Tomio Okamura on-line

Tomio Okamura, 35, manažer CK
velikost textu:
vydáno 27.7.2007 14:00
České turisty vyděsil uprostřed prázdnin krach dvou cestovních kanceláří. Budou se podobné situace letos ještě opakovat? Jak poznat, která cestovka je dostatečně zajištěná?

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. července 2007 do 14:15

OTÁZKA: dobrý den,chtěl sem se zeptat jestli nevite zda se da verit cestovce Azur(dal ted nevim),zabyva se hlavne zajezdy do tunisu.dekuji Radek Převrátil
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, já myslím, že je nejdůležitější, zda-li má subjekt, který zájezd organizuje certifikát o pojištění proto úpadku. Dále bych CK hodnotil podle toho, jak sdílné, ochotné a profesionální ( schpnost zodpovědět dotazy) jsou pracovníci příslušné CK. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:06
OTÁZKA: Dobry den, budou krachy cestovek pokracovat? nemela by se stanovit nejaka dalsi pravidla, aby se podobnym komplikacim pro klienty omezila. Diky Mirek
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, musíme si uvědomit, že je zde cca 800 CK a 1500 CA, tedy krach jedné CK je zcela normálním jevem v tržní společnosti. Důležité je, že jsou chráněny peníze klientů díky pojištění proti úpadku. Abychom zamezili jakýmkoliv krachům, to bychom se museli vrátit do komunismu před rok 1989, kdy zde bylo 5 státních cestovek, které měli v nabídce pár zájezdů na které všichni stáli neuvěřitelné fronty, stejně se pak zdaleka na všechny nedostalo a navíc, skoro nikdo ani nesměl cestovat. A to přece nechceme. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:10
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat, v čem spočívá Vaše funkce mluvčího Asociace CK? Děkuji Alena
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, mám na starosti komunikaci s médii. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:10
OTÁZKA: máte rád pečenou kačenu se zelím ? Mojmír
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Ano, mám, zrovna před chvílí na oběd jsem si dal knedlo-zelo-vepřo, ale moc jinak knedlíky nejím, protože nechci být moc tlustý. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:11
OTÁZKA: Dobrý den , myslíte si, že vzhledem k odlivu českých zákazníků CK k německým, které poskytují levnější a komfortnější zájezdy, bude i nadále docházet ke krachu malých CK ev. k fůzím těch velkých s německými? Petr Olejníček
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, já myslím, že nemůžeme hovořit o odlivu. Na základě naší analýzy se přes německé cestovky prodá v ČR cca 50 tis. zájezdů ročně, zatímco české CK a CA prodali vloni cca 2,1 milionu zájezdů. Většina klientů si totiž uvědomuje také nevýhody zájezdů u německých CK a to především fakt, že případné reklamační řízení musíte vést v němčině, na místě pobytu není česky mluvící delegát a i příplatkové výlety jsou pouze s německy mluvícím průvodce. Cena dopravy z ČR na německé letiště k odletu také stojí celkem dost peněz. Nicméně, problémem jistě je například fakt, že letiště Praha-Ruzyně má velice drahé parkovné pro auta, zatímco parkovné v Drážďanech je zdarma. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:16
OTÁZKA: Zdůvodněte prosím, proč u nás mohou provázet své klienty cizí průvodci, kteří do naší země přijedou a nemusí si najmout českého průvodce tak, jak je to v zahraničí všude zcela běžné. Děkuji. Olga
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, tak to máte bohužel špatné informace. Po našem vstupu do EU platí volný pohyb osob u průvodcovské činnosti, tedy jakýkoliv průvodce z EU může bez jakéhokoliv omezení provádět i v ČR. Stejně tak může i český průvodce provádět bez omezení české turisty v zahraničí. Proto tento stav vítáme, protože se konečně zbytečně neprodražují zájezdy českým turistům, kdy si museli úplně zbytečně draze připlácet za místního průvodce třeba v Itálii, přestože tento italský průvodce vůbec neuměl česky a stejně výklad dělal český průvodce skupiny. Tento stav vítají i české mimopražské regiony, protože tam vůbec celoročně průvodce na celé spektrum jazyků nemají a takto konečně mohou zahraniční turistické skupiny do regionů ČR přijet a dostat alespoň základní výklad od svého zahraničního průvodce a utratí alespoň v regionech peníze v restauracích, zámcích , hotelech atd. Nemůžete myslet jen na Prahu, to by byl velice zůžený pohled na tuto problematiku. Mějte na paměti těch 3,9 milionů Čechů, kteří každoročně stráví dovolenou v zahraničí a právě ve velké míře v Itálii , řecku a Španělsku, kde je to teď všechny přichází levněji a to je z našeho pohledu dobře. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:25
OTÁZKA: Z jakeho duvodu tyto 2 cestovky zkrachovali? Bylo to vytunelovani, nebo to jenom neufinancovali? Vasek
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, na základě informací, které v tuto chvíli mám, tak to prostě neufinancovali. Byla to jedna CK s dvěma názvy. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:26
OTÁZKA: Jak může 1 majitel (z největší pravděpodobností podvodník), vlastnit 2 cestovní kanceláře, které čirou náhodou krachnou v jeden den? Božena
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, obě kanceláře vlastnila stejná právnická osoba a i v cestovních smlouvách bylo uvedeno správně pouze jméno této právnické osoby. Vloni to přešetřoval i ŽÚ a neshledal žádné pochybení. Je to jako Škoda,Audi, Seat a přitom majitelem všeho je Volkswagen. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:28
OTÁZKA: musím říct, že na mne působíte hrozně seriózním a slušným dojmem a sympaticky. Jak moc vám osobně lidi připisují krachy cestovek když jste jakoby jejich mluvčí? mike
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, děkuji za milý mail. Musím říct, že mi nikdo nic negativního naštěstí nepřipisuje, i reakce veřejnosti jsou v pohodě. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:30
OTÁZKA: Zdravím Vás, sleduji vaše profesionální vystupování v TV šotech a chci pogratulovat, že narozdíl od jiných tiskových mluvčích (chrličů mlhy) vaše věty dávají smysl a sdělují váš názor nám zákazníkům CK. Jen tak dále ! Zeptal bych se vás, zda jste se narodil a vyrůstal v ČR skrze vaše exotické jméno. Díky... Dan Zlín
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, děkuji za velice milý mail, pokusím se Vás i v budoucnu nezklamat. Narodil jsem se v Tokiu v Japonsku , mám tatínka Japonce a maminku Češku, dokonce z Moravy. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:31
OTÁZKA: Vážený pane Okamuro, neuvažujete o tom, že byste jako Asociace CK iniciovali jednání s cestovkami, aby začali uvádět v reklamách, prospektech a všech dokumentech vždy plné ceny zájezdů a prodávaných služeb? Myslím, že by takové jednání bylo férové, protože když si jdete koupit do obchodu mléko, tak nemáte cenu jedné krabice rozepsanou na regále cena mléka: 8,60 CZK a pak u kasy dopsané příplatky: za naftu pro dopravce 2.30 CZK, amortizace dojícího stroje 1.20 CZK, příplatek za krmivo 2,63 CZK a pokud možno ještě s dovětkem uvedené ceny jsou bez DPH. A poté bych Vás chtěl poprosit o vysvětlení, proč mě naprostá většina cestovních kanceláří nutí uzavřít cestovní připojištění, když o tuto službu nemám zájem, protože si pojištění platím vždy u své oblíbené pojišťovny a tak jej vlastně platím dvakrát (plus mám cestovní pojištění u své platební karty) a neříkejte mi, že to vyplývá ze zkušeností s nepojištěnými klienty. Přeji hezký den zvědavec
