Na dopravu se ptejte ředitele Ústavu dopravního inženýrství Ladislava Pivce

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. března 2001 do 14:40

OTÁZKA: V Praze se hodně mluví o preferenci MHD. Co se týče preference tramvají na křižovatkách, že i nové semafory, které by měly být schopny preferenci provádět, tak nefungují. Chci se zeptat: 1) Pozná semafor, např. podle nastavení výhybky, jakým směrem tramvaj pojede, aby jí mohl zajistit volný průjezd? 2) Proč nefunguje absolutní prefernce na některých křižovatkách, kde se tramvjová trať nevětví? (Jiráskovo nám., Veletržní palác, Letenské nám.) anebo i tam, kde existují zvláštní koleje pro odbočování dlouhé i 50 m před semaforem. (Milady Horákové - Štefánikova). 3) Jak je technicky zajištěn přenos signálu od tramvaje do semaforu? 4) Co je v zásadě upřednostňováno. Okamžitý Průjezd tramvaje nebo nekonečného proudu vozidel, při jehož přerušení by došlo k ucpání ulice... Díky za odpovědi. Grossák
OTÁZKA: Pane rediteli, dekuji Vam za za zodpovezene otazky.Pral bych si aby se Praha dostala z nejhorsiho a komunikace byly prujezdnejsi. Petas
OTÁZKA: Jaké nejbližší části Silničního okruhu se začnou stavět (po otevření úsaku R6-R7) a kdy ? Radek
OTÁZKA: Cinnost Vaseho Us¨tavu je jiste prinosem, ale verejnost o ni malo vi? Neuvazujete o popularizaci a zverejnovani konkretnich analyz, treba na internetu??Diky Koblizek
OTÁZKA: Ktery dopravni prostredek preferujete nejradeji auto, bus, metro, tramvaj??? jana
OTÁZKA: Nuselsky most je ale dle architektu mozno vyuzivat do roku 2010, pak by mel podle vyjadreni prislusnych uradu, byt provozu neschopny a nepouzitelny, kdy je a kdy bude planovana generalni oprava. Petas
OTÁZKA: Prekvapilo mne, jak je hodne vyuzivano parkoviste P+R na Nadrazi Holesovice, neuvazujete o jeho zvetseni, nebo o zprovozneni dalsich odstavnych parkovist. Petas
OTÁZKA: Kdy bude konecne realizovan most z Prahy Bohnic do Suchdola. Ja sam bydlim v bohnicich a na svoje zamestnani koukam z okna ale musim podstoupit kazdy den slozitou cestu pres celou Prahu az do Dejvic. Petas
OTÁZKA: Pokud tedy nezavisi obchvat kolem Prahy jen na fincich tak na cem, zda se mi ze zde nejsou zadne problemy treba s vykupem pozemku. Petas
OTÁZKA: Preci musite mit svuj nazor ano/ne zdali byste vy osobne chtel zavest tramvajovou dopravu zpatky na Vaclavske namesti? Zda se ze odpovidate tak sirokym zaberem ze se bojite rict svuj ortel. Petas
OTÁZKA: Pane řediteli, zajímalo by mne, jaká je podle vašeho názoru budoucnost magistrály. Osobně vůbec nevěřím tomu, že bude zrušena, zúžena či převedena jen za Národní muzeum. Odhaduji, že asi tak 80 % (je to správné číslo ?) všech jízd po Praze je uskutečněno vozidly Pražanů. Pokud by snad byla magistrála zúžena, nestačila by podle mého názoru náporů vozidel jedoucích od Jižního města (a také třeba z brněnské dálnice) směrem na Vinohrady, Staré Město, Nové Město,Florenc a Letnou (a zpět) - to jsou všechno čtvrti, kde je ohromné množství kanceláří, úřadů, obchodů - tedy pracovních příležitostí. Znáte jinou cestu, kudy by bylo možné v tomto směru jet ? Také by mne zajímalo, zda si myslíte, že ubyde vozidel ve Veletržní, na Štvanici či na Klárově až bude dokončen tunel s vyústěním v Letenských sadech ? Proč není trvale snižován počet parkovacích míst ve středu města, ale jsou stavěny a plánovány nové garáže ? Janeček, Praha
