iDNES.cz

On-line rozhovor se šéfem Student Agency Radimem Jančurou

Radim Jančura, Student Agency
velikost textu:
vydáno 18.4.2008 13:00
Byly to první žluté autobusy, s kterými Radim Jančura před čtyřmi lety začínal "žlutou revoluci" v tuzemské autobusové dopravě. Bojoval také za to, aby politici v tramvajích, vlacích a autobusech své cestování zaplatili. Teď bojuje za "žlutou revoluci" na železnici.
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat jaké je Vaše životní krédo. Jaký postup by jste doporučil na rychlý vzestup firmy? Děkuji a přeji Vám pěkný den. Pepa
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Dobrý den, životní krédo? Nemyslet alespoň prvních 10 let na sebe, ale snažit se všechny peníze, co firma vydělá vložit zpět do firmy. Tím získáte náskok před konkurencí, která si svůj úspěch "projí". 18.4.2008 13:03
OTÁZKA: Vase busy jsou fajn, ale byl jsem prekvapen, kdyz jsem po delsi dobe jel z Lbc do Phy, ze jste drazsi nez konkurence. Co s tim udelate? ;-) Kamil
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Na lince z Liberce do Prahy jsme získali monopol - jezdíme tam naprosto sami. Vypadá to jako náš úspěch, nejsem z toho však moc rád, protože jsme převzali morální odpovědnost za všechny cestující, abychom je odvezli a to i ve špičkách. Nyní jezdíme nejdražší jízdné za 95 Kč, za monopolu ČSAD Liberec před 4 lety cestující platili 90 Kč, s tím, že v naší ceně je 7 Kč (v průměru) za mýto a platíme místo 5% nyní 9% DPH. 18.4.2008 13:06
OTÁZKA: Hezký den pane Jančuro, vaše žluťásky mám ráda, dobře se s nimi cestuje, ale zoufale mi chybí více spojů ze Zlína do Brna, neuvažujete o jejich rozšíření? Děkuji za odpověď. Lenka Spurná
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Bohužel už nové linky neplánujeme. Mám nyní jeden jediný cíl - vlaky. Bohužel si na ně musíme vydělat sami, daňoví poplatníci mi je nezaplatí. Takže autobusy budeme kupovat i nadále v počtu 30 ks ročně, ale již jen na výměnu za 4 roky staré. 18.4.2008 13:07
OTÁZKA: Dobrý den, měl jsem rezervaci na autobus provedenou přes kreditní jízdenku. Protože jsem však přišel na nádraží včas a měl jsem možnost jet dříve, chtěl jsem po paní v okénku rezervaci přebookovat. Odmítla mě s tím, že to mám provést v internetové kavárně. To bych ovšem nestihl aktuální spoj. Až v autobuse jsem se pak dočetl o možnosti zrušit rezervaci přes sms, ale protože již bylo cca 20 minut do odjezdu dříve zabookovaného spoje, rezervace zrušit nešla. Škoda, že mi o tomto paní na okénku neřekla, jízdenka by mi tak nepropadla. Karel N.
Radim Jančura, Student Agency Jancura: To je tak. Když jsme před 5 lety spouštěli první žlutou linku z Brna do Prahy, nikdy jsem v té době nepočítal, že bychom měli i další linky. Takže jsme vlastníma silama vyrobili rezervační systém, který na svou dobu byl unikátním i v celé Evropě - rezervace pomocí SMS atd. Za těch 5 let jsme k rezervačnímu systému "dolepovali" další služby, jako třeba platba kartou, užití má však velké omezení. 1.6. spouštíme zcela nový systém ne mezinárodní linky, po otestování k němu přidáme i vnitro linky. Nový systém nám dá daleko větší možnosti - včetně rezervací jízdenek, nikoliv okamžité úhrady. 18.4.2008 13:11
OTÁZKA: Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli jste ještě schopen znát své zaměstnance, když se Vám firma tolik rozrostla. Kolik z Vašich zaměstnanců znáte jménem a kolik byste jich alespoň poznal na ulici? Děkuji za odpověď a držím palce ať Vám to s Vaší žlutou revolucí na železnici opravdu vyjde. Ema K.
