iDNES.cz

On-line rozhovor s členem svazu muslimských studentů

Korán
velikost textu:
vydáno 24.2.2006 10:00
Jak vnímají karikatury proroka Mohameda muslimové, kteří žijí v Česku? Na otázky čtenářů odpovídal Raed Shaikh, člen Všeobecného svazu muslimských studentů.
OTÁZKA: Od návštěvníků ze západu se v muslimských zemích požaduje, aby např. své oblečení přizpůsobili místním zvyklostem, aby neuráželi muslimy. Souhlasíte s názorem, že tím spíš by se měli přizpůsobit místním zvyklostem muslimové žijící v západních zemích (mnohdy ze sociálních dávek placených místními) a nevynucovat si žádné výhod y privilegia? Kluck
Korán ODPOVĚĎ: Jistě, do určité míry. Myslím, že vyžadování nějakého extra zacházení, pokud přicházím společnost akorát využívat a vysávat chtít nemohu. Ovšem stejně tak, jako evropan který přijede do africké země se nebude oblékat jen do bederní roušky (nebo podle některých místních zvyklostí ani do toho ne) stejně tak nelze po muslimech požadovat, aby chodili - podle jejich víry a přesvědčení nazí. 24.2.2006 10:13
OTÁZKA: Uznáváte rovnoprávnost žen a mužů? Jsou možné fyzické tresty žen? Je možné trestat ženu i smrtí? anonym
Korán ODPOVĚĎ: Ženy jsou samozřejmě stejně hodnotné jako muži. Jejich cena, hodnota jako lidské bytosti je stejná. Muži a ženy ale nejsou identičtí. Pro muže je přirozené něco jiného, nežli pro ženu. Proto i jejich povinnosti a práva jsou odlišná. Pokud bychom je ale vyvažovali, jejich hodnota, stejně jako míra práv a poviností by byla sobě rovna. Fyzický trest žen je možný, ovšem pouďte sám, ve verši v Koránu se mluví o uhození ženy jako o posledním řešení a ono uhození je možno pouze něčím jako je siwak - klacík na čištění zubů - zubním kartáčkem. V islámu existuje trest smrti a ten může být i pro muže i pro ženu. 24.2.2006 10:18
OTÁZKA: Odhadnete procentualne mnozstvi militantnich muslimu schopnych se pro viru i obetovat. Podle mnozstvi mladych sebevrahu a rozsahlosti demonstraci je to asi neuveritelne vysoke cislo. Mirek
Korán ODPOVĚĎ: Člověk, který není ochoten se obětovat pro to, v co věří, není ve své víře dost silný. Mluvíte -li o militantních muslimech - to nedokážu odhadnout ale není jich příliš mnoho. Bohužel poměrně vysoká nevzdělanost v arabských zemích a horká arabská krev velmi lehce strhne dav, ať už jsou jeho členové militantní nebo ne. Procentuálně bych to odhadl na méně než 0.1% - Muslimů je přes 1,5 miliardy těch co útočí je pár jednotlivců. Můžete počítat sám. 24.2.2006 10:22
OTÁZKA: Uznáváte právo státu Izrael na exsitenci? Postačí odpověď ano nebo ne... Vanguard
Korán ODPOVĚĎ: Toto k tématu vůbec nepatří. A na tuto otázku stejně jako na většinu ostatních nelze odpovědět pouze ano nebo ne. Pokud právem na existenci státu je rozuměno právo násilím si přivlastněného území, pak ano. Pokud je tímto právem právo historické, právo národa žijícího na daném území, pak ne. 24.2.2006 10:24
OTÁZKA: Dobry den , chtel bych se zeptat, jak vidite vyhled vy vyvoji na blizkem vychode rekneme na 10 let. jak z politickeho tak hlavne nabozenskeho hlediska .Dekuji Pavel Soukup
Korán ODPOVĚĎ: Dobrý den, nejsem bohužel politik, abych tuto otázku dokázal přesně zodpovědět. Ale nezdá se, že by se situace příli změnila oproti současnosti. 24.2.2006 10:27
OTÁZKA: Dobry den, umite vyznam urazky prevest do evropskeho meritka?Jinymy slovy, co by tak rozcililo evropany? anonym
Korán ODPOVĚĎ: Mslím, že evropanům už snad není nic svatého. Jediná svátost je holokaust. Nic evropany nedokáže tolik rozčílit, jako útok na holokaust. 24.2.2006 10:28
OTÁZKA: Myslíte si, že některá kultura má právo jiné kultuře pod hrozbou násilí vnucovat interpretaci kulturních fenoménů? Tomáš
Korán ODPOVĚĎ: Pod hrozbou násilí ani jiných donucovacích prostředků, jak to zná celý neevropský svět z dob kolonizace ať už té minulé nebo současné. 24.2.2006 10:30
OTÁZKA: Jak se muslimové v česku staví ke karikaturám. Podporují akce svých souvěrců v arabských zemích? nonik
