iDNES.cz

On-line se stínovou ministryní spravedlnosti Marií Benešovou

Marie Benešová
velikost textu:
vydáno 6.6.2008 14:30
Marie Benešová se nemusí omlouvat vysokým představitelům justice, že je nazvala "justiční mafií". Co to podle ní znamená pro českou justici?
OTÁZKA: Dobrý den, souhlasím s tím že je zde justiční mafie. Myslíte si že je nějak postižitelná, když se jakýkoliv krok hodnotí jako zásah do nezávislosti soudů? Nemají soudy už tak legislativně všechno ošetřené, že jsou doživotne nepostižitelní a jakýkoliv krok proti nim každý řádně zváží, protože soudce se bude umět ze všeho pěkně po právnicku vysekat? Nehledě na to že soudci spolu drži basu. AVaše názory jsou mi sympatické, nicméně vystupujewte jako politička za ČSSD a nemohu se nezeptat - nemyslíte že na vině je i 8 leta vláda ČSSD, která k tomuto stavu velmi přispěla? mh.ringo
Marie Benešová Marie Benešová: Soudci nejsou zcela nepostižitelní, podléhají kárnému řízení a mohou být potrestáni i odvoláním. Je však třeba tento zákon zmodernizovat a pamatovat na situace, které doba přináší. Také by měl vzniknout orgán samosprávy, nejvyšší soudcovská rada, která by krom dalšího byla odpovědná i za morální stav justice a měla by na takovéto případy reagovat. Pokud jde o ČSSD, jistě i ta udělala mnoho chyb ale spíše bych řekla, že každý, kdo se střídal u moci zejména oblasti spravedlnosti nepřikládal priority a to se celkově vymstilo. 6.6.2008 14:41
OTÁZKA: Dobrý den, co bude třeba ještě dokázat, aby představitelé ODS pochopili že podporují lidi ,před kterými nás před volbami varovali? Díky za odpověď DeWalt
Marie Benešová Marie Benešová: Těžko říci, ale ona ta pravda se vždy odkraje. Jenom to zpravidla dlouho trvá 6.6.2008 14:44
OTÁZKA: Zda se, pani Benesova, ze "ceske justicni mafii! nestoji vyrok soudu a oduvodneni ani za komentar... Obdivujete odvahu soudce? hombre
Marie Benešová Marie Benešová: To máte pravdu, ale chápu na druhou stranu, že k tomu lze těžko hovořit. Soudce vedl jednání profesionálně a především transparentně. Nic neskrýval a vytvořil prostor pro veřejnou kontrolu. A to je dobře. 6.6.2008 14:46
OTÁZKA: Dobrý den, budete ještě nějakým způsobem usilovat o odstoupení R. Vesecké nebo Vám stačí jen vyhraná žaloba na vaši osobu a zbytek necháte na politicích? Pavel
Marie Benešová Marie Benešová: ČSSD bude usilovat o odvolání paní Vesecké a to již myslím dnes zaznělo. Já nejsem poslanec, ani člen vrcholových orgánů ČSSD, tak na další dění v Poslanecké sněmovně a v orgánech strany nemám zas takový vliv. Je to na kompetentních orgánech strany, jak se k věci postaví. O odvolání však rozhoduje vláda a návrh podává ministr spravedlnosti. Pokud paní Veseckou podrží, ČSSD neuspěje s návrhem na odvolání. Je to ale pak na odpovědnosti koalice, zejména ODS, že bude stát včele soustavy státního zastupitelství osoba, jež pozbyla důvěru. 6.6.2008 14:52
OTÁZKA: Co dalsiho podle vas lidi kolem Vesecke dellali na objednavku? Napada mne pripad exministra Mlynare. Co si o tom myslite? Ferda