Radim Jančura, Student Agency Jancura: :-) díky. Skoro všechny je vidívám jednou do roka na vánočním večírku (vloni byl v Boby), jinak je znám aspoň podle vidění. Jménem jen několik desítek z celkem 950 lidí, bohužel. Mí manažeři je ale znají všechny:-). 18.4.2008 13:12
OTÁZKA: Jak to vypadá s prodejem vašich zašloužilých "žluťásků"? Nevadí vám, že jejich ostrá a odevšad viditelná žlutá barva bude jezdit pod jinou stájí? Jindřich
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Nejstarší žlutý bus, kterým jsme spouštěli linku Brno - Praha, jsme prodali do Ruska, mají zájem i o ostatní, které jim dodáme, jakmile nám příjde 24 nových busů během jara až podzimu. Musí jet hezky daleko od ČR, aby žlutá nemátla:-) 18.4.2008 13:14
OTÁZKA: pane jancuro, kde sebrat odvahu k podnikani - resp. v jakem okamziku či case, situaci nebo rozpolozeni... bo ja nevim v cem... jste se rozhodl - jo, pujdu do toho, natru to jinym autobusakum? hawediäre
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Nesmíte se bát začít, musíte být trochu naivní, musíte mít pevnou vůli, nesmíte nějaký čas myslet jen na sebe. Pokud to splňujete, běžte do toho! Jakmile začnete, tak se vám ukážou ty díry či dírky na trhu...vše ale musí být zaměřeno na klienta, jinak nikoho neohromíte. U nás je celkem snadné ohromit kvalitním servicem, neboť je ho okolo nás stále málo. 18.4.2008 13:16
OTÁZKA: Proč SA nedodržuje zákony ? Vyplácení části mzdy bokem, nedodržuvání AETRu a pod...? Pavel
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Toto je typická otázka konkurence. Kdybychom měli 50 zaměstnanců jako konkurenční Asiana, která se nás snaží očerňovat, mohli bychom vyplácet mzdu bokem. Když máte 950 zaměstnanců, tak jim nemůžete dávat černé peníze, to prostě nejde. A hlavně odkud bysme je vzali? Copak mám někde naftové doly? AETR - většina našich busů má čipové tachografy, tak je nedodržování nemožné... 18.4.2008 13:19
OTÁZKA: Pane Jančuro, jste ženatý? Já ne, ale jste dobrá partie. :-) Radka
Radim Jančura, Student Agency Jancura: až to přečte moje přítelkyně, najde si vás:-). Jsem svobodný, 36 let, a dítě má asi 3 týdny, je ve velikosti hrášku, zatím... 18.4.2008 13:20
OTÁZKA: Pane Jančuro, nemáte o železnici poněkud romantické představy? Víte kolik se platí "mýtné" za vlak? Kylchap
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Jistě že vím:-). Dopravní cesta stojí na náš vlak cca 15 Kč na km, což je na jednu sedačku skoro stejně jako nyní platíme na dálnicích u našich busů. 18.4.2008 13:22
OTÁZKA: Dobry den.Jste si jisty,ze budete ziskovy v provozovani zlutych vlaku?Ocekavate problemy s udelenim tratove license?diky a mnoho zdaru v boji s konkurenci. Mirek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Vlaky jsou dobrý busines, není to žádná charita. My budeme na lince Praha - Ostrava jezdit bez dotací a přesto budeme ziskoví. Asi uznáte, že SA může a je daleko efektivněji řízená firma, než ČD. A vztah k zákazníkovi, který platí naší mzdu je zde taky diametrálně odlišný.... 18.4.2008 13:24
OTÁZKA: Dobrý den pane Jančura, Uvažujete do budoucna se zavedením autobusové linky do Prahy z Děčína a Ústí (případně i Teplic)? Dálnice je z větší části již hotová, potenciál více jak 160000 obyvatel obou měst taky a kromě ČD a Dopravního Podniku Děčín nikdo podobnou linku neprovozuje což je velká škoda. Udělejte prosím revoluci v cenách i kvalitě i u nás na severu :-) František Kolář
Radim Jančura, Student Agency Jancura: O lince z Prahy do Ústí, případně až do Děčína jsme uvažovali, je to dobrá linka. Je to však vlaková destinace, neměli bychom zde šanci získat většinu cestujících, mnoho z vás je již nyní zvyklá na vlak. 18.4.2008 13:26
OTÁZKA: Dobrý den, považuji podnikání za činnost vedoucí k zisku. Může se za úspěšnou považovat firma, jejiž zisk není ani 0,5% ročního obratu? Radek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Moje filozofie není hromadit zisk, ale získávat trh. A to se nám daří dobře. Jsem navíc jediný majitel, ke svému životu nepotřebuji více, než dům na hypotéku a služební auto. Letos překonáme 4 miliardy Kč. Ovšem nyní se strategie pomalinku mění - máme-li vydělat na vlaky, bude to trochu na úkor rozvoje jiných projektu. 18.4.2008 13:30