Korán ODPOVĚĎ: Karikatury byly nechutné a nevkusné. Ovšem reakce některých muslimů byla naprosto neadekvátní a velmi špatná. 24.2.2006 10:31
OTÁZKA: Snažíte se nějak aktivně obrozovat islám? To rigidní lpění na zahalování žen, jejich nerovnoprávnost v poměru k mužům jak je apliovaná v zemích blízkého východu je příšerná. volkswagen
Korán ODPOVĚĎ: Snažíme se o obnovení čistoty islámu a o oproštění od místních tradic, které s islámem nesouvisí. Zahalování žen je ovšem povinost ženy, proti které nejvíce brojí evropští muži. O rovnoprávnosti jsme tu už jednou mluvili. 24.2.2006 10:34
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla bych se Vas zeptat, co si myslite o islamskych radikalnich hnutich a o jejich informovani ceskymi (evropskymi) medii? prehanime? a co si o evropanech mysli muslimove? myslite si, ze dokazi pochopit, ze to jinde jde i bez nasili, nebo je tento svet od jejich tak radikalne odlisny, ze nema cenu jim neco vysvetlovat a ukazovat? ted narazim na irák a palestinu... dekuji za odpoved. sweety
Korán ODPOVĚĎ: Dobrý den, tak za prvé každé informování médii je zkreslené. Média si vždy vybírají jen to, co je zajímavé a žádoucí - krev - tedy jistě, média přehánějí. Určitě by byli schopni pochopit, že to jde i jinak, jenže ona jim nikdy nebyla jiná cesta ukázána. Vždycky první, co s nimi komunikovalo byly hlavně zbraní. A co si o evropanech myslí neevropští muslimové? No to co vidí v médiích. Mnozí nic o evropě nevědí. Představy jsou ty samé jako tady, jen obráceně. 24.2.2006 10:39
OTÁZKA: Dobry den, myslite si, ze projevy muslimskych zemi, ktere vidame v TV (paleni vlajek, rozbijeni...), jsou dilem radikalnich nabozenskych fanatiku nebo jsou muslimove obecne takovi? Osobne si myslim, ze jde pouze o ucelove sceny, nikoliv o nazor cele muslimske casti sveta. Pavel
Korán ODPOVĚĎ: Dobrý den, souhlasím s vámi, i podle mě jde o účelové okamžiky, manipulované někým dalším. 24.2.2006 10:40
OTÁZKA: Dobrý den , mám dotaz jestli sledujete olympiádu a výkony českých hokejistů a zdali zápasy nějak prožíváte a druhá otázka jestli jsou muslimové proti drogám, konkretněji kouření konopí JIří Novotný
Korán ODPOVĚĎ: Dobrý den, manželka je češka takže samozřejmě olimpiádu prožíváme jako celek. Proti drogám islám vystupuje velmi razantně. V islámu jsou zakázány omamné látky stejně tak to, co člověka poškozuje ať už zdravotně nebo sociálně. 24.2.2006 10:42
OTÁZKA: Začnu citátem z Koránu:"A přáli by si, abyste se stali nevěřícími, jako jsou oni, a abyste byli stejní. Neberte si mezi nimi přátele, dokud se nevystěhují na stezku Boží! A jestliže se obrátí zády, pak je chyťte a zabte, kdekoliv je naleznete! A neberte si z nich ani přátele, ani pomocníky." Jak můžete vyznávat náboženství, které vyzývá k usmrcení jiného člověka a na mnoha místech vyzývá k násilí. A neříkejte, že to není pravda, kolik násilí Islám vyvolává se dnes a denně dovídám z médií. Kolik lidí bylo zabito jen kvůli poboření mešity? A kolik kvůli hloupým obrázkům. Jsou to konec konců jenom obrázky, mohou někoho opravňovat k zabití člověka - ať už je na nich cokoliv. Pavel
Korán ODPOVĚĎ: Neznám přesně překlad Koránu do češtiny. Ale verš který jste zmínil není rozhodně přesný. Odpovím vám dalším veršem "Nebudiž žádného donucování v náboženství"2/256 Každý často uváděný verš, ve kterém se mluví o boji je okamžitě následován veršem o odpuštění a zastavení bojů. Bohužel tyto verše jsou vždy jaksi zapomenuty a zatraceny. O médiích jsme mluvili výše. 24.2.2006 10:47
OTÁZKA: Byl jsem v loňském roce na dovolené v Egyptě a poznal jsem místní lidi jako velmi příjemné a pohostinné lidi, chovali se k nám velmi přátelsky. Kde se tedy bere v některých arabských státech ta nenávist k západní civilizaci ? Václav
Korán ODPOVĚĎ: Asi je to špatná zkušenost. 24.2.2006 10:47
OTÁZKA: Jak se staví Islám k násilí? Respektive, jak je to, podle Vašeho výkladu koránu, s obranou a šířením víry? Kdo podle Vás nejvíce podněcuje lidi v Islámských zemí? Pavel D.
