iDNES.cz

Odpovědi ministra dopravy Milana Šimonovského

Milan Šimonovský
velikost textu:
vydáno 19.10.2005 9:30
Sněmovnou prošla novela silničního zákona, kterou podepsal i prezident. Trestné body pro řidiče by tak mohly platit už od poloviny roku 2006.
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře, v regionálním tisku se objevila zpráva, že výstavba Medlešické spojky na trati Pce-Chrudim se odkládá z roku 2007 na neurčito. Je tato zpráva pravdivá? Kdy se tedy přeložka začne stavět? Děkuji za opdověď. Němec
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Výstavba propojení trati Pce- Chrudim je v přímé působnosti investora Správa železniční dopravní cesty. Podrobnosti o této stavbě mohu odpovědět, pokud svůj dotaz pošlete prostřednictvím formuláře, který naleznete na www.mdcr.cz. 19.10.2005 9:37
OTÁZKA: Dobrý den, co nejvíce oceňujete na bodovém systému? p.T.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Bude působit preventivně a výchovně. Stane se tématem každodenních debat řidičů, kteří si tím budou uvědomovat důležitost bezpečné jízdy. 19.10.2005 9:38
OTÁZKA: Co říkáte nápadu postavit tunel pro VRT mezi Prahou a Berounem. Bah
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Tunel se skutečně připravuje jako součást třetího železničního koridoru. Přikláním se ke stavbě definitivního dlouhého tunelu, který podstatným způsobem zkrátí čas potřebný pro cestu mezi Prahou-Plzní na zhruba 40 minut. Zatím se varianty připravují v technické studii. Stavba by mohla začít v roce 2010. 19.10.2005 9:40
OTÁZKA: Jste pro snižování daní? Budete to navrhova? Pepa
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Jsem pro snižování přímých daní, které pomáhají vytvářet nová pracovní místa. Naše návrhy byly zapracovány do vládní daňové reformy, která snižuje příjmy právnických osob každoročně o dvě procenta, návrh snížení daní z příjmů pro fyzické osoby je projednáván ve Sněmovně. 19.10.2005 9:42
OTÁZKA: Myslíte si, že možnost odebírat řidičské průkazy na místě, nepřispěje k většímu počtu úplatků pro policisty? menO.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již dnes mám jednání s policejním prezidentem na téma nový zákon o provozu na pozemních komunikacích a činnosti policie při dohledu nad plynulostí a bezpečností silničního provozu. Řidičský průkaz lze dočasně zadržet pouze v případě vážné dopravní nehody a jízdy pod vlivem alkoholu a drog. 19.10.2005 9:45
OTÁZKA: Máte řadu funkcí ve veřejném životě. Máte čas relaxolvat, na své koníčky? Lojza
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Málo, vyjde mi čas na kolo a v zimě na lyže. 19.10.2005 9:45
OTÁZKA: Je mi o vás známo, že jste velký sportovec. Stále provozujete horolezectví? Či idalší podobné sporty? Zdena
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Horolezectví se nedá dělat občas. Do hor stále rád chodím. Ze sportů už mi zbylo jen plavání. 19.10.2005 9:46
OTÁZKA: Dobry den, chci se zeptat za jak dlouho bude v ceske republice zevedeno elektronicke mytne a jak se bude posuzovat nedani prednosti chodci na prechodu. dekuji za odpoved jirka
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Od 1. 1. 2007, nedání přednosti chodci na přechodu zůstává přestupkem stejně jako dosud s postihy až do výše 5.000 Kč a tři body v bodovém systému. 19.10.2005 9:48
OTÁZKA: Co budozu vaše hlavní proiority do vole? Už se připravujete na kampaň? Radan
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Hlavní priorita je zavedení elektronického mýtného,které spolu s podporou kombinované dopravy vytvoří ekonomickou motivaci pro nákladní přepravce využívat železniční dopravu namísto silniční. 19.10.2005 9:49
OTÁZKA: Dobrý den pane. Opravdu trváte na svém "plánu rozšířit během několika málo let D1 na 3 (6) pruhů? Váš ODS protivník představil mnohem reálnější plány... Tom
