Důchodkyně si chtěla nový doklad totožnosti nechat vystavit v v Brně, kde mnoho let žije. Starý průkaz jí ale byl vystaven v Ústí nad Labem, a proto se od úředníků brněnského magistrátu dověděla, že pro nový bude muset zajet až do severních Čech.
"Na magistrátu bylo ženě řečeno, že v Ústí ji nejprve vystaví novou občanku, kterou pak v Brně zneplatní, a teprve poté ji zde vydají nový doklad. Záleželo tedy jen na ochotě úředníků, jak se k případu postaví," uvedla mluvčí. Když důchodkyně, která má zdravotní problémy, na magistrátě nepochodila, hledala pomoc u veřejného ochránce práv. Zaměstnanci kanceláře tento problém po domluvě s magistrátními úředníky rychle vyřešili.
Podle mluvčí je případ dokladem toho, že se na ombudsmana neobracejí jen nespokojení vězni, ekologové nebo restituenti, ale i obyčejní občané se svými každodenními problémy. "Právě pro tyto lidi tady úřad je," dodala Horáková. Kancelář ombudsmana Otakara Motejla obdržela dosud od občanů 3625 podnětů, přičemž 41 z nich již vyřešila vlastním šetřením.
- sobota 14. července 2001
- 2