Jan Kučera, náměstek šéfa Drážní inspekce

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 3. října 2008 do 11:26

OTÁZKA: Dobrý den, nejsem železničář ani neznam detaily nehody, jen mi při pohledu na tuto "kauzu" tak nejak prijde, ze se obe instituce (Min. dopr i draz. inspekce) chovaji jako kluci na pisku co se hadaji o babovicky... dotaz, proc spolu tyto dve instituce, ktere obe tvrdi, ze jim jde o bezpeci na zeleznici, nedokazou podle Vas komunikovat... opravdu by ta válečná sekyra nešla zakopat a pracovat v klidu a bez zbytecnych emoci? děkuji za Váš názor pane náměstku Pavel Průcha
OTÁZKA: Dobrý den, držím palce a doufám, že vládou neprojde žádný návrh na odvolání R. Šiguta. Naopak si myslím, že by měl být odvolán někdo jiný. Honzajs
OTÁZKA: Drážní inspekce odvedla dobrou práci a za tu je třeba poděkovat. Její lidé jsou na pravých místech. Držte se. Zdeněk
OTÁZKA: Dobrý den, 1) Zajímalo by mě, kolik let už funguje zařízení ESA a používá se s kolejovými obvody jaké jsou dnes používány na koridorech. Zajímalo by mě totiž, po jak dlouhé době k takovéto závadě došlo, případně jestli už k podobné dříve došlo. 2) Mnoho zemí v Evropě používá podobné systémy. Byly podobné případy hlášeny i ze zahraničí a jak byly řešeny? 3) Pokud by k podobnému "obelhání" KO došlo u SZZ staršího typu (tedy bez zásobníku cest), v čem by se lišily následky? Je tedy riziko podobné nehody i ve stanicích bez ESY? Děkuji a držím Vám palce. Martin Flohr
OTÁZKA: Jsou ve vyšetřovacím spisu všechny výpovědi? Zdena Adamcová
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jeli vůbec možnost v případě potvrzení nedostatečného zabezpečení tratí pomocí zařízení ESA11 firmy AŽD Praha vůbec možnost svěřit zabezpečení našich tratí jiné firmě s ohledem na monopolní postavení této firmy u tratí v ČR? Petr Lábus
OTÁZKA: Jste připraveni se AŽD omluvit, pokud se prokáže, že obvinění bylo vykonstruované? Dalibor
OTÁZKA: Je mi jedno kolik je Vám let a kolik VŠ máte, ale chci se zeptat, výsledkem drážní inspekce se bude někdo zaobírat, bude nějaká náprava, aby se minimalizovala případná další neštěstí? Díky za odpověď a hodně štěstí v boji s ministerstvem Michal
OTÁZKA: Dotaz na pana Milana Janovského: koukám, že na dnešní diskusi jste se dobře připravil, hádám, že s jediným cílem a to, zdiskreditovat pana Mgr. Kučeru. Kdo vás platí? Jde to také z našich daní?:-) Stano
OTÁZKA: Jakou máte odbornou způsobilost z hlediska zákona o drahách? Tonaš
OTÁZKA: Nebyli jste tlačeni k medializaci konkurencí? Radek K.
