On-line rozhovor s Petrou Buzkovou
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 19. září 2002 do 11:20
OTÁZKA:
Vážená paní ministryně, nemám dobré zkušenosti s úrovní základního školství, proto jsem sama svého syna dala v páté třídě do osmiletého soukromého gymnasia. Chápu a podporuji Vaše rozhodnutí dát svoji dceru do francouzského lycea. Já osobně, kdybych měla možnost, využila bych svých poznatků a zasadila bych se o zvýšení úrovně základního školství.Počítáte i Vy s tím, že své zkušenosti s výukou v tomto soukromém institutu přenesete do základního školství a tím tak napomůžete i těm rodičům, kteří nemají dost finančních prostředků zaplatit soukromou školu, aby mohli dopřát svým dětem lepší kvalitu vzdělání ?
H.Halová
ODPOVĚĎ:
Už jsem někde na část otázky odpovídala. Do základního školství je přenosná část zkušeností exklusivních škol, tedy pokud jsou exkluzivní kvalitou, nikoli jen že jsou pro „smetánku“( Pavel Eisner psával o tom, že smetánka znamená původně totéž jako „sebranka“). O zvýšení úrovně základního školství a o „srovnatelné podmínky výuky na víceletých gymnáziích a druhém stupni základních škol“ (Citát z programového prohlášení a opravdu mu nerozumím tak, že by se měla ta úroveň někde snižovat) usilujeme, seč nám peníze stačí
26.9.2002 9:38
OTÁZKA:
Pani Buzkova, kdo bude ucit nase deti, az zemre ta vetsina duchodcu, kteri ve skolstvi uci? Jakym zpusobem zabranite, aby ucitele, kteri maji 5-7 tisic cisteho nesli pracovat radeji nekam jinam? Upravite jim konecne platy, date jim perspektivu? Je velice tezke vychovavt generaci deti ve spolecnosti, ktera si ucitelskeho povolani nevazi.
Jaromir
ODPOVĚĎ:
Už jsem vlastně odpovídala výše, ale prostě musí to být více než těch pět až sedm, musí být jasný kariérový řád , a tedy silné postavení učitele, musí být další vzdělávání učitelů – a nemyslím, že si tato společnost učitelů neváží, jedná se spíše o obrovskou setrvačnost rozpočtu a struktury ministerstev – ještě od komunismu se táhne tradice o významu hospodářských ministerstev a představa, že můžeme učitele platit hůře než poddůstojníky.
26.9.2002 9:38
OTÁZKA:
Měl bych několik dotazů, které se týkají projektu P1, který probíhá v rámci akce INTERNET DO ŠKOL.
1. Proč nebyly do sítě školících středisek, která mají oprávnění školit pedagogy v rámci tohoto projektu, vybrány žádné subjekty ze soukromé sféry, které se zabývají školením informačních technologií ?
2. Vybrány byly pouze školy (cca 800). Proč byla soukrommým subektům dána možnost aby se přihlásily do výběrového řízení, když jejich účast v tomto výběrovém řízení byla zcela ignorována ?
3. Budou firmy a školy, které ve výběrovém řízení neuspěly, informovány o důvodech proč jim nebyl certifikát školícího střediska v rámci projektu P1 udělen ?
4. Cena školení úrovně Z byla stanovena plošně na 2100,-Kč na jednoho pedagoga. Naše společnost šla do výběrového řízení na podzim roku 2001 s cenou 1800,-Kč za jednoho pedagoga. Myslím že konkurencí, která by nastala v případě účasti soukromých subjektů, by se cena dostala pod 2000,-Kč. Zacházejí podle Vás úředníci naši republiky správně z penězi daňových poplatníků ?
5. Cílem projektu P1 je zvýšení počítačové gramotnosti pedagogů. Z jakého důvodu nebyl přijat koncept mezinárodního certifikátu ECDL jako objektivního měřítka minima znalostí v oblasti informačních technologií ? Byl nahrazen jakýmsi výstupním testem, který skládá účastík kurzu za přítomnosti lektora, který ho vyučoval a navíc školícící zařízení je přímo motivováno finanční odměnou za každého účastníka kurzu, který tento test skládá. Teprve po úspěšném složení tohoto testu má školící organizace nárok na vyplacení odměmy za proškolení. Výstupní test je navíc účastníkovi kurzu k dispozici v přestihu na internetu.
6. Na závěr mám pro Vás neobvyklou prosbu. Byla byste laskava a zeptala se pana ing.Botka, který má na starosti projekt P1, kdy mi odpoví na dotazy, které jsem mu poslal elektronickou poštou. Jsou téměř shodné s těmi, které pokládám Vám. Jakákoliv komunikace s ním je velmi obtížná, spíše nemožná. To je také důvod proč jsem uvítal Vaši účast v tomto on-line rozhovoru. Snad mě nezklamete odpovědí, že dotazy předáte kompetentnímu úředníkovi Vašeho ministerstva (ing.Botkovi), protože, to se odpovědí asi už nedočkám.
Podle mého názoru byla účast soukromých subjektů smetena ze stolu s tím, že do škol byly formou tohoto projektu přelity finanční prostředky.
Předem děkuji za odpovědi
Jan Šeda
AgroKonzulta Žamberk s.r.o.
hseda@agrokonzulta.cz
Jan Šeda
ODPOVĚĎ:
Projekt P1 se bude připravovat od příštího roku nově a ledacos, včetně současných „Z“ dozná zásadních změn. A to, jak se zacházelo s penězi daňových poplatníku, šetří dnes NKÚ, já mohu jen říci, že i resortní kontrola ministerstva ještě za minulého ministra přinesla dost ošklivé výsledky. Leč nechci předbíhat
26.9.2002 9:38
předchozí | 1 2 3 4 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.