Socioložka MIchaela Pyšňáková

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 23. června 2010 do 10:25

OTÁZKA: Jak interpretujete odpověď, když vám dotazovaný respondent odpoví, že TI JINÍ se pomocí značek snaží vytvořit dojem sociálního postavení, do kterého by rádi patřili? "Oni si tím hrají, na něco co nejsou". Nevypovídá taková odpověď spíše o jejím autorovi, jak on sám posuzuje a vnímá svoji konkurenční pozici v rámci sociálního prostředí v kterém se pohybuje? "Sám sebe hledá, což je v tomto věku přirozené a své nezapadnutí, konkurenční neúspěchy těmito větami svaluje na druhé" Dělají ze sebe pomocí značek to co nejsou. A označením jiného člověka "šampónkem" si své konkurenční neúspěchy a frustrace z nich vyplývající logikou vysvětlí. "Já si na nic nehraji, to si hrají TI druzí"
OTÁZKA: Výsledky výzkumu mě nepřekvapují. Slouží k rychlé orientaci v moderním světě a přirozenému rozdělění lidí. Je daleko snažší a spolehlivější hodnotit lidi podle oblečení. Slouží to k vytvoření hierarchie mezi mladými a rozdělení ve společnosti. Většina mladých lidí si už nemyslí, že jsme si rovni a mají pravdu. Co si o tom myslíte? Radek Vejvoda
OTÁZKA: Jak byl ve vasem vyzkumu definovan pojem "znacka"? Napriklad H&M pro me zadny znackovy obchod neni, je to jen konfekce. Jak je mozne, ze na zapade (napriklad Anglie) "znacky" nikdo moc neresi. Mlada generace se zajima o celkovy styl a obleceni je vesmes kombinaci kousku z ruznych obchodu - levnych i drahych?
OTÁZKA: Může to, jakým stylem se mladý člověk obléká, v čem zřejmě vidí ideál, formovat jeho vnitřní podstatu k tomu, aby se tomuto svému ideálu skutečně přiblížil? René Nádeníček
OTÁZKA: LZ! Byl mezi dotazanými i zástupce nějaké subkultury? A zabývala ses i těmito aspekty? Kdy členové těchto sfér podporují určitě značky, které za to zase část svých zisků vrací subkultuře pro kterou pořádá různé akce (koncerty, festivaly, závody atd...)? Vnímal někdo z dotázaných něco takového (že se jim v podstatě investice do značky může vrátit)
OTÁZKA: nemyslite si, ze vyzpovidat 61 mladych lidi je moc malo k obdrzeni objektivniho obrazu u nas?????
OTÁZKA: Jak jsem vypozoroval z diskusí a z názorů v mém okolí, tak hodně lidí si myslí, že snaha zařadit se do nějaké skupiny je výsadou chudších, méně inteligentních a mladých. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že jsem se celý život vyhýbal věcem, na kterých je logo nebo značka výrobce. Až do nedávna. Nyní jsem ve středních letech, živím se jako profesionální pilot a na značkovém zboží ulétávám jako ostatní piloti. Prostě brýle jedině Ray Ban, hodinky Omega, kožená brašna Jeppessen,... A o pilotech, jako o skupině se nedá říct, že by byli méně inteligentní, mladí, nevzdělaní a trpěli finanční nouzí. Existuje nějaká studie, která by se zabývala vazbou mezi nakupováním značkového zboží a věkem, resp. vzděláním, finančním zajištěním, atd? Petr Petr Hlavička
OTÁZKA: Vždycky jsem si říkal, jaký obor na Vysoké škole je považován za největší zevlárnu. Na CZU je to FLE. Na ZCU jsou to práva, na UK je to gender, a na Mu je to zjevně sociologie. Jan Maňák
OTÁZKA: Dobrý den, kolik procent z dotázaných mladých lidí si značkové věci pravidelně kupuje za vlastnoručně VYDĚLANÉ peníze? Noob Slayer
OTÁZKA: Jaký máte názor na zavedení uniforem na základní a střední školy jako prevenci před "značkovou" šikanou? Jaký máte názor na zákaz nošení mobilů a další elektroniky do škol ze stejného důvodu? Miloslav Fanta
OTÁZKA: Z jakého důvodu různí šampóni, diskanti, skejťáci, hiphopeři apod. nejsou mezi dospělými lidmi? Je mi 34, pracuji ve firmě se stejně starými lidmi a do zmíněných kast z nich nepatří ani jeden. Nemyslíte, že je na čase, aby stejné způsoby, jakými společnost zabraňuje dospělým ve vytváření podobných kast, začaly být používány i na teenagery? Petr Kadlec
OTÁZKA: Dobrý den, jsem normální, když nosím více značek (nekupuji podle značky, ale vyleženě jen podle toho, co se mi líbí a na co je rozpočet)? Zřejmě budu totálně out, ale dle okolí se ke mě mé oblečení hodí perfektně, tak zase nevím ;) Díky za objasnění. Radek Hemelík