Korán ODPOVĚĎ: Je povolen pouze boj na ochranu víry, majetku, života nebo cti. Tedy vždy jako obrana, proti vnějšímu útoku. Nevíc jsou muslimové podněcováni útoky na ně jejich životy a území. 24.2.2006 10:49
OTÁZKA: Proč jsou Muslimové tak žárlivý a jejich ženy musí chodit zahaléné od paty po hlavu !! a nekecej že to je v koránu. To napsal nějakej zhulenej naštvanej arab a od té doby jste prdlí. Trochu se musíte zcivilizovat a nechovat se jak 100 za opicema. čau nemám vás rád ! radek

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Jaky je postoj muslimu vseobecne k zapadnimu svetu. Po utocich z roku 2001 na USA se svet zmenil. Myslim si, ze je to jen fanaticka hra, z ktere se vyklubala hrozba terorismu. Neni to jen, ale otazka valky Bin Ladina a Bushe? Je muslimsky svet schopen 100% akceptovat svet zapadni? Honza
Korán ODPOVĚĎ: Mylím, že je na místě odpovědět otázkou, je náš západní svět schopen 100% akceptovat svěm islámu? Jinak k dalšímu už jsme odpovídali jinde. 24.2.2006 10:51
OTÁZKA: Je skutecne islamsky svet tak mentalne odlisny?Nechapu, ze islamiste udelaji tolik povyku kvuli karikaturam. Jak je vubec mozne, ze je karikatury tolik rozezlily? ares952
Korán ODPOVĚĎ: Ano, náš svět je dost odlyšný. Islámský svět má stále věci, které jsou mu "svaté". Bohužel evropa tento pocit že některé věci jsou "svaté" dávno ztratila. V islámu je zakázáno zobrazovat všechny proroky stejně jako jiné živé bytosti. Zároveň jsou proroci chováni ve veliké úctě a vážnosti. V karikatuře bylo zaútočeno dvakrát. Nejdříve byl zobrazen prorok, což je zakázáno a ještě ktomu byl zobrazen urážlivě (například jako terorista) což bylo mnohokrát horší. 24.2.2006 10:57
OTÁZKA: Vážený pane Shaikh, chtěl bych se Vás zeptat, zda si myslíte, že násilné protesty muslimů jsou spontánnním aktem pohoršených věřících, anebo zda jsou účelově svolávány a řízeny mocenskými a zájmovými skupinami? Děkuji Vám za odpověď. Lukáš Burget
Korán ODPOVĚĎ: Vážený pane Burgete, mylsím že to je jak kde. Myslím, že některé protesty byly čistě spontání, ale jiné byly asi opravdu vyvolány účelově. 24.2.2006 10:58
OTÁZKA: Dobrý den. Oficiální přestavitelé některých zemí uráží jiná přesvědčení, státy apod. Proč by měla Evropa cítit vinu za karikatury, které se objevily v soukromých médiích? Problém je pravděpodobně v tom, že u nás je náboženství odloučeno o státu. A také v respektování jiného vyznání, že? solidus
Korán ODPOVĚĎ: Proč bychom se měli cítit vini, když jiní dělají to samé? Ale vždyť Evropa stále tvrdí jak je lepší nežli arabský svět. Tak by se jako lepší měla chovat. Nevím, do jaké míry evropa respektuje jiné vyznání. Více už jsem odpovídal jinde. 24.2.2006 11:00
OTÁZKA: 1)Jste praktikujici muslim? 2)Jste nejprve muslim a potom cech (ci palestinec)? 3)Co rikate na stranky muslimske unie tj. muslimske listy? 4)Oranizujete nejake protestni akce (demonstrance, prednsky atp) proti extremnim minoritnim nazorum v svetove muslmiske komunite? Narazim na utoky 11.zari, Madrid, Bali, Londyn, Jordansko, Egypt a dalsi a dalsi. Jestli ano kde se o nich mohu dozvedet vice (staci odkaz na webove stranky). Dekuji Clen sionisticke_kliky
Korán ODPOVĚĎ: 1)ano 2)jsem nejdřív muslim a pak teprve palestinec 3)bohužel tyto stránky neznám 4)Já osobně tyto útoky odsuzuji a představitelé muslimské komunity dali v médiích jasně najevo odsouzení techto akcí v médiích. Mimo jiné se také účastnili vyjednávání při zajetí českých reportérů v Iráku. O těcho věcech se můžete dozvědět spíše na stránkách médií a je možné že i na některých stránkách muslimských organizací, ale konkrétní adresy neznám. 24.2.2006 11:04
