Radní pro dopravu Šteiner hostem iDNES.cz

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. srpna 2007 do 14:15

OTÁZKA: dobry den, da se tomu rozumet tak, ze v roce 2010 prestanou jezdit kamiony pres barrandovsky most? randy vane
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, která organizace povoluje billboardy podél komunikací na území hl. města Prahy – mám na mysli zejména hlavní tahy typu Pražský / Městský okruh nebo ulice K Barrandovu. Mám pocit, že reklamních poutačů je podél těchto silnic už v současné době až příliš, takže nechápu, proč neustále přibývají nové, navíc čím dál větší (bigboardy). Má z toho Praha alespoň nějaký finanční přínos? Díky za odpověď. Štěpán Fiala
OTÁZKA: Dobrý den, statistiky říkají, že cyklistická doprava tvoří v Praze dvě procenta. Kolik procent z dopravdního rozpočtu jde na cyklistickou infrastrukturu? Proč Praha nesměřuje ani v těch místech, kde by to bylo možné, cestou západních měst a cyklistiku podporuje pouze jako rekreační záležitost vně centra? Jak je možné, že cyklostezka na Rašínově nábřeží je udělána tak, aby po ní jet na kole bylo nebezpečné? Jan Kotecký
OTÁZKA: Dobrý den, v posledních 2 letech je při opravách tramvajových tratí upřednostňováno zachování průjezdu pro IAD za cenu komplikovanějších uzavírek pro MHD. Například v současné době uzavírka Palackého náměstí kvůli etapám trvá 3 měsíce. Před Vašim působením stačilo ponechat IAD pouze pro obsluhu, nikoli pro průjezd a opravy byly rychlejší, například na Výtoni v roce 2004. Máte pro to nějaké vysvětlení? Filip
OTÁZKA: Dobrý den pane Šteinere. Už tu padla otázka na silniční okruh kolem Prahy. Ani dotazující ani Vy jste však opomenul jednu zásadní věc a to tu, že peníze na stavbu jižní varianty přes Suchdol Praze Evropská unie nedá, protože usoudila že to není dobré řešení a já s ní plně souhlasím. Kde teda tolik peněz vezme magistrát? Severní varianta je dvakrát levnější a navíc se v ní počítá i s mostem mezi Podbabou a Podhořím, kde by mohla eventuálně jezdit i městská hromadná doprava. Ta by však zřejmě na pražském okruhu při vystavění jižní varianty jezdit nemohla. Matěj
OTÁZKA: Dobry den pane Steinere, vy opravdu verite tomu co rikate, ze 513,512,514 zprovoznite 2010 a 518,519 2011. Vzdyt nemuze byt tak slepy a nevidet, ze to neni realne, je tu mnoho problemu ktere ttyto stavby posune o dalsi roku dozadu.Trochu se mi zda, ze si myslite, ze lidi jsou uplne blby a neznali problemu. Nevim jestli jste nekdy zavital na stranky ceskedalnice.cz, na forum mozno by jste se hodne dozvedel a nikdy nepoustel takove desinformace o zprovozneni R1. Ondra
OTÁZKA: Zdravím vás pane Šteinere. Viděl jsem na ČT dokument o záplavách v metru a následných machinacích s penězi přidělenými na opravu. Z něj vyplývalo, že jste typický politik žijící z přerozdělování státních peněz. Volím vždy ODS.Domníváte se, že je správné, aby lidé bohatli politikou? Tomáš
OTÁZKA: Dobrý den, mám ještě následující 2 dotazy: 1. Nejzatíženější částí města je dnes Barrandov (konkrétně jde o ul. K Barrandovu). Proč nebylo zřízeno velké P+R při konečné tramvaje současně s vybudováním tramvajové linky? Řidič hodinu stojící v zácpě, která pokračuje až za most by ho určitě využil. 2. Proč jsou (v jinak dobrém) systému „Dopravní informace On-line“ jen parkoviště P+R a ne ostatní parkoviště a garáže, která má také ve správě TSK (provozovatel toho systému)? Bartoš
