Ředitel dopravní policie Tomáš Lerch

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 12. dubna 2013 do 14:13

OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne co Vás vede k upřednostňování represivních metod před řádným školení řidičů? Proč se chcete tolik zaměřovat na dodržování plošných a mnohdy nelogických rychlostních limitů, když valná většina nehod je zaviněna prostou neschopností řidiče zvládnout nastalou situaci? Tento přístup je přeci velice populistický a reálně zpátečnický. Proč se nezaměříte především na kvalitou výuky řízení motorových vozidel a to ne ve srovnání se zahraničními řidiči, nýbrž bez srovnání a to tak abychom si mohli říci, že se u nás bourá minimálně, protože Češi jsou zkrátka kvalitní řidiči? Vždyť se to musí opakovat pořád dokola: řizení není právem, nýbrž výsadou. A pokud Vám skutečně jde o bezpečnost provozu tak je to přeci kvalita řidičů na co by jste se měl přednostně zaměřit a nikoliv zavádění dalších represivních systémů k neobjektivnímu souzení konkrétních situací. Pokud se mnou nesouhlasíte, prosil bych o zdůvodněné vysvětlení. Děkuji a přeji pěkný den. HM Honza M.
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, zajímala by mě, co se týče dopravní policie, pouze jedna věc. Současné pokutování řidičů podle nějakých tabulkových hodnot v rámci dopravních předpisů, je si myslím velmi neúčelné. Je sice zavedený bodový systém, ten je v pořádku, ale výše pokut pro jednotlivce by měli být daleko přísnější. Movití platí za stejný přestupek stejně jako ti nemovití. Pro druhé zmíněné, to samozřejmě nějaký nápravný efekt má, ale pro movité většinou ne. Právě naopak. Movití zaplatí směšnou částku ve srovnání s jejich platem a to jen utvrdí jejich přesvědčení o své nedotknutelnosti. To přispívá k velké agresi na silnicích a zvyšuje to riziko dopravních nehod. Otázka na Vás je jasná, budete podnikat nějaké kroky abyste tohoto dosáhl? Samozřejmě by to asi chtělo zavést majetková přiznání pro fyzické osoby, což si myslím, že by v tomto státě nebylo vůbec na škodu. Jak budete tuto situaci řešit? A myslíte si, že můžete, v rámci své funkce, něco ze zmíněných problémů vyřešit? Děkuji Ondřej Chmela
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli. Bydlím na náměstí malého města kde v odpoledních a večerních hodinách mladí řidiči z frajeřiny zkouší co jejich silná auta dovedou. Což v lepším případě nejen že otravuje hlasitým vytáčením motorů při akceleracích a skřípění gum i kvůli ujetí pár metrů, ale co se bezpečnosti občanů týče; rychlosti kterou obcí projíždějí pravidelně bezesporu převyšuje povolený limit a jejich jízda se dá označit za velice riskantní . Nechá se proti těmto "klukovinám" bojovat? Myslí zákon na takové jednání ? Odpověď policisty místního oddělení se mi dostala taková že tímto chováním se nikdo zabývat nebude do té doby dokud se něco nestane. Kdo jiný by měl v tomto případě zasáhnout? Děkuji za odpověď. Milda K. (32)
OTÁZKA: jak se díváte na pravomoc obecních policií měřit rychlost. Třeba malá obec Koleč má 7 strážníkůna 700 obyvatel, kteří místo udržování pořádku v obci vyrážejí po celém středočeském kraji s radary a tvrdě vydělávají peníze. Měří na místech které s bezpečností provozu nesouvisí, např. 50 - 100 m od výjezdu z obce do prudkého kopce, kde skoro každý trochu přidá, aby nemusel řadit. Pokutují za 53 km rychlost. Dokonce používají neoznačená vozidla, aby výnos byl maximální. Když se jich ptám proč mají neoznačené vozidlo, jsou akorát arogantní a drzí. Souhlasím s měřením a tvrdým postihem za rychlou jízdu v obci, jen by to měla dělat státní policie, která má dnes lidi na podstatně vyšší úrovni (hlavně inteligentní a vzdělanější) nežli většina strážníků městských a obecních policií. Jen na okraj dodávám, že jsem žádný svůj přestupek s těmito strážníky nemusel řešit, jen mě rozčiluje, jak se zneužívá tato pravomoc pro bohatnutí obecních úřadů a magistrátů. Jinak Vám přeji mnoho úspěchů. Zdeněk Švarc