OTÁZKA: Dobré páteční odpoledne pane "velkodopravče", chci se zeptat - nemohl by jste coby rodák ze severní Moravy, udělat něco pro lidi z regionu, a namísto ještě donedávna Vámi oblíbených "výprav" na autobusovou konkurenci, se pustit "do boje" s vedením (zkostnatělým) letiště Mošnov a zřídit autobusovou linku Ostrava - Katowice město - Katowice letiště? Jsem přesvědčen, že by to pro Vás coby velkodopravce a údajného(?) nejlepšího prodejce letenek, mohlo být komerčně zajímavé. Děkuji za odpověď. Zdeněk Šikl
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Dobrý den pane Šikl, ta linka by byla spíše na malé busy, to le prostor pro ostravské podnikatele. Jen málo ostraváků by z Katowic létalo, máte nádherné letecké spojení s ČSA do Prahy a s Jobair do Vídně a odtud do celého světa. Toto nemáme ani v Brně. 18.4.2008 13:33
OTÁZKA: Hezky den, netrpi vasi praci pro firmu vas osobni zivot? Mate rodinu/manzelku/pritelkyni a mate na ni cas? jitka
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Moje přítelkyně ví, co pro mne znamená práce a respektuje to. O vánocích budeme mít dítě, více práce bude brzy čekat zase na ní:-) 18.4.2008 13:35
OTÁZKA: Kdy nasadíte na Liberec nové autobusy Scania Irizar PB (jak jste sliboval po loňském zdražování jízdného o 20Kč) místo těch trosek (Ayatsů) s obvyklým nájezdem 900tis-1300tis km? Děkuji reno
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Zda budou na Liberci Irizary, to nevím, to jsem nikdy neslíbil. Slíbil jsem, že tam půjdou jiné, třeba beluasy. Ty busy v Liberci mají 3,5 roku, mají sice najeto 1 mil km, ale životnost busu je 2 roky. Nyní jezdíme za 95 Kč nejdráž, na kreditky za 85Kč, před 4 lety se jezdívalo za 90 Kč v karosách, bez mýta, bez služeb. Nyní nabízíme 2x vetší kapacitu sedaček atd. 18.4.2008 13:37
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak jsou vaši řidiči motivováni k dodržování předpisů. Jezdím po dálnici Praha-Plzeň a autobusy Vaší společnosti mne tam překvapují svou rychlostí. Autobusy se pohybují převážně v levém pruhu a pohybují se rychlostí nad 110 km/h Štěpán
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Naše autobusy neumí jet 110 km/hod. Mají svůj omezovač od výrobce nastavený na 100 - 105 km/hod. Tachmetry v autech ale ukazují o 5-10 km/hod více, což si můžete sám zkontrolovat na "radaru". A motivace? To jsou bodíky, o které by přišli, neboť se rychlost zaznamenáva na kolečkách tachografu. Když řidič příjde o papíry, přijde o práci...to je dost dobrá motivace jezdit podle předpisů. Předníždění - to se snažte pochopit, busy musí předjet kamion, který má jet max 80 km/h! Vezeme lidi, nikoliv ledičky, máme právo jet svých 100km/hod. 18.4.2008 13:40
OTÁZKA: Koupíte si někdy vlastní letado, aby SA mohla provozovat třeba i leteckou linku vnitrostátně? vyplatilo by se to vůbec? Asi ne, co? Jenda
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Aerolinie je jediné, do čeho bych se nepustil, přestože jsme největším prodejcem letenek. Já chci být kamarád se všema leteckýma společnostma, které naopak jen nám dávají ceny letenek, které nekoupíte u žádné jiné konkurence.... 18.4.2008 13:42
OTÁZKA: Prosím zda by nešlo vyřešit ráno spojení do Plzně, několikrát do roka tam jezdím a je problém v tom, že autobusem v 5:00 se dost špatně stíha autobus v 8:00 do Plzně ze Zličína, tak abych mohl být v Plzni do půl 10. Problém je taky v tom, že koupit si jízdenku v Brně a ujede přípoj tak mi propadne a nechat to na koupení v Praze tak zase nemusí být. Takže výsledek je ten: pokud tam musím opravdu přesně musím jet vlak v noci. Stačilo by při tom posunout odjezd je o 15 minut. Ivoš
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ty přestupy jsou těžká věc. 95% cestujících jezdí "point to point", tedy z Prahy do Plzně. A pro ně je důležité, aby jízdní řád byl snadno zapamatovatelný. V novém rezervačním systému připravujeme možnost, že by v případě našeho zpoždění na první lince vám vrátili, nebo posunuli odjezd na druhé lince. A to vše automaticky. 18.4.2008 13:44
OTÁZKA: Dobrý den, občas cestuji mezi Prahou a Košicemi. Téměř vždy je vyprodáno a musím cestovat jinou společností. Neuvažujete o posílení tohoto spoje? D.