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se dotázat, proč se parkoviště P+R budují v kapacitách řádově desítek stání, když potřeby jsou na úrovni stovek? Pak jsou zaplněna hned ráno a jsou tudíž nepoužitelná. (prosím o odpověď k existujícím parkovištím, ne že „se připravují nová“, to vím taky, děkuji). Bartoš
OTÁZKA: Dobrý den, je pravda, že se ve stanicích metra dočkáme billboardů místo stávajících unikátních mramorových obkladů za kolejištěm, viz příklad Strašnická? Kam až je možné zajít v případě likvidace uměleckých děl, které právě pražské metro činí tak jedinečné. Zmizela totiž i hodnotná díla – mozaiky na Smíchovském nádraží, ve vestibulu Náměstí Republiky, a to vše ve prospěch stánků a second-handů? Tomáš
OTÁZKA: Každý motorosista, který nedá přednost chodci na přechodu, je bez výjímky prase a dobytek. I když je to třeba takzvaný úspěšný podnikatel. Proč proti této kriminální lůze radnice nezasáhne? Pražan
OTÁZKA: Z dosavadního postupu výstavby MO to vypadá, že se teď postaví úsek na Pelc Tyrolku a pak cca 10 let nic. Ani severní část silničního okruhu zatím nebude. Je to rozumné vzhledem k situaci, která tím nastane v Libni a hlavně podél ulic V Holešovičkách a Liberecká? Nebylo by rozumnější MO zatím odložit tak, aby byl zprovozněn až po silničním okruhu? A proč je městský okruh navržen se zběsilým průtahem přes Libeň? Nebydlím tam, nejde o osobní zájem, ale stačí pohled na mapu. Vždyť se nabízí mnohem levnější a ekologičtější řešení. Z Pelc Tyrolky v ose ul.V Holešovičkách, ovšem pod zemí (stejně jako je připravena Břevnovská radiála pod Patočkovou), dále po Liberecké a přes Kbelskou a Průmyslovou na Jižní spojku. Namísto budování nových tras stačí zkapacitnění stávajících a zakrytí problémových úseků, bylo by to o hodně levnější a postavené mnohem rychleji. A ekologické přínosy - kontakt se zástavbou by byl mnohem menší, a tím i hluk a znečištění ovzduší. asd
OTÁZKA: Dobrý den. Protože žiji v ulici V Holešovičkách – žádám Vás, abyste jako radní pro dopravu a současně i jako radní městské části Prahy 8 – kam tato nešťastná komunikace patří o odpověď na dvě otázky: : - Proč odmítáte prodloužení tunelu pod Stromovkou ještě dále pod Bulovku s vyústěním v ulici Liberecká (tj.na výjezdu magistrály v oblasti Střížkova, kde již není bytová zástavba. Proč odmítáte návrh Občanského sdružení Za naši budoscnost na vyřešení problému nedostatečné kapacity ulice V Holešovičkách, která již v současné době nestačí na hustotu provozu, který se má dobudováním tunelu pod Stromovkou ještě zvýšit ? Proč odmítáte záchranu chráněné oblasti Bílá skála a proč v zájmu dopravy chcete zničit oblast Troje, kde se nachází MFF UK a vysokoškolské koleje a která je dnes intenzivně využívána k aktivnímu odpočinku Pražanů ?? - Kolik lidí musí ještě zemřít v ulici V Holešovičkách, abyste podpořil náš opakovaný požadavek na snížení rychlosti ze 70 km na 50 km v hodině, po kterém marně voláme ? Na všech komunikacích – včetně přívaděčů na výpadové komunikace (např. Evropská, Patočkova nebo Chlumecká) – je v místech, kde jsou domy a chodníky pro chodce, upravena rychlost na 50 km v hodině. Kromě ulice V Holešovičkách!! A to navzdory tomu, že zde není k dispozici oddělující ochranný pruh zeleně jako u výše zmíněných komunikací!! Upozorňuji na skutečnost, že - vzhledem k tomu , že se jedná o cca 800 m komunikace, činilo by (při snížení rychlosti ze 70 na 50 km/hod) „zdržení“ řidičů pouze 16 sekund !!. Děkuji za odpověď Helena Žáčková