OTÁZKA: Dobrý den Když jsem byl "malý", tak nebyly autosedačky. Bezpečnost vozů byla rovněž daleko nižší než nyní. V obcí se jezdilo rychlostí 60 km/h, mimo obec 90 km/h a na dálnicích 110 km/h. Dnes v obci jezdíme 50 km/h, mimo obec stejně a na dálnicích 130 km/h. Policisté s radary nás "šikanují" pořád stejně a dokonce i na stejných místech jen s lepší výbavou. Akorát k nim ještě přibyli výběrčí od obecních policií. Nyní přichází nový šéf dopravní policie pan Lerch. A co ho nenapadne - budeme hlavně měřit a to všemi dostupnými prostředky. Fakt novinka. Systém by měl být nastaven daleko jednodušeji = zvyšte rozhodně rychlostní limity mimo obec a na dálnících a to paušálně. A proti tomu dejte daleko vyšší sankce za porušení. Osobně mě "volant" živí. A jsem dnes a denně na silnici. A jednoznačně nemám problém s rychlostí svoji a ani ostatních řidičů. Jediné co mě každý den dostává je počet řidičů, kteří telefonují přímo z telefonu. Tomuto problému bych se skutečně věnoval. Radek Klepal
OTÁZKA: Dobré páteční odpoledne, ráda bych se zeptala, jak konkrétně chcete bojovat proti silničním pirátům? Myslím, že tito řidiči své činy konají nepředvídatelně a je podle mě velmi těžké je při tom chytit. Všimla jsem si, že takový řidič si dává obzvláš velký pozor právě v místech, kde je označen radar. V tomto úseku se chovají disciplinovaně a jakmile úsek končí, opět jedou po svém a to nemyslím pouze rychlost...Jak chcete přistihnout řidiče, který se za mnou lepí na dálnici nebo kdekoliv ve městě. Oni mají pocit, že jsou na silnici kápa a nic je neohrozí a ostatní jim tedy musí okamžitě uvolnit cestu nebo pruh, jakmile se přiblíží :-) Nebo jiné situace, stačí se postavit k OC Arkády Pankrác (což je mám dojem doupě silníčních pirátů) a za minutu už uvidíte přestupek, řidič předpokládám nepojede ve Favoritu....tady radar nepomůže. Děkuji za odpověť a přeji hodně úspěchů! Martina S.
OTÁZKA: Dobrý den, prosím o definici tzv. "silničního piráta " Radek
OTÁZKA: Hlavně bych Vám doporučoval podívat se do Rakouska.Stoleté stromy a příkopy u silnic tam totiž jaksi odstranili.Asi věděj proč.Tam bych začal poradil se. martin
OTÁZKA: V Rkousku na dálnici mezi Kufsteinem a Insbruckem je řízena rychlost mezi 80-120 km/hod, v létě, důvod ekologický. řidiči neprotestují. Proč u nás raychlost zvyšovat nad 130, dle mne to není třeba. Ivan Seky
OTÁZKA: Dobrý den, jsem řidič z povolání a zároveň pravidelný kuřák marihuany, nikdy však nekouřím 12 hodin před jízdou. I přesto jsem se nedávno dozvěděl, že by mě v případě kontroly hrozil postih, nebo alespoň potíže v podobě odběru krve. Jak na to hledíte vy? Jan Franc
OTÁZKA: Dobrý den pane Lerchu, zajímalo by mě jestli bude dopravní policie vidět na silnicích a jestli bude mít také otevřené oči. Jezdím denně cca 100km přes tři okresy a nepamatuji se kdy jsem byl naposledy kontrolován ze strany PČR. Přitom každých deset minut vidím telefonujícího řidiče, auto které mě oslňuje za jasného dne mlhovkami nebo nechválenými xenony. Na tento typ dohledu nepotřebujete 300koní a Passata v kůži. Jezdím často po celé Evropě, ale to co policie u nás toleruje nemá obdoby. Zkuste se prosím soustředit více na jiné věci než lékárničky a překročení rychlosti na rychlostní silnici o 10km/h. Děkuji Mirek
