On-line rozhovor s dopravním ředitelem pražské MHD Petrem Blažkem
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. září 2002 do 13:10
OTÁZKA:
Proč vůbec máme tramvaje? Myslím, že trolejbusy by byly lepší. Levnější, rychlejší, operativnější - tramvaj se nevyhne ani popelnici..., ale i s menšími škodami kolem - myslím tím panely, koleje neustále obnovujete, silnici kolem také, ničíte hlukem zdraví lidem a otřesy ničí nejen jejich nervy, ale i okolní budovy. Uvažuje někdo u DP vůbec o omezení tramvají a zavedení zpět trolejbusů do MHD v Praze? Např. v Budapešti jsou tak volné a vícepruhé silnice...
Honza
ODPOVĚĎ:
O znovuzavedení trolejbusů se v současné době v Praze neuvažuje.
6.9.2002 13:28
OTÁZKA:
proč se neuzavřelo metro dle protipovodního plánu při průtoku 1500m3? Prosím, jasně a stručně a kdo je za to zodpovědný? Děkuji.
pavel
ODPOVĚĎ:
Nevím, jaký protipovodňový plán máte na mysli, protože žádný plán, který by ukládal uzavření metra při průtoku 1500 m3 neexistuje. Nemůžeme zaměňovat uzavření metra a uzavírání jednotlivých stanic pro průjezd.
6.9.2002 13:31
OTÁZKA:
Jaký máte názor na pražskou záchranku?
J. Janíček
ODPOVĚĎ:
Já osobně velmi dobrý a pan ředitel Schwarz je můj osobní kamarád.
6.9.2002 13:32
OTÁZKA:
Všichni oficiální činovníci řikaj jak je náhradní doprava báječně zorganizovaná, ale nepřijde mi to tak. Údajně jsou téměř veškerý dopravní prostředky vyčerpány a není možno další nasadit. Na stanici Pražskýho povstání stojí přitom zbůhdarma asi 30 autobusů a na trase B zajišťují dopravu přecpaný tramvaje Xb, který na to očividně
nestačí. Nechápu proč se na trasu B Smíchovský nádraží a dál nepřesunou spíše autobusy....atp
Bastian
ODPOVĚĎ:
Rozdělení kapacity dopravních prostředků mezi X-A, B a C je vzájemně nezaměnitelné a prioritu má vždy možnost využítí tramvají, které jsou kapacitnější. Stojící odstavené autobusy na Pražského povstání jsou vozy, které se tam nacházejí v době snížené přepravní poptávky nebo přestávek řidičů, a i tato kapacita bude v následující době po stabilizaci situace přerozdělována na linky, kde budou více využity.
6.9.2002 13:37
OTÁZKA:
Kde je podle vás největší problém v pražské dopravě v současnosti ? Je to stanice Vltavská, nebo je ještě horší místo v Praze ?
Tomáš
ODPOVĚĎ:
Stanice Vltavská stojí na prvním místě, další místa jsou například Štefánikův most, Smíchovské nádraží, Karlovo náměstí a všechna další, kde dochází k velké kumulaci dopravních prostředků.
6.9.2002 13:39
OTÁZKA:
Pane řediteli, máte již nějaké zprávy, jak to vypadá v tunelech metra mezi postiženými stanicemi? (zejména tunely pod Vltavou). Děkuji
Herman
ODPOVĚĎ:
Situaci v tunelech pod Vltavou v tuto chvíli ještě nikdo nezná, ostatní stanice jsou postupně zbavovány vody a budou zahájeny práce na jejich znovuzprovoznění.
6.9.2002 13:40
OTÁZKA:
Pane Blazku vsude na svete se za chyby podrizenych plati rezignaci .Kdy podate rezignaci za spatne kroky ,ktere prijdou danove poplatniky na 2mld a za katastrofalni dopravni situaci ??
Anonym
ODPOVĚĎ:
O žádných chybných krocích nevím, naopak musím vyslovit poděkování všem mým podřízeným.
