On-line rozhovor s ředitelem DP Praha Martinem Dvořákem

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 9. srpna 2007 do 9:40

OTÁZKA: Když se po příchodu Němců začalo jezdit vpravo, přehodily se pouze na tramvajových zastávkách značení (konec zastávky se stal začátkem a naopak). Do té doby logické uspořádání zastávek na křižovatkách se stalo nelogické. Při většině rekonstrukci starých křižovatek se kopíruje původní stavební uspořádání. Je možné to změnit? Poznámka: Podívejte se prosím na uspořádání starých křižovatek z pohledu jízdy tramvaje vlevo (před válkou) a jízdy vpravo (po válce) a uvidíte rozdíl :). Zbyněk
OTÁZKA: Vážený, dovedete si představit, co si myslí o Vaši odbornosti část lidí, kteří mají v paměti vaše s prominutím šaškování ve VV v přímém přenosu, kvalitu a úroveň Primy, Vaše občasné ( hodně dětsky naivní) rozhovory v mediích a tisku, Vaše chování na různých párty a mezi porno-celebritami, Váš vyhazov z Primy a nyní, jak se překvapivě dozvídáme jste se stal odborníkem na managament dopravy? Odpověď nečekám, v našem malém Kocourkově to není ani třeba. Stačí se rozhlédnout, kolik podobných odborníků, jako vy řídí náš stát, firmy úřady, státní podniky. Alespoň máme dostatek černého humoru. tisku nebo TV pozorující
OTÁZKA: Dobrý den, jak hodnotíte kvalitu tramvajových vozů typu 14T? Já jsem zatím zaznamenal velmi málo kladných názorů a ty se vesměs týkaly vzhledu nikoliv praktičnosti pro cestující. I pro mě je tato tramvaj velké zklamání, protože s ní často jezdím (málo místa, nepoužitelnost předních dveří, nevětrání, těžko dosažitelná madla pod stropem). Dále bych chtěl poukázat na nedostatečnou větratelnost v prostředcích MHD (autobusy a nové tramvaje), vyklápěcí okénka jsou úplně k ničemu a rozhodně se jimi větrat nedá (což je v teplých dnech velký problém) a střešní okna jsou na tom podobně. dr. Freaksworth
OTÁZKA: Dobrý den, jsem matka na MD a již několikrát jsem se dotazovala vašich příslušných úředníků na jednu věc. Proč nemají rtodiče na Md snížený cestovní tarif? Ve většině velkých měst v ČR(Brno, Olomouc, Ostrava... ),kde provozují MHD mají matky s kočárkem snížené jízdné. Proč v Praze ne? Je tolik cest, které musíme s dětmi podniknout k lékařům a podobně a tak by při výši rodičovských dávek nám snížené jízdné rozhodně velmi pomohlo... Děkuji Kateřina O.
OTÁZKA: Proč musím mým jízdným dotovat také jízdné bývalému zaměstnanci DP a jeho rodinným příslušníkům, když již 15 let nedělá u DP a byl u DP zaměstnán pouze 4 roky? To samé je i součastných zaměstnanců, když jejich manželky a děti mně neposkytují žádné služby. Děkuji za vysvětlení všem cestujícím. ing.Brtna
OTÁZKA: Nedavno jsem panu Steinerovi na jakesi on-line diskusi psala trochu rozzureny dotaz, proc nedostavujete vytahy na stanicich metra a obzvlast na Starometske, kde vytah je, ale neni otevren pro verejnost. Dluzim dpp omluvu. Odletela jsem sluzebne do Milana, hl. Mesta Italie, zakladajiciho clena EU. Po priletu ve vecernich hodinach jsme I s dcerou v kocarku kraceli pesky k hotelu, kdyz tu se pred objevila staricka ze strany na stranu se kyvajici tramvaj. "Podivej, tady musi mit turistu, kdyz teprve ve 22hod jede do depa ta historicka tramvaj" pronesla jsem k svemu muzi. Jenomze druhy den rano, kdyz jsem vysli z hotelu, tam ta stejna stara tramvaj byla zase. Bylo jich plne mesto. Odmitla jsem do ni nastoupit a rozhodli jsme se pouzit metro. Nevim, kolik maji v Milane stanic, ale ani na jedne nemaji vytah. Skoro v kazde je plosina pro invalidni vozik, ale ne na