OTÁZKA:
Jsme silně přeregulovaný stát, značek jako máku, kdybych je měl např. v Praze všechny sledovat, tak bych dávno někoho zabil. Inflace v předpisech a omezeních vede nutně k zanedbávání těch důležitých. Co sledovat dřív, tachometr, auta, značky, světla (a těch teda je) chodce, díry, výmoly? Příkazové značky, hlavně rychlost a "plné čáry" jsou silně zneužívány. Často mají opodstatnění jen určitou část dne nebo týdne, ale jsou tam pořád a právě v těch dobách, kdy postrádají logiku se dostaví "z nebe komise" s radarem. Pokud přinese policajt svému nadřízenému kopec pokut z jednoho místa, měl by se nad tím slušný nadřízený zamyslet a hledat, co je tam nelogického a špatného. Rozhodně by se neměl domnívat, že jsou všichni řidiči zločinci a policajti ti chytří a spravedliví a radovat se z pokut.
Otázka:
Pane prezidente,
1) lze jezdit v takovém zmatku v ČR bez přestupků?
2) může mít taková policie autoritu?
Ivan
ODPOVĚĎ:
1) Problém dopravního značení ať už svislými či vodorovnými značkami není ve výlučné působnosti PČR. Ale ani tak se nedomnívám, že samotné dopravní značení je pro řidiče takovou komplikací, aby nemohli po komunikacích jezdit bez přestupků. 2) Cílem policejní represe v dopravě v žádném případě není objem vybraných peněz za přestupky, ale ovlinění postojů a chování účastníků silničního provozu a potažmo důsledků dopravní nehodovosti. Jinými slovy prioritou je prevence před represí.
2.10.2003 10:07