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli už máte nějaké dopravní řešení pro Letňany v případě pořádání Olympiády. Místní lidé se toho dost obávají. Taky by mě zajímalo, jestli by nebylo dobré pro dopravu návštěvníků, kteří nebydlí v Praze použít blízké nádraží Praha-Čakovice. Tato trať (070) má podle mne velký potenciál, kdyby se do ní trochu investovalo. Chtělo by to ale dohodu drah a hlavního města. Radek Čermák
OTÁZKA: Chtěl jsem se zeptat, kdy se konečně zasadíte o personální pročištění "struktur" v DP a.s.? TO by také nebylo špatné pro lepší fungování městské dopravy v Praze. Milda
OTÁZKA: Proč se dělá obchvat kolem Prahy 4 proudový a ne minimálně 6 ti proudový. To bude Praha stále provinčním městem v Evropě se všemi dopravními důsledky? Ing. Šíma
OTÁZKA: Ptám se za občanské sdružení "Za naší budoucnost" se sídlem v Holešovičkách 25: Budete ochoten alespon jednou osobně přijit a jednat s naším sdružením o více než kritické dopr. situaci v této oblasti? Po včerejší tragické nehodě (jedno umrtí+těž.zranění) je snad už nejvyšší cas alespon pro kvalitní nepřetržité měření rychlosti v celem useku zmíněné ulice.S pozdravem vodička p.Vodička
OTÁZKA: Dobrý den, dočká se Praha konečně systému městské železnice (S-Bahn), jaký mají německá města? Je nepochopitelné, proč se s tím tak otálí, když městská železnice by potřebovala ke svému zprovoznění násobně méně peněz než metro a je stejně efektivní. Druhý dotaz je k lince metra B - dočkáme se někdy situace, že přeprava na této lince se nebude podobat přepravě skotu? Děkuji. Petr Vacíř
OTÁZKA: Proč stále ignorujete dopad dopravy v ul. V Holešovičkách, kde jsou překročeny emisní i hlukové limity? Byl podán návrh na pokračování tunelu BLANKA s vyústěním za Vychovatelnou. Proč zastupitelstvo Prahy 8 ho odmitlo podpořit? Josef
OTÁZKA: Dobré odpoledne, jak je možné, že přes prázdniny je Praha celá rozkopaná. To nejde udělat před prázdninama nebo po skončení prázdnin? svoby
OTÁZKA: Pane Šteinere, nemáte pocit, že pražská a středočeská ODS tím, že nechala své drtivé vítězství ve volbách sklidit severomoravskou mafii (která doma prohrála, co mohla, mimo Topolánka, který si nezaslouženě slíznul smetanu v Praze - viz. tenisová raketa VK), velmi poškodila v Praze a ve Středočeském kraji své voliče? Že díky tomu, se řešení tragické dopravní situace v Praze stále odsouvá. Budování obchvatu Prahy stále není prioritou, ti co jsou u vesla bodují doma např.dálnicí na Slovensko, která nemá pro naše národní hospodářství žádný přínos. Asijští investoři nadopovaní investičními pobídkami, daňovými prázdninami, na ní budou prioritně přepravovat díly mezi továrnami, ve kterých budou ždímáni dovezení dělníci z Východu. Nezůstane nám zde pouze ekologická zátěž a ekonomické problémy po skončení automobilového boomu, až se celý tento cirkus zase posune o dům dál? Myslíte, že i v příštích volbách bude vaše vítězství v Praze tak drtivé? zatím ještě volič ODS
OTÁZKA: Dobrý den, měřil jste si někdy IQ? Vůbec nechci urážet, vím, že za svou hloupost nemůžete. Ale nemyslíte si, že by politiku neměl dělat člověk s tak nízkým IQ jako máte vy? Dosa