samostatne ovladani. Clovek sedici na voziku, musi zazvonit, vysvetlit italsky!! Dispecerovi, ze potrebuje pomoc s plosinou a cekat!! a pak se teprve vyveze. Jejich metro ma sedive steny a cernou podlahu a je vsude stejne. Bez vyzdoby, na zemi jsou odpadky a automaty na napoje jsou zamrizovane. Pusobi to depresivne a trochu strasidelne. Po 3 dnech se mi pri predstave, ze tam jeste dolu budu muset vlezt, delalo nedobre. Chci Vam rici, ( a to uz vim davno, na to se nemusi jezdit do Italie) , ze v Praze je uzasne fungujici MHD, je SPOLEHLIVA ( ja jsem pruvodkyne slysim obdiv od spousty turistu) CISTA a VESELA. A ten vozovy park - o nizkopodlaznich tramvajch( mimochodem jsou nejen pohodlne ale I krasne) v Italii snad ani neslyseli – znam i rimskou MHD. . Mame 54 stanic metra a ve 31 jsou vytahy. Italove se od nas mohou ucit. Jen ty vytahy na Staromestske nebo na Mustku, vzdyt se neda dostat do centra bez tahani 20 kg (kocarek + dite) do vysokych schodu, s tim byste opravdu mohli neco udelat. Kdyz uz ten standard mate tak vysoky….. Hezky den a porad tak peknou MHD Naviova naviova
OTÁZKA: Dobrý den, existuje nebo bude existovat nějaké zvýhodnění tarifu pro dárce krve? V jiných městech je určité zvýhodnění pro dárce, kteří tam darují. Pro příklad uvedu DP Hradec králové nabízí roční kupón pro dárce za 300,- na rok. Jednalo by se o významnou podporu, která by zvýšila prestiž DP - Praha Vladimír
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, v prvé řadě bych Vám chtěl popřát mnoho úspěchů ve vedení tak velké firmy, jako je DP. Mám na Vás dotaz, týkající se nových tramvají Porsche. V poslední době se mi naskytla vícekrát příležitost jet touhle tramvají. Mám pocit, že jich je víc a víc, což je skvělé. Budou i nadále přibývat? Pro nás jako důchodce je to nezbytné a opravdu skvělé svezení. Díky a ještě jednou - držíme palce. Radek Černý a kologevé Radek Černý
OTÁZKA: Dobry den, jezdite MHD? Ja ano a obzvlaste ted v lete mam pocit, ze si autobusy jezdi, jak se jim hodi - jednou o dve minuty drive, podruhe o osm minut pozdeji... Uprimne - povazujete se za kompetentniho cloveka ve vedeni DPP? Osobne mam totiz pocit, ze to jde v posledni dobe s MHD v Praze z kopce. Ales
OTÁZKA: Dobrý den. Berete jako svůj hlavní úkol udělat z DP výdělečnou (nebo co nejméně prodělečnou) firmu, nebo je pro Vás důležitější zajistit bezproblémovou a dostupnou dopravu po Praze? Dan
OTÁZKA: Proc posledni spoj ze zastavky motol bus 174 jede v 0.00 a prvni nocni bus 510 az v 1.17 ??? interval 1 a 17 minut mi neprijde uplne nejkratsi. dekuji Adam
OTÁZKA: Dobrý den, stává se mi, že někdy jedou dva i tři autobusy stejným směrem během pěti minut a pak třeba dvacet minut až půl hodiny nic nejede, poradíte mi kde na toto mohu upozornit? Milan
OTÁZKA: Když jsem se v minulosti soukromě ptal manažerů DP, proč neuzavřou Metro turnikety aby nejezdili ledé načerno, odpovídali unisomo, že prý by to bylo "Sociálně necitlivé".Když to může jít v Torontě, Paříži , Londýně, proč ne tady? Proč musí hlupáci platit neustále vyšší jízdné, aby se podvodníci mohli vozit zdarma? Jde to jinde proč ne tady. Jde o to jen cestující převychovat. Těch pár hrubiánů co kontrolují jízdenky to nezachrání. Donuťte cestující platit a snižte jízdné. I v travajích a autobusech. Luis 9
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, z jakého duvodu jsou tak dlouhé intervaly na lince metra B (vubec jsem si nevsiml, ze by se nejak snizily, jak píšete)..? když přijede metro v odpoledních hodinách, tak se mi ne jednou stalo, že jsem si i dvě metra musel nechat ujet, jelikož byly přeplněné.. další problém - přeplněné soupravy - ať už metra, autobusy, tak i tramvaje... díky za jakoukoliv odpověď..M, Michal