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Nyní jezdíme do Košic 5x denně, budeme jezdit 7x denně:-) 18.4.2008 13:44
OTÁZKA: Budou vaše vlaky také zastavovat v Pardubicích. Děkuji za odpověd Tom
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ano. Trase je Praha, Pardubice, Olomouc, Ostrava. 18.4.2008 13:45
OTÁZKA: Radime, máte nějaké koníčky? Máte na ně čas? Co vás baví? Ilona Nejedlá
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Miluji spánek, pivo a čas od času i kolo:-) 18.4.2008 13:45
OTÁZKA: Dobrý den, uspokojíte letos všechny zájemce o studijní pobyt v zahraničí, nebo budete muset i odmítat? Děkuji Ladislav
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ten kdo se přihlásí včas, jede. Když to necháte na poslední chvíli, může se stát, že na některých školách už je plno... 18.4.2008 13:46
OTÁZKA: napsal jste: Nyní jezdíme nejdražší jízdné za 95 Kč, za monopolu ČSAD Liberec před 4 lety cestující platili 90 Kč, s tím, že v naší ceně je 7 Kč (v průměru) za mýto a platíme místo 5% nyní 9% DPH. To není pravda za monopolu ČSAD Liberec se jezdilo za 78Kč...ne za 90Kč idnes
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Jezdili za 78 Kč za jízdenku, ale protože busy byly narvané, lidé byli rádi, že alespoň mohli viset za madlo a stát, tak většina si kupovala místenku za 12 Kč. A měl-li jste zavazadlo, tak to bylo dalších 10 Kč. 18.4.2008 13:47
OTÁZKA: Dobrý den! Za prvé bych Vám chtěl poděkovat za to, co pro lidi děláte, vážím si Vás jako člověka. A za druhé bych se chtěl zeptat, jestli plánujete ve "vlakové revoluci" nasadit i trasu Plzeň - Praha a jestli ano, tak v jakém časovém horizontu. Děkuji a mějte fajn den.. :-) Jirka H.
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Já se do vlaků zamiloval:-). A to proto, že je to vlastně dům na kolečkách a proto můžeme dělat mnohem zajimavější servis, než v busech. Vše je to ale o financích. Když si u nás koupíte někdy levnou letenku, tak nejenže ušetříte, ale pomůžete i našemu projektu. Pak můžeme jezdit i do Plzně, je to dobrá trasa. České dráhy navíc zde dostávají vysoké dotace, nám by stačil zlomek těchto peněz. 18.4.2008 13:50
OTÁZKA: Dobrý den, proč se z vašich busů může vystupovat pouze zadními dveřmi? Při nástupu to pochopím, ale při vystupování vznikají zbytečné tlačenice. Cožopak nejsou přední dveře homologované pro výstup? :-) Jarda
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Víte, stewardka má vepředu košík se sluchátky, noviny časopisy, při plném busu by to neměla kam dát. A taky by se s váma všemy chtěla rozloučit i výstupu! 18.4.2008 13:51
OTÁZKA: Dobrý den, chci se pozeptat na to, kdy konečně budete dbát u řidičů žlutých autobusů na dodržování zákonů o silniční dopravě a především o obezpečnosti cestujících a ostatních účastníku silničního provozu. Téměř pravidelně se potkávám s řidiči, jenž mne, nebo jiné USP ohorí, při riskantním zařazení do rychlejšíhi pruhu na D1, případně předjíždějí v levém pruhu v místech kde jsou 3 pruhy. O riskantní jízde autobusů městem v noci a značném překročení rychlosti ani nemluvě. Čekáte na pár mrtvol???????????? nojono
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Naše busy umí jezdít jen 100 Km/hodinu. Vy máte jezdit 130 km/ hodinu, kamiony 80 km/hod. Z toho plyne, že pokud máme někam dojet, musíme kamiony předjíždět. A nemyslím si, že řidič by vlítl do levého pruhu bez upozornění a nečekaně. To bychom měli už všechny busy rozsekané, náraz do naší motorové části by náš autobus odstavil na několik měsíců... 18.4.2008 13:53
OTÁZKA: Pane Jančura, považujete za smysluplné z hlediska podnikatele-dopravce a konkrétně Vaší společnosti připravovat se nejen na dálkovou železniční osobní dopravu, ale i na možnost účasti v budoucích tendrech krajů na osobní dopravu regionální ? Jsem přesvěden, že to bude nejen o výkonech, ale i o kvalitě služby - přesnost spojů a standard vozidel. Dovedu si totiž Vaši společnost představit jako jednoho z možných uchazečů o veřejnou zakázku. Josef Veselý
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Bohužel stát, tedy ministerstvo dopravy, odmítá vyhlašovat výběrová řízení na provoz dotovaných dálkových vlaků. Kdyby vyhlašoval, stát by ušetřil min. 2 MILIARDY kč ročně!!! Krajské úřady jsou však mnohem lepším hospodářem, než stát, dá-li korunu navíc do dotací do dopravy, bude jim pak ta kačka chybět třeba ve školství, či zdravotnictví. Proto některé "nebojácné" kraje, které už mají dost vydírání ze strany ČD připravují výběrová řízení a my do nich určitě příjdem. Chytré kraje si uvědomují, že vyšší kvalita přiláká více cestujících, kteří tu kvalitu zaplatí. Bohužel takto neuvažuje náš pan ministr dopravy pan Aleš Řebíček. 18.4.2008 13:57
OTÁZKA: Dobrý den pane Jančuro, chtěl bych se zeptat kdy se dočkáme avizovaných nových autobusů Beulas? Magiq
Radim Jančura, Student Agency Jancura: 5.5 přijede konečně první. Těch nových 24 busů má skluz. Nechali jsme si vyrábět nové velké sedačky z kůže, která se používá do vozů Ferrari. Důležitější však je tvar sedačky, či spíše křesla. Tyto sedačky však příjdou s busem č. 3, tedy někdy v červnu. 18.4.2008 14:00
OTÁZKA: Zdravím Vás. Slyšel jsem, že jste koupil dům na Zelném trhu a přestavuteje ho na hotel. Co tam přčsně bude? Vy jste začal nakupovat reality ve velkém? Milan S.