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se Vás zeptat, jaký smysl má měřit rychlost na velmi přehledné 4-proudové výpadovce z města směrem na dálnici a vybírat tam o víkendech, kdy je provoz minimální, pokuty za překročení 50-tky? Nemyslíte, že ve městě jako je Plzeň by se našla lepší místa, kde měření rychlosti a pokutování za její překročení má opravdu smysl? Toto bohužel vypadá tak, že si policisté potřebují "nahnat čárky" za vybrané pokuty, tak jdou na místo, kde je zisk zaručen... Martin Motyčka
OTÁZKA: Dobtý den, je pravda, že když někdo použije vozidlo proti policistovi jako zbraň a ani nemusí na policistu najet nebo ho jinak zranit, bude to považováno automaticky jako útok na veřejnou osobu? Doufám, že to lidem nebude procházet jako dopusud. předem Vám děkuji za odpověď a džím Vám palce. Dominik Bauer
OTÁZKA: Dobrý den, budu reagovat na totaz "Zoufálka" ohledně parkujících vozidel. Že není dost parkovacích míst, to chápu, s tím nic nenaděláte, ale mám pocit, že si dnes každej parkuje jak chce a pokud už policista po několikanásobné urgenci přijede, aby řešil auto stojící na chodníku, nebo přímo na přechodu pro chodce, jen ho obejde a pak mu dá za okno lísteček. pak po několika hodinách příjde majitel, vyhodí lístek a druhý den tam parkuje znovu. Kdy začnete řešit tato vozidla razantně. pokud se nemýlím, tak je to ve vaší povinosti podle zákona. Policie ČR dohlíží na BESIP. Nelýbí se mi, že vás musí suplovat strážníci, místo toho aby jste to řešili vy. Pro ně bude uplatnění dost a dost. Takže dotaz: Kdy začnete používat represivní prostředky (např "botičky") a skutečně řešit špatně parkující vozidla? nebo je potřeba, aby lidi volali co tři minuty a dožadovali se plnění vašich primárních úkolů? (dopravní policie) František Koudelka
OTÁZKA: Můžete prosím udělat něco pro osvětu řidičů, aby věděli např. jak se chovat při průjezdu zasahujících záchranářských vozidel nebo znali pravidlo zipování? Ideální by byly reportáže v TV novinách. Luboš
OTÁZKA: Dobry den, zkuste se v patek odpoledne (17-20) projet po hradecke dalnici ve smeru od Prahy na HK. Posudte sam, kolik Vase passaty zastavi Cechu (mirne prekracuji 130) a kolik Polaku (jezdi jak silenci hlava nehlava, min. 160 a vice) ... ani jednoho... nic si z nas nedelaji, passaty lovi Cechy (je s nimi mene prace) a na cizince si netroufaji... Nuze, bud je to snadne cink do kasy a nebo diskriminace nasincu, jinak si to neumim vysvetlit. Alois Nepil
OTÁZKA: proč policie pořádá dopravní akce, co dělají dopraváci, když není akce, válejí si šunky v kanclu??meli by mit 365 akcí do roka, dopravák v kanclu je mi k ničemu... Lukáš Forman
OTÁZKA: Dobý deň, aké opatrenia chystáte proti alkoholu za volantom ? Jozef
OTÁZKA: Dobré odpoledne, ráda bych se zeptala k tomuto výroku: "Rád by také prosadil opatření, které by přikazovalo řidičům nechat po autonehodě podrobit vozidlo technické prohlídce." (Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/on-line-rozhovor-s-reditelem-dopravni-policie-tomasem-lerchem-pbi-/domaci.aspx?c=A130409_143720_domaci_klm) Budete chtít autonehodu nějak blíže specifikovat? Například uražená zrcátka, rozbitá světla, promáčknutý plech, atd. - drobné autonehody - budou též počítány mezi "Autonehodu"? Děkuji a pěkný den. Jindřiška