Marie Benešová Marie Benešová: Na tuto otázku nelze odpovědět, protože to nevím a spis pana Mlynáře neznám. 6.6.2008 14:53
OTÁZKA: Dobrý den, divím se, že teď hrajete překvapenou. Jestli má fungovat něco jako "justiční mafie", tak to tu existuje už léta a léta. Jen se Vám to teď hodí do krámu, na to poukazovat. Nebo nám chcete tvrdit, že to vzniklo až po volbách v roce 2006? Asi madam Vesecká neodolala Dalíkovi s igelitkou, co? Mychalb
Marie Benešová Marie Benešová: Těžko patrně Vám rozmluvím, že překvapená skutečně jsem. Právě za poslední tři roky se totiž tento jev rozjel naplno. 6.6.2008 14:55
OTÁZKA: Paní Benešová jak se dá bojovat proti narůstajícím vařírnám drog, dealerům, narůstajícímu počtu dětí kuřáků a na druhé straně benevolenci či nezájmu politiků, médií, zapletení policistů do těchto problémů, přihlížení Julínka k tomu jak se skupují v lékárnách ve velkém prášky s efedrinem a vyrábí se pervitin pro celou Evropu? Občanka
Marie Benešová Marie Benešová: Popsal jste problém, který lze nazvat ignorací konkrétní kriminality a jevů s tím spojených. Mám za to, že příčina je v destrukci Policie, která nestačí na takovéto problémy a odcházejí ji zkušení odborníci. Zkuste otázku položit MV ČR. 6.6.2008 14:58
OTÁZKA: Proč nejsou Vaše názory nezávislé, proč jednáte podle Paroubkových příkazů. Děkuji míša
Marie Benešová Marie Benešová: Vždy jsem byla nezávislá a jsem nezávislá dále. A to i na panu Paroubkovi. Máte špatné představy o mé osobě, nebo převzaté od lidí, kteří moji činnost odsuzovali předem, aniž by ji vůbec poznali, nebo chtěli poznat. 6.6.2008 15:01
OTÁZKA: mám nepatrnou (negativní) zkušennost s prací naší justice (povoláním jsem technik). Ale i tato nepatrná zkušennost mi stačí k tomu, abych Vám vyjádřil hluboký obdiv za odvahu, kterou jste v resortu justice presentovala. Kdyby způsobem jakým pracuje justice pracovala celá česká ekonomika ... asi si umíme představit jak by to vypadalo. Děkuji za Vaší práci a bijte se za nás "neprávníky" Miroslav
Marie Benešová Marie Benešová: Co na to říci, děkuji za důvěru a bít se budu, nebojte. Na to ce zde necinkalo klíčema, aby stav společnosti byl nakonec horší než za komunistů. 6.6.2008 15:02
OTÁZKA: Dobry den, dovolim se Vas zeptat jestli jste cetla zduvodneni p. Salichova proc zastavil stihani p. Cunka. Zdalo se Vam nejasne nebo nedostatecne? Vas spor se sice tykal trosku neceho jineho, ale na pozadi kauzy p. Cunka. Yenin
Marie Benešová Marie Benešová: Četla jsem to na internetu a předesílám, že spis neznám, tak mohu těžko přesně hodnotit. Těžiště rozhodnutí spočívá na zpochybnění věrohodnosti klíčové svědkyně, se kterou se ovšem sám pan Salichov sešel v kavárně a podivným způsobem na ní působil. Dodnes není známo, zda se tato podivná příhoda vůbec vyšetřila a s jakým výsledkem. 6.6.2008 15:09