OTÁZKA: je to co delaji rozboreni muslimove urazkou boha ? one in one
Korán ODPOVĚĎ: Myslím, že je to spíš úrážkou islámu a muslimů. Ne Boha. 24.2.2006 11:06
OTÁZKA: Proc tak vsichni blazni kvuli par obrazkum, ktere zobrazuji vtipne pozice urcitych/neurcitych osob! Muslimove jsou paka, kdyz chteji proti tomuto bojovat nasilim! Tepich
Korán ODPOVĚĎ: Viz odpověď na podobnou otázku výše. 24.2.2006 11:06
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak má průměrný příslušník euroatlantické civilizace uvěřit mírumilovnosti islámu, když ten obsahuje velkou řadu restrikcí a neodpustitelných provinění (zobrazení člověka, zahalování žen). Není náhodou islám vstřícný jen k těm, kdo ho chtějí vyznávat a žít s ním v souladu? dan
Korán ODPOVĚĎ: Dobrý den. Žádný systém není vstřícný k těm, kteří s ním nechtějí žít v souladu. To je poměrně přirozená záležitost. Když se podíváme do historie, islám vždy respektoval menšiny. 24.2.2006 11:11
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jak se díváte na volební vítězství Hamasu v Palestině ? Nemyslíte si, že by na tom mohly ztroskotat mírové rozhovory, protože Izrael s teroristy nechce jednat ? Honza
Korán ODPOVĚĎ: Dobrý den, v demokratických volbách - které západ tolik vyžadoval - vyhrála vůle lidu. Neví, o kterých "mírových" rozhovorech mluvíte. O těch, která Izrael porušoval a nebo sám zničil? Je mi líto, že Izrael nechce jednat s "teroristy" ale Palestinci museli s "teroristickým státem" jednat vždy a nikomu to divné nepřijde. Stejně tak jako Palestinci musleli ustoupit a jednat s teroristickým státem pak by měl Izrael ustoupit a jednat s teroristickou stranou. 24.2.2006 11:15
OTÁZKA: Dobrý den, nepříjde Vám, že muslimové se humbukem co způsobili kolem karikatur vlastně karikují nyní sama sebe? Rude
Korán ODPOVĚĎ: v podstatě ano. 24.2.2006 11:15
OTÁZKA: Připadá vám normální kvůli kresbám karikatur takové nepokoje, násilí, zničených majetků? Není to pouze záminka? Díky Bud901
Korán ODPOVĚĎ: Podobná otázka už zazněla. Opověď výše 24.2.2006 11:17
OTÁZKA: Nemyslíte si, že všechny "spontánní" protesty se vším pálením vlajek prokázalo islámu hodně medvědí službu? Myslíte si, že normální obyvatel Evropy může mít nějaké sympatie k muslimům po "mírotvorných" projevech íránského prezidenta? Quasar
Korán ODPOVĚĎ: Ještě jednou zopakujeme,d že všechny náslinosti muslimům ublížily a byly špatné. Je škoda že média ukázala opět to, co bylo mediálně zajímavější tedy malou skupinu lidí. A neukázalo celou řadu dalších demonstrací které proběhli v klidu, jako například v ČR. A myslíte si, že muslimský svět může mít nějaké sympatie k západnímu světu po projevech páně Buše a dalších představitelů? 24.2.2006 11:22
OTÁZKA: Myslíte, že bych měl šanci prorazit se svojí hudbou v muslimském světě. Standa Dolinek
Korán ODPOVĚĎ: Můžete se o to pokusit. Myslím, že ve velké konkurenci ale příliš neuspějete. 24.2.2006 11:23
OTÁZKA: Dobrý den, já jenom nechápu reakci muslimů na ty karikatury, kdyby se každý takhle stavil k otázkám řekněme národní hrdosti tak tu za pár let budou války mezi všemi zeměmi EU.Kam toto vede??? Pavel
Korán ODPOVĚĎ: Násilnost rozhodně nejsou řešní. Už jsem odpovídal výš. 24.2.2006 11:23
OTÁZKA: Proč se muslimů vlastně dotklo zveřejnění karikatur? Jaký způsob protestu byste uznal vy jako legitimní? Jak je možné na základě koránu ospravedlnit vypálení dánských ambasád? Jste ve skrytu duše spokojen, že o islámu je slyšet a že jeho moc a pozice ve světě roste, i za cenu nepříliš vybíravých způsobů rozšiřování vlivu vaší víry? Pavouk
