On-line rozhovor s dopravním ředitelem pražské MHD Petrem Blažkem

velikost textu:
vydáno 6.9.2002 12:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. září 2002 do 13:10

OTÁZKA: Proč vůbec máme tramvaje? Myslím, že trolejbusy by byly lepší. Levnější, rychlejší, operativnější - tramvaj se nevyhne ani popelnici..., ale i s menšími škodami kolem - myslím tím panely, koleje neustále obnovujete, silnici kolem také, ničíte hlukem zdraví lidem a otřesy ničí nejen jejich nervy, ale i okolní budovy. Uvažuje někdo u DP vůbec o omezení tramvají a zavedení zpět trolejbusů do MHD v Praze? Např. v Budapešti jsou tak volné a vícepruhé silnice... Honza
ODPOVĚĎ: O znovuzavedení trolejbusů se v současné době v Praze neuvažuje. 6.9.2002 13:28
OTÁZKA: proč se neuzavřelo metro dle protipovodního plánu při průtoku 1500m3? Prosím, jasně a stručně a kdo je za to zodpovědný? Děkuji. pavel
ODPOVĚĎ: Nevím, jaký protipovodňový plán máte na mysli, protože žádný plán, který by ukládal uzavření metra při průtoku 1500 m3 neexistuje. Nemůžeme zaměňovat uzavření metra a uzavírání jednotlivých stanic pro průjezd. 6.9.2002 13:31
OTÁZKA: Jaký máte názor na pražskou záchranku? J. Janíček
ODPOVĚĎ: Já osobně velmi dobrý a pan ředitel Schwarz je můj osobní kamarád. 6.9.2002 13:32
OTÁZKA: Všichni oficiální činovníci řikaj jak je náhradní doprava báječně zorganizovaná, ale nepřijde mi to tak. Údajně jsou téměř veškerý dopravní prostředky vyčerpány a není možno další nasadit. Na stanici Pražskýho povstání stojí přitom zbůhdarma asi 30 autobusů a na trase B zajišťují dopravu přecpaný tramvaje Xb, který na to očividně nestačí. Nechápu proč se na trasu B Smíchovský nádraží a dál nepřesunou spíše autobusy....atp Bastian
ODPOVĚĎ: Rozdělení kapacity dopravních prostředků mezi X-A, B a C je vzájemně nezaměnitelné a prioritu má vždy možnost využítí tramvají, které jsou kapacitnější. Stojící odstavené autobusy na Pražského povstání jsou vozy, které se tam nacházejí v době snížené přepravní poptávky nebo přestávek řidičů, a i tato kapacita bude v následující době po stabilizaci situace přerozdělována na linky, kde budou více využity. 6.9.2002 13:37
OTÁZKA: Kde je podle vás největší problém v pražské dopravě v současnosti ? Je to stanice Vltavská, nebo je ještě horší místo v Praze ? Tomáš
ODPOVĚĎ: Stanice Vltavská stojí na prvním místě, další místa jsou například Štefánikův most, Smíchovské nádraží, Karlovo náměstí a všechna další, kde dochází k velké kumulaci dopravních prostředků. 6.9.2002 13:39
OTÁZKA: Pane řediteli, máte již nějaké zprávy, jak to vypadá v tunelech metra mezi postiženými stanicemi? (zejména tunely pod Vltavou). Děkuji Herman
ODPOVĚĎ: Situaci v tunelech pod Vltavou v tuto chvíli ještě nikdo nezná, ostatní stanice jsou postupně zbavovány vody a budou zahájeny práce na jejich znovuzprovoznění. 6.9.2002 13:40
OTÁZKA: Pane Blazku vsude na svete se za chyby podrizenych plati rezignaci .Kdy podate rezignaci za spatne kroky ,ktere prijdou danove poplatniky na 2mld a za katastrofalni dopravni situaci ?? Anonym
ODPOVĚĎ: O žádných chybných krocích nevím, naopak musím vyslovit poděkování všem mým podřízeným. 6.9.2002 13:41