OTÁZKA: Zdravím, nevíte něco ohledně obchvatu východní části Prahy??? Myslím výpadovku na Kolín (Českobrodská) a vesnice - Běchovice, Újezd nad Lesy a Úvaly... (v některých z těch vesnic přibudou semafory a to dopravu ještě rapidně zhorší) Kuťas
OTÁZKA: Pri stavbe metra trasy 4C na Praze 8 jsou silne znecisteny komunikace, kod zodpovida za cisteni techto komunikaci a zebry pro chodce ktere jsou jiz zcela zniceny. metro
OTÁZKA: Mělo by být ve městě víc ulic s prahy jako je třeba Dlouhá? Petr
OTÁZKA: Proč není prozatím uvažována výstavba Silničního okruhu mezi dálnicemi D8 a R10 ? Stávající dopravní řešení s využitím Průmyslového polookruhu s množstvím úrovňových křižovatek je evidentně nevyhovující. Radek
OTÁZKA: Občas mám pocit, že je podoba současné Prahy (a vlastně celého "civilizovaného" světa) přizpůsobována automobilům a ne lidem. Kvůli stavbám nejrůznějších komunikací mizí domy i zeleň. Bude tento trend pokračovat nebo již lidé dostali rozum? Standa Malý
OTÁZKA: Co rikate na odpoved pruzkumu, ze kazdy druhy most brzo spadne, nedovedu si predstavit ze by v Praze treba nefungoval most Barikadniku, Nuselsky most apod.Kdyby nahodou nefungoval Nuselsky most kudy by auta jezdila, nedovedu si predstavit ze by vsechen provoz byl odklonen pres Nuselske udoli. Petas
OTÁZKA: Kde chce mesto vzit penize na celkove plany ktere ma do roku 2010 s rozvojem site metra?? Myslite si ze v roce 2010 bude uz Trasa D v provozu??? Petas
OTÁZKA: Kdy bude dokoncen tunel Mrazovka??Myslim si ze uz se cela stavba vlece dost dlouhou dobu. Petas
OTÁZKA: Nemel by magistrat a stat celkove rychle prispet financne na dostavbu obchvatu kolem cele Prahy??? Petas
OTÁZKA: Jste pro zavedeni tramvajove dopravy zpatky na Vaclavske namesti??? Petas
OTÁZKA: 2. Jaké zásadnější (systémové) kroky chystáte k omezení automobilové dopravy v centru? Ing. L. Martínek
OTÁZKA: Je opravdu nutné, aby auta se zásobováním parkovala kdykoliv přes den před krámy na chodnících a klidně tam vykládala zboží? V jiných metropolích (Paříž) je to možné jen nad ránem, jinak jsou za to skutečně tvrdé sankce. Kovář
OTÁZKA: Dobry den, jiste jako reditel tohoto podniku mate sluzebni auto, preferujete MHD nebo sluzebni vuz, mel byste asi preferovat MHD aby se Praze ulehcilo od aut.Diky Petas. Anonym
OTÁZKA: kdy bude v praze dobudován dopravní okruh ?? existuje reálný termín ?? Sup1
OTÁZKA: 1. Dejvice jsou parkovištěm aut okresů Kladno, Louny apod., cílem autobusové dopravy. Evropská třída má stále se zhoršující parametry znečištění. Toto vyplývá z umístění konečné metra Dejvická (nejzatíženější z 50 stanic) nejhlouběji v intravilánu města. Počítáte s prodloužením metra alespoň k nádraží Veleslavín, ev. dále - Petřiny, letiště? Pakliže ano, kdy? Ing. L. Martínek
OTÁZKA: Jak se vám zamlouvá chystané zvýšení poplatků za odtah špatně parkujících aut až na pět tisíc? Pomůže to vůbec? Veronika
OTÁZKA: Myslíte si, že podzemní garáže vyřeší problém s parkováním v ulicích? Vejr

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.