Korán ODPOVĚĎ: První otázku jsem zodpověděl výše. Legitimním způsobem protestu je například poklidná demonstrace jako to co se odehrálo zde v ČR, různé diplomatické nóty a dopisi a samozřejmě soudní žaloba. Ne, na základě Koránu nelze ospravedlnit vypálení dánských ambasád. Bylo to velmi špatné jednání. Libanonský ministr vnitra například kvůli tomu odstoupil z funkce. Jsem spokojen, že je o islámu slyšet, ale nejsem spokojen s tím v jakých souvislostech se o něm mluví. 24.2.2006 11:27
OTÁZKA: Co si myslíte o přistěhovalcích z muslimských zemí, kteří využívají výhody evropského sociálního systému, získají občanství nebo dlouhodobý pobyt a následně zaútočí na tzv. nevěřící? Nezdá se vám, že vztah původních domácích obyvatel k muslimským přistěhovalcům to z dlouhodobého hlediska poškozuje tak, že soužití již brzy nebude možné? Vanguard
Korán ODPOVĚĎ: Takže za prvé islám zakazuje takové chování. Považuji ho za velmi špatné a poškozující muslimy a islám. Chápu, že takové chování vzbuzuje k muslimům antipatie a je mi líto, že někteří muslimové se takto chovají. 24.2.2006 11:30
OTÁZKA: Chci jasnou odpověď: je konečným cílem vyznavačů islámu (a tedy i vás konkrétně) globální kalifát? Rozšířit "Dar al Islam" celosvětově? A proti vůli nemuslimů? Mirco
Korán ODPOVĚĎ: Mojím cílem je rozhodně rozíšířit islám, třeba tak jako to děláme v ČR (přednášky diskuze...), ale rozhodně ne proti vůli nemuslimů. 24.2.2006 11:32
OTÁZKA: Proč i ostatní muslimové nejednají s chladnou hlavou? :o) administrator2000
Korán ODPOVĚĎ: Protože ne každý má chladnou krev. :-)))) 24.2.2006 11:32
OTÁZKA: Z mého úhlu pohledu mi celá tato problematika připadá jako zcela okrajová a nepodstatná. Pár obrázků otištěných někde, přece nemůže uvrhnout dvě země takřka na pokraj válečného stavu. Asi to člověka nepotěší, ale já jakožto středoevropan bych nad takovou věcí, pokud by se stala naopak mávl rukou. Je tedy pro pro vás otázka víry opravdu tak strašně důležitá? Navíc křesťané věří že nejlepší je odpouštět. Nemáš pocit že je tavěc prostě nafouklá a je jen bouří ve sklenici vody? Bojím se že svět musí řešit závažnější problémy, než malicherné spory o nějaké karikatury. Měj se Honza Honza, Frýdek-Místek
Korán ODPOVĚĎ: Je známo že záminkou k velkým sporům se vždy berou malichernosti. Rozhodně si nemyslím, že by tento problém byl tak tragický, ale nemohl zůstat bez odezvy. Je jen škoda, že reakce nebyly vždy správné. Odpuštění je rozhodně důležité, ale nelze stále jen odpouštět a nechat po sobě šlapat. 24.2.2006 11:37
OTÁZKA: Dobrý den, mám na Vás pouze jeden dotaz: proč jsou muslimové v Evropě tak nepřizpůsobiví? Žije-li evropan v některé muslimské zemy, musí se "včlenit" do společnosti, ovšem naopak již to nejde. Evropa "musí respektovat" Váš způsob života, Vaše myšlenky apod. Proč? anonym
Korán ODPOVĚĎ: To není tak zcela pravda. Mnoho muslimů se přizpůsobilo evropě aniž by ztratili svou víru a aniž by přestali praktikovat. 24.2.2006 11:39
OTÁZKA: Co rikate na to, ze britssti muslimove pozaduji aby na vysostnem uzemi velke britanie pro ne neplatilo britske pravo, ale islamske pravo saria? Petr
Korán ODPOVĚĎ: O tom jsem ještdě nikdy neslyšel. Pokud k tomu mohu něco říct tak jen to, že žádají to samé, co by bylo poskytnuto židům a křesťanům v islámském státě. 24.2.2006 11:40
OTÁZKA: 1. Proč, podle Vašeho názoru, neprotestují muslimové proti zvěrstvům, která dělají extrémisté ve jménu jejich boha. 2. Jak lze vysvětlit masovost protestů těchto dnů ve srovnání s přehlížením terorismu v Iráku těchto dnů? Kuk