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne, proč pražský magistrát odmítá zapojení klasické železnice do pražského dopravního systému, proč dosud v Praze není zaveden v západní Evropě bežný systém S-Bahn. Proč magistrát vytrvale protlačuje několikanásobně dražší metro, když by mohl za výrazně menší peníze přestavět, popř. dostavět stávající železniční tratě s vyšší přepravní kapacitou. Např. místo metra D za minimálně 47 mld. Kč (tzv. lehké metro) opravit a prodloužit stávající trať hl. n. - Vršovice - Krč za 11 mld. Kč. Obdobně kladenskou dráhu přetrasovat přes letiště a metro A protáhnout přes Petřiny jen do Motola anebo trasovat do Suchdola. Anebo výstavbou železničního podzemního úseku Smíchov - Strahov - Pražský Hrad - Holešovice Praha získá okružní trasu za relativně zanedbatelné peníze oproti vehementně prosazované trase E za minimálně 500 mld. Kč! Za méně peněz více muziky. Proč se Praha nechová jako dobrý hospodář? Proč se nestaví nové zastávky, např. zst. Benice na právě modernizovaném IV. koridoru? Proč vůbec neexistuje celková koncepce cílové podoby pražského železničního uzlu? Současnému podílu železnice na PID přeci nemůžete říkat zaintegrovaná železnice. Stejně tak zprůjezdnění příměstských linek skrz Prahou přinese spíše problémy, než užitek. Děkuji za jednoznačné odpovědi a přeji hezké odpoledne. Martin Najman
OTÁZKA: Co tam na magistrátu děláte? To je hrůza, co předvádíte. Pořád se všechno překopává a nikdy to není hotové, protože se to příští rok překopává znovu. Viz Chodov a D1. Lubomír
OTÁZKA: Dobrý den.Zajímalo by mne a asi nebudu sám ,zda je nutné dělat všechny stavební práce na silnicích defacto naráz během dvou prázdninových měsíců?Proč se harmonogram prací nerozvrhne cca od května do října?Tohle léto je z pohledu běžného pražského řidiče opravdovým utrpením.Děkuji za odpověd.Karel Karel
OTÁZKA: Opravdu je nutné postavit novou trasu metra D z Pankráce do centra právě a jen přes Nusle? Alternativní trasa přes Albertov-Ostrčilovo nám. (vysokoškolský areál, příp. budoucí zastávka vlaků ČD) a hlavně přes Karlovo nám. (součást centra, velká tramvajová křižovatka)a dále směrem na Žižkov by mimo jiné umožnila snadný přestup i na trasu B, což původní trasování neumožňuje. Územní plán lze přece změnit, ostatně na jižním konci trasy D se tak již děje (Nem.Krč místo Zálesí) Petr Málek
OTÁZKA: Dobrý den, pane Šteinere, proč nepřišel tyto otázky zodpovědět pan primátor, který má největší kompetence.Děkuji, hezké léto. karla
OTÁZKA: Dobry den pane radni, muzete rici, kdy planujete v Praze zavest mitne? zda se mi, ze se jedna pouze o dalsi vec, jak z lidi vytahat penize do bezedne mestske kasy, nechte lidi, at plati... jaky je vas nazor na mito rozej
OTÁZKA: Proc k dostavbe obchvatu Prahy, ktery potrebuji vsichni nepristupujete se stejnou rychlosti jako ke stehovani Magistratu a vymysleni nesmyslu typu olympiada, ktere nepotrebuje nikdo? 1234
OTÁZKA: Dobrý den, nějakou dobu pobývám mimo území ČR a tak mě vždy při návratu fascinuje průjezd Prahou. Je to zejména bezohlednost řidičů, kteří absolutně nerespektují tramvajové pásy nebo třeba situace u Letné, kde se dva pruhy zužují do jednoho, takže spousta z řidičů si najíždí před křižovatku po výslovně odbočovacím pruhu ke stadionu. Přitom tato situace by se dala řešit stavebními úpravami typu zvýšení tramvajového pásu nebo umístěním bariér tam, kde nelze předpokládat další odbočení. Tato praxe je celkem běžná ve spostě měst např v SRN a tak by mě zajímalo, jestli Praha taky něco obdobného plánuje? Osobně mám totiž dojem, že podpora této bezohlednosti ze strany magistrátu Praze vyhovuje... David Novák