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Trvám na tom, že rozšíření D1 musí být otázkou několika let. Stejnou prioritou je výstavba tzv. severního spojení mezi Olomoucí a Hradcem Králové. Obě komunikace jsou stejně důležité a musí být zkapacitněny obě v co nejkratší době. 19.10.2005 9:51
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře,chtěl jsem se zeptat na Váš osobní názor na bodový systém. Já jsem určitě PRO, ale nemyslíte, že na něj doplatí řidiči, kteří sedí za volantem dnes a denně narozdíl od těch "čepičkářů" s vejci za sklem, kteří jezdí jen na Velikonoce a na Dušičky.Díky. Rudy
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Každý si zváží, kolik by za svůj dosavadní výkon za volantem dostal bodů, a tomu musí přizpůsobit způsob své jízdy. 19.10.2005 9:52
OTÁZKA: Kandidujete příští rok do sněmovny. kolik myslíte, že získá KDU-ČSL na jižní Moravě mandátů? Jaký výsledek tipujete celorepublikově, myslím procenta. Petra
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: V současné době máme na jižní Moravě tři mandáty, chtěli bycho dosáhnout šesti mandátů. V celorepublikovém výsledku budeme usilovat o dvojciferný výsledek. 19.10.2005 9:53
OTÁZKA: Pane ministře, jaký je Váš názor na navržené zastavení provozu na 9 tratích ve středních Čechách ? Podle mě vedení středočeského kraje míchá hrušky s jablky, tj. opravdu neperspektivní tratě (např. Kolešovka, Bošice-Bečváry) s tratěmi jejichž zrušený by byl evidentní nesmysl (Rakovník-Louny, Praha-Rudná-Beroun, Vrané-Dobříš). Máte jako ministr dopravy možnost v této věci něco udělat ve prospěch železnice ? A jaký je vůbec Váš názor na budoucnost místních tratí ? Podle mě by se měly v maximální míře zachovat. Zdeněk Janout
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Kompetenci k objednávce regionální dopravy má od letošního roku kraj a já věřím, že se Českým drahám, a.s. podaří uzavřít smlouvy na stávající dopravní výkony. Věřím, že zastavení provozu bude až krajní případ dopravně nevyužitých tratí. 19.10.2005 9:55
OTÁZKA: Dobry den. Citite se odpovedny za katastrofalni stav nasich silnic nebo za to "muze" nekdo jiny ? Nemyslite, ze byste mel odstoupit ? amundsen
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Myslím, že ten, který se snaží opravit silnice, které jsou v katastrofálním stavu, by tu měl být co nejdéle. Dědictví ještě z komunismu se nepodařilo za 15 let odstranit. Za nos by se měli chytit současní kritikové, kteří ve své působnosti opravy komunikací v minulosti měli (exministr Říman). 19.10.2005 9:57
OTÁZKA: Jak se vám spolupracuje s ministrem životního prostředí Ambrozkem? Nehádáte se jen? Honza
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Nehádáme se, ale naše jednání jsou velmi obtížná. Pan ministr chrání životní prostředí "do roztrhání těla". 19.10.2005 9:58
OTÁZKA: Náš stát je v sociální krizi. Lidé nemají peníze na bydlení a vy si vymyslíte tunel za 20 miliard. Jakou bídu musí občané prožívat abyste se vzdali svých megalomanských projektů, v jejichž rozpočtech jsou skryty peníze na vilky vlivných úředníků? Tuneláři! Roman Škazl
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Odpovědný stát musí investovat do dopravní infrastruktury, která je nezbytnou podmínkou hospodářského rozvoje, vytváření nových pracovních míst a zvyšování životního standardu. 19.10.2005 9:59
OTÁZKA: Pane ministre, jaký máte nazor na vyvoj situace kolem R35 a na pristup Pardubickeho kraje k reseni tohoto problemu. Dekuji Jirkas