OTÁZKA: Tridite vy osobne lidi do kast?Do jake kasty patrite? Marek Matyáš
OTÁZKA: Jsou rozdíly mezi oblastmi, ze kterých respondenti pochází tj. město, vesnice (příp. Morava, Čechy)? René Nádeníček
OTÁZKA: Je možné že mám spojeou značku s kvalitou? (ikdyž tomu tak nemusí vždy být) Je možné že díky takovému přístupu na značkových věcech člověk lpí a už si ani neuvědomuje proč? Prostě musí mít tu věc značkovou? Ondřej Kostrba
OTÁZKA: Dobrý den, nemyslíte že spíš než o značky oblečení jde o styl oblékání, který bývá úzce spjatý s oblíbeným hudebním žánrem jedince? Když vedle sebe postavíte metalistu, rockera, člověka co chodí na diskotéky, člověka co poslouchá Hip-Hop a Punkera vedle sebe, dostanete rozdílné nejen typy oblečení, ale i názorové. Věnovala jste také tomuto jevu pozornost?
OTÁZKA: Dobry den, vnimaji podle Vaseho vyzkumu deti take rozdil mezi hlupakem u tabule se znackovym trickem a bez nej?Tzn. je nejaky rozdil, kdyz jsem s prominutim hloupej jak putna uhli, ale mam tricko od Lacoste nebo tricko bez vnimane znacky? Vladimír Konečný
OTÁZKA: Nemáte pocit, že většina mladých na výběr značky opravdu hledí, nicméně existuje nejméně 50% těch, kterým je to úplně jedno? :-) Standa Chvost
OTÁZKA: Dobrý den! Přijdu do obchodního centra a neustále tam vidím postpuberťačky procházet značkovými butiky - a nakupovat - jemně nechápu, kde na to berou. Kolik procent dívek, si myslíte, že si na to přivydělává - řekněme pochybným způsobem?
OTÁZKA: Takže když člověk nemá nato aby nakupoval značkové oblečení je brán jak v naší společnosti, protože z vlastní kušenosti vím jak se k vám lidé chovají když máte nějakou tu korunu navíc a jaká je to změna když už jdete od výplaty k výplatě.
OTÁZKA: Nalezla jste významné rozdíly i mezi pohlavími (sex) nebo rodem (gender)? René Nádeníček
OTÁZKA: Chcete na výzkum navazovat, nějak ho rozšířit?
OTÁZKA: Dobry den. Jak dlouho myslite, ze tento fenomen "samponu" vydrzi ? Me osobne mirne irituje take s tim spojeny zvyk fotit se zasadne v koupelne u zrcadla nejlepe horem a vyspulit rtiky jinak se me tzv. kastovani zas tolik nedotyka. Diky ;) David Kučera
OTÁZKA: Byl váš "výzkum" podpořen nějakým grantem? Lubomír Hauerland
OTÁZKA: Z čeho vlastně náctiletí při posuzování značek vycházejí? Čím se pro ně nějaká značka stane atraktivní? Petra Škraňková
OTÁZKA: Da se posedlost byt IN nejak lecit? Do ktereho stup-ne demence byste tuto posedlost zaradila? Debilita, imbecilita nebo idiocie? Dekuji ;) Daniel Kroner
OTÁZKA: Dobrý den, existují nějaké průzkumy o tom, v kolika letech děti začínají značky vnímat? V kolika letech si například spojí, že když v reklamě na stolní vodu vystupuje medvídek Kuky, bude v obchodě tu vodu chtít koupit? Petra Škraňková
OTÁZKA: Dobrý den. Co vás během výzkumu nejvíce překvapilo? S jakým očekáváním jste do toho šla a jak moc se to pak na konci lišilo? Děkuji a přeji pěkný den.
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jak jsou na tom mladí v západních státech. Postkomunistické země jsou známé tím, že si lidé hrají na něco lepšího a snaží se to dávat najevo nákupem "lepšího" zboží. Taky díky tomu je u nás značkové oblečení v porovnání se západem mnohem dražší. V amerických seriálech jsou mladí, kteří se snaží zařadit do určitých skupin oblečením. Nedokážu ale posoudit, jak moc jim záleží na značce a jak moc na samotném stylu oblékání. Díky za odpověď, Petr Petr Hlavička
OTÁZKA: V příští studii navrhuji v hloubkových rozhovorech vyzpovídat 60 vysokoškolsky vzdělaných lidí středního věku, zdali je pro ně myslitelný život, pokud by za své vzdělání neobdrželi žádný titul, který by si mohli psát ke jménu. Nekastují se tak náhodou podle těchto zjevných značek i sociologové (zejména socioložky, které takovéto značky možná potřebují k zmírnění hendikepu svého pohlaví)? René Nádeníček

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.