OTÁZKA: Dobrý den paní magistro, pro většinu lidí znamení termín Česká justice pouze korupci, stát ve státě a spravedlnost pouze pro toho, kdo má dostatek peněz. To nezmění ani p. Pospíšil a už vůbec ne Vy. Myslím si osobně, že nemáte ani elementární předpoklady stát se státní zástupkyní natož ministryní. Ostatně jste to již jednou dokázala, kde jste byla odvolána pro neschopnost. Jakými zbraněmi chcete rozbít tu mafii o které mluvíte? Vždyť vy jste svůj poslední soudní spor vyhrála také na základě kamarádšoftů a ne spravedlnosti! Jak chcete ministrovat, když sama jste jednou nohou zapojena do organizovaného zločinu? David
Marie Benešová Marie Benešová: Vážený pane, na všechny otázky jste si odpověděl sám a patrně máte i důkazy proti mně, tak proč se vlastně ptáte ? Před nenávistnými lidmi jako jste patrně i Vy se neobhajuji. Byla by to ztráta času. 6.6.2008 15:12
OTÁZKA: Jaký vývoj je dle Vašeho názoru logický ,po vynesení zmíněného rozsudku, pakliže nebyde právní moci? Naďa
Marie Benešová Marie Benešová: Vývoj neodhaduji, jeho loogiku rovněž, počkám si až nastane. 6.6.2008 15:13
OTÁZKA: Paní Benešová kdy přiznáte i svůj podíl na umožnění vzniku této justiční ´´mafie´´? Děkuji. Babáček
Marie Benešová Marie Benešová: Patrně patříte do okruhu obdivovatelů pana Boka a Urbana. Já jsem součástí žádné mafie nebyla a pokud máte skutečně důkazy o opaku, sem s nimi. 6.6.2008 15:14
OTÁZKA: Dobrý den, gratuluji Vám k výhře.Jde o to, že konečně se někdo nebál a řekl to třošku více nahlas, jste průkopnicí stejně tak jako Čunek v oblasti romů. Jen škoda, že Vaše výhra k ničemu nedospěje, znám moc dobře poměry v justici a vím, že tohle nic není a pravé mafiánské metody nebudou nikdy rozkryty. Nebo myslíte, že se pletu? Robert
Marie Benešová Marie Benešová: Nechci se s Vámi přít, třebu tu pravdu i máte, ale počkejme si co bude dál. 6.6.2008 15:15
OTÁZKA: Takže skupina, která se snažila Čunka zachránit, bude dříve nebo později odejita. OK. Ale co skupina, která se Čunka snažila potopit? Pokud se zlikviduje jedna parta, justici to neočistí, ale jen to uvolní ruce té druhé partě. Co s tím uděláte? StandaT
Marie Benešová Marie Benešová: Já s tím těžko něco udělám, musíte se obrátit na ministra spravedlnosti pana JUDr. Pospíšila, ten je skutečným ministrem s odpovědností. 6.6.2008 15:17
OTÁZKA: Přeji pěkný den paní Benešová. Chci jen říci, že si vážím toho, že se nebojíte říci Váš názor. Jaký je Váš názor na to, jak dlouho ještě bude justiční mafie fungovat? děkuji Roman
Marie Benešová Marie Benešová: Bude to tak dlouho, dokud bude kryta a trpěna. 6.6.2008 15:17
OTÁZKA: Pani Benešová,myslim si ze ze tak zvane "justiční mafia" je vsude ve svete i rozhodne to neni fenomen Ceske Republiky,samozrejme ve vetsi mire je to v ekonomicky slabsich zemich i mene upozornujici na sve zlociny ve "vyspelejsich" zemich.Co o tom myslite? Igor
Marie Benešová Marie Benešová: Asi máte pravdu, není to jen v ČR. 6.6.2008 15:18
OTÁZKA: Co nejvíce zazlíváte JUDr. Vesecké v kauze pana Čunka? Jaroslav Č.