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Rychlostní komunikací 35 mezi Olomoucí a HK připravujeme do výstvby již v příštím roce, kdy propojíme dálnici D11 mezi Prahou a HK. Naši přípravu části této komunikace na území Pardubického kraje brzdí rozdílné názory na vedení této komunikace mezi zastupitelstvem a ministerstvy. Vláda bude brzy projednávat můj návrh na ustanovení řídícího výboru této stavby, kde budou zastoupeni hejtmani krajů a ministři. Věřím, že se tomuto výboru podaří urychlit přípravu tohoto úseku. 19.10.2005 10:02
OTÁZKA: Co se vám podařilo za ty tři roky ve funkci ministra dopravy? Jste na něco pyšný a za něco se stydíte či vám vadí, že se třeba zatím nestihlo udělat? Karel
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Nejvíc hrdý jsem na to, že se mi podařilo zastavit pro stát zcela nevýhodný projekt s ostravskou dálnicí D47 a tuto dálnici se přes všechna úskalí podaří postavit s garancí státu. Úspory jsou odhadnuty na 80 mld korun. Podařilo se transformovat ČD, rozpoutat diskusi o bezpečnosti silničního provozu završenou novým zákonem. Připravil jsem realizaci systému elektronického mýtného, digitální tachometru a dalších IT technologií v dopravě. Podařilo se rozestavět a postupně předávat do provozu všech šest dálnic v ČR. Jen v letošním a příštím roce odevzdáme do provozu 105 km nových dálnic a nové železniční koridory. 19.10.2005 10:08
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře, chtěl bych se Vás zeptat, jestli je vhodné aby strážníci městských policié měřili rychlost v obci. Podle mě budou totiž honit svoji výslednost, která je úměrná osobnímu příplatku a stane se z toho *hon na řidiče* pavel
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: V prvé řadě strážníci městské policie budou dokumentovat přestupky proti zákonům na úseku měření rychlosti v součinnosti s Policií ČR. Postihnout mohou jen ty řidiče, kteří porušují zákon. O přestupcích rozhoduje správní úřad pověřené obce s možností soudního přezkumu. 19.10.2005 10:11
OTÁZKA: Budete na vašem sjezdu kandidovat na nějaké stranické funkce? Jak se vám spolupracuje s předsedou Kalouskem? Budete ho volit? Cyril
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Budu kandidovat na místopředsedu strany. Podporuji předsedu Kalouska. 19.10.2005 10:12
OTÁZKA: Proč pořád není v silničním zákonu nějaký paragraf, který by výslovně zakazoval cyklistům jízdu po rychlostní silnici vedle které je cyklistická stezka ? Jiří Kuchta
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Cyklista nesmí jezdit po dálnici ani silnici pro motorová vozidla ze zákona. 19.10.2005 10:13
OTÁZKA: Jaká je podle Vás nejvýznamnější změna, kterou nový silniční zákon přinese (myslím konkrétní dopad na řidiče)? p.T.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: V prvé řadě se zákon stává vymahatelným v praxi a působí preventivně a výchovně. 19.10.2005 10:14
OTÁZKA: Proč se u zkoušek v autoškole zcela nesmyslně rozsáhle zkouší tzv. technika (stačil by přitom jednoduchý test, když už!)a nevěnuje se dostatečná pozornost např. krizovým situacím (chování při nehodě, zdravověda etc)? Miroslav Vávra
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Připravujeme novou vyhlášku o testech v návaznosti na nový zákon o provozu na pozemních komunikacích, včetně nových testových otázek, které budou zaměřeny více na praktické potřeby provozu. 19.10.2005 10:15
OTÁZKA: Máte volební sjezd strany za chvíli. Budete si jen volit vedení či budete řešit i program? Mirek
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Sjezd bude projednávat i programové otázky, např. podporu malého a středního podnikání. 19.10.2005 10:16
OTÁZKA: Dobrý den. Jste pro to, aby se většina kamionové dopravy přesunula na železnici, což by mohlo prospět českým dálnicím ? Marek
