualizováno  9:58
Po půl roce oprav mizí z pražského lanového mostu bariéry. "V tuto chvíli je tam provoz nadále veden ve dvou jízdních pruzích v obou směrech. Provoz bez jakéhokoli omezení bude možný nejpozději 31. března," slíbil mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

Z pražského lanového mostu po půl roce mizí bariéry. (Ilustrační foto) | foto: Michal Šula, MF DNES

Vážnou závadu v konstrukci mostu odhalili silničáři v létě při rutinní opravě vozovky. Část se totiž propadla a dálnice na něm musela být dokonce na několik dnů úplně uzavřena. A to přesto, že po ní denně projede 86 tisíc aut, která pak zahltila ulice okolních čtvrtí.
 

Most na Jižní spojce

Čtyři sta metrů dlouhý most přes železniční trať a dvě silnice byl zprovozněn v roce 1997 jako součást Jižní spojky. V srpnu 2008 zjistili silničáři propad posledního příčného nosníku mostovky o pět centimetrů. Byla zde proto snížena rychlost pro auta i pro vlaky na železnici pod ním. Betonové bariéry "odřízly" dva pruhy. Oprava mostu měla původně trvat asi měsíc, nakonec se protáhla na půl roku.

Od této doby tu mohli jet řidiči jen šedesátkou a betonové zátarasy jim navíc "ukradly" dva jízdní pruhy, aby byli v bezpečí dělníci, kteří most opravovali. Nyní, po půl roce, bariéry zmizí.

Za pokračujícími omezeními stojí právě betonové zátarasy oddělující vozovku od staveniště, jež nyní musí silničáři postupně odvážet.

"Teď je tam téměř kilometr zábran a není technicky možné je odvézt najednou. Odvážíme je postupně vždy v noci mezi dvaadvacátou a pátou hodinou ranní," vysvětlil Tomáš Mrázek z Technické správy komunikací.
 
Kdyby správa silnic začala betonovou zídku rozebírat za provozu, způsobila by na Jižní spojce dopravní kolaps.

Nepropadne se znovu?

Dělníci zde za půl roku vyměnili staticky poškozené římsy mostu, svodidla i protihlukové stěny, nově je zde vyřešeno odvodnění silnice. Předtím dešťová voda zatékala do konstrukce.
 
Otázkou zůstává, zda se most nemůže propadnout znovu. Byl totiž postaven teprve před dvanácti lety a tak radikální opravu nikdo nečekal. "Podobná závada nehrozí, protože jsme zvolili nový systém ukotvení říms," uklidňují silničáři.

Nyní statici ČVUT dopočítávají, jestli bude most ještě nutné v budoucnu více zajistit.

Správa silnic si také nechala vypracovat dva nezávislé posudky, které ukáží, zda má město požadovat náhradu za opravy mostu po stavební firmě, která jej před dvanácti lety stavěla, nebo po projektantech, kteří v polovině devadesátých let navrhli jeho konstrukci.
 
Oprava stála zhruba 120 milionů korun a zaplatil ji Státní fond dopravní infrastruktury.

Dočká se i Libeňský most

Lanový most není v metropoli jediný, na který se letos Technická správa komunikací zaměřila. Na konci léta by mohli dělníci nastoupit na Libeňský most, který je od roku 2002 vážně poškozen. Tehdy se na něm vyřádila povodeň.

"Od hlavního města máme příslib, že když se nám letos podaří získat stavební povolení, tak nám dá peníze na opravu mostu. Pokud nenastanou nějaké problémy, tak očekáváme zahájení prací na konci třetího čtvrtletí," plánuje Mrázek.

Nedaleký Hlávkův most - další z vážně poškozených - se tím pádem rekonstrukce v nejbližších letech nedočká. "Není možné opravovat najednou Libeňský i Hlávkův most," odmítají silničáři.

Rekonstrukce přemostění Vltavy mezi Florencí a Bubny přijde tedy na řadu až po tom libeňském. To nebude dříve než za dva roky.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Právníci přechytračili soud. Vyhýbali se mu až do promlčení činu

Obžalovaní Karel Hnilica a Lenka Hnilicová na snímku z prosince 2012

Manželský pár advokátů Hnilicových názorně demonstroval, jak je v Česku možné se vyhnout trestu od soudu. Byť jde o...

Ve věku 39 let zemřel veterán Mevald vyznamenaný za službu v Afghánistánu

Prezident Miloš Zeman a český voják Jaroslav Mevald při slavnostním udílení...

Ve věku 39 let zemřel v pátek náhle český veterán Jaroslav Mevald zraněný v roce 2014 v Afghánistánu. Za hrdinství,...



U požáru motorestu na dálnici D10 zasahovali hasiči i v noci

Motorest Čtyři kameny u dálnice D10 nedaleko Hlavence u Prahy na snímku z 19....

Středočeští hasiči v noci na neděli pokračovali v hašení požáru motorestu Čtyři kameny na mladoboleslavské dálnici...

Dopravní podnik testuje gumové bodáky, mají zastavit přebíhače kolejí

Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti...

Pražský dopravní podnik zkouší na jedné z tramvajových zastávek v Braníku gumové zábrany ve tvaru malých bodáků. Mají...

ODS, TOP 09, KDU-ČSL a STAN půjdou společně. Vést Sněmovnu Fiala nechce

ODS. TOP 09, KDU-ČSL a hnutí STAN se dohodly na společném postupu při formování...

Čtyři strany ve Sněmovně - ODS, TOP 09, KDU-ČSL a STAN - se domluvily na společném postupu při formování Sněmovny a...

Další z rubriky

Vliv kotlů na znečištění ovzduší roste. Podle výzkumů konkurují průmyslu

(Ilustrační snímek)

Mezi zdroji znečištění ovzduší jsou stále viditelnějším hráčem. Podíl domácích topenišť na vypouštění škodlivin roste a...

TEST: Stejná cesta, třikrát vyšší cena. Kdy se nevyplatí jezdit s Uberem?

Takto vypadá mobilní aplikace Uber, když si řidiče objedná zákazník. Na přijetí...

„Jezdím s Uberem, je levnější než taxi.“ Tak zní častý argument těch, kdo si oblíbili službu, která před čtyřmi lety...

Vlaky jezdily celý den přes otevřené závory kvůli překopnutému kabelu

Na železničním přejezdu v Praze - Řepy nefungovalo několik hodin signalizační...

Na železničním přejezdu v pražských Řepích v pondělí nefungovalo přes celý den kvůli poruše signalizační zařízení....



Najdete na iDNES.cz