OTÁZKA: Pane řediteli, myslíte si, že dopravní policie má působit zejména preventivně nebo represivně? Pokud preventivně, proč nejsou například dálniční Passaty ve výrazných barvách tak, aby je i na dálku každý řidič rozpoznal? Nebylo by to tak lepší, usměrňovat tímto neagresivním způsobem více řidičů kolem sebe, než čekat na někoho, kdo projede kolem Passatu dostatečně rychle na to, aby se vybrala pokuta a pak ho stejně vysokou rychlostí stíhat a potenciálně tak ohrožovat další účastníky provozu kolem sebe? Osobně mě vždy "nadzvedne" informace, že "Passaty si na sebe vydělaly" - Policie ČR nemá vydělávat! Policie ČR má, když už, se snažit o bezpečnost občanů a ne o vybírání peněz - od toho máme jiné instituce. Karel Černý
OTÁZKA: Bude Policie konečně respektovat materiální aspekt přestupku a bude při vizuálním zjištění formálního znaku přestupku posuzovat také materiální aspekt? Například projetí stopky v místě, kde jsme uzavřeny a rozkopány všechny ostatní příjezdové cesty, tedy nemohlo dojít k ohrožení, které stopka vyvrací? Bude například respektovat, že 90 km/h na konci obce, kde jsou již jen pole je zcela legální? Kamil Novotný
OTÁZKA: Dobrý den, velmi často jezdím služebně stovky kilometrů a musím říct, že jako řidiče s více než 1 mil km bez nehody mne naše omezení rychlosti více než deptají. Myslím, že u řidičů z povolání by měla existovat jakási tolerance na základě zkušeností. Rozčilují mne zejména hlídky, které měří v oblastech, kde to přímo svádí k rychlosti a přitom široko daleko nic není. Pouze značka s omezením. Viz. cesta z holešovic až téměř k Bořanovicím, kde je 80 (zřejmě kvůli hluku) ale přitom v okolí dálnice není jediný dům. Na silnici mezi Bořanovicemi a Líbeznicí (cca 5km) je několik DESÍTEK značek upravujích rychlost a Policie toho velmi často využívá a vybírá na těch místech pokuty. Hodláte nějak změnit místa k měření a skutečně se zaměřit na nebezpečné úseky nebo si dál budete hledat místa s nejlepším výběrem "mýta"? Filip Rulf
OTÁZKA: Dobry den, podle minuleho sefa jsou v poradku manevry kdy policejni auto meri vozidla v protismeru a nasledne se necekane, za "piratem" otaci do protismeru.. viz medializovana videa. Jaky je Vas nazor na tuto praxi? jm
OTÁZKA: Proč policie pořád hledá nějaké represivní nástroje? Nebylo by snažší, aby ten kdo zaviní dopravní nehodu uhradil veškerou škodu, kterou tím způsobil? Tzn. hradil veškeré zdravotní výdaje, čas postižených, majetkové újmy na vozidle a jeho nákladu, náhradní/nové vozidlo, příjezd hasičů, policistů, ... Prostě by nesl veškerou hmotnou odpovědnost na způsobenou škodu, která by mohla býti i likvidační? V současné době oni piráti jsou buď mladí blbí kluci, kterým v podstatě hrozí pouze X kč pokuta a nebo "velcí" kluci, pro které je jakákoliv pokud v řádu 1000 vždy směšná? Jan Pernik
OTÁZKA: Dobrý den, já osobně si celkem policie vážím a snažím se předpisy dodržovat, ale zajímá mně, proč nemá naše policie takovou autoritu jako jejich kolegové v Německu, Rakousku...? Proč se jinde policie bojí i řidiči Audi A8 a u nás ne? Petr Novák
OTÁZKA: Vybírá PČR místa pro měření rychlosti podle nějakých smysluplných kritérií (statistika nehodovosti, zvýšený výskyt chodců / dětí, apod.), nebo tak, aby to pro její příslušníky bylo pohodlnější (sluníčko, výhled, dostatek místa pro odstavení vozidel...)? Luboš
