Sedm velkých společností založilo sdružení s názvem České fórum pro zodpovědnou konzumaci alkoholických nápojů. Nechybí mezi nimi například firmy Jan Becher Karlovarská Becherovka nebo Stock Plzeň - Božkov.
"Naší prioritou je boj proti alkoholu za volantem a proti pití mladých lidí pod osmnáct let," uvedl na pondělní tiskové konferenci předseda představenstva fóra Martin Petrášek.
První akcí je rozsáhlá kampaň proti řízení auta s alkoholem v krvi. Fórum pomáhá zaplatit akci Besipu a ministerstva dopravy, která má být nejrozsáhlejší, jakou řidiči pamatují. Varovné billboardy se u silnic začnou objevovat už pozítří.
"V našem zájmu je prodávat. Neprospívá nám, když je alkohol spojován s čímkoli negativním, ať už je to pití u dětí nebo alkohol za volantem," vysvětluje Jiří Kolečko, výkonný ředitel Fóra.
Změní se také reklama. Výrobci a dovozci se totiž shodli, že jejich kampaně ani obaly výrobků například nesmějí zesměšňovat abstinenty. Reklama navíc nebude smět prohlašovat, že alkohol je lék, či spojovat pití s popularitou nebo sexuálním úspěchem.