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Ano, schválená dopravní politika předpokládá zavedení elektronického výběru mýta na silnicích, které zdraží používání vybraných komunikací pro nákladní automobily. Tím nastaví ekonomickou motivaci pro vyšší užívání železniční dopravy. Stejným směrem jde vládní podpora kombinované dopravy. 19.10.2005 10:18
OTÁZKA: Dobry den, uvazujete o omezeni kamionove dopravy v dobe dopravnich spicek? (patek odpoledne, nedele odpoledne...). Dekuji T.J.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Nový zákon s tím počítá. Omezení kamionové dopravy se vztahuje na pátek od 1.7. do 31. 8. v době od 17.00 do 21.00 hodin a samozřejmě v sobotu a v neděli. 19.10.2005 10:20
OTÁZKA: Kdy bude dostavěná rychlostní silnice R7? Cesta autem z Prahy do Chomutova je neúnosná a silnice by to vyřešila. Navíc by to pomohlo severu při získání zaměstnavatelů. Jirka
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Prioritou je dobudování dálnic a rychlostních komunkací v celkové délce 2100 km, v současné době jsme zhruba v polovině. Dokončení základního systému včetně R7 předpokládáme cca v roce 2015. 19.10.2005 10:22
OTÁZKA: Co je vaše oblíbené jídlo? Máte vůbec čas se pořádně najíst? Lida
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Nejradši mám žemlovku, rýžový nákyp a ovesnou kaši. 19.10.2005 10:22
OTÁZKA: Kromě bodového systému,chystáte nějaké preventivní kroky z hlediska bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích? Například vychovávat už děti a mládež k bezpečné jízdě na PK, protože současní nukaznění řidiči se určitě nezmění. U nich snad zafunguje bodový systém a budou jim odebrány ŘP. Dusek
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již dva roky připravujeme každoroční plány podle schválené národní strategie zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Na příští rok se zaměříme na vyšší používání bezpečnostních pásů a zahajujeme projekt "Bezpečná obec", do kterého chceme zapojit obecní samosprávy a obyvatele. 19.10.2005 10:25
OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal, proč je za jízdu v těžké opilosti pouze 7 bodů a např. za telefonování za jízdy body 3? To je taková jízda dle Vašeho názoru jen dvakrát nebezpečnější? A co mají dělat lidé hlavně v Praze, kde není kde parkovat,jak mají řešit postupný nárust bodů za špatné parkování (mj. řidiči DPD, PPL, ...)? D.a.l.i
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Musíme si uvědomit, že za jízdu pod vlivem alkoholu je řidič kromě bodu postižen sankcí nebo i případně trestem odnětí svobody. 19.10.2005 10:26
OTÁZKA: Máte ambici být ministrem i po dalších volbách? Pepa
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Ambice mi nechybí. 19.10.2005 10:27
OTÁZKA: Proč jsou o víkendu silnice plné kamionů? Neuvažuje se o úplném zákazu? Nebo to snad nějak upravuje nový silniční zákon? p.T.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Zákon zakazuje v neděli a v ostatních dne pracovního klidu jízdu kamionů. Je jen otázkou dohledu policie, aby se tato ustanovení neporušovala. 19.10.2005 10:28
OTÁZKA: Dobrý den. Zajímalo by mne kdy bude dokončena dálnice D11 do Hradce Králové. Pořád se hovoří o dálnici D1, ale silnice I/11 z Poděbrad do Hradce je podobně nebezpečná. P.V.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Koncem letošního roku bude v polovičním profilu zprovozněn právě úsek D11 Poděbrady - Hradec Králové s tím, že v příštím roce bude dokončen celý čtyřpruhový profil. 20.10.2005 14:50
OTÁZKA: Myslíte, že bodový systém vyřeší korupci u policie ? Petr
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 20.10.2005 14:51
OTÁZKA: Dobrý den, jak to nakonec bude se zákazem předjíždění na dálnici - pro kamiony? Nemáte strach z totálního ucpání pravého jízdbího pruhu? Tomas