OTÁZKA: Z Vašich dosavadních prohlášení na mě působí, že hodláte pokračovat v práci v duchu hesla, že "rychlost zabíjí", ačkoli byste jistě sám věděl, kam se podívat pro důkazy tvrdící opak. Rád bych se zeptal, jestli těžiště silniční represe bude i nadále ležet v postihování překročení nejvyšší dovolené rychlosti místo postihování sice méně častých, ale podle mě výrazně nebezpečnějších přestupků. Přece jen Passaty mohou postihovat i nedodržení bezpečné vzdálenosti (nemluvě o blinkrech, pasivní agresi blokováním levého pruhu, zákazy předjíždění, ale to vše především s přihlédnutím k reálně nebezpečnosti daného přestupku). Myslím, že by tím výrazně stoupl respekt dopravní policie, děkuji za odpověď. Domo
OTÁZKA: Dobry den, co si myslite o myslence, ze by vybrane pokuty (prestupky v doprave) mely jit do rozpoctu policie? Je spravne, ze to takto funguje u obecnich policii? Ma byt policista straznik odmenovan podle toho kolik vybere na pokutach? jm
OTÁZKA: Dobrý den, co hodláte udělat v oblasti personální práce, aby jste zlepšil pracovní podmínky policistů - často si stěžují na špatné vztahy na pracovištích a šikanování ze strany nadřízených - je Vám tento stav znám? Jiří Žalud
OTÁZKA: Dopravní ani státní policie obecně (specielně u nás v Kostelci nad Orlicí vůbec, potažmo v celém bývalém rychnovském okrese málo) zásadně nestíhá takové drobné přestupky jako zastavení na stopce, zastavování a parkování v protisměru (ani na silnici 1. třídy to nikoho nevzrušuje), předjíždění na plné čáře, předjíždění v odbočovacím pruhu, nepoužívání blikrů při odbočování, nepoužívání parkovacích světel (ani u přejezdů), používaní mlhovek místo tlumených světel (teď velká frajeřina) atd. atd. Stačí, když se podíváte dostatistiky za loňský rok. Jak se budet stavět k takovéto "pracovitosti" - domnívám se, že piráti jsou jen bonbónek a každého policistu samozřejmě bude "bavit" je stíhat. Chybí obyčejná denní práce u jednoduchých přestupků - stačí si nechat vyjet pracovní výkaz a výkon. Denně každý potkávám PČR, která dělá, že nevidí tzv. banální přestupek. Co s tím? Nebylo by lepší PČR zrušit a pravomoce přesunout na Města? Luboš Lerch
OTÁZKA: Dobrý den pane plukovníku, budete iniciovat změnu přílepku přestupkového zákona, která se týká sazebníku pokut? Postrádám v něm totiž napomenutí, jakožto jednu ze sankcí podle Zák. č. 200/90 Sb. Policisté jsou pak nuceni jen plnit státní kasu a vytrácí se preventivní efekt. Dle mého názoru by měla Policie ČR, přihlédnout při sankci také k osobě řidiče a jeho minulosti. Možná i to by změnilo postoj veřejnosti k přestupkům v dopravě a k přijímání sankce jako takové. Nejsem trestaný řidič, ale párkrát jsem se již setkal s tím, že policisté nebyli schopni a nebo nemohli rozlišit míru společenské nebezpečnosti i naplnění - resp. nenaplnění materiálních znaků přestupku. Jde mi zejména o marginální překročení rychlosti, resp. porušení pravidel tam, kde řidič nikoho ani ohrozit nemůže. Není v těchto případech napomenutí na místě? Neměla by mít hlídka možnost vstoupit do EKŘ (evidenční karty řidiče) a rozhodnout se podle toho? Ján Suchár
OTÁZKA: Je vaše kariéra stejně zázračná jako u vašeho prezidenta červíčka? Honza
OTÁZKA: Jaký je váš názor na zablokování D1 policisty při nahánění sedmnáctiletého mladíka co odcizil auto svému otci? Nemyslíte si, že zablokování civilistů, jejich ohrožení a smrt mladíka je spíše zpackaný zásah než něco na co by policisté mohli být hrdí? Ondřej Michalík
OTÁZKA: Všichni teď panikaří kvůlí omezením na D1, nebylo by moudřejší řidiče spíše naučit, jak se před kolonami správně chovat ? Nejde o to co je v zákoně, ale připomenout jim to na místě třeba i vtipnými cedulemi - nejen onen ZIP, ale hlavně, že se má v koloně dvou pruhů nechávat mezera mezi jízdními pruhy pro záchranáře !! Tu mezeru dělám v kolonách snad jen já a nikoho za mnou netrkne, proč popojíždím při kraji. Jan Slovík