OTÁZKA: Proč se na zastávkách na znamení musí mávat? Všude v civilizovaném světě (ale i v Budapešti) stačí na zastávce stát, což je signál k tomu, aby řidič autobusu zastavil. Vašek
OTÁZKA: Dobrý den, nesouhlasím s Vaším tvrzením o snížení intervalů na trase B. Dnes ráno jsem nedoběhla vlak v 6:10 ze stanice Anděl do centra a další jel až v 6:16. Navíc přijel tak plný, že jsme se do něj nemohli dostat. Těch 6 minut je snížený interval? Jana
OTÁZKA: Dobrý den, co hodláte dělat s bezdomovci jezdícími MHD (pochybuju, že mají jízdenku). Ten smrad je někdy opravdu nesnesitelný. Děkuji. Martin
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl jsem se zeptat kolik DP zaměstnává revizorů a jaký je systém jejich odměn. Děkuji Ravik
OTÁZKA: Pane řediteli, orintační systém v Metru je katastrofický, nedivím se turistům a mimopražským, že bloudí.Když sjedu do stanice metra tak musím dojít až na metr k orientační tabuli, abych zjistil, kde jsem a ze které strany mi to jede.Mám X nápadů jak to vylepšit.kahrcmi@seznam.cz Míra C.
OTÁZKA: Vím, že jste skvělý hráč golfu, na hřištích však letos vidět příliš nejste. Mohu to chápat tak, že být ředitelem DP Praha je náročnější než být ředitelem Primy? pavel Schreiber
OTÁZKA: Dobry den, nemate v umyslu, nahradit co nejvice normalnich autobusu nizkopodlaznimi? Myslim, ze soucasny pocet nizkopodlaznych autobusu je hodne nedostacujici. Rhea
OTÁZKA: Dobrý den, plánujete zavedení pozitivní motivace pro řidiče, nebo bude i nadále platit, že dobrý řidič si vydělá na korunu stejně jako dobytek? A pokud mohu ještě doplňující otázku: bude se něco dělat se současnou politikou maximálního utajování provozních informací, nebo zavedete větší otevřenost ve vztahu k cestujícím? Mluvím o zákazu zveřejňování VJŘ (např. v souvislosti s provozem nízkopodlažních tramvají, které nejsou uvedené v JŘ pro cestující), dále "tajné" nájezdy a zátahy tramvají (takže cestující je nemohou využít) a samozřejmě neinformování cestujících o závažných mimořádných událostech například pomocí dispečerské zprávy do vozu přes generální volbu (tuto možnost mají všechny tramvaje v Praze). Díky za odpověď, Nedvěd R31
OTÁZKA: Dobrý den, proč prosím v Modřanech má autobus č. 165 každý den ráno ve směru Jižní Město zpoždění cca 15-45 minut? Už jsem díky tomu přišla o zaměstnání. Jana
OTÁZKA: Dobrý den, není trochu luxus, že na každé trase metra je jiný zabezpečovací systém? Relé
OTÁZKA: Dobrý den, proč potkávám revizory stále na stejných místech, především v metru a třeba v autobuse v podstatě vůbec? Metrem sice prochází největší počet cestujících, ale připadá mi, že se revize zaměřuje na snadné cíle, tedy špatně informované turisty. Naopak v autobusech si černí pasažeři libují. A věřte, že jich je dost... Pavel
OTÁZKA: Počítáte se tím, že kamarový systém v metru bude konečně upraven tak, aby pořizoval záznam? S ohledem na to, že policistu v metru nepotkáte a kamary nikdo soustavně nesleduje, je to asi jediný způsob, jak omezit řádění kapsářů, sprejerů a dalších živlů. Tomáš D
OTÁZKA: dobrý den, ráda bych se zeptala, jak je možné, že nikde nejsou označené nízkopodlažní tramvaje č.9, přestože jezdí a to ne zrovna krátkou dobu. Lidé na vozíčku jsou na těchto informacích závislý, a tímto se cestování trochu hodně komplikuje!! Děkuji za odpověď kate schumacher