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, ohledně cen zájezdů hovoří český zákon 159/1999 Sb. jasně: CK musí uvádět všechny ceny, které souvisíé s koupí zájezdu. Ano, čtete správně, v zákoně je napsáno "ceny" nikoliv "cenu". Nikde v zákoně není ani jediná věta, musí být uváděna souhrnná cena zájezdu. Záleží tedy na každém, jakou formou cenu zájezdu uvede, jsme přeci v tržním prostředí. Jen dodávám, že tento náš zákon je harmonizovaný s legislativou EU, tedy v EU je situace zcela stejná. Uvádění rozdělených cen zájezdu tedy není protiprávní. Protiprávní by bylo, kdyby CK neuváděla všechny ceny, které souvisí s koupí zájezdu. Pakliže je však uvádí, byť rozděleně, je to správně, ať se nám to líbí nebo ne. Rozumím tomu, že klientovi může více vyhovovat souhrnná cena, ale jsme v právním státě, takže až to bude ukládat zákon, tak to tak bude. Co se týče cestovního připojištění, je to totéž, záleží jen na vás, jestli, si takový produkt u CK koupíte, stejně tak má CK právo nabízet jakýkoliv zájezd v rámci zákona. Fakt, že rozdělená cena zájezdu je legální potvrdil ve svém rozsudku dokonce i po odvolání letos 17.4.2007 i Magistrát Hl.m.Prahy, kdy zrušil a s okamžitou platností zastavil řízení proti CK Exim tours. A proč jsou vlasntě ceny zájezdů rozdělené ? Všimněte si prosím, čeho se příplatky týkají. Téměř vždy se týkají letenky. A v tom je právě kámen úrazu, že letecké společnosti nemusí dávat klientům, tedy i CK , souhrnnou cenu letenky a stále to rozdělují. Naše Asociace vždy prosazovala souhrnnou cenu zájezdů a již na tom 3 roky pracujeme. A Výsledky naší práce již jsou vidět. Letos za naší spolupráce již prošlo Evropským parlamentem nové nařízení EU, které všem leteckým přepravcům přikazuje, aby dávali všem klientům, tedy i CK, souhrnnou cenu letenek. Toto Nařízení začne platit cca od léta 2008, nejpozději od ledna 2009. Pak již tedy nebude nic bránit tomu, aby konečně CK mohli dávat souhrnnou cenu zájezdů a to je i naším přáním. Mimochodem , rozdělená cena produktů je běžná i v jiných oblastem, podívejte se na dealery aut, někdo prodává auto s klimatizací, nekdo z el. okýnkama, jinde si za to připlácíte, jinde to máte už v základu, jinde to máte včetně pojištění. A také je to tak v pořádku a záleží jen na rozhodnutí klienta. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:46
OTÁZKA: Dobrý den, v čem vidíte hlavní problém krachů cestovek v ČR? Jinde v Evropě takové problémy (v tomto měřítku) nejsou. cbx
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, jinde v Evropě jsou naopak tyto problémy běžné. Jen v rozmezí 2000-2005 například zkrachovalo cca 50 leteckých společností a jelikož letecké společnosti nemusí mít nikde v EU pojištění proti úpadku, tak dokonce všichni klienti přišli i o svoje peníze za zakoupené letenky. Největším případem poslední doby byl například krach španělské letecké společnosti Air madrid v zimě 2006. Jsme v ržním prostředí, takže se to občas stane. Důležité z mého pohledu je, že v případě Ck jsou peníze klintů chráněny. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:49
OTÁZKA: Jsou klienti cestovek nepoucitelni, kdyz si nezjistuji, s kym jedou, ale ridi se pouze cenou? Ales
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, pro mně i pro drtivou většinu CK je klient vždy na prvním místě, takže bych chtěl, aby si klient mohl vždy a všude bezpečně a s jistotou vybrat zájezd. A cena by neměla hrát roli. To je moje upřímné přání. Klient je klient a úkol nás cestovek je mu poskytnout komfort a dobé služby. Ale vím, že na to musíme ještě pracovat a v naší Asociaci se o to snažíme. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:54
OTÁZKA: Dobry den. Chtel jsem vas jen pozdravit. Osobne Vam fandim. Vase CV je uctyhodne. Cavity
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Moc děkuji a hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:54
OTÁZKA: Všera jsem sledoval vaše odpovědi na konkurečním serveru a odpovídal jste velmi "diplomaticky" , takže ani nemá cenu se ptát, protože se od vás nic nedozvím... Josef
Tomio Okamura, 35, manažer CK ODPOVĚĎ: Dobrý den, nemohu bohužel odpovídat stylem, že "přání je otcem myšlenky". Musím odpovídat věcně a ctít platnou legislativu a nemohu si vymýšlet či sdělovat své nepodložené vývody. Zastupuji téměř 300 CK a CA a proto Vám to možná někdy zní diplomaticky, ale věřte mi, že se snažíme v naším Asociaci vždy odpovídat co neupřímněji a snažíme se být vždy i na straně klienta. Hezký den, Tomio Okamura 27.7.2007 14:58

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.