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Do vládního návrhu poslanci prosadili návrh, který zakazuje řidičům kamionů užívat levý jízdní pruh na dálnicích. Ministerstvo dopravy s takto navrženou podobou nesouhlasí. Tuto normu proto chceme ještě před účinností zákona, tj. do července příštího roku, novelizovat. 20.10.2005 14:55
OTÁZKA: Dobrý den, co bude činit proti nesmyslnému rušení lokálních tratí, hlavně v Středočeském kraji? Hupi
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 20.10.2005 14:57
OTÁZKA: Pane ministře, nepřepískl jste to se záměrem rozšířit D1 na 3 pruhy? Není to populismus? Pepa
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Jak už jsem uvedl v předchozí odpovědi na toto téma: rozšíření D1 musí být otázkou několika let. Stejnou prioritou je výstavba tzv. severního spojení mezi Olomoucí a Hradcem Králové. Obě komunikace jsou stejně důležité a musí být zkapacitněny obě v co nejkratší době. 20.10.2005 15:00
OTÁZKA: Dobrý den.V jednom východočeském dole je vlečka na nádraží,po které už deset let neprojel vlak. Kamení, které se tam láme se vozí na nákladních autech. Silnice jsou tím zdevastované. Na můj dotaz mi v dole majitel sdělil, že doprava kamene po dráze by byla 10x dražší než auty. Jak je to možné a co s tím budete jako zodpovědná osoba dělat?? V.M.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Na krátkou vzdálenost je silniční doprava rychlejší i levnější. Při větších vzdálenostech budou zvýšené poplatky na silniční síti motivovat přepravce k užívání železnice. 20.10.2005 15:00
OTÁZKA: Pane ministře, jestliže kamiony mezi Maďarskem a Bavorskem jezdí přes Čechy, je něco v nepořádku. Víte, co to je? Hodláte to napravit? RobertR
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Evropská směrnice neumožňuje zvýšit poplatek na dálnici, a proto připravujeme systém elektronického mýtného pro kamiony, který srovná ceny za užití dálnice či jiných vybraných silnic s okolními státy. Je třeba ale počítat s tím, že i po té bude Česká republika sloužit jako významná tranzitní cesta mezi východem a západem. Rozhodující podíl kamionové dopravy má cíl nebo zdroj v ČR. 20.10.2005 15:01
OTÁZKA: Dobrý den, nevěřím že policisté budou spravedlivě udělovat body jelikož jsou natolik zkorumpovaní a vyhořelí. Platy a budoucnost jim finačně klesly tak to bude dobré přilepšení k platu. Body za peníze. Nevěřím že nám poctivým řidičům to přinese užitek(myslím tím moc policie).Otázka budou dostávat body i řidiči vládních limuzín? uděláte něco s abslutním právem přednosti v jízdě? Marek
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Zákon platí pro všechny bez ohledu na povolání, které vykonávají. Pokud jde o právo přednosti v jízdě, tak zákon jasně definuje, kdo a za jakých okolností může toto právo použít. 20.10.2005 15:04
OTÁZKA: Kolik peněz jde do fondu dopravní infrastruktury a kdo má na starosti silnice 2 a 3 třídy? jiri
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Příjmy rozpočtu SFDI pro letošní rok se pohybují ve výši 50 miliard korun. Silnice II. a III. tříd jsou ve vlastnictví krajů, které za ně nesou odpovědnost a mají na ně vlastní daňové příjmy. 20.10.2005 15:05
OTÁZKA: Nedavno jsem udelal ridicak a zazadal na policii o ridicsky prukaz. Velmi mne prekvapilo, jak dlouho trva takovy ridicisky prukaz vyrobit. Po mem dotazu, proc trva vyrobeni umelohmotne karticky avizovanych 20 dni jsem se dozvedel, ze zavedeni do interni databaze policie neni tak zdlouhave, ale za vse muze tiskarna cenin, ktera nezvlada vyrizovat pozadavky. Nemyslite si, ze by bylo alespon moudre vydavat docasne prukazy - na zaklade osvedceni od inspektora - ne-li presunout tisk na vice soukromych (pravidelne auditovanych) firem? Mladi lide (i ja mam obcas tu tendenci) jezdi bez vydaneho ridicaku, protoze vydrzet 20 dni je opravdu "psycho". Jinak fandim bodovemu programu, opravdu se na silnicich deji hrozne veci.. Adam