Korán ODPOVĚĎ: 1) Muslimové protestují a veřejně se distancují od různých teroristických činů. Stejně jako to odsuzuje většina vládních představitelů muslimských zemí. 2) Demonstrace jsou k něčemu pouze proti těm, kteří jsou ochotni alespň minimálně naslouchat. Budle li demonstrace proti teroristům oni toho akorát využijí k dalšímu atentátu a zabíjení lidí právě na oné demonstraci. 24.2.2006 11:43
OTÁZKA: Proc je islam v soucasne dobe nejmene tolerantni nabozenstvi na svete? Cozpak vam jeste nedoslo ze zadny buh - at uz mu rikate jakkoliv neni? Petr
Korán ODPOVĚĎ: TOto není pravda a svědčí to o naprosté neznalosti islámu. Je to pouze váš názor a vaše zodpovědnost. 24.2.2006 11:44
OTÁZKA: Nezdá se vám, že karikatury měly tak trochu pravdu? Že se "potrefená husa" ozvala tím nejnevhodnějším způsobem. Místo aby ukázala velikost islámu a pokusila se ho vysvetlit, bylo tu vypalování vyslanectví, vyhrožování řezáním hlav ... Kromě toho muslimské noviny publikovaly stovky urážlivých kakrikatur Západu a Israele a Aminejad urazil většinu lidí v Evropě a Americe svým prohlášením o holokaustu .. prostě nemáte pocit, že máslo na hlavě je na straně muslimů? Jan Provaz
Korán ODPOVĚĎ: Nezdá. Odpovědi jsou výše. 24.2.2006 11:45
OTÁZKA: Vážený pane, osobně bych Vás expresně poslal domů, protože čím míň muslimů zde bude, tím větší šanci na budoucnost má tato republika. Vy sám nemusíte být problém, třeba se budete snažit, ale Vaše děti budou skoro nabeton extrémní muslimové hledající své kořeny, na čemž nic nezmění ani případná česká matka. Byl jsem v Německu a zažil jsem hodně neuvěřitelného a nevídaného, co tam 2. a 3. generace Turků provádí a co jí prochází... a musí, teď už je tam pozdě je poslat všechny zpátky do "středověkého" Turecka. Problematikus
Korán ODPOVĚĎ: Děkuji za Vaši pohostinost. Já bych Vás velmi rád uvítal u nás doma (kéž by to šlo). 24.2.2006 11:47
OTÁZKA: Myslite si, ze za podnecovanim nasili mezi muslimy mohou byt politicke zajmy? Jezis Kristus se na karikaturach objevuje pravidelne a lide kvuli tomu neumiraji. Obavam se, ze cela situace vyusti v to, ze strach z muslimu se prohloubi a tim i stereotypy o muslimech jako teroristech, protoze to ted vypada, ze by cely ostatni svet mel povazovat Mohameda za netknutelneho, i kdyz je pro mnohe jen necim abstraktnim. misa
Korán ODPOVĚĎ: Myslím, že v některých případech ano. Jinak jsem na podobnou otázku odpovídal výše. 24.2.2006 11:49
OTÁZKA: dobrý den, co Vás přivedlo k nám do ČR:) Cloveka dost zamrzi, ze kdyz je napr verici krestan- veri v boha a nekdo ma narazky na jeho viru ...tak si myslim ze krestan by neudelal tolik nasili jako muslimove.Obcas se mi zda, ze muslimove cekaji na cokoliv jen aby se mohli tak chovat.Nerikam ze muslimove jsou vsichni stejni...spise tech radikalnejsi.Preji hezky den Monca
Korán ODPOVĚĎ: Dobrý den. Přivedlo mě sem studium. Křesťané-evropané a nemají tak horkou krev jako arabové. Mslím, že kdyby nějký takový podobný problém vyvstal v křesťanské latinské nebo jižní americe nestačili bychom se divit. 24.2.2006 11:52
OTÁZKA: Zajímá mne váš názor na prosazování muslimského práva do evropského prostředí. petr_sleder
Korán ODPOVĚĎ: Stejně jako prosazování evropského práva do muslimského prostředí. 24.2.2006 11:52
OTÁZKA: Jak se stavíte k tomu, že imám z Kodaně na svém velezrádném "turné" po blízkém východě ukazoval spolu se skutečně otištěnými karikaturami i tři další (mnohem více konfrontační), které k nim sám přidal a tvrdil, že otištěny byly všechny? A že i Dánská vláda si posteskla, že něco jiného říká západním a něco jiného muslimským médiím, tedy že LŽE? Pronikla tato informace o podstrčených kresbách vůbec do muslimského světa? A změnilo by to něco na chování drancující lůzy? Pavel