OTÁZKA: pane generalni rediteli,bude podnik resit bezdomovce v doprave,pomocene a zaspinene sedacky,spici vagusy ve vlacich metra,opilce a bezdomovce?Je v teto situaci kdy se stitim si v metru sednout spravne zvysovat jizdne? Casey
OTÁZKA: Kdy bude metro protaženo do Uhříněvsi? Xavon
OTÁZKA: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, hodláte do budoucna řešit otázku vymáhání pokut za čenou jízdu, zda na to bude najata nějaká firma a za jakých podmínek. Děkuji za odpověď K.Křičková
OTÁZKA: Dobrý den! Jedním z problémů DP je, že zaměstnává osoby staršího věku, často i důchodce (a to i na vedoucích místech!), kteří jsou brzdou jakékoliv perspektivní změny. Z osobní zkušenosti vím, že se chlubí tím, že jsou u podniku již 20, 30 let (což je spíše znak absence flexibility a nikoliv skutečnost hodná ocenění) a dosud dobu komunismu vychvalují do nebes. Nehodláte s těmito zcela neefektivními elementy – relikty neblahé minulosti – blokující místa mladým asertivním lidem, kteří by mohli podnik v mnoha ohledech proměnit na firmu evropského formátu – něco udělat? Děkuji za odpověď Jaroslav Mourek
OTÁZKA: Dobrý den, uvažujete o zavedení zvýhodněného jízdného pro ženy na mateřské dovolené? Zdá se mi to fér. Děkuji Vám. Marcela
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych věděl, kdy začnou jezdit slibované elektrobusy na Václavském náměstí? A také jestli DP neplánuje zavést autobusové linky přímo do centra, jako již jezdí autobus na trase o Karlova náměstí směrem k I.P.Pavlova? TŘP
OTÁZKA: Trasa B má odpoledne kolem 16 - 17 hodiny intervaly po 5 minutách, ale i tak je to narvaný až k prasknutí. Můžete ty intervaly ještě snížit? Navrhuji, aby se metro B prodloužilo ze Zličína do Řep, pak do Ruzyně, Dlouhou Míly a pak na letiště. Bylo by to určitě levnější. Briťák
OTÁZKA: Vaše Hurá akce je ohromná. Snad nikdy nebylo v informačních letácích tolik chyb!!! Navíc když jsou všechny oranžové, tak si člověk ani nevšimne, že už je zas někde další výluka. rejpal
OTÁZKA: Zdravim, nekdy mi pripada, ze jsem jeden z poslednich, kdo v MHD plati. Kdy zmenite odbavovaci system, aby byla duslednejsi kontrola. Pravdepodobnost, ze cerny pasazer narazi na revizora, je stale minimalni, pochybuju, ze se nekomu nevyplati jezdit nacerno. stary turniket
OTÁZKA: Jsem fanda do veřejné dopravy a jako takový si rád fotím i autobusy a tramvaje. Zrovna tak to dělám v Německu, Rakousku, ale jen v Praze se mi už několikrát stalo, že mě řidič málem inzultoval za to, že jsem si dovolil vyfotit jeho vozidlo. Šotoman
OTÁZKA: Co pokládáte za svůj největší úspěch, ať už soukromý nebo pracovní? Xavon
OTÁZKA: Pane řediteli, kdy už konečně nebudeme muset sedat v autobusech a tramvajích na špinavé látkové sedačky plné vlasů, se "zažehlenými" žvýkačkami a jiným humusem. Nebyla by praktičtější koženka nebo plast, jako dříve? Klárka
OTÁZKA: Dobrý den, bude dražší jízdné a proč? Už mi to připadá dost drahé... Díky bublinka
OTÁZKA: Dobrý den, případné zdražení jízdného obhajujete tím, že je u nás skoro nejnižší v celé Evropě. Ale myslíte na to, že také mzdy jsou u nás zlomkové v porovnání se Západem? Lidé, kteří jezdí MHD, nekradou. Josef Novák
OTÁZKA: Dovolil bych si ještě jednu otázku: Když nejste schopní udržovat textilní potahy sedadel, do kterých hlavně v tramvajích docela běžně močí bezdomovci, neuvažujete, že se vrátíte ke snadno a mnohem levněji udržovatelné kožence? Nepřál bych vám zažít ten pocit, když si sednete a pod vámi to začvachtá... Tomáš D
OTÁZKA: Jak relaxujete? Jste spíše workoholik nebo lenoch? Xavon