OTÁZKA: Bude v důsledku přesunu peněz na opravu metra pozastavena výstavba na úseku Holešovice, Ládví. Kdy by to mohlo začít jezdit, doufám že co nejdříve!!. Děkuji za odpověď. Tako
ODPOVĚĎ: O pozastavení výstavby se v současné době neuvažuje, a proto pevně doufáme, že budou dodrženy stanovené termíny. 6.9.2002 13:42
OTÁZKA: Dobry den, planujete nejake zlevnene mesicni predplatne pro obcany ? Platit 410 korun za tento stav mi pripada trochu prehnane.Dekuji za odpoved. Vlada
ODPOVĚĎ: Neplánujeme. 6.9.2002 13:43
OTÁZKA: Dobrý den. Prosím Vás, proč jezdí tramvaj X-A cestou přes újezd a ne podél nábřeží přes Staroměstskou a Karlovy lázně. Dojde k této změně v trase tramvaje v nějaké dohledné době? Honza
ODPOVĚĎ: Vámi zmiňovaný úsek je ze statických důvodů pro tramvajovou dopravu uzavřen. 6.9.2002 13:43
OTÁZKA: Pane řediteli, byť není (a asi ani být nemůže)všechno optimální, smekám před Vámi - dostat milión lidí denně navíc do autobusů a tramvají mi připadá jako heroický výkon. Neuděluje se nějaká Nobelovka za veřejné dopravní systémy? Držím palce, ať všechno funguje i dál. Petr Sedláček
ODPOVĚĎ: Děkujeme. 6.9.2002 13:44
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, myslim, že na místo kritiky, která se na dopravu jako celek nese z medií, by DP zasloužil spíše obdiv za zvládnutí něčekané situace. V mezích daných možností byly služby poskytovány skutečně na dobré úrovni. Možnosti cestujích získat informace o doprave jsou skutečně rozsáhlé. Jako velmi dobrý napad hodnostím zavedení žlutých pruhů pro autobusy. Bude toto opatření pokračovat i po obnovení metra? Tomáš Piškot
ODPOVĚĎ: Informačnímu systému jsme věnovali maximální pozornost, neboť nám bylo jasné, že orientovat se v rychlých změnách MHD není jednoduché. Co se týká zavedení vyhrazených "žlutých pruhů pro autobusy" bude mou osobní snahou, aby byly zachovány i po skončení povodňových opatření v místech pravidelného provozu autobusů - např. úsek Prašný most - Hradčanská. 6.9.2002 13:47
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, kdy začnou tramvaje jezdit Trojskou ulici. Určitě by to pomohlo uklidnit dopravu na Vltavské. Všiml jsem, že jste začali vyměňovat koleje. Nemohlo se to o nějaký měsíc odložit, až se doprava zklidní? Děkuji Honza
ODPOVĚĎ: Obnovení provozu v Trojské ulici závisí na znovuobnovení energetického napájení. Předpoklad je pět až sedm týdnů, proto tuto chvíli využíváme k opravě tramvajové trati. 6.9.2002 13:48
OTÁZKA: Chtěl by jste být teď zodpovědný za zatopené metro? Anonym
ODPOVĚĎ: Nebojím se být odpovědný za to, co mi přísluší. 6.9.2002 13:49
OTÁZKA: Pane řediteli, myslíte, že mluvčí DP je na svém místě, když tak nehorázně informovala o nabídce pomoci ruských techniků pražskému metru? Jinak dík za dopravu, v té bídě bez metra to zvládáte celkem dobře. Ivo
ODPOVĚĎ: Mluvčí DP měla tu smůlu nebo to štěstí, že k nám nastoupila přesně v době největší kalamity. Myslím si, že tuto situaci zvládla skvěle a je věcí subjektivního pocitu každého zvlášť, jak si co přebere. 6.9.2002 13:51

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.