Korán ODPOVĚĎ: Já o tom nic nevím. Pokud svévolně ukazoval ještě další obrázky, které nebyli vytištěny, proto aby reakce muslimů byla silnější, pak jeho jednání rozhodně nebylo správné. Ovšem původní problém diskutovaný výše se tím nemění šlo především o princip. A myslím, že by to příliš nezměnilo chování některých muslimů. 24.2.2006 11:57
OTÁZKA: Představte si následující situaci: zákon země, ve které žije muslim, je v přímém rozporu se zásadami jeho náboženské víry. Jak by se měl zachovat? Respektovat zákony, ale zpronevěřit se tím víře? Nebo jednat podle své víry a porušovat zákony? kdosi
Korán ODPOVĚĎ: Pak by se měl z dané země odstěhovat do jiné, kde může svou víru praktikovat. A rozhodně by neměl porušovat zákon. 24.2.2006 11:58
OTÁZKA: Kolik procent Muslimů všeobecně podporuje radikální muslimy, řekněmě ty, co páchají útoky. Jak se Muslimové staví k těmto aktům a činům? Jsou třeba televizní záběry adekvátní - vyplývá z nich například, že nikdo v Iráku nesouhlasí s tím, co se tam za převrat stalo. Díky moc za odpověď, mějte se fajn. Meat
Korán ODPOVĚĎ: Už jsme tu měli podobnou otázku. Ono procento je velmi malé. Co se týče napr. Iráku musíme rozlišit útoky proti okupantům a proti civilistům. 24.2.2006 12:00
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, jak je mozne, ze tolik lidi je v ulicich, kdyz normalni lide at uz muslimove nebo kdokliv jiny v tu dobu pracuji!! Je vubec mozne, aby ti lide skutecne mysleli vazne to cim hrozi a co delaji???A nejsou tyto protesty spise organizovane tlupy hloupch lidi bez vzdelani??? Dekuji Honza
Korán ODPOVĚĎ: Je možné že některé tyto protesty byli skutečně organizované a lidé byli zmanipulováni. Jinak podobné věci jsme již řešili výše. 24.2.2006 12:02
OTÁZKA: Většina lidí kolem mě považuje islámské vyznání za "fanatické". Přesněji tím míním, že většina muslimů se mi jeví, že nepřemýšlí o bohu a svém vztahu k němu a nemá sebereflexi sebe a boha. Jinými slovy mi přijde, že je u vás postavení vašich duchovních výrazně silnější než u nás. Je tento "fanatismus" základním principem vaší víry a nebo je jen projevem v zemích s nižší životní úrovní, kde lidé potřbují "náhradní" problémy? Předem moc děkuji za odpověd na tuto trochu krkolomnou otázku ;) Václav Maixner
Korán ODPOVĚĎ: Je bohužel skutčeností v islámu, stejně jako i v jiných náboženstvích, že lidé jsou věřícími pouze z tradice. Jejich rodiče věřili, a tak i oni věří, aniž by o tom nějak hlouběji přemýšleli nebo by se ve svém náboženství příliš vzdělávali. Islám ale rozhodně není fanatický. Duchovní jsou lidé kteří mají úctu a váznost lidí, jako vzdělanci a odborníci. Rozhodně ale nemají takové postavení jako mají duchovní v křčesťanství. A samozřejmě fanatismus se často projevuje v zemích s nižší úrovní života bez rozdílu náboženství. 24.2.2006 12:06
OTÁZKA: Připadá Vám chování Vašich soukmenovců civilizované, když jsou schopni i ochotni zabít svého bližního jen proto, že jim to nějaký náboženský poblouzněnec nakázal ? Je toto Vaše skutečná víra ? Pokud není, proč není slyšet hlasy těch opravdových věřících ? Proč v otázkách Vaší víry vítězí demagogie a rozumu v nich není ani zbla ? Houston
Korán ODPOVĚĎ: Rozhodně to není civilizované a není to má skutečná víra. Hlasy jsou a jsou poměrně dost silné, ale tady nejsou slyšet, protože to není mediálně zajímavé a netvoří to ten "správný" obrázek. Myslím, že v islámu je rozumu mnoho. Mnohem víc, nežli v ledasčem jiném. 24.2.2006 12:08