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, proč se v Praze nestaví vnější okruh tam, kde měl již dávno stát, především stavba 513 a 514. A samozřejmě proč se zdržuje výstavba vnitřního okruhu. Čím dřív bude postavená, tím bude její stavba levnější a dříve jí budou moci řidiči využívat. Honza
OTÁZKA: Hodláte něco udělat pro zlepšení spojení MHD do okrajových částí Prahy, kde mají autobusy i ve špičce interval 60 min? Např. Hájek, Benice, Lipany nebo Zadní Kopanina. Zkrácení intervalů alespoň ve špičkách na 30 min by tamním obyvatelům velice usnadnilo život a přitom v celkovém počtu ujetých vozokilometrů za celou Prahu by se téměř ztratilo. Jirka
OTÁZKA: Dobrý den, už brzy budete nepochybně s velkou slávou otevírat nové stanice metra na Proseku a v Letňanech. Jak dlouho bude podle vás trvat, než budou zdevastované podobně jako stávající stanice v síti pražského metra např. Smíchovské nádraží, Černý Most, Florenc, Kačerov, Holešovice nebo Vltavská, která svou situací dávno předčila Národní Třídu nebo Hlavní Nádraží - ve vestibulech a okolí herny, prodejny alkoholu a pochybní stánkaři, kteří na sebe přitahují bezdomovce, narkomany, opilé zahraniční dělníky apod., zničená umělecká díla, rozkradená kovová zábradlí a ostatní architektonické prvky z kovu o grafitech už snad ani nemluvě? A opravdu si myslíte, že prostředí (nejen) výše uvedených stanic láká k použití MHD? Kdo má ze všech těch heren a naléváren alkoholu v metru užitek a zisky? Tomáš Tomáš D.
OTÁZKA: Dobrý den, Rád bych se zeptal na problematiku silničního okruhu kolem Prahy. Slyšel jsem jak magistrát slibuje dokončení v roce 2010/2011 (kromě stavby 520) - viz. MF DNES 16.7.2007. Tento termín je ale naprosto nereálný. V tu dobu bude hotová maximálně jižní část (stavby 512,513,514) a to pouze tehdy, pokud se podaří vyřešit problémy s pozemky s firmou Schafer-Menk na stavbě 514 a podaří se získat stavební povolení na 512 v dohledné době. Ostatní stavby (518,519 a 511) jsou teprve ve stádiu příprav. Chybí na ně územní rozhodnutí a stavební povolení. Vzhledem k termínům jak se tyto povolení u nás řeší, tak to nebude ani v roce 2015. Jako radní za dopravu musíte tato fakta znát a přesto slibujete naprosto nereálné termíny. Je asi jednoduší voličům něco naslibovat a pak teprve hledat výmluvy proč se to nestihlo. Největším problémem je naprosto nevyhovující legislativa v této oblasti. Celý proces schvalování (EIA, územní řízení, stavební řízení atd.) je velmi zdlouhavý. Umožňuje téměř neomezené odvolávání a zdržování stavby. V Německu trvá příprava stavby cca 3 roky a stavba další 3. U nás to je příprava 10-12 let, stavba 3 roky. Kdy už s tím politici konečně něco udělají? Děkuji Martin Martin
OTÁZKA: Dobrý den, pane Šteinere. V květnu 2008 dojde k otevření posledního rozestavěného úseku metra IV.C2, a tím skončí výstavba metra v Praze. Chtěl bych se zeptat, v jaké fázi je příprava trasy D. Vzhledem k tomu, že dosud nebyl vybrán systém metra pro novou trasu a zároveň není definitivně rozhodnuto o trasování, projekt trasy D má velké zpoždění. Lumír Bošilecký

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.