Marie Benešová Marie Benešová: Že vrátila státní zastupitelství do doby temna. 6.6.2008 15:20
OTÁZKA: Pěkný den, měl by mít rozsudek nějaký dopad na kauzu Čunek? Děkuji za odpověď Klára
Marie Benešová Marie Benešová: Jistě, přímo s ní souvisí. 6.6.2008 15:20
OTÁZKA: Dobry den, rozhodne je potreba ocenit Vasi odvahu, jak jdete s "kuzi na trh".... Videl jsem Vasi vcerejsi TV debatu a klobouk dolu.... jste spravna zenska :-). >Vsichni vime, ze klientelismus, uplatky, korupce apod. jsou u nas v ruznych sferach naprosto beznou zalezistosti.... stejne jako je napr. absurdni verit v apoliticnost soudu... :-)) >Moje otazka je spis obecna: Myslite si, ze je u nas mozne tyto jevy stlacit aspon na prumernou "zapadni uroven" ? Martin_M1
Marie Benešová Marie Benešová: Máte na to zdravý názor, když používáte slovo " stlačit ". A já odpovídám, že to bychom zcela jistě mohli dokázat i v ČR. 6.6.2008 15:23
OTÁZKA: dobry den, myslete si, ze je normalni aby se predseda cssd nechal hostit byvalym stb-akem a odpoustel mu desitimilionove nedoplatky vuci financnimu uradu?? ruda straka
Marie Benešová Marie Benešová: Otázku položte panu Paroubkovi, třeba Vám odpoví. 6.6.2008 15:24
OTÁZKA: Kolik vážíte kg? eda
Marie Benešová Marie Benešová: Na takové otázky se neodpovídá a ani nemají s případnou funkcí nic společného. Mne také vaše váha, či nedostatek taktu netrápí. 6.6.2008 15:26
OTÁZKA: Dobrý den. Vadí Vám na pí. Vesecké, že je to atraktivní žena s příjemným vystupováním a hlavně rozumnými argumenty podloženými vždy právní normou? Hraje v tom roli, krom řízení Paroubkem také ženská žárlivost? Děkuji za odpověď. David
Marie Benešová Marie Benešová: To je to poslední, co by mne jak ironicky naznačujete, na paní Vesecké vadilo. 6.6.2008 15:29
OTÁZKA: Dobrý den, paní Benešová. Chtěl bych se Vás zeptat, zda Vám není divné následující - bývalý ministr spravedlnosti Pavel Němec Vás se zásadní pomocí Vašeho současného "šéfa" zbavil, aby mohl zajistit beztrestnost v případě svého přítele, který byl obviněn a nepravomocně odsouzen za sexuální zneužívání dětí. Nyní za člověka, který vás vykopl z funkce (s komentářem, že může přijít o nejvyšší státní zástupkyni, ale ne o Němce), tvrdě bojujete proti ženě, která Vás tehdy nahradila a kterou jmenoval ten, pro koho nyní pracujete. Takže tedy - nepřipadá Vám to zvláštní? doktor_bota
Marie Benešová Marie Benešová: Já nepracuji pro současného šéfa, jak naznačujete, ale pro ČSSD a její program. A to je velký rozdíl.A také tvrdě nebojuji proti jedné ženě, jak se zjednodušeně domníváte, ale proti poměrům, jež ve SZ nastolila. Žalobu jsem nepodávala já, tak se obraťte na ty bojovníky, co spor skutečně vyvolali. 6.6.2008 15:36
OTÁZKA: Dobrý den, gratuluji Vám k odvaze, se kterou jste označila věci veřejně. Budete nějak pokračovat v boji proti mafii, nebo Vám stačí osobní zadostiučinění? A druhý dotaz, lze nějak přezkoumat usnesení p.Salichova pro zmatečnost? Smál jsem se a plakal, když jsem četl, že skutek se nemohl stát, protože cena byla smluvně sjednána a oběma stranami odsouhlasena několik let předem a nemohla se měnit - a přitom sám píše o kus dál, že se strany těsně před převodem dohodly na změně o pouhých několik miliónů ..... Proč asi? Petr
Marie Benešová Marie Benešová: Děkuji všem za dotazy, které jsem se snažila zodpovědět, na ty, které se nedostalo odpovím příště. Přeji všem krásní víkend. Benešová 6.6.2008 15:39
zpět na osobnost