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Náročnější výroba řidičských průkazů vyplývá z předpisů Evropské unie, která vyžaduje velké množství ochranných prvků, aby průkaz nemohl být falšován. Průkazy tak může tisknout jen tiskárna s certifikací odpovídající standardům EU. Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích však umožňuje tzv. expresní vydání za úplatu, kdy je možno řidičský průkaz získat do 5 dnů. 20.10.2005 15:06
OTÁZKA: Dobry den, podle me jste spoluzodpovedny za stav vystavby ceskych dalnic. Proc si vubec urcujete nejake casove plany vystaveb, kdyz se jeste nestalo ze by byly dodrzeny. Jelikoz jsem jihocech tak tim narazim prave na plan vystavby dalnice D3. Podle prvnich planu mela byt dalnice hotova k roku 2005. Jsem zvedav jestli to stihnete :o) A jeste takova jestli byste nam mohl sdelit co po tech deset let vystavbu dalnice nejvice brzdilo. Neverim ze to byl jen nedostatek financnich prostredku. Dekuji za odpoved. Joter
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Výstavba dálnic a silnic není jen otázkou dostatečných finančních prostředků, ale odvisí také od stavu přípravy této stavby, která se neobejde bez schváleného územního plánu, územního rozhodnutí a konečně stavebního povolení, popř. i bez výkupu pozemků. Je potřeba si uvědomit, že se při schvalování těchto nezbytných dokumentů vyjadřují dotčené instituce, občané a různá občanská sdružení. V případě dálnice D3 vázne dostavba na chybějícím územní plánu velkého územního celku Středočeského kraje, který krajští zastupitelé dosud neschválili. Přesto stavíme z Tábora na Soběslav a úsek Mezno – Chorovány, připravují se další úseky směrem na České Budějovice. 20.10.2005 15:06
OTÁZKA: Pane ministře, vím uvažujete o rošíření dálnice do Brna na š pruhy po celé délce. Niméně to by znamenalo naprosté zablokování této dálnice na léta. Není lepší, a nakonec možná i levněší postavit dálnici novou, která by té brněnské odlehčila? Děkuji, Jan Provaz Jan Provaz
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: O problematice D1 jsme již hovořili výše. 20.10.2005 15:08
OTÁZKA: mám dotaz ohledně silničního zákona ohledně zákazu předjíždění kamionů navzájem.kdo donutí tyto řidiče jedoucí v nepřetržité koloně v pravém pruhu pustit před sebe řidiče osobních vozů kteří budou chtít z dálnice odbočit na výjezd?dočkáme se toho že v levém pruhu bude osobní auto stát a čekat kdo se nad ním "smiluje" a pustí ho?děkuji za odpověd ridič
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 20.10.2005 15:09
OTÁZKA: Tipnete si, kolik bude u policejní hlídky stát úplatek za jeden bod? Pompo
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: O bodovém systému jsme hovořili výše. 20.10.2005 15:09
OTÁZKA: Pane ministře, proti tvrdému zpřísnění postihů silničních pirátů Policií ČR nic nemám, naopak. Nechápu však rozšiřování pravomocí obecních policistů. Nestačí ani na kálející psy či homelessy v dopravních prostředcích. Prosím o Vaše stanovisko. J.Benes
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Zákon rozšiřuje pravomoci obecní policie v podstatě pouze pro měření rychlosti radarem. I zde však musí postupovat v součinnosti se státní policií. Cílem tohoto kroku je zvýšit možnosti kontroly nejfrekventovanějších přestupků, která je limitována poddimenzovaným počtem policistů. 20.10.2005 15:09
OTÁZKA: Dobrý den. Proč znovu zkoušky v autoškole? To je neobhajitelné. Co bude moci policie hodnotit na místě (např. plná čára - cyklista - radši čáru přejet, než se na cyklistu lepit; nedání přednosti na přechodu, pokud je pravděpodobné, že protijedoucí vůz nezastaví, atd.)? V případě sporu řeší soud? Děkuji. Karel Novotný
