Ředitel výrobce zabezpečovacích zařízení Zdeněk Chrdle

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 7. října 2008 do 13:17

OTÁZKA: Dobrý den. Proslýchá se, že k mimořádné události v Hulíně 29.8.2008, kde údajně také došlo k poruše pískovače, došlo tak, že si ten písek pod sebe "nasypal" strojvedoucí úmyslně, že to asi byla dopředu připravená akce Federace strojvedoucích, aby ještě více zpochybnili systém ESA11. Drážní inspekce se ve své zprávě z Moravan na tuto mimořádnou událost v Hulíně také odvolává. Můj dotaz by měl být spíš určen Drážní inspekci: Kdy DI zveřejní závěrečnou zprávu z šetření mimořádné události v Hulíně ze dne 29.8.2008? Do dnešního dne (7.10.2008) tak neučinila. Zdá se totiž, že informace z Hulína má k dispozici jen Drážní inspekce a Federace strojvedoucích a nikdo jiný. Pane řediteli chci se Vás zeptat na Váš názor na událost v Hulíně a zda bude AŽD po Drážní inspekci požadovat zveřejnění šetření události v Hulíně, na které se sama DI ve své zprávě z Moravan odvolává. Milan C
OTÁZKA: pane JZADRAZILE díky za Vaší otázku,a všiml jste si, že Dlabaju nezajímá co se děje na silnicích? když je někde nějaký průšvih vinou nekvalitní silnice, kde se zabije daleko více lidí to už nikoho nezajímá, a kolik se tam dává financí oproti ekologické železnici. pan Dlabaja má asi vlivnějčí našeptávače, hlavně, že mu to sype otázka: Je za touto ESAmánií konkurence? pomalu už tomu věřím bosss
OTÁZKA: Dobrý den, z vlastní praxe vím, že vlaky "mizí" i v jiných případech, např. rezavé kolejnice, znečistěné listím a podobně. Předpokládal bych, že logika zařízení bude vyhodnocovat zda vlak odjel přes některý z přilehlých úseků. Pokud ne, měl by se "zeptat" kde je. Nejsou to relátka ale počítač pro který to není problém. Proč tak jednoduchou věc ten program neumí? Jaroslav Novák
OTÁZKA: Můžeme přes ESA 11 jezdit i rychlostí větší než 5km/h a přežít to? Hrdle Klubin
OTÁZKA: Pane Chrdle, stala se velká tragedie a je třeba najít viníka. Nicméně předpokládám, že Vaše firma vyvinula zařízení na základě zadání od ČD a to ho také náročně testovalo a schválilo do provozu - jistě i za spoluúčasti Drážní inspekce s tím, že vyhovuje všem požadavkům. Nevím přesně, jak funguje toto zařízení, ale jelikož jsou ve hře 3kg písku, počítám, že pro jeho funkci je třeba dokonalý kontakt kol lokomotivy s kolejnicemi. Moje otázka je tedy:"Proč je sypač vyveden již před první nápravou. Když bude až za ní, pak by kontaktu kol s kolejí nevadilo ani kdyby se písek sypal trvale - nebo se mýlím?" P.Včelda
OTÁZKA: Dobrý den, všiml jsem si, že proti Vám jde hlavně televize Nova a její reportér p.Dlabaja ? jzadrazil
OTÁZKA: Neni možno problem vyřeši jen programově? J.Skala
OTÁZKA: Je možné tento stávající systém vylepšit, nebo by bylo vhodnější jej od základů změnit? O jeho nespolehlivosti jsem slyšel již dříve. Děkuji Jan D.
OTÁZKA: Zdravím Vás, pracujete například na úpravě sw tak, aby systém např. bez najetí na další (sousední) izolovaný úsek kolej neuvolnil? Jerry
OTÁZKA: Kolik nehod bylo v historii vaší firmy způsobeno vašimi systémy? jan
OTÁZKA: Pokud byl vlak na písku "odizolován" mohlo by dojít k úrazu nastupujících a vystupujících cestujících elektrickým proudem? Jakou má pan Miklenda kvalifikaci, je to zabezpečovák nebo strojvedoucí? Dolfi
OTÁZKA: děkuji za bleskovou odpověď je mi divné jakou cestou se vede celá ta mediální to nikoho nezajímá, na kterou nápravu nebo jak se říká soukolí se sype písek, když je jedna z podmínek, že vždy jedna musí být v kontaktu, agby vaše ESA fungovala to je nepodstatné pro tuto záležitost???že se strojvedoucí víc nestarají o to v jakém stavu mají stroje na kterých jezdí. čekám, zda se některých připojí, ale to se nestane když podepisují mlčenlivost!!! bosss