OTÁZKA: Dobrý den. Jaký je váš názor na povinnou montáž kamer do aut? Kvalitní audio montuje už každý výrobce. Děkuji. Jan Vavříček
OTÁZKA: Dobrý den, Chtěl jsem ze zeptat zda chystáte nějakou revoluci v zajištění bezpečnosti provozu, například po vzoru Velké Británie, či Holandska, kde jsou na každých pár kilometrech stacionární radary o kterých řidiči vědí, takže dodržují předepsanou rychlost prakticky všichni a pořád. Nebo se nadále budete zaměřovat na šikanování řidičů schováváním se ve strouhách, na rovných úsecích, kde to nikdo nečeká a bez předchozího upozornění, protože všem je jasné, že toto ke zlepšení bezpečnosti nevede a je to provozováno pouze za účelem vybrání co nejvyššího množství pokut a napakování se. A prioritou bude stále jen pokutovat, namísto jakékoli prevence. Děkuji, za odpověď a věřim v zlepšení práce PČR. Jirka
OTÁZKA: Myslíte, že by se měly dávat pokuty jako procenta z příjmů jako ve Švýcarsku? Cítíte se bezmocní proti pirátům silnic? Pavel
OTÁZKA: Dobrý den pane Červíček. Zajímalo by mě, proč se u nás dopravní policii chová jako druhý finanční úřad? Dopravu dokáže řídit pouze 1.září a 30.června před školou. Tady se pořád mluví o sil. pirátech. Jinde v zahraničí se jako rychle nejezdí? Nebylo by k zamyšlení, proč vám lidi nechtějí platit pokuty? Uvedu příklad. v Rakousku dostanete za normální překročení rychlosti pokutu 35 euro, u nás ale s oblibou vaši kolegové dávají 2.500,-. Jak dlouho asi na tuto pokutu pracuje průměrný čech a rakušan není třeba ani zdůrazňovat. Jezdím hodně po Evropě a tak fikaně maskované policisty jako u nás jinde nevidím. V našem městě to došlo už i tak daleko, že radar v ruce držel kompletně civilně oblečený policista. :-) Děkuji za odpověď. Chytra
OTÁZKA: Deklaroval jste, že nepodporujete zvýšení rychlosti na dálnici na 160 km/h. Nutit řidiče jezdit 130km/h na nových úsecích dálnice není o tom, zda budou řidiči jezdit pomaleji, ale zda je někdo chytí nebo ne. Připadá mi to zbytečné a naprosto bez významu. Stejně se dnes běžně touto rychlostí jezdí. Rizikem je agresivní jízda a nepřizpůsobení se podmínkám. Na to ale maximální limit stejně nemá vliv. Myslíte, že by jste v této otázce mohl změnit názor ? Jaroslav
OTÁZKA: Zdravím a přeji hodně sil k výzvám na vaši nové pozici. Můj dotaz je vcelku jednoduchý. Kdy začne Policie ČR řešit špatně parkující auta. Ve větších městech Vás supluje městská policie, ale u nás bohužel není a nepamatuji si, že bych viděl někdy nějakého policistu řešit stání auta v zákazu nebo u přechodu. Děkuji Zoufálek Zoufálek
OTÁZKA: Dobry den, rad bych se zeptal, co je ve Vasich tvrzenich mysleno pod pojmem "silnicni pirat" - jedna se o ridice riticiho se leteckou rychlosti 52 km/h pred znackou "konec obce", ktera je uz davno nekde v polich? Nebo se budete skutecne zamerovat na bezpecnost a merit rychlost u skol, nemocnic, prechodu pro chodce, kde ale neni takovy zisk do policejni pokladny, jaky byl puvodne rozpoctovan? Dekuji za odpoved. Gabriel
OTÁZKA: Dobrý den, co si myslíte o nedávném verdiktu Nejvyššího správního soudu, že řidiči musí dodržovat rychlost v zastavěném území, přestože toto území neoznačují značky, že jde o obec? Děkuji. Mlhoš Eman
OTÁZKA: Myslíte si, že lze agresivitu řidičů utlumit represí? Nebylo by lepší u řidičů, kteří způsobí na silnici problémy typu Trpišovský a spol, sáhnout k trvalému odebrání řidičského průkau? Nebo stanovit mezi podmínkami psychologické vyšetření, které posoudí míru agresivity?. Pierre Martin
OTÁZKA: Nekdy jsou piráti policisté. Anonym