OTÁZKA: Chápu, že jako bývalý šéf Primy máte dobré vztahy se Žlutými lázněmi, kde se natáčel Bar a Vyvolení, ale proč byla zcela nestandardně přejmenována v hlášeních v tramvajích zastávka Dvorce na Dvorce-Žluté lázně? Hned další zastávka přitom nebyla přejmenována na Kublov-Plavecký bazén Podolí, přestože tam míří ještě více lidí. Tak trochu pirátské vysílání:-) Šrek
OTÁZKA: Jste optimista? Xavon
OTÁZKA: Připadají vám praktické nové tramvaje 14T, které mají první dveře jen pro šoféra, takže cestující zmateně běhají po zastávce, kabina řidiče zabírá i v interiéru nesmyslně mnoho místa na úkor prostoru pro pasažéry, nemluvě o nepochopitelných sedačkách pro jeden a půl člověka? Při svých cestách po Evropě jsem nikde nenarazil na tak nešikovně řešené (a hlučné) tramvaje... Vratislav Pech
OTÁZKA: Dobrý den, pane řediteli. Jak velký byl pro vás kulturní šok, když jste ze soukromé, zřejmě velmi profesionálně řízené firmy, přišel do přezaměstnaného molochu, který leckde připomíná 80. léta? Martin
OTÁZKA: Dobrý den, 1. V tramvajích a autobusech se velmi rozmáhají psi bez košíku. Budete s tím něco dělat až poté, co vystresovaný pes někoho ošklivě pokouše, nebo dříve? Proč není položka "pes bez náhubku" v sazebníku pokut? 2. Ve většině metropolí západní Evropy jsou všechny zastávky autobusů i tramvají na znamení, vy to naopak rušíte. Jsou česká specifika - navíc neekonomická - opodstatněná? 3. Nové autobusy i tramvaje jsou hůře větratelné než ty staré. Horkých dní bude možná přibývat. Co s tím? Děkuji za odpovědi. Jiří Macek
OTÁZKA: Které je Vaše oblíbené jídlo k pivu? Xavon
OTÁZKA: Pane generalni rediteli.Pracuji u DP 11 let.Ridim vlacek metra za 200 milionu korun ktery vazi 180 tun a jsem zodpovedny i za tech priblizne tisic lidi za svymi zady.Myslite si,ze dvacet tisic cisteho je odpovidajici mzda?Kolik berou lide v kancelarich nebo spaci na pohotovosti ve stanici Muzeum?Vzhledem k situaci v podniku se fakt nepodepisu.Diky za odpoved. Casey
OTÁZKA: Dobrý den, pane Dvořáku. Máte rád sluníčko, kytičky, zvířátka a přírodu vůbec? Udělal jste si letos na jaře čas a vyrazil do přírody v rozkvětu a rozpuku? Pociťujete na jaře zvýšenou potřebu něhy? Xavon
OTÁZKA: Předchozí vedení DP za přispění dalších městských organizací jako TSK proměnilo vestibuly a okolí stanic metra Vltavská, Národní třída, Kačerov a dalších v nalévárny alkoholu a tržnice s krabicovým prodejem veteše, kde se srocují bezdomovci a alkoholici a kde se normálnímu cestujícímu minimálně zvedá žaludek, pokud není rovnou verbeží napaden. Budete s tím něco konečně dělat, nebo si prostě máme zvykat, že důležitejší než bezpečí a pořádek je zisk stánkařů a pravděpodobně i těch, co tohle povolují (jinak se to vysvětli nedá)? Nemyslíte, že tenhle problém je jeden z hlavních důvodů, proč nepoužívat MHD? A bude za Vašeho vedení dál pokračovat devastace a likvidace architeknonické hodnoty vestibulů stanic metra, jako třeba na Smíchovském nádraží nebo Náměstí Republiky? Tomáš D
OTÁZKA: Zdravím, 1) Z jakého důvodu je zastávka autobusu 192 Pod Ryšánkou na znamení a jestli by v tom případě nebylo dobrý tam udělat alespoň přístřešek když už jsou i na každé zastávce v poli? 2) Nemělo by metro vyjet v určitém intervalu z konečné a snažit se co nejdříve dostat na druhý konec? To je přeci smysl metra. Co májí znamenat ty prostoje v zastávkách? Je logické čekat na metro z protisměru když jsou traťové úseky různě dlouhé? Děkuji za vaše odpovědi a pěkný den. Petr

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.