OTÁZKA: Tak kdy se můžu zase dočkat, že si ve vlaku při průjezdu přes Vaše zařízení nadrobím v poli do kalhot? Václav Tittelbach
OTÁZKA: Dobrý den, ve zprávách, přinášených o události v Moravanech, trvale figuruje název vašeho zařízení. Využívají podobného principu zjišťování volnosti i jiná zabezpečovací zařízení? Pan Navrátil
OTÁZKA: Jsem na vaší straně a plně důvěřuji vašemu zařízení. Myslím, že mediální humbuk není na místě... Honza
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat zda zařízení ESA 11 je vyrobeno podle platných norem ? Pepa Kocourek
OTÁZKA: V každém programu je alespoň jedna chyba... Ale takováhle teda zamrzí. Informatik
OTÁZKA: Zdá se mi nelogické, že stačí trochu písku, zabezpečovací zařízení vyhodnotí, že kolej. obvod je brázdný, i když se vlak neobjeví v následujícím úseku. Kamil
OTÁZKA: Myslíte si, že je Drážní inspekce dostatečně kompetentní? Můžete nějak doložit neodbornost některých jeíjích pracovníků? Přeji nám všem méně nehod na kolejích! Francy
OTÁZKA: Opravdu si myslíte, že ta vaše ESA je v pořádku, když jí zmizí vlak? neměla by udělat nějaké varovné hlášení? R.
OTÁZKA: Zajímalo by mě, jestli se chovají stejně jako ESA-11 i jiné systémy v ČR nebo v Evropě. Děkuji a přeji hezký den. Janovský
OTÁZKA: A co říkáte na ten spadlý most? Určite víte, jak to na železnici funguje. Netlačí dráhy na to, aby hlavně nebyla zpoždění na úkor bezpečnosti? Tlačí i na Vás? Ilner
OTÁZKA: Dobrý den, jako celoživotnímu fandovi železnice mi nedá spát nehoda v Moravanech a její příčiny. Před nedávnem se stala nehoda v Káranicích, kde rychlík narazil do nákladního vlaku. Tam jsou počítače náprav. Zabránilo by nehodě použitím kolejových obvodů namísto počítačů náprav? jan
OTÁZKA: V čem jsou zabezpečovací zařízení na našich kolejích tak zvláštní, že s nimi mají zahraniční vozy takové problémy? Alespoň kolem homologace Pendolina a Taurusu byly vždycky velké diskuse. Šroubek
OTÁZKA: Dobrý den. Pane Chrdle, Vy si opravdu myslíte, že písek může odizolovat celý vlak? Kdybych připustil, že písek odizoluje jen první nápravu na lokomotivě, tak co potom ostatní nápravy na vagónech??? Děkuji za odpověd a přeji hezký den. Roman Adámek
OTÁZKA: Jsou podle vás technici a odborníci jednotní v pohledu na danou problematiku a jak se jejich stanovisko liší od stanoviska Drážní inspekce. Díky, mějte se hezy. Jiří Kovanda
OTÁZKA: A kam ten vlak zmizel z monitory? Když zmízí vlak, tak to má začít houkat a všechno zastavit, proč se to nestalo? Orient Express
OTÁZKA: Jako odborníka se Vás tedy zeptám na nehody na železnici obecně. Není jich hlavně v poslední době moc? Jiří Malec
OTÁZKA: Proč se nehlídá sekvence navazujících úseků ve stanici, jak požaduje Drážní inspekce? Milan Soukup
OTÁZKA: ESA – 11 je opravdu čistě český systém? Je o něj zájem v zahraničí, či je to jen naše specialita? Díky za odpověď. BS Bohumil S.
OTÁZKA: A to jste to zařízení nezkoušeli pořádně? Jste měli vedět, že tam bude mašinfíra sypat písek pod kolo, no ne? Jankovitý
OTÁZKA: pane Chrdle, jak jsem viděl šot z nějakého zasedání v Řecku kam si na výlet vyjeli strojvedoucí - to vy máte vybudované vaše zařízení v každém státu v EVROPĚ? že je to pro ně tak bolavé a nebo k nán všichni zajíždějí na svách lokomotivách? nerozumín o co jim jde. bosss
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak vaše firma prosperuje a jestli nabízí zaměstnancům srovnatelné platové podmínky se zahraničními firmami? A co za vlastnosti a dovednosti hledáte u budoucích zaměstnanců? Eduard Haken
OTÁZKA: Dobrý den. Pane řediteli, jakou máte pro svou funkci vzdělání a praxi? Jiří Malec

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.