OTÁZKA: Někde jsem viděl, že chcete na řidiče nasadit všechny radary na měření rychlosti. Kolik jich vůbec policie má a jak to chcete vůbec dělat? Mám pocit, že policie často měří rychlost na místech, kde je to nesmyslné. Budete líp místa tipovat? Blekota
OTÁZKA: Co je pravdy na tom, že bude povinné přezouvání zimních a letních gum v daném období. Jsem spíš letní chatový řidič a v zimně nejezdím, v lednu jsem musil na pohřeb a protože zrovna bylo období kolem 10 st. využil jsem toho a jel autem na letních gumách, takto bych musil autobusem i s rodinou. Miloš
OTÁZKA: Dobrý den, Chtěl bych se optat zda uvažujete o zavedení povinného testu na přítomnost drog při každé silniční kontrole jako je tomu v případě alkoholu.Zajisté jako policista víte že drtivá většina mladých jsou přinejmenším víkendoví uživatelé omamných látek. J.Klofát
OTÁZKA: Jaká bude "politika" radarových měření, bude PČR měřit na značkou s radarem označených místech (důraz na gen.prevenci a bezpečnost provozu na místech označených) nebo naopak (těžiště v inkasu pokut, důraz na "strach" z celoplošných měření)? jave
OTÁZKA: Budete podporovat i opatření na ochranu chodců a cyklistů? Policisté jsou často proti stavebním opatřením jako lepší přechody a cyklopruhy v Praze s tím, že by došlo k omezení individuální automobilové dopravy. Jakoby pěší a cyklisté nebyli také doprava, jakoby neplatitli daně a neměli žádná práva. Mirek Trejtnar
OTÁZKA: Dobrý den, jste aktivní sportovec a jaký sport nejraději sledujete v TV. Komu fandíte ve fotbale? Jaké konkrétní změny mohu vidět o dopravní policie po Vašem nástupu do funkce? Hodláte nějakým způsobem řešit ty zastavovače aut a nabízeče falešného zlata? Co všechno nám připraví oprava D1. Omlouvám se za tolik otázek. Stačí stručně. Děkuji Karel
OTÁZKA: Dobrý den, co si myslíte o zvýšení rychlosti na dálnicicích? A vlastně i o nedávném případu poslance Šeicha, který navrhoval zvýšit rychlost na dálnicích až na 160km/h a teď dostal trest za to, že jel dvoustovkou...? Děkuji. Jan Karban
OTÁZKA: Jakým způsobem chcete bojovat s pomocí radarů proti silničním "pirátům"? Když už přijmu tento termín, na silnici se vyskytují mnohem nebezpečnější jevy, než bagatelní překračování rychlosti o 10-20 km/h. Jaroslav Lebeda
OTÁZKA: Ach jo, další populistický pako, který si myslí, že musí hlavně honit piráty. Kupte policajtům místo aut motorky a vyžeňte je na silnice dohlížet na dopravu a řešit problémy! Elwood
OTÁZKA: Je to trochu off-topic otázka, ale existuje číslo policie kam je možné zaslat SMS nebo i MMS? Existují případy, kdy není vhodné telefonovat, ať už kvůli bezpečnosti (možnost ohrožení pachatelem) nebo nedostatku signálu. Někdy i obrázek pomůže k dokreslení situace (např. při nehodě). Adriano
OTÁZKA: Se zájmem jsem poslouchal rozhovor s Vámi po Vašem jmenování. Zaujala mě pasáž o „pirátech“, kteří podjíždějí zprava. Zkuste mi jako běžnému řidiči poradit, jak mám řešit následující situaci (15 km D1 směr Praha minulý pátek ráno)? Jel jsem po dálnici a dojel jsem vozidlo. Situace byla taková, že v pravém a prostředním pruhu nejel nikdo a v levém pruhu si to šine paní rychlostí cca 100 km/h. Jak mám postupovat podle Vašeho názoru? Paní jednoznačně porušila ustanovení zákona 361/200 Sb § 12 odst. 1 a 2 o jízdě v jízdních pruzích. Když já použiji pravý nebo prostřední pruh k předjetí takového vozidla a to i přes to, že jedu ve volném pravém pruhu, tak jsem podle Vašeho vysvětlení pirát a tak by se mnou mělo být zacházeno. Děkuji za odpověď. Petr Šesták

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.