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Právě naopak. Prodáváme budovu, ze které jsme měli postavit hotel v Praze, vše, co máme jde nyní jen do vlaků. 18.4.2008 14:01
OTÁZKA: Dobry den pane Jancura, kdy chystate zmenu rezervacniho systemu tak, aby stacila jedna kreditova jizdenka na vsechny spoje? Budete v budoucnu pridavat spoje na lince Praha-Cesky Krumlov? Funguje jiz internet na vsech linkach (i zahranicnich)? Dekuji Tomas Hlavacek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Všechny omezení stávajícího rezervačního systému vyřeší systém nový, který na zahraničí začne fungovat od 1.6., na všech linkách krátce potom. Pak bude stačit jen jedna kreditka na všechny linky po celé Evropě, i po ČR. 18.4.2008 14:02
OTÁZKA: Pane Jančuro, 6.11.2006 jsem si po netu u SAg.objednal letenky Praha – Tel Aviv a zpět. Platil jsem až 7.11. na letišti, den předtím jsem telefonicky mluvil (a přišlo mi to i e-mailem) s pracovnicí Student ag., měl jsem platit 19.098 Kč a u přepážky po mně chtěli 19.658 Kč ! Nechápal jsem a rozčilením jsem si zapomněl říci o fakturu, volat do kanceláře nemělo smysl, bylo 20:30h. Po návratu domů jsem psal přímo Vám, jak odkazuje web SAg. Později jsem poslal i doporučený dopis. Odpověď nikdy nepřišla. Kdy mi ráčíte odpovědět ? Jan Pospíšil
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Na VŠECHNY e-maily odpovídáme do 24 hodin, to je blbost. Změna ceny letenky je možná - letecká společnost si vyhrazuje právo držet cenu jen 24 hodin, pak může udělat cokoliv. V tomto případě šlo spíše o změnu tax. Pokud jste opravdu posílal e-mail, přepošlete mi ho ještě jednou na jancura@studentagency.cz 18.4.2008 14:04
OTÁZKA: Dobrý den, všude prohlašujete, že jste nejlevnější dopravce na našem trhu. jak je možné že nejezdíte také za 1 korunu, jako konkurence Asiana? Díky za odpověď. jan
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Za 1 Kč prodává Asiana 2 místa v buse, v případě, že si pořídíte jeich komplikovanou megabus kartu za 50 Kč, počkáte na ni několik dnů, dáte jim fotku a pak zjistíte, že tato cena na 2 sedačky pouze platí jen v případě, že rezervujete 21 dnů předem. Vy víte, co budete dělat za 3 týdny??? Já ne. Je to marketingová blamáž. U nás si můžete koupit jízdenku z Brna do Prahy na Roztyly za 130 Kč, platba jakoliv, můžete přjít klidně 5 minut předem, můžete si koupit celý bus, když jízdenku zrušíte, dostanete peníze zpátky (-10Kč). U Asiany nic. Navíc od pondělka 21.4. jezdí pouze 1x denně. 18.4.2008 14:07
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se jen zeptat, jestli by se dalo upravit Vaše internetové stránky s nabídkou letenek low cost. Trochu přehlednější kalendáře, na kdy jsou vypsány ceny letenek v akci. Děkuji. Jinak blahopřeju k Vaší výborne firmě Tomáš
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ty naše kalendáře na lowcoast (třeba SkyEurope) jsou vyjímečné a geniální. Když letecká společnost příjde s cenou 611 Kč včetně tax, poplatků za zpáteční letenku, musíte u jiného prodejce tuto cenu v daných datech složitě hledat. U nás vidíte volná místa v kalendářících a jednoduše si můžete naplánovat pobyt za pár stovek. 18.4.2008 14:10
OTÁZKA: Dobrý den, jak dlouho jste nosil Váš sen o Studen Agency v hlavě,než jste se pustil do realizace?Jak jste řešil finanční stránku v počátcích?Děkuji za odpověď Marek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Můj kapitál by 5000 Kč, rodiče mi jako studentovi dávali v roce 1993 1000 Kč na koleje, dopravu, pivo a menzu. Když něčemu věříte, nepřipouštíte si neúspěch, vyhrajete. Předpoklady máme všichni jedinci stejné, omezení je jen v našich hlavách - a to jen v tom, zda si věříte, či ne. 18.4.2008 14:12
OTÁZKA: P.S. doplnění mého dotazu - omlouvám se za neúplnost. Svým dotazem myslím oblast drážní regionální osobní dopravy. Josef Veselý
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Jasně, železnice, tak jsem i odpověděl.... :-) 18.4.2008 14:12
OTÁZKA: Proč od vás tolik zaměstnanců odchází? ve vaší kanceláři v Brně vidím stále nové tváře... Díky. petr te
