Tržby Olmy za prodej vlastních výrobků a služeb meziročně vzrostly o sedm procent z 2,284 miliardy korun v roce 1999 na loňských 2,442 miliardy korun. Export Olmy (bez započtení subvencí) loni obnášel 321,5 miliónu korun.
Generální ředitel a předseda představenstva Olmy Jiří Gavenda akcionářům řekl, že mlékárna loni ve snaze zvýšit efektivnost produkce soustředila síly na výrobky s vyšší přidanou hodnotou a snížila výrobu méně ziskových trvanlivých mlék, smetan a čerstvého mléka.
"Loni jsme naopak zvedli výrobu zakysaných výrobků, pudinků a zejména sušeného mléka, jehož produkci jsme v porovnání s rokem 1999 zvýšili o 72 procent," uvedl Gavenda.
Od zemědělců loni Olma vykoupila 163,139 milionu litrů mléka, což bylo o dvě procenta více než v roce 1999, kdy nákup mléka činil 159,854 milionu litrů mléka.
Olma začala letos jako první mlékárna v zemi plnit mléko do umělohmotných PET lahví. Vedení Olmy si od zhruba stomilionové investice do zprovoznění nové technologie, jejímž dodavatelem byla norská společnost Elopak, slibuje výrazné posílení pozice na českém trhu s čerstvým mlékem.
Majoritním vlastníkem Olmy je s takřka 51procentním podílem společnost Milkagro, která sdružuje zemědělské prvovýrobce ze severu Moravy. Dalších zhruba 40 procent akcií Olmy vlastní společnost Goliard.