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Máte pravděpodobně na mysli přezkoušení u zkušebního komisaře v případě, kdy řidič dosáhne maximálního počtu 12 bodů, bude mu odebráno oprávnění na jeden rok a bude chtít po vypršení sankce opět řídit motorové vozidlo. V takovém případě samozřejmě není nutné znovu absolvovat výuku v autoškole, stačí pouze uspět na zkoušce u zkušebního komisaře. Policista bude posuzovat téměř stejnou škálu přestupků jako doposud s tím rozdílem, že se zmenší okruh přestupků, které může projednat na místě v blokovém řízení. Ani v ostatních případech nemusí řidič zaplatit pokutu policistovi, ale může požádat o projednání případu příslušným dopravním úřadem obce s rozšířenou působností. Stále platí možnost obrátit se v případě nespokojenosti s rozhodnutím policisty či úřadu na soud. 20.10.2005 15:11
OTÁZKA: Co si myslíte o stálém zadlužování ČR. Neměl by se v obdobi hospodařského růstu státní dluh spíše snižovat a ne zvyšovat, tak jak to předvádí Vaše vláda. Roman
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal výše. 20.10.2005 15:13
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře, nemyslíte si, že problém kamionové dopravy spočívá spíše ve špatné infrastruktuře než v nárůstu kamionů? Kdyby byla např. dostavěna dálnice D11, tak by lkw nejezdily do Ostravy po tak diskutované D1. A není pravda, pane ministře, že kamionová doprava je přímo úměrná s potřebami lidí a ty jak známo rostou? A mimo jiné, kombinovaná doprava (rail/road - takže stejně zase kamion) je již daleko levnější než kamionová doprava - nechápu tudíž, jak jste mohl do médií říci pravý opak. Buď tomu sám nerozumíte nebo Vás Vaší poradci milně informují. Hezký den. P.Kraus P.Kraus
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Viz výše. 20.10.2005 15:15
OTÁZKA: Doposud bylo odebirani RP provadeno dvoustupnove, bez moznosti uplaceni. Novy zakon predava veskere pravomoce policii. Kde tu vidite ''snizeni korupcniho prostredi''?????? metafrik
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Již jsem odpovídal. 20.10.2005 15:16
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jak je to s plánovaným tunelem pod Červenohorským sedlem na Jesenicku. Děkuji Ondra
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: S výstavbou tunelu pod Červenohorským sedlem se v současné době nepočítá, a to především s ohledem na stávající i předpokládanou nízkou intenzitu dopravy na silnici I/44 mezi Šumperkem a Jeseníkem a na vysoké finanční náklady výstavby tunelu. V letošním roce si nechal Krajský úřad Olomouckého kraje zpracovat studii na zkrácenou variantu tunelu. Ukázalo se ale, že tento projekt nesplňuje požadavky na bezpečné cílové řešení tahu silnice I/44 a má zásadní negativní dopad na přírodní partie CHKO Jeseníky. Z uvedených důvodů byla možnost zkrácení tunelu odmítnuta.

Ředitelství silnic a dálnic ČR proto své aktivity zaměřilo na rekonstrukci stávající silnice I/44 přes Červenohorské sedlo. Nejdříve bude realizována rekonstrukce severního – jesenického – úseku přejezdu přes sedlo, následně i jižního – šumperského – úseku silnice I/44. V roce 2006 by měla být zahájena oprava objízdných tras a teprve poté bude moci být zahájena vlastní rekonstrukce silnice I/44 přes Červenohorské sedlo. 31.10.2005 10:17
OTÁZKA: Jak je možné, že na silnici R10 do Mladé Boleslavi se už několik let opravuje most a kdykoli úsekem projíždím ve všední den, tak je vidět pouze několik málo dělníků, o nichž se ani nedá říci, že pracují, a o víkendech se tam neděje vůbec nic? Přitom v zahraničí je obvyklé, že na podobně předimenzovaných místech se pracuje nonstop a velmi intenzivně. Nemyslíte si, že je celá "objednávka" špatně nastavená, když firma ani nemá zájem opravu rychle dokončit. O možnosti praní peněz a navýšení dohodnutého rozpočtu ani nemluvím. o.