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Fluktuace je spíše v řadách stewardek, neboť polovina jsou studentky VŠ. Jinak se u nás odchází jen na mateřskou, nebo ve zkušební době a to vesměs našim rozhodnutím. Navíc náš tým neustále roste. Letos přjmeme min 150 nových lidí, ti starší se mohou posunot výše v hierarchii. Tady u nás se aktivitě meze nekladou:-) 18.4.2008 14:14
OTÁZKA: vam palce! Mám rád lidi, co si neberou servítky, jsou draví a na nic se neohlížejí. jen tak se dá něco dokázat! Klidně přidejte!! Fandím! Drzim
Radim Jančura, Student Agency Jancura: :-) díky 18.4.2008 14:15
OTÁZKA: Dobrý den, v řadě vašich autobusů na meziměstkých spojích poklesla úroveň poskytovaných služeb. Od ochoty personálu až po opotřebované porty na sluchátka. Vím, že je zde možnost vám přímo napsat konkrétní stížnost, ale nemělo by vedení SA tyto věci hlídat samo od sebe? Nejen čekat na konkrétní podněty od zákazníků? Děkuji. MV
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Přepíšu vám včerejší sms od manažera kvality pana Havlíčka, kterou mi posílá každý den večer: WC 0, Kava 0, DVD 0, Monitory 5, ovladače 0. Tzn, z 100 busů, tedy 100 wc jely fungovaly včera večer všechny, z 100 kavovarů taky, z 700 monitorů nejelo 5 ks, všechny nahlašené ovladače byly vyměněny. Ty si dokonce musí řidiči přehazovat sami, náhradní dostávají od prodejce. Přiznávám, před 6 měsících jsme díky absolutnímu nedostatku náhr dílů to tak nebylo. 18.4.2008 14:19
OTÁZKA: Dobry den, drive provozoval autodopravce CSAD vsechny linky po republice. Nyni se soukromi autodopravci snazi prevzit ty ziskove a puvodni autodopravce se vzdava tech neziskovych. Opet to vsak odnese danovy poplatnik. Proc neprovozujete v okoli Brna i ty "vesnicke" spoje aby jste ukazal jaky jste podnikatel? Mirek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: To je ten největší omyl, který je v hlavách některých z vás!!!! Největší business je právě regionální objednávaná doprava!!!! Kraj se sám rozhodne, že bude vozit v buse, či vlaku z jedné vesnice do druhé vesnice jednu babičku. Jízdní řády sestavují kraje, dopravci je jen jezdí za peníze kraje!!!! Kraj zaplatí ztrátu a taky ZISK!!!! Proto se do dotované regionální dopravy tlačí nadnárodní společnosti, proto dnes polovina ČSAD je v rukou západního kapitálu!! Oni mají zlatý důl! Řidič může na cestujícího vyplazovat jazyk a přesto je každý spoj ziskový, neboť je dotovana ztráta i zisk!! A náš zisk z jedné průměrné jízdenky? Je 1 Kč na cestujícího, tedy 4 mil Kč za rok!! Já chci dělat dálkovou dopravu, neboť se mohu během dlouhé jízdy věnovat cestujícím. 18.4.2008 14:25
OTÁZKA: Dobrý den pane Jančura, hodně Vám a SA fandím. Přesto si myslím, že Vaše snaha dostat se na kolejnice ČD bude marnou snahou, i když bych rád věřil v opak. Nemyslíte si, že Vám budou ČD dělat všemožně scvhálnosti co se týče diskriminace v jízdním řádu, nástupišť, jak jste se s tím jistě setkali při zavádění nových autobusových linek? Dotaz druhý: Kdy jste naposledy jel vlakem, a jak se Vám to (ne)líbilo? Dotaz třetí: Co si myslíte o ČD? TomP
Radim Jančura, Student Agency Jancura: ČD oddělením nákladní dopravy a majetku (nádraží), které získalo protiústavně ztratí takřka cenu. Krom několika novějších vlaků (pendolina, tzv. ešusy atd). Věřte mi, ČD získají ročně na dotacích 8 MILIARD Kč, soukromník by to dokázal v lepší kvalitě za daleko nižší dotace. ČD nemůže nám činit jakékoliv problémy. Jsou v domonantním postavení, podle zákona o hospodářské soutěži musí nabídnout vešketrou infrastrukturu další soutěžícím, jinak dostanou obrovskou pokutu. ÚHOS, je jeden z nejlépe fungujících institucí v ČR. 18.4.2008 14:28
OTÁZKA: Hezký den, Jak jste našetřil na první projekt v rámci SA? Začínal jste jako student, ti nejsou zrovna nejbohatší? Přeji hodně štěstí a spoustu dobrých nápadů. :-) Lucie Benešová