OTÁZKA: Stejné kolejové obvody jako v Moravanech na ESA 11 jsou i u jiných staničních zabezpečovacích zařízení . Proč stále mluvíte jen o chybě na Esa 11? Mir
OTÁZKA: Inspektory nemám rád, zvlášť, když zdržují, ale to nebude váš případ. Konečně někomu záleží na tom, kde je pravda a co je pro lidi potřebné a dobré. Jen si myslím, že vás stejně brzy odvolají, protože jste začali až moc šťourat vosám v hnízdě Stano
OTÁZKA: Zabýváte se bezpečností železničního provozu i preventivně, tedy ještě před tím než se něco (nejlépe něco vekého) stane? Obávám se, že jsem někde četl, že ze zákona nesmíte. Nechápu! Kontrolujete třeba reálnost, proveditelnost a bezpečnost výlukových rozkazů? Nebo spoléháte - stejně jako odpovědní železniční zaměstnanci - že "tentokrát to vyjde"? Zvláště při větších akcích (koridor...) se jedná o takový chaos, že je skutečně s podivem, že se nehody nedějí častěji. Děkuji Úsmyčný kolíček
OTÁZKA: Je pravda, že Vaše bakalářská práce se zabývala rozvojem lázeňství v Teplicích? Milan Janovský
OTÁZKA: Jak závažný byl nedostatek v systému ESA11? kylchap
OTÁZKA: Nemohu pochopit, jak pískování mohlo za to, že vlak nebyl vidět. Cápu, že kdyby tam byla jenom mašina, ale celý vlak byl pískem oizolován, všechny nápravy? Michal
OTÁZKA: Nebojíte se, že Vás (DI) zrušej, nebo aspoň odvolají z funkcí. Většinou to v tomto státě takhle chodí. Vy jste si totiž dovolili dost, Vy jste šlápli vrchnosti na nohu. Držím Vám palce . sapouch
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mne, zda-li se podobná situace na železnici objevila letos poprvé (nehoda v Moravanech), zařízení ESA se přeci nepoužívá až nyní a písek se sype na koleje již dlouho nebo veřejnost jen dříve nebyla informována a lidé na příslušných místech si jen řekli: "že se tenkrát nic tak hrozného nestalo..." Děkuji. imisa
OTÁZKA: Dobrý deň, čítam si prvé otázky a odpovede a zaujala ma odpoveď na otázku č.1 pána Pavla Nováka. Vraj Viete o tom, že aj iné typy zab. zar. ktoré sa používajú, by vzniknutý stav vyhodnotili rovnako ako ESA 11. Prečo sa teda hovorí o "chybe" ESA 11 a nespomenie sa aj fakt, že ostatné zab. zar. sú na tom rovnako? Nemyslíte si, že to v ľudoch (cestujúcich) môže vzbudzovať strach? Roman Koruda
OTÁZKA: Uznáváte závěry komise ministerstva dopravy, která byla složená z odborníků českých i zahraničních vysokých škol narozdíl od komise DI? Michal
OTÁZKA: Děkuji za první várku odpovědí. Pakliže DI ví o tom, že všechna SZZ mají stejné vlastnosti jako ESA 11 proč se má tedy úprava týkat pouze elektronických SZZ ? Pavel Novák
OTÁZKA: Tím, že kritizujete ministerstvo se asi vystavujete nepříjemným tlakům – obzvlášť, pokud je Vaším zřizovatelem. Už se Vám za Vaše kritické postoje někdo (abych použila vhodné slovo) vozí po zádech? Hádám, že si to ministerstvo nenechá líbit. Bylo by škoda, pokud bychom přišli o lidi, jako jste Vy. Držte se! Mgr. Jitka Malá
OTÁZKA: Ministerstvo ve své zprávě tedy vycházelo z čeho, jestli to tedy můžete vědět? Michal
OTÁZKA: Z vaší zprávy vyplývá, že jste na základě výsledků vyšetřování vydali několik doporučení směřovaných k různým institucím, např. k Drážnímu úřadu atd. Nakolik jsou tato doporučení pro jednotlivé subjekty závazná - mají vůbec povinnost se těmito dopručeními vážně zabývat? Co když prostě neudělají nic a záležitost tím bude smetena ze stolu? Martin
OTÁZKA: Jaká je Vaše odbornost a myslíte si, že se Vaše odbornost slučuje s tak vysokou funkcí, kterou v Drážní inspekci zastáváte? Luboš M.