OTÁZKA: Ten kdo nekritizuje násilníka je jeho pomocníkem. Proc muslimové neprotestovali proti násilnostem jako napr. 11. zárí? A ješte jednu otázku. Buh, ríká se, je na to aby byl na svete porádek. Ale kolik svinstva se uz udelalo v jeho jménu? Nebylo by to lepší bez nej? Karel
Korán ODPOVĚĎ: 1) Takže jste i vy pomocníkem všech násilností, proti kterým jste neprotestoval? Myslím, že by se našli tisíce takových věcí, proti kterým jste vy osobně nikdy neprotestoval. 2)Muslimové protestovali proti oněm násilnostem a distancovali se od nich. 3)Bez Boha by tu nebylo nic. 24.2.2006 12:10
OTÁZKA: Objevuje se mezi muslimy názor, že stejně jako muslimové protestují proti karikaturám měli protestovat i proti útoku na New York nebo londýnské metro? Bimbo
Korán ODPOVĚĎ: Odpověď už zazněla. 24.2.2006 12:11
OTÁZKA: Muj spolubydlici na kolejich vyznava islam. Debatoval jsem s nim a on durazne odmitl vlnu protestu a formu jakou se udaly, ale karikatury mu taky vadily...Prirovnal je k namalovani hakoveho krize na synagogu... Problem je myslim v taky tom, ze zrovna tento pripad (hakovy kriz) je jednoznacne odsouzenihodny a vsichni to vedi, kdezto nez zacala hysterie okolo karikatur malokdo vubec vedel, ze je nevhodne malovat Mohammeda. Na druhou stranu v celem zapadnim svete se tvar Jezise bezne zobrazuje - a i vcetne karikatur (ted me napr napada serial South Park nebo film Zivot Briana, ve kterem sice neni primo Jezis, ale...) a malokdo to vníma jako urazku viry. Proste a jednoduse se u toho bavime. Pritom islam uznava i treba Jezise, ci Mojzise jako proroky bozi podobne jako Mohammeda, proc se nezvedly vlny protestu i v reakci na jejich zobrazeni? Jeste bych dodal, ze zrovna v CR je toto vnimano jeste drobet jinak ze 2 duvodu - jsme nejmene verici narod na svete (proc, to je na delsi debatu) a jsme schopni delat si srandu uplne ze vseho, az je to cizim lidem treba i neprijemne (vtipy tykajici se 11.9.2001 se objevily ani ne tyden po utoku na dvocata a napr. v USA jsou porad jeste tabu - a asi navzdy budou). Nemyslite taky, ze proti protestum radikalnich muslimu by meli vystupovat hlavne umirneni muslimove (nase protesty spis prilevaji benzin do ohne)? A hlavne by meli vysvetlovat ostatnim, ze zivot jinde je jiny a meli bychom jej tolerovat i kdyz s nim nemusime souhlasit? A ze karikatury cehokoliv nam jsou vlastni a i kdyz se muzou nekoho dotknout, neznamena to nic vic, nez pokus o vtip? Velmi me mrzi, ze podobne vyjadreni umirnene muslimske vetsiny se v mediich neobjevuje a nevim jestli je to vina medii... Yenin
Korán ODPOVĚĎ: V většinou vašeho názoru souhlasím. Důvod proč muslimové tolik nereagují na karikatury Ježíše a ostatních proroků, těch důvodů je několik. Tím nejpodstatnějším je asi to, že útok na Ježíše je vždy prioritně chápán jako útok na křesťanství. Proto se tím musí zaobírat především křesťané a muslimové je mohou podpořit tak jako to udělal například Vatikán v případě karikatur Muhammada. A ještě na konec, není možné dělat si legraci úplně ze všeho. Je vidět jak jakékoli otření se o holokaust je v evropě bráno velmi vážně a na toto téma se příliš nevtipkuje. Takový odstup náleží i jiným věcem a evropané by si to měli uvědomovat. 24.2.2006 12:19
OTÁZKA: Uznáváte právo od islámu odpadnout a konvertovat například ke křesťanství? Jak byste se zachoval, kdyby se vaše dcera stala křesťankou? Pokud vím, korán přikazuje odpadlíky zabíjet. Zabil byste ji? Petr

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

zpět na osobnost