Radim Jančura, Student Agency Jancura: :-) nic není tak drahé. Jako student jsem si otevřel kancelář o 10 metrech na Baštách v Brně, komunistický nábytek (skříň, 2 židle a stůl) mi pronajali za několik stovek měsičně, mel jsem jen svůj fax, co jsem si přivezl z Anglie. I takto se dá začit. Chcete-si koupit autobus? Neni problém, leasing na 5 let není zase taková zátěž. Nebojte se začít podnikat. Jen mějte na paměti: Nežli být průměrný podnikatel, raději buďte dobrý zaměstnanec. Budete mít čistou hlavu a možná zpočátku i více peněz... 18.4.2008 14:32
OTÁZKA: Autobusy odjíždějící z Brna od Grandu jsou přistaveny cca 25 min. před odjezdem spoje. Celou dobu čekají se zapnutým motorem. V průměru se jedná o 2 až 4 autobusy nepřetržitě po celý den. V Praze však po příjezdu na stanoviště (Roztyly) řidič motor vypne. Šetření naftou zřejmě není příčinou (cestující to zaplatí), avšak vrtá mi hlavou proč brněnský šéf firmy šetří emisemi pouze v Praze? Marie
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Ty emise nejsou vysoké, naše busy splňují EURO4, motor na volnoběh spolyká 1,5 litrů na hodinu. Zapnutý motor není sice úplně košer vůči ekologii, ale je nezbytný pro dobrý servis vůči naším zákazníkům. Teplota v buse - topení či klima, to bez motoru nejde.:-( 18.4.2008 14:34
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat na Ostravskou linku, je nejdelší vnitrostátní ale jezdí na ni horší autobusy než na Brněnské, plánujete přeřadit nově koupené autobusy, které plánujete místo Beaulusů, nebo tyto autobusy dožijí až do rozjezdu vlaků. Přeji mnoho podnikatelských úspěchů... LUCKY
Radim Jančura, Student Agency Jancura: N Ostravské lince jezdí Beluasy, které nejsou možná tak líbivé, jako Irizary, co jezdí Brno - Praha, ale jsou takřka identické. Kam půjdou nové busy fakt netuším, je to rozhodnutí manažera. Já ve své firmě nemá právo rozhodovat o všem, nemohu demotivovat práci lidí podemnou, mám jen právo veta. 18.4.2008 14:36
OTÁZKA: Váš projekt žlutých vlaků je zajímavý, ale je třeba počítat s tím, že budou existovat tlaky, které Vám rozjezd tohoto projektu přinejmenším dost znepříjemní... Co budete dělat, když např. kvůli obstrukcím se schvalováním vlaků dojde k několikaletému zpoždění? To by asi bylo pro Vaší formu hodně, zejména finančně, bolestivé... Ono jít do boje se státním dopravcem je vůbec hodně "o hubu". Jan Marek
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Přesně tak, boj se státním dopravcem je mnohem nevypočitatelnější, než se soukromníkem, jehož sílu můžete odhadnout. Odpovědnost za homologaci vlaku je na straně výrobce, nám riziko jako v případě pendolín (které stály 2 roky na kolejích) nehrozí. Miluji překážky, znám svá práva, stát nemá právo hovořit do našich životů, pokud to není ve veřejném zájmu. 18.4.2008 14:38
OTÁZKA: Pane Jančuro, máte nějakou neřest? Myslím cigarety, alkohol, megadávky sladkého nebo třeba ulítávání si na videohrách? Díky za odpověď a pěkný víkend:-) mike
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Pivo, a po tříleté přestávce s kouřením opět cigarety.... budu muset na sobě opět zapracovat! 18.4.2008 14:39
OTÁZKA: Dobrý den...,před pár dny jsem jel s SA z nejmenovaného města a jelikož jsem též řidič autobusu,mluvil jsem s kolegou /váš šofér/ jak se jezdís digitální kartou do tachgrafu,co bezpečnostní přestávky a jak dodržuje rychlost atd,prostě takový ty "šoférský věci". No a odpovědi mě trochu zamrazily,omezovač na 117 km/h,8 dní za volantempauzy dodržené ale stejně,pokud se nemýlím,tak se smí jezdit pouze 6 dní v kuse a rychlost na omezovači je u většiny busů na cca 105 km/h. Co vy na to...? Záměrně neříkám,odkud a kdy jsem jel,,protože nechci tomu dotyčnému způsobit sebemenší problém u zaměstnavatele,tedy u Vás... Jinak pěkný den... Jakub T. johan222
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Většina našich busů (na rozdíl od konkurence)je vybavena čipovými tachografy. Práce řidiče se s řidičem nese na jeho čipu, kdykoliv má právo policie, celnící i úřady si stáhnout údaje z jeho karty. Pokud by to tak bylo, přišel by o řidičák i práci. 18.4.2008 14:42
OTÁZKA: Děkuji za žluté a kvalitní autobusy, těším se cestování vlakem, kdy ČD proženete perka. Barbora F.