6.9.2002 13:41
OTÁZKA:
Bude v důsledku přesunu peněz na opravu metra pozastavena výstavba na úseku Holešovice, Ládví. Kdy by to mohlo začít jezdit, doufám že co nejdříve!!. Děkuji za odpověď.
Tako
ODPOVĚĎ:
O pozastavení výstavby se v současné době neuvažuje, a proto pevně doufáme, že budou dodrženy stanovené termíny.
6.9.2002 13:42
OTÁZKA:
Dobry den,
planujete nejake zlevnene mesicni predplatne pro obcany ? Platit 410 korun za tento stav mi pripada trochu prehnane.Dekuji za odpoved.
Vlada
ODPOVĚĎ:
Neplánujeme.
6.9.2002 13:43
OTÁZKA:
Dobrý den. Prosím Vás, proč jezdí tramvaj X-A cestou přes újezd a ne podél nábřeží přes Staroměstskou a Karlovy lázně. Dojde k této změně v trase tramvaje v nějaké dohledné době?
Honza
ODPOVĚĎ:
Vámi zmiňovaný úsek je ze statických důvodů pro tramvajovou dopravu uzavřen.
6.9.2002 13:43
OTÁZKA:
Pane řediteli, byť není (a asi ani být nemůže)všechno optimální, smekám před Vámi - dostat milión lidí denně navíc do autobusů a tramvají mi připadá jako heroický výkon. Neuděluje se nějaká Nobelovka za veřejné dopravní systémy? Držím palce, ať všechno funguje i dál.
Petr Sedláček
ODPOVĚĎ:
Děkujeme.
6.9.2002 13:44
OTÁZKA:
Dobrý den pane řediteli,
myslim, že na místo kritiky, která se na dopravu jako celek nese z medií, by DP zasloužil spíše obdiv za zvládnutí něčekané situace. V mezích daných možností byly služby poskytovány skutečně na dobré úrovni. Možnosti cestujích získat informace o doprave jsou skutečně rozsáhlé. Jako velmi dobrý napad hodnostím zavedení žlutých pruhů pro autobusy. Bude toto opatření pokračovat i po obnovení metra?
Tomáš Piškot
ODPOVĚĎ:
Informačnímu systému jsme věnovali maximální pozornost, neboť nám bylo jasné, že orientovat se v rychlých změnách MHD není jednoduché. Co se týká zavedení vyhrazených "žlutých pruhů pro autobusy" bude mou osobní snahou, aby byly zachovány i po skončení povodňových opatření v místech pravidelného provozu autobusů - např. úsek Prašný most - Hradčanská.
6.9.2002 13:47
OTÁZKA:
Dobrý den,
zajímalo by mě, kdy začnou tramvaje jezdit Trojskou ulici. Určitě by to pomohlo uklidnit dopravu na Vltavské. Všiml jsem, že jste začali vyměňovat koleje. Nemohlo se to o nějaký měsíc odložit, až se doprava zklidní?
Děkuji
Honza
ODPOVĚĎ:
Obnovení provozu v Trojské ulici závisí na znovuobnovení energetického napájení. Předpoklad je pět až sedm týdnů, proto tuto chvíli využíváme k opravě tramvajové trati.
6.9.2002 13:48
OTÁZKA:
Chtěl by jste být teď zodpovědný za zatopené metro?
Anonym
ODPOVĚĎ:
Nebojím se být odpovědný za to, co mi přísluší.
6.9.2002 13:49
OTÁZKA:
Pane řediteli, myslíte, že mluvčí DP je na svém místě, když tak nehorázně informovala o nabídce pomoci ruských techniků pražskému metru? Jinak dík za dopravu, v té bídě bez metra to zvládáte celkem dobře.
Ivo
ODPOVĚĎ:
Mluvčí DP měla tu smůlu nebo to štěstí, že k nám nastoupila přesně v době největší kalamity. Myslím si, že tuto situaci zvládla skvěle a je věcí subjektivního pocitu každého zvlášť, jak si co přebere.
6.9.2002 13:51
předchozí | 1 2 3 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.