OTÁZKA: Kolik je Vám let? Vymazal
OTÁZKA: 1) Kde najdu firmu Automatizace železniční dopravy o které hovoříte? (Vaše citace v tisku) Tato firma neexistuje. Lze z toho vyvodit předpoklad neznalosti a vymýšlení i v ostatních věcech? 2) Kdo postihne České dráhy za zanedbanou údržbu lokomotiv? 3) Kdo poukáže na Správu železniční dopravní cesty, že z její strany bylo objednáno zařízení tohoto typu jako v Moravanech a nikoliv dražší avšak zřejmě účinnější zabezpečovací zařízení? Libor Marek
OTÁZKA: pane namestku, existuje na vas mail, kam se vam da napsat osobni sdeleni? Dekuji tom
OTÁZKA: Zdravím,v Moravanech přesedám 2x týdně a tu nehodu jsem viděl asi 15min po té co se stala. Můžete se mi pokustit vysvětlit, jak je fyzikálně možné aby za deště písek (mokrý) odizoloval lokomotivu s takovou ohromnou vahou? A co vagóny ty systém nezabere taky? Zdá se mi to jako nesmysl. Chain
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, zda vypsané výběrové řízení na nového generálního inspektora DI souvisí s touto kauzou. Děkuji Tommi
OTÁZKA: Jednalo se tedy o chybu softweru? Michal
OTÁZKA: Dobrý den! Domníváte se,že touto kauzou může být zpochybněna nezávislost Drážní inspekce na státní správě (Ministerstvu dopravy).Docela mne mrazí v zádech, když si člověk uvědémí, že politika může tímto způsobem i ohrožovat lidské životy.Drží vám palce do boje s ministerskými úředníky. Karel
OTÁZKA: Je pravda, co říkají odborníci? Zařízení ESA 11 neporušila žádnou normu, ale lokomotiva nejméně 6? Jiří D
OTÁZKA: Je tedy na železnici bezpečno? Michal
OTÁZKA: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, zda se uvažuje v souvislosti s touto nehodou z nějakou změnou stávajících norem a předpisů a pokud ano, tak z čí strany (DU, DI, AŽD). Děkuji. Pavel Balák
OTÁZKA: Proč jste na včerejší tiskové konferenci nedokumentovali, že jste byli „ovlivňováni“? Papíry, které jste tam rozdávali nic takového neprokazují. Máte ještě nějaké jiné podobné „dokumenty“ ? Nechce tímto pouze manipulovat s veřejným míněním? Martina Kovandová
OTÁZKA: Můžete doložit, že lokomotiva intenzivně brzdila? Karel
OTÁZKA: Přijde mi, jako by pan Novák byl zaměstnancem ministerstva nebo českých drah. Pane, měl byste se stydět! Chtěl bych vidět, jak byste mluvil, pokud by Vám třeba při neštěstí ve Studénce zemřel někdo z rodiny!? Co je pravda na tom, že právě tam ČD o probíhajících pracích věděla a záměrně nesnížila rychlost projíždějících vlaků? Jen proto, že nedostali zaplaceno? Václav Zmožek
OTÁZKA: Pane náměstku, zajímalo by mě, jak je možné, že komise složená mj. ze zástupců ministerstva a Českých drah měla tiskovou konferenci den před Drážní inspekcí, je to náhoda? Adam, výpravčí
OTÁZKA: Dobrý den, Jsem docela rád, že alespoň na něco se v téhle zemi člověk může spolehnout a alespoň někdo se stará o naší bezpečnost na železnici. Přijde mi, že české dráhy zajímá pouze zisk a problémy se snaží za podpory ministerstva jen ututlat. V jakém stavu je vůbec železniční síť? Je do její opravy a údržby investováno dostatečné množství peněz? Václav Zmožek
OTÁZKA: Dobrý den, mám několik dotazů: 1. Víte o tom, že i ostatní staniční zabezpečovací zařízení používaná v ČR (RZZ AŽD71, K-2002,...), ale i v Evropě (SIMISW, ACC, ...) se při ztrátě šuntu zachovají shodně jako ESA 11, a povolí postavit následnou vlakovou cestu ? 2. Víte o tom, že pan Miklenda činil v den nehody 19.05.2008 v Moravanech nátlak na pracovníka laboratoře, který prováděl přezkoušení zařízení ? Nátlak spočíval v tom, že pan Miklenda vyhrožoval zasláním dopisu na společnost ERA v případě, že se v protokolu neobjeví informace o chybné funkci ESA 11. 3. Dále bych všem zaměstnancům DI doporučil nastudovat TNŽ 34 2620 bod 9.3.1 (Dovolení zabezpečených jízd) a bod 6.2 (Kontrola volnosti úseku). 4. Na stránkách DI máte inzerát na Vrchní inpektory. Přednost mají zájemci se znalostí v oblasti sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a traťového hospodářství. Znamená to, že na DI nepracují odborníci z oboru zabezpečovacího zařízení ? Pavel Novák

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.