Radim Jančura, Student Agency Jancura: :-)na to se taky moc těším 18.4.2008 14:42
OTÁZKA: Dobrý den, velice často jezdím na Slovensko do Zvolena.Vaše pravidelná linka jezdící do Košic však zastavuje v Banské Bystrici, ale poté pokračuje na Košice přes Zvolen kde však už nestaví. Bylo by složité přidat zastávku i ve Zvolenu? Zastávka mimo jízdní řád by byla si problém, že? A ještě jedna otázka: jakým způsobem máte zajištěnu zpětnou vazbu od cestujících, kteří mohou mít různé návrhy, stížnosti atd? Zjišťujete nějak pravidelně "náladu cestujících"? Děkuji za odpovědi a přeji hodně úspěchů hlavně s těmi "vláčky". Frantik
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Připravujeme nové spoje do Košic, budeme přes BB a Zvolen jezdit mnohem častěji. Naopak dáme přednost Zvolenu před BB, neboť je "předměstím" krajského města BB. Zpětná vazba - ve všech síťkách je způsob, jak nahlásit jakoukoliv závadu především vůči posádce. Já osobně jsem sběratel bonzu od cestujících proti svým vlastním lidem. Zni to nehezky, ale toto stejně platí jen pro několik jedinců z našich řad, kteří nepochopili, že ten, kdo je platí nejsem já, ale klient. 18.4.2008 14:45
OTÁZKA: Krásný den pane Jančura,nemáte pocit,že rezervační systém Megabus.cz je lepší než ten Váš???dobře nejdou tam sms,ale jsou tam Low Coast jízdenky a ty jsou lepší. Víte proč jste označováni za nekalou konkurenci???asi ano že??stále vyplácíte řidičům platy v obálkách při zásobování??stále jezdí někteří řidiči na karty dispečerů atd???nebojíte se trochu že na Vás taky jednou dojde???Ve vašich autobusech beulas aura je poměrně málo místa na nohy neplánujete ubrat alespon 2sedačky???mějte se Zlutý mor
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Megabus.cz je zracený projekt, který za pár měsící vyšumí. Víte, matematika má svá pravidla. Prodáte-li jednu jízdenku za 1 Kč, musíte jinou prodat za mnohem více. Systém student agency je lowcoast, držíme ceny jak to nejníže jde, zisk máme 1 kč z jízdenky a já věřím, že tu kačku si zasloužíme. Výplaty - máme 950 zaměstnanců - to je ale pánečku obálek, ne? A že to ještě neprasklo? :-) Řidiči na karty dispečerů - máme 250 řidičů a 2 dispečery!! To přeci nesedí, ne:-). Místa v Beluasích - nenejdete bus v ČR na pravidelné lince, který my měl více prostoru na nohy. Min. požadujeme od výrobce rozteče 80 cm. 18.4.2008 14:50
OTÁZKA: Zdravím Vás, co hodláte dělat s velmi riskantním výstupem v Paříži? Autobus Vás de facto vyplivne na uzoučký pás před velmi frekventovanou silnici. Až se divím, že to ještě někdo neodnesl svým zdravím nebo životem. Prudil
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Zastávka v Paříži je neštěstí. Máme zastávku schválenou oběma ministerstvy - F i CZ. Autobusové nádraží, kde provozovatel je zároveň kunkurent, francouzský EUROLINES nás na bus nádraží nepouští, takže vystupujeme hned vedle. Podali jsme stížnosti, ale je to cizí země, naše právní možnosti jsou zde omezené. Takže jsme podali žádost o změnu zastávky, budeme jezdit ještě z lepšího místa:-). Ať si trhnou! Mohli vydělávat peníze za uživání nádraží... 18.4.2008 14:54
OTÁZKA: Dobrý den, jezdím na trase Hradec Králové Karlovy Vary. Dělal jsem si naději, že rozšíříte své žluté autobusy i na trasu Hradec Praha. Proč omezujete rozšiřování na další trasy, když kvalita Vašich sužeb je jistě vyšší než většiny ostatních provozovatelů dopravy , a o cestující byste jistě neměl nouzi? Jaroslav Novotný
Radim Jančura, Student Agency Jancura: Dobrý den, tak toto je poslední otázka, kterou jste mi za těch 15 minut pro vás, ale již 2 hodiny pro mne poslali. Budete-li mít kdykoliv jakékoliv otázky sedím stále na e-mailu od ráno do večera na jancura@studentagency.cz. A teď k otázce: Linka HK - Praha je fakt dobrá, dokonce náš pražský manager mi na ni "ukecával" minulý týden. Mohli bychom jezdit na Černý most, doba jízdy hoďka, jízdné 90-95 Kč. Jenže ztráta z poloprázdných busů během prvních 3 měsíců by vyšla na 6-8 mil. Kč. Musíme našetřit 150 mil Kč, abychom se pustili do vlaků, pokud nám chcete pomoci, kupte si u nás letenku, ušetříte a pomůžete:-). Přeji vám hezký víkend, snad bude hezky:-) Radim Jančura 18.4.2008 14:58
zpět na osobnost