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Rekonstrukce mostu přes Labe, tzv. stavba "I/10 Brandýs nad Labem - most 10-015" , je v současné době úřed dokončením.Celé dokončení mostu je plánováno do 31.10.2005, kdy bude uveden do trvalého provozu. Po tomto termínu bude ještě menší, krátkodobé, dopravní omezení v prostoru středních přejížděcích pásů.

Každopádně není pravda, že by se na tomto mostě nepracovalo. Probíhá zde totiž několik typů prací, a to jednak práce spočívající v kompletní výměně celého svršku mostu, jednak práce uvnitř mostu v jeho tubusu, které mají staticky zesílit most. V prvém případě je možné práce vidět při projíždění vozidel v uzavírce, v druhé případě pak přirozeně na první pohled nejsou pracovníci viditelní. Tyto práce musí probíhat za vyloučeného provozu na povrchu mostu a ani není možné souběžně provádět práce na povrchu mostu. Uvnitř mostu na tomto úkolu pracovali desítky pracovníků, kteří mají k tomuto úkolu velmi náročné pracovní podmínky. Po celou dobu rekonstrukce mostu nejsou výjimkou ani noční směny na tomto objektu. Před zahájením uzavírky a v zimním období 2004/05 firma dokonce prováděla práce uvnitř mostu, současně s nepřerušeným silničním provozem. Jednalo se však pouze o práce první fáze, kdy provoz nemá vliv na zesilování a podrobné měření.

Ve věci rozpočtu stavby uvádíme, že se jedná o pevně stanovené jednotkové ceny za provedené práce, které jsou postupně realizovány a odsouhlasovány. Pokud se týče "praní" peněz, jsme nuceni tento názor odmítnout jako neoprávněný. 31.10.2005 10:18
OTÁZKA: Dobrý den pane ministře, Chtěl bych se zeptat kdy už konečně začne stavba dálničního okruhu Prahy mezi D1 a D5. Termín zahájení se neustále posouvá. Co je příčinou těchto zdržení? Poslední termín zahájení byl říjen 2005, ale opět se z neznámých důvodů nezačne. Podle původních plánů jsme už dnes měli po okruhu jezdit, ale jak se zdá tak nebude ani v roce 2010. Vypadá to, že vláda radši nechá Prahu totálně zadusit kamiony které se valí přes Barrandovský most a Jižní spojku. Podle údajů ŘSD hlavním městem pouze projíždí 13% osobních a 25% nákladních automobilů. Déle ŘSD uvádí že situace se zhorší po dokončení momentálně rozestavěných dálnic D5,D11 a D8: "Praha se tak stane městem, kde budou paprskovitě končit a začínat 4 tranzitní dálnice a další rychlostní silnice. Podle našich odhadů se může po dokončení uvedených úseků znatelně zvýšit doprava kolem Prahy i přímo v hlavním městě". Situace je již dnes velmi važná a představa, že se to bude ještě nejméně 5 let zhoršovat mě děsí. Děkuji za odpověd. Martin
Milan Šimonovský ODPOVĚĎ: Stavba Pražského silničního okruhu v úseku Lahovice - Slivenec měla dle harmonogramu začít v říjnu letošního roku. V průběhu května a září letošního roku probíhalo výběrové řízení na zhotovitele. V září pak byl vybrán zhotovitel stavby - sdružení Hochtief , Strabag a BaK. Proti rozhodnutí zadavatele se ale odvolala jedna firma, která se tendru účastnila. V současné době je řešeno odvolací řízení, a proto neni možné uzavřít se zhotovitelem smlouvu a zahájit stavební práce. Po vyřízení odvolání pak přirozeně začnou stavební práce. Na stavbu už letos Státní fond dopravní infrastruktury vyčlenil potřebné finance a příští rok zatím počítá s částkou okolo 1,2 mld. Kč, a to včetně prostředků na kofinancování příspěvku Kohezního fondu Evropské unie. 31.10.2005 10:19
zpět na osobnost